Vriend op reis
zondag 12 mei 2019 om 01:02
Hallo allemaal,
Ik heb nog nooit eerder op een forum iets geschreven, lees wel vaak mee. Ik ben op zoek naar mensen die in de soortgelijke situatie als ik nu hebben gezeten en me misschien wat adviezen kunnen geven. Het zit zo:
Mijn vriend, met wie ik nog niet heel lang een relatie heb, is zes weken op reis. Dit is een heel gave reis waarin hij een hoop landen ziet, het is op een tour en dus verschillende mensen. Ik gun het hem van harte (hij heeft er het hele jaar voor gewerkt, en er lang naar uitgekeken) en natuurlijk hoop ik dat hij geniet van zijn tijd daar. Ik wist het al dat hij daarheen ging toen ik hem leerde kennen, dit was begin dit jaar. Maar toch heb ik er moeite mee merk ik. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, want ik heb het gevoel dat dat wel goed zit. Ik mis hem alleen echt enorm. Veel erger dan ik had verwacht. Vooral vanmiddag voelde ik me voor het eerst echt verdrietig dat het nog inmiddels vijf weken duurt totdat ik hem weer zie. Misschien komt het doordat ik nog heel erg in de verliefde periode zit waarin ik veel bij hem wil zijn, en dit nu totaal onmogelijk is. Ik zit zelf in een drukke periode qua school en kan dus niet echt veel leuke dingen doen om mezelf af te leiden. Hij daarentegen is natuurlijk de hele dag druk en laat niet zo veel van zichzelf horen.
Ik merk dat vooral dit een beetje aan me begint te knagen: ik kan soms best wel onzeker zijn, en ik ben ergens een beetje bang dat hij me niet mist zoals ik hem en hij me wellicht een beetje ‘vergeet’ daar. Ik durf dit niet echt duidelijk te maken naar hem dat ik me soms zo voel, omdat ik het zelf niet echt reeël vind en oneerlijk tegenover hem: het zijn vooral mijn gedachten die me dit wijsmaken natuurlijk.
Maar goed, genoeg zielig gedaan, ik wil mezelf niet in een aanstellerige positie zetten omdat ik zelf ook weet dat zes weken geen zes jaar zijn. Maar toch moet ik eerlijk zijn, ik vind het best moeilijk. Wilde ook graag even mijn hart luchten. En kijken of er mensen zijn die misschien al eerder in zo’n situatie gezeten hebben en me wat verder kunnen helpen? Hoe ik het makkelijkst deze tijd doorkom zonder hem te veel lastig te vallen met mijn ‘gezeur’, dat hij niet veel van zich laat horen etc. Wil gewoon graag dat hij geniet van deze reis.
Bedankt voor het lezen in ieder geval, vond het fijn om het even van me af te schrijven.
Ik heb nog nooit eerder op een forum iets geschreven, lees wel vaak mee. Ik ben op zoek naar mensen die in de soortgelijke situatie als ik nu hebben gezeten en me misschien wat adviezen kunnen geven. Het zit zo:
Mijn vriend, met wie ik nog niet heel lang een relatie heb, is zes weken op reis. Dit is een heel gave reis waarin hij een hoop landen ziet, het is op een tour en dus verschillende mensen. Ik gun het hem van harte (hij heeft er het hele jaar voor gewerkt, en er lang naar uitgekeken) en natuurlijk hoop ik dat hij geniet van zijn tijd daar. Ik wist het al dat hij daarheen ging toen ik hem leerde kennen, dit was begin dit jaar. Maar toch heb ik er moeite mee merk ik. Het is niet dat ik hem niet vertrouw, want ik heb het gevoel dat dat wel goed zit. Ik mis hem alleen echt enorm. Veel erger dan ik had verwacht. Vooral vanmiddag voelde ik me voor het eerst echt verdrietig dat het nog inmiddels vijf weken duurt totdat ik hem weer zie. Misschien komt het doordat ik nog heel erg in de verliefde periode zit waarin ik veel bij hem wil zijn, en dit nu totaal onmogelijk is. Ik zit zelf in een drukke periode qua school en kan dus niet echt veel leuke dingen doen om mezelf af te leiden. Hij daarentegen is natuurlijk de hele dag druk en laat niet zo veel van zichzelf horen.
Ik merk dat vooral dit een beetje aan me begint te knagen: ik kan soms best wel onzeker zijn, en ik ben ergens een beetje bang dat hij me niet mist zoals ik hem en hij me wellicht een beetje ‘vergeet’ daar. Ik durf dit niet echt duidelijk te maken naar hem dat ik me soms zo voel, omdat ik het zelf niet echt reeël vind en oneerlijk tegenover hem: het zijn vooral mijn gedachten die me dit wijsmaken natuurlijk.
Maar goed, genoeg zielig gedaan, ik wil mezelf niet in een aanstellerige positie zetten omdat ik zelf ook weet dat zes weken geen zes jaar zijn. Maar toch moet ik eerlijk zijn, ik vind het best moeilijk. Wilde ook graag even mijn hart luchten. En kijken of er mensen zijn die misschien al eerder in zo’n situatie gezeten hebben en me wat verder kunnen helpen? Hoe ik het makkelijkst deze tijd doorkom zonder hem te veel lastig te vallen met mijn ‘gezeur’, dat hij niet veel van zich laat horen etc. Wil gewoon graag dat hij geniet van deze reis.
Bedankt voor het lezen in ieder geval, vond het fijn om het even van me af te schrijven.
zondag 19 mei 2019 om 14:03
Hij is degene op pad, hij mist haar echt een stuk minder dan zij hem.
Ik zou dat moeten missen van elkaar als je net wat hebt ( en eentje is op reis) ook beetje opzij schuiven.
zondag 19 mei 2019 om 14:11
Idd wel korter dan 6 maanden ja, maar is wel de eerste keer dat ik echt heel erg verliefd op iemand ben en dat ik er wel een toekomst in zie. Anders had ik dit ook echt niet gedaan, 6 weken wachten op iemand. Vind het gewoon een nogal lastig idee dat ik haar totaal niet ken en ook niet weet wat haar intenties zijn en dergelijke. En dat hij zo ver weg is en ik er dus niet echt een ‘beeld’ van heb.
zondag 19 mei 2019 om 14:12
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden TO, samen op een kamer.
Ik snap trouwens ook niet dat je niet regelmatig even appt als je op reis bent. Je zit toch ook wel eens even op een terrasje of s avonds voor je gaat slapen. Kan je best even een paar zinnen appen of foto's sturen toch. Tuurlijk ben je druk op vakantie en maak je veel mee. Maar er zijn momenten genoeg om even een appje te sturen. Toen ik onlangs een paar dgn op vakantie was zonder man stuurde ik hem ook regelmatig een appje of wat foto's.
Ik snap trouwens ook niet dat je niet regelmatig even appt als je op reis bent. Je zit toch ook wel eens even op een terrasje of s avonds voor je gaat slapen. Kan je best even een paar zinnen appen of foto's sturen toch. Tuurlijk ben je druk op vakantie en maak je veel mee. Maar er zijn momenten genoeg om even een appje te sturen. Toen ik onlangs een paar dgn op vakantie was zonder man stuurde ik hem ook regelmatig een appje of wat foto's.
zondag 19 mei 2019 om 14:27
Appen en bellen enzo is inmiddels wel regelmatiger. Voelde me eigenlijk best wel goed, ondanks het missen dan. Totdat hij dit dus even op mn dak gooide. Hij is nu ergens heen en heeft geen bereik dus spreek hem straks pas weer. Morgen belangrijk examen en kan mijn focus er niet bij houden, dus de timing is ook al geweldig.
zondag 19 mei 2019 om 14:32
zondag 19 mei 2019 om 14:36
Ik ben ook wel blij met zijn eerlijkheid erover maar alsnog, als de situatie omgedraaid zou zijn had ik het wel even met hem overlegd. Omdat ik zijn gevoel erover belangrijk zou vinden en ik niet wil dat hij er een naar gevoel bij zou hebben. Al zou ik het denk ik zelf niet snel doen, bij iemand anders op de kamer slapen terwijl ik een relatie heb en ik die persoon waarbij ik zal slapen net 2 weken ken.
Maar ja dat ben ik, ik weet zeker dat hij mij niet wilt kwetsen en dat hij dit meer doet om zijn vriend een pleziertje te gunnen. Kan het alleen niet helpen dat ik het gewoon niet leuk vind.
Maar ja dat ben ik, ik weet zeker dat hij mij niet wilt kwetsen en dat hij dit meer doet om zijn vriend een pleziertje te gunnen. Kan het alleen niet helpen dat ik het gewoon niet leuk vind.
zondag 19 mei 2019 om 14:44
Er is niets wat je kunt doen vanaf hier. Even overleg had fijn geweest, maar als jij nu stampij maakt ben jij de boeman.
Ik ga echt niet met iedereen van bil omdat ik per ongeluk in dezelfde kaner met ze slaap. De meeste mensen niet. Dat het zo gelopen is, betekent niet dat ze zich aangetrokken voelen. Goede kans dat die meid iemand thuis heeft zitten.
Zorg ervoor dat contact met jou alleen maar leuk is. Als het een 'taakje' wordt om jou te bellen, omdat je anders gaat zeuren, is ook niet wat je wil. Dan kun je je prille relatie om zeep helpen.
Laat het los. Richt je op jezelf. Plan extra veel leuke dingen de komende tijd. Ga nieuwe gekke dingen doen: proefles van iets, workshop. Heb jij afleiding en ook wat te vertellen straks.
Ik ga echt niet met iedereen van bil omdat ik per ongeluk in dezelfde kaner met ze slaap. De meeste mensen niet. Dat het zo gelopen is, betekent niet dat ze zich aangetrokken voelen. Goede kans dat die meid iemand thuis heeft zitten.
Zorg ervoor dat contact met jou alleen maar leuk is. Als het een 'taakje' wordt om jou te bellen, omdat je anders gaat zeuren, is ook niet wat je wil. Dan kun je je prille relatie om zeep helpen.
Laat het los. Richt je op jezelf. Plan extra veel leuke dingen de komende tijd. Ga nieuwe gekke dingen doen: proefles van iets, workshop. Heb jij afleiding en ook wat te vertellen straks.
zondag 19 mei 2019 om 14:47
Waarom slaapt hij dan niet in eenpersoonskamers? Als ik die meid was zou ik er ook niet van gediend zijn dat ik opeens een kamer moest delen met 'n onbekende gast. Dat neukkoppel boekt maar lekker een eigen kamer samen.WonderWall13 schreef: ↑19-05-2019 13:46Geen idee of iemand hier nog leest, maar er is nu wel iets waar ik een beetje mee zit. De vriend waarmee mijn vriend op reis is, heeft in de tour groep een meisje ontmoet en zij hebben dus iets. Nou sliep zij ook bij een vriendin op de kamer, net zoals mijn vriend met mijn vriend samen. Die vriend en zijn scharrel willen heel graag bij elkaar op de kamer slapen, wat dus inhoudt dat mijn vriend met haar vriendin op één kamer gaat slapen. Wel aparte bedden etc volgensmij, en het is niet dat ik hem niet vertrouw, maar mijn vriend heeft dit niet met mij overlegd of gevraagd wat ik er van vind. Het gaat mij dus meer om het principe: ik vind dat je dit wel even met je vriendin mag overleggen in een relatie. In plaats daarvan zei hij het net gewoon tijdens het bellen. Heb hem daarna nog een appje gestuurd dat ik er niet echt een fijn gevoel bij heb, waarop hij me geruststelde dat ik me geen zorgen hoef te maken etc. Maar het zit me toch niet helemaal lekker. Hoop dat mn verhaal een beetje te volgen is. Wat vinden jullie hiervan?
zondag 19 mei 2019 om 15:23
De kamers zijn geboekt via die reisorganisatie zover ik weet, en het zijn tweepersoonskamers omdat dat kosten bespaard denk ik.redbulletje schreef: ↑19-05-2019 14:47Waarom slaapt hij dan niet in eenpersoonskamers? Als ik die meid was zou ik er ook niet van gediend zijn dat ik opeens een kamer moest delen met 'n onbekende gast. Dat neukkoppel boekt maar lekker een eigen kamer samen.
zondag 19 mei 2019 om 15:25
Dankjewel voor je advies. Ik probeer het echt, vind het alleen lastig om mijn gevoel erover te negeren. Maar wil ook echt niet de boeman zijn.Dropdrop schreef: ↑19-05-2019 14:44Er is niets wat je kunt doen vanaf hier. Even overleg had fijn geweest, maar als jij nu stampij maakt ben jij de boeman.
Contact is tot nu toe eigenlijk ook alleen maar leuk geweest. Alleen nu gebeurt er wel iets wat ik echt niet leuk vind en dan kan ik me ook moeilijk inhouden om er niks van te zeggen, want dan ga ik mezelf lopen opvreten hier.
zondag 19 mei 2019 om 15:30
Maar het koppel kan natuurlijk op eigen gelegenheid een kamer bij boeken in de hotels waar nog een kamer beschikbaar is, zodat hun gedupeerde reisgenoten hun kamer voor zichzelf hebben.WonderWall13 schreef: ↑19-05-2019 15:23De kamers zijn geboekt via die reisorganisatie zover ik weet, en het zijn tweepersoonskamers omdat dat kosten bespaard denk ik.
En anders neuken ze maar een paar dagen niet. Kunnen ze doen als ze terug zijn in Nederland.
zondag 19 mei 2019 om 15:33
Zijn vriend heeft die scharrel ontmoet op die reis, zij woont in een ander land en dus grote kans dat ze elkaar niet meer gaan zien hierna. Ik vind het zelf ook een beetje egoïstisch van zijn vriend. Ken hem zelf ook en vind het wel raar dat hij blijkbaar niet even nadenkt dat mijn vriend ook nog een relatie heeft, maar ja.redbulletje schreef: ↑19-05-2019 15:30Maar het koppel kan natuurlijk op eigen gelegenheid een kamer bij boeken in de hotels waar nog een kamer beschikbaar is, zodat hun gedupeerde reisgenoten hun kamer voor zichzelf hebben.
En anders neuken ze maar een paar dagen niet. Kunnen ze doen als ze terug zijn in Nederland.
zondag 19 mei 2019 om 15:33
En al waren ze jaren samen, hij is niet je bezit.redbulletje schreef: ↑19-05-2019 15:31Lijkt me niet dat jij daar iets over te zeggen hebt als je nog maar kort bij elkaar bent en die reis waarschijnlijk al maanden geleden besloten/geboekt.
zondag 19 mei 2019 om 15:34
Hij mag niet scharrelen, omdat zijn vriend een relatie heeft?WonderWall13 schreef: ↑19-05-2019 15:33Zijn vriend heeft die scharrel ontmoet op die reis, zij woont in een ander land en dus grote kans dat ze elkaar niet meer gaan zien hierna. Ik vind het zelf ook een beetje egoïstisch van zijn vriend. Ken hem zelf ook en vind het wel raar dat hij blijkbaar niet even nadenkt dat mijn vriend ook nog een relatie heeft, maar ja.
zondag 19 mei 2019 om 15:35
Dat heb ik wel geaccepteerd en aangemoedigd, omdat ik vind dat het wel belangrijk is om je ook als individu te ontwikkelen, ook al heb je een relatie. En de reis was ook al maanden geboekt en hij heeft er een heel jaar voor gewerkt, dus ik gun het hem ook gewoon. Als ik stage kan gaan lopen in het buitenland zou ik het denk ik ook doen. Maar ik hoop wel dat de volgende reis die hij gaat maken met mij is natuurlijk
zondag 19 mei 2019 om 15:38
Tuurlijk mag dat wel, maar als ikzelf een scharrel zou hebben en ik ben met een vriendin op vakantie, dan laat ik niet die vriendin bij de vriend van mijn scharrel op de kamer als ze een relatie heeft. Zou ik beetje respectloos vinden tegenover haar vriend omdat ik puur uit eigen belang bij mijn scharrel op de kamer wil.
Maar ik vergelijk het nou steeds met hoe ik het zelf zou doen, daar gaat het eigenlijk niet om. Ik wil gewoon zodadelijk nog even praten met mijn vriend erover, hoop dat ik me daarna iets geruster erop voel.
zondag 19 mei 2019 om 15:38
Maar hij moet niet zijn vriend/reisgenoot z'n kamer uitsturen omdat ie wil neuken. Echt hoor, hij zou van mij een eigen kamer mogen boeken desnoods in 'n ander hotel als het door de reisorganisatie geregelde hotel geen ruimte heeft en mij niet met zijn gescharrel lastig moeten vallen. Vind dat gewoon asociaal. Dan had ie op voorhand maar 'n eenpersoonskamer moeten boeken, dan had ie de vrijheid gehad om elke nacht rond te neuken.
zondag 19 mei 2019 om 15:42
Ik zou er niet te lang op doorgaan nu. Wat valt er nog over te zeggen? Probeer te vermijden dat de contactmomentjes met jou een soort zeurmomentjes in een verder leuke reis worden.WonderWall13 schreef: ↑19-05-2019 15:38
Maar ik vergelijk het nou steeds met hoe ik het zelf zou doen, daar gaat het eigenlijk niet om. Ik wil gewoon zodadelijk nog even praten met mijn vriend erover, hoop dat ik me daarna iets geruster erop voel.
zondag 19 mei 2019 om 15:44
Jouw vriend heeft geen ruggengraat en doet blind alles wat zijn vriend hem opdraagt?WonderWall13 schreef: ↑19-05-2019 15:38Tuurlijk mag dat wel, maar als ikzelf een scharrel zou hebben en ik ben met een vriendin op vakantie, dan laat ik niet die vriendin bij de vriend van mijn scharrel op de kamer als ze een relatie heeft. Zou ik beetje respectloos vinden tegenover haar vriend omdat ik puur uit eigen belang bij mijn scharrel op de kamer wil.
Schijnbaar vindt jouw vriend het prima. Waarom maak jij er dan zo’n probleem van?
Wat moet jij er nog over bespreken dan?
zondag 19 mei 2019 om 16:32
Ik heb wel eens aan de andere kant gezeten (waar je vriend nu inzit). Als je echt verliefd bent maak je tijd en ruimte om contact te hebben en dan kan je nog steeds van je vakantie genieten. Jouw vriend denkt daar anders over, dus ik zou daar het gesprek eens over aangaan. Samen met andere dame slapen als je al zolang droog staat en niet aanvoelen dat dat eigenlijk niet kan omdat je een vriendin hebt lijkt mij het kat op het spek binden. Ik denk dat jullie beter hadden kunnen afspreken om elkaar die periode vrij te laten en daarna te kijken of er een relatie in zit. Jullie relatie lijkt mij nog niet stabiel genoeg hiervoor.