Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, doel voor doel (met tabel)

30-04-2019 20:31 843 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Even een nieuw topic, zodat we nu een tabel hebben. Allemaal zijn we druk bezig om kilo's kwijt te raken en om gemotiveerd te blijven doen we dat doel voor doel. Met dit topic willen we elkaar steunen, motiveren, tips uitwisselen en ons verhaal delen.
NaamStartgewichtStreefgewichtHuidige gewichtAfgevallenTussendoel
Rodetandenb.91kilo71kilo72,5 kilo-18,5 kilo71 kilo met kerst
MeredithGrey84 kilo65 kilo70,7 kilo-13,3kilo70 kilo op 15 november
Snoesje96 kilo70 kilo89 kilo-7 kiloGewoon dóórgaan
Helene012196 kilo65 kilo61 kilo-35 kiloFitter worden
CindieY96,5 kilo75 kilo74,9 kilo-21,6 kilodoel behaald! :cheer2:
Jemmer^81,7 kilo60/58 kilo81,1 kilo-0,6 kilo-80 kilo
Soerloo73,5kilo60 kilo68,6kilo-4,9 kilo67 kilo
Muggenbult83 kilo70 kilo76 kilo-7 kilo-
Goudlokje91,4 kilo75 kilo87, kilo-4,3 kilo84,7 kilo
Voor de tabel:
Geef op zondag of maandag je gewicht vetgedrukt door. Ook als je andere dingen aangepast wilt hebben. Dan is het op dinsdag verwerkt. Uiteraard mag je een andere weegdag aanhouden. Maar om het overzichtelijk en werkbaar te houden, graag op deze dagen doorgeven. :nerd:

Tabel is vol! Meeschrijven mag natuurlijk wel. Zodra er een plekje vrij is en je schrijft een tijdje mee, mag je er natuurlijk bij.

Heb je vier weken niets doorgegeven zonder tegen bericht. Dan word je uit de tabel verwijderd. Wil je in de tabel? Schrijf dan eerst een tijdje mee. Dit om het topic levend te houden.

Hier nog het linkje naar het vorige deel: lijf-lijn/afvallen-doel-voor-doel-wie-d ... ges/440360
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 17:07
26.73% gewijzigd
Seriously?
Ja, het tempo van schrijven haha. Ik ben een erg rustig forum gewend :)

Wel, ik ben niks afgevallen. Ik baal er niet per se van, want ik zit strakker in mijn vel en zie er slanker uit. Het eten gaat hier ook goed en de sportroutine ook. Hoe vaak in de week sporten jullie eigenlijk?

Ik hoef nog niet in het tabel hoor, ik wil eerst gewoon even meeschrijven als dat kan
SadSloth schreef:
08-05-2019 11:18

Wel, ik ben niks afgevallen. Ik baal er niet per se van, want ik zit strakker in mijn vel en zie er slanker uit. Het eten gaat hier ook goed en de sportroutine ook. Hoe vaak in de week sporten jullie eigenlijk?

Ik hoef nog niet in het tabel hoor, ik wil eerst gewoon even meeschrijven als dat kan
Zeker mag dat, het was een aanbod omdat toen je begon het niet kon :) Misschien kun je foto's maken en cm meten om het verschil te zien. Dat doe ik dus naast het wegen omdat dat veel zichtbaarder is. Zeker als je ook sport.

Ik sport drie keer per week echt (krachttraining) en verder doe ik alles lopend en op de fiets..
Seriously?
SadSloth schreef:
08-05-2019 11:18

Centimeters verliezen is ook wel heel fijn.

Ik sport 5-6x per week. 3x hardlopen (soms 4x) waarvan 2x bij vereniging, daarnaast doe ik 2x in de week kracht/core training ter ondersteuning en doe ik momenteel een buikspier-challenge dus doe 7x in week een buikspiertraining. En verder doe ik alles op de fiets/wandelend. En maak ik geregeld (op niet hardloopavond) een wandeling met man rond de 4 tot 9km afhankelijk van wie de route bepaald. ;) En soms heb ik een hele herstelweek (binnenkort weer, na de halve marathon) dan ga ik enkel wat fietsen/zwemmen en rondje herstel-lopen (lekker laag tempo/hartslagzone) :)
Meiden ik merk dat ik het schrijftempo hier niet bijhoud... ik ga graag uit de tabel. Succes met afvallen en alle andere doelen!
Jammer dat er meiden zijn die het schrijftempo niet bijhouden....
Je hoeft natuurlijk niet op elke post te antwoorden. Gewoon zo nu en dan wat meelezen en antwoorden op dingen die je interessant vindt is ook prima, toch?
Ik ben ook niet altijd even actief.

Wat betreft het aantal keer sporten per week... als de kinderen naar school zijn dan 3 keer per week. In de vakanties maar maar 1 keer. Maar sinds deze week is er een extra groepsles bijgekomen.
Pffffffff, wat veel sportieve types hier. Ik ben een cum laude afgestudeerde couch potato.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snouth schreef:
08-05-2019 17:31
Jammer dat er meiden zijn die het schrijftempo niet bijhouden....
Je hoeft natuurlijk niet op elke post te antwoorden. Gewoon zo nu en dan wat meelezen en antwoorden op dingen die je interessant vindt is ook prima, toch?
Ik ben ook niet altijd even actief.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Je doet het uiteindelijk voor jezelf, niet voor een ander.

Alleen wat de tabel betreft heb ik zo even wat regels opgesteld om te voorkomen dat de tabel straks volstaat met mensen die je nooit meer terugziet en er anderen zijn die wel graag meewillen schrijven en in de tabel willen. Meeschrijven moet iedereen op z'n eigen tempo doen.
Seriously?
Jammer, MaantjeRoos. Volgens mij is er niemand die turft of iedereen wel op zijn/haar reactie heeft gereageerd.

Ik dacht braaf een bamisoepje (pakje van 30 cent bij de Turkse supermarkt) en een pittige kipsalade van AH te doen, vanwege mijn cursus vanavond, blijkt zo'n stom pakje bamisoep 270 kcal te zijn...

Okee, ik zit nog binnen mijn kilocaloriëndoel, maar wát een tegenvaller.

De laatste cursusavond = lekker samen snoepen. Héél gezellig. :cheers:
Snoesje666 schreef:
08-05-2019 17:37
Pffffffff, wat veel sportieve types hier. Ik ben een cum laude afgestudeerde couch potato.
Hier ook geen sportfan: ik fiets een uur per dag, maar dat is omdat t helpt met t afvallen. Verder weinig sport. Ik heb er met 2 kleine kinderen, elke dag een uur fietsen en een fulltime baan ook eigenlijk geen tijd voor..
Even een egopost hier!
Ik heb borrelnootjes gehaald en daar ga ik zometeen een bakje van nemen. Heb een heftige en emotionele dag achter de rug. Dochter vond vanmorgen onze kat dood in de huiskamer. Was net 1 jaar geworden. Vreselijk :cry: Leek wel alsof ze lag te slapen. Sta je dan, pfff. Naar dierenarts gebracht ook. Waarschijnlijk hartstilstand zei ze. Echt gewoon pech dus.
Vanmiddag een nieuwe kitten gehaald. Was in de buurt en nog beschikbaar. Had er al eerder naar gekeken en nu maar gelijk opgehaald. Fijne afleiding voor dochter en ook gezelliger voor de overgebleven kat. Maar wat een verdriet zeg, jakkes. Heb mijn "emotie eten" redelijk onder controle, maar vanavond maak ik dus een uitzondering. Heb vandaag ook nog maar 1050 kcal gegeten, dus zo'n drama is het ook niet voor een keer. En anders maar wel. Pffff

(ik lees later de rest nog even bij)
Ach, wat jammer van jullie kat. En ook nog zo jong.
:hug:
Gezellig gesnoept. Taarten, koekjes, kaas. Van alles een klein beetje genomen, mijn cursusgenoten koken heerlijk.

Wijn, bier en fris liet ik staan. Braaf aan mijn waterfles.
Ik moet straks wel gaan fietsen, man heeft de elektrische fiets besteld.
Wat naar Nicksen!! Enorme schrik inderdaad. Bij dit soort emoties kun je heus wel iets lekkers gebruiken. Niet dat t helpt helaas, maar het is wel echt heel naar en uitzonderlijk!! Sterkte
Is er voor mij misschien een plekje in de tabel @Meredith?
Of kan je alleen in de tabel als je al in dit topic meeschrijft?

Ik ben juist op zoek naar een topic waar echt actief wordt geschreven en waar wekelijks een tabel wordt bijgehouden...
Goedemorgen,
Duf wakker geworden hier. Onrustig geslapen maar we zijn weer op. Gisteren de nootjes afgewogen in een bakje en netjes in de app ingevuld. Zo'n bakje is ruim 400 kcal, maar alsnog zat ik wel goed in totaal. Voorheen nam ik altijd minstens 2 bakjes en deed zo'n zak een weekend niet overleven. Nu had ik na dat bakje ook gewoon genoeg.

Jammer dat er afhakers zijn vanwege het tempo. Vind het zelf juist wel leuk om iets te lezen te hebben ;-) . En het lukt mij ook niet om overal op te reageren, maar dat hoeft ook niet toch? Die indruk had ik niet in elk geval.

Leuk van je fiets Snoes! Wanneer verwacht je hem? Ben zelf geen fietser, heb dan ook een gewone simpele fiets zonder bijzonderheden. Ik fiets te weinig om te investeren in een elektrische. Maar als ik mensen wel eens voorbij zie flitsen op zo'n fiets, ben ik wel altijd een beetje jaloers :-D

Herkenbaar van het tijdgebrek qua sporten Madame. Ik werk op 65 km afstand van huis. Dochter heeft op die dagen voor- én naschoolse opvang. Zij sport zelf op donderdag. Er blijft weinig tijd over. Als ik 's avonds naar yoga zou willen, moet ik óók nog een oppas regelen (en betalen). Dat wordt me gewoon te gek. Als dochter straks de leeftijd heeft om 's avonds af en toe een uurtje of 2 alleen te zijn, dan kijk ik of ik dat weer op kan pakken. Maar dat duurt nog wel een paar jaartjes.
Hola,

Ben nu al zeker vijf keer begonnen aan mijn post, maar word steeds afgeleid door wt anders. Spanningsboog van een goudvis vandaag denk ik.. Ik heb een wasdag en pyjamadag. Moet zo alleen nog even naar de supermarkt, maar dat is het ook. Verder lekker thuis aan het werk.

Gisteren een zeer lang en goedgesprek gehad met een vriend. Alleen de wijntjes werden wel wat meer dan gepland. Verder goede dag gehad. Was wandelen en had zo'n honger, toen kwam ik ook nog langs allerlei snoepkramen, want Meikermis, maar alles weerstaan. Alleen aan mijn avondeten wel eigengemaakte croutons toegevoegd, wat toch voor veel extra punten zorgde. Maar gisterenavond behalve de wijntjes niets extra's gehad.

Vanavond staat er een pokebowl met bloemkoolrijst op het menu. Ben benieuwd of het smaakt.

@snoes is het niet handiger om voor dit soort avonden gewoon wat in de vriezer te hebben? In mijn optiek zitten in pakjes altijd onnodige calorieën. Ik ben nu mijn vriezer aan het leegeten ivm komende verhuizing, maar hier kan ik normaal gesproken altijd wat uit de vriezer halen. En wat betreft die elektrische fiets. Ik hoop dat je ervan geniet. Goede vriend van mij heeft er ook een gekocht en fietst in de zomer altijd naar zijn werk. En dat helpt hem wel goed.

@nickson :hug: wat verdrietig van je kat. Maar wel fijn dat een bakje dus voldoening gaf. Hier merk ik de laatste week dat ik veel minder behoefte heb aan snacken 's avonds dan in het begin. Hoewel de trek in iets hartigs blijft, heb ik nu voldoende aan een klein stukje 30 plus kaas. In het begin was dat vijf olijven, paar blokjes kaas, en dan nog puntloze dingen erbij zoals kipfilet etc. Dat is echt verdwenen.. Bijzonder eigenlijk hoe snel dat gaat.

@rodetandenborstel: Je kan in de tabel, er is weer een plekje vrij. Welkom.Geef je gegevens maar door. Verder op zondag of maandag je gewicht en het totaal afgevallen doorgeven, dan verwerk ik het.
Seriously?
Snoesje, even hard gelachen om "cum laude afgestuurde couch potato". Zelfspot vind ik altijd grappig. Ach, je hoeft toch ook geen topsporter te zijn om je beweging te krijgen. Je krijgt al een elektrische fiets (jaloers!) en daar kun je van de zomer echt mooie rondjes mee fietsen.

Nicksen, wat jammer van je kat. Altijd verdrietig als een gezinslid plotseling overlijdt. Wel veel plezier met je nieuwe kitten.

@Meridith: goed gedaan zeg, al dat voedsel ontweken!

Ik heb net een hapje buiten de deur gegeten met mijn begeleidster. Dat mocht wel even van mezelf. Belangrijke afspraak gehad op het UWV en dagen ervoor zenuwachtig geweest. Heerlijke wandeling gemaakt en genoten van de zon. Morgen ga ik een proeflesje dans doen. Erg veel zin in!
MeredithGrey schreef:
09-05-2019 12:33
Hola,

Ben nu al zeker vijf keer begonnen aan mijn post, maar word steeds afgeleid door wt anders. Spanningsboog van een goudvis vandaag denk ik.. Ik heb een wasdag en pyjamadag. Moet zo alleen nog even naar de supermarkt, maar dat is het ook. Verder lekker thuis aan het werk.

Gisteren een zeer lang en goedgesprek gehad met een vriend. Alleen de wijntjes werden wel wat meer dan gepland. Verder goede dag gehad. Was wandelen en had zo'n honger, toen kwam ik ook nog langs allerlei snoepkramen, want Meikermis, maar alles weerstaan. Alleen aan mijn avondeten wel eigengemaakte croutons toegevoegd, wat toch voor veel extra punten zorgde. Maar gisterenavond behalve de wijntjes niets extra's gehad.

Vanavond staat er een pokebowl met bloemkoolrijst op het menu. Ben benieuwd of het smaakt.

@snoes is het niet handiger om voor dit soort avonden gewoon wat in de vriezer te hebben? In mijn optiek zitten in pakjes altijd onnodige calorieën. Ik ben nu mijn vriezer aan het leegeten ivm komende verhuizing, maar hier kan ik normaal gesproken altijd wat uit de vriezer halen. En wat betreft die elektrische fiets. Ik hoop dat je ervan geniet. Goede vriend van mij heeft er ook een gekocht en fietst in de zomer altijd naar zijn werk. En dat helpt hem wel goed.

@nickson :hug: wat verdrietig van je kat. Maar wel fijn dat een bakje dus voldoening gaf. Hier merk ik de laatste week dat ik veel minder behoefte heb aan snacken 's avonds dan in het begin. Hoewel de trek in iets hartigs blijft, heb ik nu voldoende aan een klein stukje 30 plus kaas. In het begin was dat vijf olijven, paar blokjes kaas, en dan nog puntloze dingen erbij zoals kipfilet etc. Dat is echt verdwenen.. Bijzonder eigenlijk hoe snel dat gaat.

@rodetandenborstel: Je kan in de tabel, er is weer een plekje vrij. Welkom.Geef je gegevens maar door. Verder op zondag of maandag je gewicht en het totaal afgevallen doorgeven, dan verwerk ik het.
Maak jij die pokebowl zelf? Hoorde er gister voor het eerst wat over. Lijkt me ook wel lekker en heb toevallig nog bloemkoolrijst in de vriezer liggen.
Helene0121 schreef:
09-05-2019 14:20
Maak jij die pokebowl zelf? Hoorde er gister voor het eerst wat over. Lijkt me ook wel lekker en heb toevallig nog bloemkoolrijst in de vriezer liggen.
Ja, dat maak ik zelf. Eigenlijk maak ik alles wat ik eet zelf, pakjes en kant-en-klaar komen er bij mij niet echt in. Het liefst zou ik via een herenboerconstructie aan mijn voedsel komen, maar dat heb ik hier nog niet echt gevonden.

Met bloemkoolrijst is een nieuw probeersel, maar ik was van plan om het als volgt te maken. Rijst van te voren even wokken, beetje sojasaus erdoor en dan laten afkoelen. Verder heb ik nog een halve avocado er liggen, gaat er komkommer door en sojabonen. Aangevuld met rauwe zalm, die koop ik straks bij de visboer.
Seriously?
Diepvries werkt niet voor mijn cursusavond. Ik ga vanuit mijn werk direct door. Ik heb ongeveer een uurtje om even bij te komen en iets te eten. Meestal haal ik dan tussen de middag een maaltijdsalade bij de Appie. Omdat ik ook zin had in iets warms pakte ik zo'n pakje dat nog in mijn la lag.

Lekker gemakkelijk in een beker met draaideksel, heet water uit het koffieapparaat er op en als ik me installeer om te eten is het klaar.
MeredithGrey schreef:
09-05-2019 14:24
Ja, dat maak ik zelf. Eigenlijk maak ik alles wat ik eet zelf, pakjes en kant-en-klaar komen er bij mij niet echt in. Het liefst zou ik via een herenboerconstructie aan mijn voedsel komen, maar dat heb ik hier nog niet echt gevonden.

Met bloemkoolrijst is een nieuw probeersel, maar ik was van plan om het als volgt te maken. Rijst van te voren even wokken, beetje sojasaus erdoor en dan laten afkoelen. Verder heb ik nog een halve avocado er liggen, gaat er komkommer door en sojabonen. Aangevuld met rauwe zalm, die koop ik straks bij de visboer.
Klinkt erg lekker! Laat me weten hoe het smaakte :-D.
Hier gebruik ik eigenlijk ook geen pakjes meer vind het zo zonde van de calorieën. Al maak ik me nog wel eens schuldig aan een maaltijdsalade ofzo maar dat valt kwa calorieën wel mee.
Wat fijn dat ik in de tabel mag!
Ik zal later vandaag even mijn gegevens doorgeven.
Snoesje666 schreef:
09-05-2019 15:18
Diepvries werkt niet voor mijn cursusavond. Ik ga vanuit mijn werk direct door. Ik heb ongeveer een uurtje om even bij te komen en iets te eten. Meestal haal ik dan tussen de middag een maaltijdsalade bij de Appie. Omdat ik ook zin had in iets warms pakte ik zo'n pakje dat nog in mijn la lag.

Lekker gemakkelijk in een beker met draaideksel, heet water uit het koffieapparaat er op en als ik me installeer om te eten is het klaar.
Ik bedoelde eigenlijk om ipv je maaltijdsalade dan je diepvrieseten op te eten. Maar bedacht later dat je dan wel een magnetron bijv. moet hebben. Op mijn werk is dat standaard aanwezig.
Seriously?
Helene0121 schreef:
09-05-2019 15:25
Klinkt erg lekker! Laat me weten hoe het smaakte :-D.
Hier gebruik ik eigenlijk ook geen pakjes meer vind het zo zonde van de calorieën. Al maak ik me nog wel eens schuldig aan een maaltijdsalade ofzo maar dat valt kwa calorieën wel mee.
Zal ik doen! Ik eet ook geen maaltijdsalades moet ik zeggen. De reden waarom ik er ooit mee gestopt ben, is omdat ik vanwege allergieën en lactose-intolerantie etiketten moest gaan lezen om te weten wat ik mocht hebben. Als je dan ziet waar ze allemaal weipoeder aan toevoegen, alleen vanwege de houdbaarheid, blijft er heel weinig over. Bovendien zette het mij aan het denken, want als ze dat alleen al doen, wat stoppen ze er dan nog meer in. Ik doe het dan ook niet voor de calorieën, ik kan het gewoon lekkerder en gezonder zelf maken.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven