Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
Voor mij mag er een 3e seizoen komen. Het aantal afleveringen is ook weinig maar wat een top serie!
Uit een interview met Diederik Ebbinge:

Zoals je zou verwachten dat jullie nu al bezig zijn met seizoen drie van De Luizenmoeder.

‘Maar ik voor mezelf heb besloten er na de tweede serie mee op te houden.’

Waarom?

‘Omdat ik het succes niet wil uitmelken en graag stop op het hoogtepunt. Van legendarische series als Fawlty Towers en The Office zijn ook maar twee seizoenen gemaakt. Ik denk dat onze tweede geweldig gaat worden, maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Ik ga straks een toneelstuk van gezelschap De Warme Winkel regisseren, daarna schrijf ik een solo voor Huub Stapel, vervolgens komt het satirische programma voor de NTR én ik heb nog een grote musical in mijn hoofd, die ik heel graag wil maken.’ Monter: ‘Om nog een keer drie maanden met een snor en een permanent rond te gaan lopen; daar heb ik gewoon geen zin meer in.’

Bron: https://www.volkskrant.nl/mensen/dieder ... ~b9df313f/

Lijkt mij toch duidelijk.
Jest schreef:
09-04-2019 09:13
Ik vind het een merkwaardig einde. Als de hele serie nou draaide om een psychopaat waarvan iedereen uiteindelijk dacht dat hij veilig zat opgeborgen, dan snap ik zo'n slotscène. Maar deze serie ging over de kleine wereld rond een basisschool, met voor denk ik iedereen met schoolgaande kinderen hilarische herkenbaarheden. En een doorgedraaide ex-militair met PTSS past toch niet helemaal in alle clichés over luizenmoeders, traktatieregels en curling ouders en zo.
Nee, maar daarom juist. Juist omdat het níet om een psychopaat ging waarvan iedereen dacht dat ie veilig zat opgeborgen vond ik het zelf wel humor dat ze gekozen hebben voor zo'n einde dat je idd vaak in thriller/horrorfilms ziet.

En daarom - omdat er uiteindelijk niet zoveel aan de hand was allemaal - vond ik dit zelf gewoon humor. Dikke vette knipoog naar dergelijke films toe. En daarom juist ook géén cliffhanger. Want (al dan niet fictief) seizoen 3 gaat er écht niet over of Volkert daar met een mes staat. Vond het grappig bedacht.
Precies!
Er is helemaal geen cliffhanger!
Beter om te stoppen als het applaus nog daverend klinkt, dan door te gaan tot het gejuich verstomd en het 'boe' geroep de overhand krijgt.
Ik vind de luizenmoeder dusdanig leuk, dat ik blij ben dat ze het niet blijven oprekken als een meters lang elastiek.
Prima zo.
'Volkert' zat gisteravond bij Jinek aan tafel heel vaag te doen over zijn rol tijdens de laatste minuut bij de Luizenmoeder. Echt grappig.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Pindakaasjes schreef:
09-04-2019 12:29
Precies!
Er is helemaal geen cliffhanger!
Beter om te stoppen als het applaus nog daverend klinkt, dan door te gaan tot het gejuich verstomd en het 'boe' geroep de overhand krijgt.
Ik vind de luizenmoeder dusdanig leuk, dat ik blij ben dat ze het niet blijven oprekken als een meters lang elastiek.
Prima zo.

Helemaal, echt hélemaal mee eens!
Lotte35 schreef:
09-04-2019 11:42
Uit een interview met Diederik Ebbinge:
Bron: https://www.volkskrant.nl/mensen/dieder ... ~b9df313f/

Lijkt mij toch duidelijk.
Ja maar, dat interview is van 2 maanden geleden. Misschien heeft ie zich inmiddels bedacht. :)

Of misschien gaan ze wel wat anders doen. Middelbare school? Of iets totaal anders, aardappelsorteerbedrijf, ik noem maar een suffe zijstraat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
pejeka schreef:
06-04-2019 09:34
Overigens, een vrouwenforum bestaat niet in deze genderneutrale wereld. Tenzij je zélf vindt dat er fora zijn speciaal voor mannen en speciaal voor vrouwen, en daarmee dus impliciet aangeeft dat vrouwen en mannen een "verschillende soort" zijn.
Vivaforum is een forum dat hoort bij het damesblad Viva.
Viva is geen blad voor mannen en vrouwen in het algemeen maar op vrouwen gericht. Dat wil niet zeggen dat mannen het niet mogen lezen. En dat wil ook niet zeggen dat mannen hier niet mogen reageren. Maar als ergens overwegend vrouwen op af komen, wordt het meestal bij gevolg "voor vrouwen" genoemd. Vooral ook, omdat het in dit geval vooral op vrouwen gericht is.
Snoesje666 schreef:
08-04-2019 23:31
Volkert bij Jinek.

"Hij weet niet of hij het is in de cliffhanger".
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zie het nut niet in van een cliffhanger als er geen vervolg komt.
Overigens, in real life was juf Ank nooit gevallen op Anton. Zij is zo sterk, en hij is zo'n slappeling. Ze zou daarom nooit op hem gevallen zijn. Maar ik denk dat ze zwak was omdat ze geen man meer heeft, geen gezin en dat betreurt ze. Kan nooit blijvend zijn.
De Promenade
Henry van Loon, beter bekend als Volkert, maakte dit gisteren bekend op 3FM. Hij vertelde dat hij samen met zijn collega's Ank, gespeeld door Ilse Warringa, en Anton, gespeeld door Diederik Ebbinge, werkt aan De Promenade.

Waar het programma precies over gaat, is nog niet helemaal duidelijk. Wel verklapte Diederik eerder al in een interview met De Volkskrant dat De Promenade "een soort persiflage op al het oeverloze geouwehoer in talkshows wordt, en al die mensen met een mening." Dat klinkt in ieder geval hilarisch!

De plannen voor een nieuw gelijksoortig programma waren er al in 2013, aldus RTL Boulevard. Wanneer De Promenade te zien zal zijn, is ook nog niet bekend. Wel weten we dat het programma, net als De Luizenmoeder, op zondagavond te zien zal zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
iones schreef:
09-04-2019 17:48
Vivaforum is een forum dat hoort bij het damesblad Viva.
Viva is geen blad voor mannen en vrouwen in het algemeen maar op vrouwen gericht. Dat wil niet zeggen dat mannen het niet mogen lezen. En dat wil ook niet zeggen dat mannen hier niet mogen reageren. Maar als ergens overwegend vrouwen op af komen, wordt het meestal bij gevolg "voor vrouwen" genoemd. Vooral ook, omdat het in dit geval vooral op vrouwen gericht is.
Nou, da's dan behoorlijk uit de tijd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
OK wie kopt hem in
Such fun!1
MarindaH schreef:
09-04-2019 19:23
OK wie kopt hem in

Jij :biggrin:
pejeka schreef:
09-04-2019 19:13
Maar zo zijn vrouwen nou eenmaal....

(heb ik hem nu ingekopt? als man weet ik er niet zo veel van)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
sandy1974 schreef:
08-04-2019 22:01
I
Ik denk Nancy met een mes
Nee hoor, er zat verband om de hand. Blijkbaar heeft hij zichzelf onlangs opnieuw verwond.
haarklover schreef:
09-04-2019 21:20
Nee hoor, er zat verband om de hand. Blijkbaar heeft hij zichzelf onlangs opnieuw verwond.
Hoezo opnieuw? Dat is toch gewoon van het stukslaan van die ruit in de vorige aflevering?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
09-04-2019 21:24
Hoezo opnieuw? Dat is toch gewoon van het stukslaan van die ruit in de vorige aflevering?
Lijkt mij ook. En Hannah schrok gewoon omdat ze opeens een hand op haar schouder voelde laat op de avond in het donker terwijl ze haar fiets pakte. Meteen daarna hield het ook op, dus was echt niet te zien of Hannah hem herkende of niet. Je zag alleen een hand en een schrikreactie, en dezelfde seconde was het afgelopen.
Rosalind schreef:
08-04-2019 10:14
Ik vond de tranen van Helma het mooist!
En rappende Philippine en de reactie van Karel natuurlijk.

Anton en Ank, bleh, heel vreemd.
Een heel goede aflevering!
Filippien kijkt blij als Helma zegt dat hij het VMBO prima is, en boos als zijn vader het niet goed vindt.

Helma heeft eerst geen zin om koningin te zijn, maar wordt toch ontroerd.
En hij geniet echt van het rappen.

Ank zegt weer moederlijk "dat is toch niets voor jou Anton" en vertelt dan die vent van de koepel even de waarheid.

Hannah vertelt Nancy de waarheid, en aan het einde zijn ze niet meer boos op elkaar.

En een open einde wat Volkert betreft!

(ok, niet alles vond ik goed: ik kan mij niet voorstellen dat juf Ank een frisse bries in haar voorbips voelt voor Anton.
En ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat Anton een promotie aangeboden krijgt. Dat zou echt niets voor hem zijn).
De special begint op zondag om 19.50.
haarklover schreef:
09-04-2019 21:27
Een heel goede aflevering!
Filippien kijkt blij als Helma zegt dat hij het VMBO prima is, en boos als zijn vader het niet goed vindt.

Helma heeft eerst geen zin om koningin te zijn, maar wordt toch ontroerd.
En hij geniet echt van het rappen.

Ank zegt weer moederlijk "dat is toch niets voor jou Anton" en vertelt dan die vent van de koepel even de waarheid.

Hannah vertelt Nancy de waarheid, en aan het einde zijn ze niet meer boos op elkaar.

En een open einde wat Volkert betreft!

(ok, niet alles vond ik goed: ik kan mij niet voorstellen dat juf Ank een frisse bries in haar voorbips voelt voor Anton.
En ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat Anton een promotie aangeboden krijgt. Dat zou echt niets voor hem zijn).
Ben het met je eens. Die dingen waren niet waarschijnlijk. Waarschijnlijker was geweest als Anton, na gehoord te hebben van de vrijkomende positie, zichzelf naar voren zou hebben geschoven. Dat hij gevraagd werd, leek inderdaad niet waarschijnlijk. En dat Ank opeens liefdeskriebels vertoont voor Anton, vond ik ook niet waarschijnlijk. Genegenheid, ja, betrokkenheid, ja ook, maar hitsigheid? Nee. Past gewoon niet bij het karakter. Ank is iemand met sterke principes en denkbeelden, Anton waait met alle winden mee en probeert te zijn wat hij niet is: een leider. Probeert zichzelf regelmatig, ondanks allerlei blunders, als "manager" neer te zetten, maar faalt daarin jammerlijk. Kan me niet voorstellen dat Ank daarop valt.
Over dat rappen, snapt iemand waar de taart van Helma op slaat?
pejeka schreef:
09-04-2019 19:13
Oh ja? Dus dat komt niet meer voor????? Ik kan je toch zat voorbeelden geven.
haarklover schreef:
09-04-2019 21:20
Vorige aflevering kon je duidelijk zien dat hij een bloedend hand had na het inslaan van het ruitje en hij zijn shirt gebruikte als verband.
Sophiever schreef:
09-04-2019 21:50
Over dat rappen, snapt iemand waar de taart van Helma op slaat?

De H van Helma.

Net als in het originele lied de W van Willem.
Lotte35 schreef:
09-04-2019 21:58
De H van Helma.

Net als in het originele lied de W van Willem.
Dat meen je niet, zingt hij dat? Ik versta echt keer op keer taart van Helma. (O)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven