Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 21 april 2019 om 21:13
donderdag 25 april 2019 om 22:33

donderdag 25 april 2019 om 23:20
donderdag 25 april 2019 om 23:56
Leuk met 2:Jupiter1995 schreef: ↑25-04-2019 23:20Leuk een spellentopic!
Momenteel favoriet:
- Codenames
- The mind (coöperatief spel)
- Dominion
- Carcassonne
- Lost cities
- Dixit
- 30 seconds
- Monopoly deal :p
Iemand nog meer suggesties dat (ook) leuk is met z'n tweeën? (Of een verwijzing naar een pagina in dit topic?)
met stip op 1: Targi
Ubongo Duel,
codenames Duet
niet speciaal voor 2, Imperial settlers
en door heel het topic staan er nog meer, maar geen idee waar precies
zaterdag 27 april 2019 om 16:34

zaterdag 27 april 2019 om 22:10
Ik wilde al zeggen verboden eiland ken ik, dat andere niet, maar toen ging ik het opzoeken en ik heb het toch een keer gespeeld[, vond het best lastig, maar dat heb ik bij meer spellen de eerste keer. Maar zeker wel leuk

zaterdag 27 april 2019 om 22:14
Wij hebben de variant voor 2 personen gespeeld. En zonder timing, om het spel nog wat te leren kennen. Het deed me eerlijk gezegd een beetje denken aan Codenames pictures, aangezien je bij Shadows ook verbanden moet zoeken tussen het speelbord en de losse kaartjes.
zaterdag 27 april 2019 om 22:18
het is gewoon een grappig tussendoorspelletje vind ik. En je mag niet praten tijdens het uitspelen, maar reken er maar op dat het tussen de rondes wel gebeurt.niloe schreef: ↑27-04-2019 22:10Een vraagje voor jullie: hoe is The mind?
Het spel spreekt me wel aan, maar langs de andere kant weet ik niet of ik het een fijn spel zou vinden voor op een gezelschapsspellenavond. Lijkt me zonde van de gezelligheid als er tijdens het spel niet gesproken mag worden.
Als je wil weten hoe het werkt hier is het filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=RwhtQzA_4Oo

zondag 28 april 2019 om 10:07
Ik vind het een heel leuk spel. Het is juist leuk voor de sfeer als je samen steeds verder komt in het spel.niloe schreef: ↑27-04-2019 22:10Een vraagje voor jullie: hoe is The mind?
Het spel spreekt me wel aan, maar langs de andere kant weet ik niet of ik het een fijn spel zou vinden voor op een gezelschapsspellenavond. Lijkt me zonde van de gezelligheid als er tijdens het spel niet gesproken mag worden.

donderdag 9 mei 2019 om 20:17
Ik heb een spelletje voor moederdag gevraagd. Ben benieuwd wat ik krijg. We geven nu op vaderdag, moederdag etc kleinere spelletjes of een kaartspel en op de verjaardagen een groot spel. En van verjaardagsgeld kopen we ook spellen. En vriend kreeg een spel in zijn kerstpakket. En omdat ik zzp'er ben, kies ik altijd zelf een kerstpakket uit en dat is dan toevallig ook een spel. Maar dat is allemaal al geweest, dus zondag stopt de uitbreiding weer even.
Onze laatste aankoop was Machi Koro. Ik vind het echt heel leuk. Lekker simpel als tussendoortje.
Onze laatste aankoop was Machi Koro. Ik vind het echt heel leuk. Lekker simpel als tussendoortje.
Hallo?!
maandag 20 mei 2019 om 21:16
5 nieuwe spellen gespeeld vandaag,
patchwork doodle, leuk\
corinth ook leuk
gravity superstar, leuk puzzelachtig spel
Res Arcana , grondstoffen verzamelen, om goud te krijgen en daardoor puntenkaarten kopen. je krijgt maar 8 kaarten om die goederen te krijgen
Root: De moeilijkheid zit hem hier in dat je het met 4 kunt spelen en dan alle 4 heel verschillende karakters hebt, en dus mogelijkheden om punten te scoren. De ene speler heeft 25 vechters en nog wat andere speelstukken, de laatste heeft er in totaal hooguit 5. Heel andere stukken dus heel anders gebruiken
patchwork doodle, leuk\
corinth ook leuk
gravity superstar, leuk puzzelachtig spel
Res Arcana , grondstoffen verzamelen, om goud te krijgen en daardoor puntenkaarten kopen. je krijgt maar 8 kaarten om die goederen te krijgen
Root: De moeilijkheid zit hem hier in dat je het met 4 kunt spelen en dan alle 4 heel verschillende karakters hebt, en dus mogelijkheden om punten te scoren. De ene speler heeft 25 vechters en nog wat andere speelstukken, de laatste heeft er in totaal hooguit 5. Heel andere stukken dus heel anders gebruiken

donderdag 23 mei 2019 om 22:01