Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
zaterdag 6 april 2019 om 16:02
Cootjecatootje schreef: ↑06-04-2019 15:56Een jodiumtekort krijg je toch alleen als je geen brood en/of zout eet, of vergis ik mij daarin?
Klopt.
zaterdag 6 april 2019 om 16:09
Wij zijn alle drie ziek sinds vannacht. Peuter blijft er nog vrolijk onder, man trekt het nog wel maar ik ga van koortsstuip naar koortsstuip. Vannacht dacht ik echt even dat ik de bof had zo bol en rood mijn gezicht was.
Blijkbaar komt een huisarts nog langs als een gezin is uitgeschakeld. Het lijkt om een bacteriële longinfectie te gaan
Dat heb ik een maand geleden ook gehad. Dus we zijn gezellig aan de antibiotica.
En we hadden zo een leuk weekend gepland
Wat zijn jullie plannen dit weekend?
Blijkbaar komt een huisarts nog langs als een gezin is uitgeschakeld. Het lijkt om een bacteriële longinfectie te gaan
En we hadden zo een leuk weekend gepland
Wat zijn jullie plannen dit weekend?
zaterdag 6 april 2019 om 16:17
Wij hebben geen vakantieplannen dit jaar. We hopen te verhuizen. En anders hebben we een hele mooie tent en is een camping zo gevonden 
Zelf ga ik nog wel 2x anderhalve week weg. Dan werk ik 1 week aan een project en neem ik een 1/2 week vakantie. Moscow en Berlijn begin en eind van de zomer. Ik vind het fijn om even niet het gehaaste gevoel van een gezin te hebben. #loedermoeder
Zelf ga ik nog wel 2x anderhalve week weg. Dan werk ik 1 week aan een project en neem ik een 1/2 week vakantie. Moscow en Berlijn begin en eind van de zomer. Ik vind het fijn om even niet het gehaaste gevoel van een gezin te hebben. #loedermoeder
zaterdag 6 april 2019 om 18:43
Of als je alleen biologisch brood eet waar geen jodium aan toegevoegd is en geen andere producten zoals zeewier eet waar jodium in zit.Cootjecatootje schreef: ↑06-04-2019 15:56Een jodiumtekort krijg je toch alleen als je geen brood en/of zout eet, of vergis ik mij daarin?
zaterdag 6 april 2019 om 19:16
zondag 7 april 2019 om 07:02
Beterschap Glitter! Ziek zijn is echt niet leuk en al helemaal niet met zn allen.
Gefeliciteerd Nijntje! Ze hadden goed weer voor vandaag opgegeven.
Ik ben een weekendje weg met vriendinnen. Ga zometeen al naar huis, want ik wilde ook nog heel graag een dagje met mn gezinnetje. Ik mis mijn zoon ook echt, kan niet wachten om hem te knuffelen als ik thuiskom.
Gefeliciteerd Nijntje! Ze hadden goed weer voor vandaag opgegeven.
Ik ben een weekendje weg met vriendinnen. Ga zometeen al naar huis, want ik wilde ook nog heel graag een dagje met mn gezinnetje. Ik mis mijn zoon ook echt, kan niet wachten om hem te knuffelen als ik thuiskom.
maandag 8 april 2019 om 10:16
Bedankt!
En best gek inderdaad, ineens een kleuter! Compleet met alle kleuterverplichtingen zoals om 8.30 uur op school moeten afleveren en geen idee hebben wat hij daar dan doet
Wel leuk dat peuter daardoor nu doorschuift naar de peutergroep (hij zat daar nog niet omdat ik hem niet samen met mijn oudste in 1 groep wilde hebben). Hij wordt dan ook 'ineens' groot!
En best gek inderdaad, ineens een kleuter! Compleet met alle kleuterverplichtingen zoals om 8.30 uur op school moeten afleveren en geen idee hebben wat hij daar dan doet
Wel leuk dat peuter daardoor nu doorschuift naar de peutergroep (hij zat daar nog niet omdat ik hem niet samen met mijn oudste in 1 groep wilde hebben). Hij wordt dan ook 'ineens' groot!
maandag 8 april 2019 om 12:34
Waarom wilde je ze niet samen in een groep Nijntje? Hier verticale groep dus kinderen straks juist wel samen.
Gaan jullie kinderen wel een dagjes weg zonder jullie erbij? Vriendin van me wil graag dagje alleen met mijn zoon naar speelparadijs of zwembad maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten. Zwembad gaat hij voorlopig sowieso alleen met man of mij erbij want dat vind ik maar niks zolang hij geen zwemdiploma's heeft. Maar verder vind ik het eigenlijk ook nog niet nodig op deze leeftijd en als man of ik gewoon vrij is maar ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Hij gaat ook pas sinds kort af en toe alleen met opa en oma op pad (los van oppassen, dus op momenten dat man en ik gewoon thuis zijn) maar dat is toch vertrouwder sowieso. Die vertrouw ik ook meer met zoon in de auto
Gaan jullie kinderen wel een dagjes weg zonder jullie erbij? Vriendin van me wil graag dagje alleen met mijn zoon naar speelparadijs of zwembad maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten. Zwembad gaat hij voorlopig sowieso alleen met man of mij erbij want dat vind ik maar niks zolang hij geen zwemdiploma's heeft. Maar verder vind ik het eigenlijk ook nog niet nodig op deze leeftijd en als man of ik gewoon vrij is maar ben benieuwd hoe anderen dat doen.
Hij gaat ook pas sinds kort af en toe alleen met opa en oma op pad (los van oppassen, dus op momenten dat man en ik gewoon thuis zijn) maar dat is toch vertrouwder sowieso. Die vertrouw ik ook meer met zoon in de auto
maandag 8 april 2019 om 12:46
maandag 8 april 2019 om 13:05
Gefeliciteerd Nijntje!
Hier gaan de kinderen regelmatig uit zonder ons. De kleuter gaat regelmatig spelen bij klasgenootjes. De peuter gaat wel eens met opa op pad (speeltuintje of gewoon spelen in de tuin). Korte uitjes dus.
Samen gaan ze regelmatig een dagje dierentuin/pretpark of zo met opa&oma als er bijvoorbeeld een studiedag is. Kleuter is ook wel eens met schoonzus&kids naar een pretpark geweest toen ze nog peuter was.
Als het mensen zijn die verantwoordelijk met je kind om gaan, zijn de kinderen een lekker dagje uit met bekenden en heb jij tijd voor jezelf of kun je werken zonder opvang te hoeven regelen.
Waarom zou je het niet willen?
Hier gaan de kinderen regelmatig uit zonder ons. De kleuter gaat regelmatig spelen bij klasgenootjes. De peuter gaat wel eens met opa op pad (speeltuintje of gewoon spelen in de tuin). Korte uitjes dus.
Samen gaan ze regelmatig een dagje dierentuin/pretpark of zo met opa&oma als er bijvoorbeeld een studiedag is. Kleuter is ook wel eens met schoonzus&kids naar een pretpark geweest toen ze nog peuter was.
Als het mensen zijn die verantwoordelijk met je kind om gaan, zijn de kinderen een lekker dagje uit met bekenden en heb jij tijd voor jezelf of kun je werken zonder opvang te hoeven regelen.
maandag 8 april 2019 om 13:05
Het is op dag dat hij naar kdv gaat dus kon sowieso niet. Ik heb nu al 4 dagen met baby als hij daar is
maandag 8 april 2019 om 13:40
Mijn oudste heeft de neiging de hele tijd rond de middelste te plakken. Overal zogenaamd behulpzaam bij zijn, maar eigenlijk daardoor gewoon vervelend voor de middelste. Ik gun de middelste dat hij ook eens vrij is van de oudste en zelf tot spel kan komen, in plaats van spelen met dat wat kleuter heeft besloten. En ik gun oudste dat hij ook zich ook eens op zichzelf kan richten, in plaats van de hele tijd het idee hebben dat hij zijn broertje in de gaten moet houden.
Mijn middelste zat overigens wel een poosje samen met baby op de (verticale) groep, dat vond ik niet zo erg. Maar die heeft niet zo de neiging zich aan een ander vaste klampen.
Dus ligt hem vooral in karakter.
@dagjes weg: met opa en oma en met oom en tante gaan ze wel eens weg zonder een van ons. Ook grotere dingen zoals dierentuin en binnenspeeltuin. Maar niet zwemmen.
maandag 8 april 2019 om 13:48
Omdat mijn 2 jarige zien als ik er bij ben heel anders is als heel de dag verantwoordelijk zijn.ShaunTheSheep schreef: ↑08-04-2019 13:05Als het mensen zijn die verantwoordelijk met je kind om gaan, zijn de kinderen een lekker dagje uit met bekenden en heb jij tijd voor jezelf of kun je werken zonder opvang te hoeven regelen.
Omdat zoon er zelf nog niet om vraagt.
Omdat opvang gewoon vast geregeld is en betaald wordt
En als we vrij hebben we graag zelf tijd met kinderen doorbrengen.
Misschien is dit anders wanneer ze oudere peuters zijn. Op basisschool is het sowieso anders en dan kan kind ook vertellen of het leuk was of niet.
maandag 8 april 2019 om 19:24
Hij kan natuurlijk niet vragen om wat hij niet kent he?
Hele dag alleen verantwoordelijk zijn, is inderdaad anders. Zou dat iets kunnen zijn voor bijvoorbeeld opa&oma? Vertrouwd en verantwoord? In theorie dan, aangezien opvang dus geregeld en betaald is voor de dagen dat het nodig is.
maandag 8 april 2019 om 21:32
Opa en oma vind ik prima. Het is meer de mensen die zelf geen kinderen hebben (opgevoed). Dus eerder mijn broer die zelf een kind heeft dan mijn lang leve de lol broer zogezegd.
Mijn zoon kan prima vragen wat hij wil. Dus vraagt wel mag ik zwemmen of mag ik opa/oma of wil papa bellen. Maar om sommige mensen vraagt hij niet dus dan is het naar mijn idee meer hun plezier dan zijn plezier. Dat idee.
Mijn zoon kan prima vragen wat hij wil. Dus vraagt wel mag ik zwemmen of mag ik opa/oma of wil papa bellen. Maar om sommige mensen vraagt hij niet dus dan is het naar mijn idee meer hun plezier dan zijn plezier. Dat idee.
dinsdag 9 april 2019 om 14:28
Sneeuwball, mijn zoon huilt nog steeds met periodes bij het wegbrengen. En hij gaat al 2 dgn per week naar het kdv vanaf dat ie 10 weken was. Soms gaat het weken enigsinds redelijk, maar vaker is het echt krijsen. Ik denk niet dat de leidsters daar iets van denken. Als ik 2min weg ben is het over, dus het gaat puur om het afscheid nemen. Gewoon vervelend voor alle partijen, maar je druk maken om wat ervan gedacht wordt is echt niet nodig!
dinsdag 9 april 2019 om 14:57
Vorige week heeft hij na het wegbrengen nog lang gehuild. Ik hoop vandaag niet.
Hij begint thuis ook al te huilen en zeggen dat hij niet naar het kdv wil.
En bij de gastouder heeft hij wel eens periodes dat hij moet huilen bij het wegbrengen, dat is dan inderdaad klaar als ik weg ben.
Maar hij moet het toch gaan leren... anders wordt school over 1,5 jaar wel heel moeilijk. Zat namelijk ook al te denken hem dan weer naar de gastouder te doen, maar help ik hem op lange termijn ook niet mee denk.
Hij begint thuis ook al te huilen en zeggen dat hij niet naar het kdv wil.
En bij de gastouder heeft hij wel eens periodes dat hij moet huilen bij het wegbrengen, dat is dan inderdaad klaar als ik weg ben.
Maar hij moet het toch gaan leren... anders wordt school over 1,5 jaar wel heel moeilijk. Zat namelijk ook al te denken hem dan weer naar de gastouder te doen, maar help ik hem op lange termijn ook niet mee denk.
dinsdag 9 april 2019 om 16:38
Sneeuwball, hoe oud is jouw peuter ook alweer? De mijne vond wegbrengen ook heel lang niet leuk en is nog steeds wel blij als hij niet naar het kdv hoeft. Maar sinds een paar maanden (hij is nu net een maand 3) gaat dat toch makkelijker. Dus zou me nog geen zorgen maken over school.
Dus dan zal je zoontje 2.5 zijn, bedenk ik me nu
Als jij vertrouwen hebt in de opvang waar hij zit zou ik hem daar laten.
Dus dan zal je zoontje 2.5 zijn, bedenk ik me nu