Schrikdraad kat
maandag 15 april 2019 om 18:07
Hoi,
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Wij hebben een kater van 1,5 jaar die sinds kort door heeft hoe die uit de tuin kan ontsnappen.
Wij willen hem graag in de tuin laten om verschillende redenen (zielig als hij weggaat, andere mensen geen last bezorgen van een kat etc etc).
Nu hebben we een stroom/schrikdraad gespannen boven tegen de muren.
Ik ben zelf niet voor deze methode omdat ik het zielig vind als dieren een schokje krijgen. Maar dit was de enige optie...
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
dinsdag 16 april 2019 om 16:50
Enig idee hoe een paard eruit ziet dat geprobeerd heeft om over die hekken te springen? Enig idee hoe een auto eruit ziet als ie op een paard geklapt is dat het gelukt is om over die hekken heen te springen? Schrikdraad is perfect, daar blijven ze uit de buurt, daar hebben ze diep respect voor en zo voorkom je allerhande ongelukken.LAgirl82 schreef: ↑16-04-2019 13:37Waarom is het zielig voor de kat als hij weggaat?
Onze kat is een echte buitenkat en blijft ook niet in onze tuin, die heeft hier weilanden genoeg om op muizen te jagen.
Schrikdraad vind ik walgelijk! En zijn manieren die meer diervriendelijk zijn hoor!
Ook voor vee en paarden is het niet nodig als je een goed hekwerk bouwt.
Katten in je tuin houden door middel van een stroomdraadje is niet zielig. Katten onder een auto, da's zielig.