Vrouw aanspreken

19-05-2019 21:10 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.

Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.

Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.

En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.

Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
amarna schreef:
20-05-2019 11:45
Nee, het is niet sociaal ongepast. Maar het gaat om de manier waarop! Dat moet toch wel duidelijk zijn uit de laatste paar posts in dit topic.
Stel je NIET voor, zeg NIET dat ze er leuk uit ziet, maar praat over koetjes en kalfjes. Is ze niet geïnteresseerd in je, dan laat ze dat echt wel merken.
Begin met goedemorgen als je naast iemand op het bankje bij de bus gaat zitten. Of naast iemand in de bus. Of dat nu een man of een vrouw is. Is simpelweg beleefd en beslist NIET sociaal ongepast.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben het helemaal met deze reactie. Als iemand gewoon een praatje aanknoopt, vind ik het leuk. Man of vrouw, gewoon gezellig. En als ik de man in kwestie dan wel zie zitten, laat ik het wel merken. Hij mag dat ook best doen als we eenmaal aan het praten zijn.
Maar als iemand op me afstapt (helemaal op plekken als een bibliotheek), zich voorstelt en zegt dat ie me leuk vindt, dan voel ik me zwaar ongemakkelijk en ben ik weg, tenzij het Orlando Bloom is of zo :mrgreen:
Forever1994 schreef:
20-05-2019 16:11
Nee, dit is eigenlijk het gehele probleem. Waar jij naar wijst is ''sexual harassement'', precies dit soort typeringen leiden ertoe dat ''normale mannen'' nooit op normale wijze met een vrouw communiceren. Enkel de echte creeps doen dat, en die boeit het geen zak hoe ze overkomen,, maar fluiten naar vrouwen en maken directe opmerkingen over haar uiterlijk. Enigste reden om een vrouw niet aan te spreken is die ''bias'' waar jij van spreekt en m.i. zwaar negatief voor mannen die simpel iemand willen ontmoeten. Direct de stempel van verkrachter, lol, ik zeg ''hey alles goed'' en gelijk ben ik potentionele verkrachter. Dat MeToo draagt echt bij aan een volledig verpeste datingssfeer, alles is sexual harassement bij een man. Als ik onnaantrekkelijk ben voor een vrouw en ik praat tegen haar dan kan dat ook als sexual harassement worden gezien. Ze voelt zich namelijk ongemakkelijk.

Dat vind ik nog steeds weerzingwekkend en absurd, en dat is terecht. Hoe zouden vrouwen hier het vinden als ze bij elk mogelijk contact worden aangezien als een potentionele verkrachter? Hopelijk beseffen jullie ook de ernst van een dergelijk feit ipv het rond te gooien. Met name dat je eindigt met ''gepaste wijze en respect'' dat kan op duizenden manieren. En wat voor de één respectloos is, is dat voor de ander niet.

En nee, ik merk zelf aan een vrouw als ze geen interesse zou hebben ''hey alles goed'' ''Ja gaat goed'', nou, dan weet je het al. Het is niet zo dat er nog duizenden andere dingen volgen nadat ik even hoi zeg. Waar hebben jullie dat vandaan? En ja het is respectloos om even hoi alles goed te zeggen en je voor te stellen. Als ik het al typ krijg ik al nare onderbuikgevoelens, maar goed, jullie zijn de vrouwen hier, dus ongetwijfeld weten jullie het beter.

''Ze moeten zich aanpassen naar wat jij wil''

Waar geef ik aan dat een vrouw altijd moet ingaan op mijn interactie? Nergens.

En ja ik ben tot op zekere hoogte geirriteerd en andere vrienden van mij ook. Want alles wat we willen zeggen of doen kan worden gezien als potentionele verkrachtingsmethode, nou lekker is dat dan.
Het gekke; is “normale mannen” randen dus bij het uitgaan wél vrouwen aan! Jij wilt dat niet geloven, daaruit blijkt m.i. dat je én vrouwen die dit ervaren niet serieus neemt én dat je er geen hol van snapt. Het spreekt voor je dat jij dit mogelijk niet doet, maar je wordt wel als eventuele ‘aanvaller’ gescand. Zo is het in de maatschappij. Het getuigt van weinig respect om dit te bagatelliseren. Ik zie het echt heel veel mannen doen waarvan jij en ik het niet zouden verwachten. Vind je het gek dat vrouwen hierop reageren?
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:18
2.45% gewijzigd
the_Wicked_Witch schreef:
20-05-2019 16:14
Ah kijk, een incel. Dat dacht ik op pagina 1 al.

Luister knul, als jij contact wil met vrouwen zul je dat op een voor vrouwen prettige manier moeten doen. Kun je 100 keer je gelijk willen halen maar dat gaat je niks opleveren. Jouw keuze.
Ben ik absoluut mee eens, maar dat verschilt nogal wat een prettige manier is. Jezelf voorstellen in ieder geval niet.
Ach. Ofwel dit is dezelfde incel die al jaren steeds hetzelfde topic opent, ofwel er zit ergens een nest. Ofwel dit is gewoon een trol die weet hoe je reacties loskrijgt, maar het is níet iemand die serieus advies vraagt

Dude, niemand zegt dat je een potentiële verkrachter bent. Wel dat he geen enkel gevoel hebt voor sociale omgangsvormen. Die leg ik je netjes uit, maar jij reageert nergens direct op. Dat leert me dat je ofwel geen universiteit hebt gedaan want dit komt nogal beperkt over, ofwel dat je het erom doet vanwege de reacties ofwel dat je echt een groter probleem hebt dan alleen wat onzekerheid naar vrouwen

Succes hiermee. I’m out.
De reageerders zijn het toch tamelijk eens met elkaar, het past alleen niet in een logaritme in je hoofd en bij je wereldbeeld.
Forever1994 schreef:
20-05-2019 16:18
Ben ik absoluut mee eens, maar dat verschilt nogal wat een prettige manier is. Jezelf voorstellen in ieder geval niet.
Context is alles. Maar die snap je niet. Random in de bieb dus niet, datingsite wel, random op straat dus niet, clubje wel, kroeg wel, straat niet, op een feestje wel, in de supermarkt niet.
Forever1994 schreef:
Nee, dit is eigenlijk het gehele probleem. Waar jij naar wijst is ''sexual harassement'', precies dit soort typeringen leiden ertoe dat ''normale mannen'' nooit op normale wijze met een vrouw communiceren. Enkel de echte creeps doen dat, en die boeit het geen zak hoe ze overkomen,, maar fluiten naar vrouwen en maken directe opmerkingen over haar uiterlijk. Enigste reden om een vrouw niet aan te spreken is die ''bias'' waar jij van spreekt en m.i. zwaar negatief voor mannen die simpel iemand willen ontmoeten. Direct de stempel van verkrachter, lol, ik zeg ''hey alles goed'' en gelijk ben ik potentionele verkrachter. Dat MeToo draagt echt bij aan een volledig verpeste datingssfeer, alles is sexual harassement bij een man. Als ik onnaantrekkelijk ben voor een vrouw en ik praat tegen haar dan kan dat ook als sexual harassement worden gezien. Ze voelt zich namelijk ongemakkelijk.

Dat vind ik nog steeds weerzingwekkend en absurd, en dat is terecht. Hoe zouden vrouwen hier het vinden als ze bij elk mogelijk contact worden aangezien als een potentionele verkrachter? Hopelijk beseffen jullie ook de ernst van een dergelijk feit ipv het rond te gooien. Met name dat je eindigt met ''gepaste wijze en respect'' dat kan op duizenden manieren. En wat voor de één respectloos is, is dat voor de ander niet.

En nee, ik merk zelf aan een vrouw als ze geen interesse zou hebben ''hey alles goed'' ''Ja gaat goed'', nou, dan weet je het al. Het is niet zo dat er nog duizenden andere dingen volgen nadat ik even hoi zeg. Waar hebben jullie dat vandaan? En ja het is respectloos om even hoi alles goed te zeggen en je voor te stellen. Als ik het al typ krijg ik al nare onderbuikgevoelens, maar goed, jullie zijn de vrouwen hier, dus ongetwijfeld weten jullie het beter.

En ja ik ben tot op zekere hoogte geirriteerd en andere vrienden van mij ook. Want alles wat we willen zeggen of doen kan worden gezien als potentionele verkrachtingsmethode, nou lekker is dat dan.

Als een vrouw nee zegt dan houdt het op. De vrouwen in die clip worden vastgepakt etc. Dat keur ik ten alle tijden af, sterker nog, een compliment geef ik niet eens, vind dat zelfs al onwijs cringy. Jouw filmpje is echt belachelijk voor de situatie die ik schets.

I.t.t tot die mannen zal ik een vrouw niet aanraken uit het niets. Snap niet hoe ze het in hun hoofd halen. En dat soort mannen zijn de mannen die nooit een topic zouden openen, die gaan er gewoon mee door. Dus snap niet waar je zoiets vandaan haalt om het te vergelijken met jezelf voorstellen en hoi zeggen. Hoogstens is het ongemakkelijk, maar sexual harassement, nou nee.

Dat vind ik nou weer niet de creeps, wel de mannen die zich met hun naam introduceren als ik rustig in de bieb zit.
Ranveig schreef:
20-05-2019 16:19
Ach. Ofwel dit is dezelfde incel die al jaren steeds hetzelfde topic opent, ofwel er zit ergens een nest. Ofwel dit is gewoon een trol die weet hoe je reacties loskrijgt, maar het is níet iemand die serieus advies vraagt

Dude, niemand zegt dat je een potentiële verkrachter bent. Wel dat he geen enkel gevoel hebt voor sociale omgangsvormen. Die leg ik je netjes uit, maar jij reageert nergens direct op. Dat leert me dat je ofwel geen universiteit hebt gedaan want dit komt nogal beperkt over, ofwel dat je het erom doet vanwege de reacties ofwel dat je echt een groter probleem hebt dan alleen wat onzekerheid naar vrouwen

Succes hiermee. I’m out.

Ik denk het laatste, toevallig een technische studie gedaan? Als ik zulke reactie krijg in mijn omgeving als die jij geeft, zou ik toch minstens aan een diagnose denken.
the_Wicked_Witch schreef:
20-05-2019 16:14
Ah kijk, een incel. Dat dacht ik op pagina 1 al.

Luister knul, als jij contact wil met vrouwen zul je dat op een voor vrouwen prettige manier moeten doen. Kun je 100 keer je gelijk willen halen maar dat gaat je niks opleveren. Jouw keuze.

Ja het wordt met de post duidelijker.
Rosamendosa schreef:
20-05-2019 16:17
Het gekke; is “normale mannen” randen dus bij het uitgaan wél vrouwen aan! Jij wilt dat niet geloven, daaruit blijkt m.i. dat je én vrouwen die dit ervaren niet serieus neemt én dat je er geen hol van snapt. Het spreekt voor je dat jij dit mogelijk niet doet, maar je wordt wel als eventuele ‘aanvaller’ gescand. Zo is het in de maatschappij. Het getuigt van weinig respect om dit te bagatelliseren. Ik zie het echt heel veel mannen doen waarvan jij en ik het niet zouden verwachten. Vind je het gek dat vrouwen hierop reageren?
Het kan dat ''normale mannen'' dat wel doen, maar either way, ik val daar niet onder en ga allang uit. Dus bagatelliseren heeft geen zin, maar generaliseren ook niet. En dat laatste is wat ik door het topic heen merk. Jullie merken dat ik bagatelliseer en ik merk generalisatie.

EDIT: Nee, normale mannen doen dit niet. Als je het doet, ben je achterlijk, dus ja, ik snap sexual harresment.
anoniem_386302 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:25
5.98% gewijzigd
Forever1994 schreef:

Als een vrouw nee zegt dan houdt het op. De vrouwen in die clip worden vastgepakt etc. Dat keur ik ten alle tijden af, sterker nog, een compliment geef ik niet eens, vind dat zelfs al onwijs cringy. Jouw filmpje is echt belachelijk voor de situatie die ik schets.

I.t.t tot die mannen zal ik een vrouw niet aanraken uit het niets. Snap niet hoe ze het in hun hoofd halen. En dat soort mannen zijn de mannen die nooit een topic zouden openen, die gaan er gewoon mee door. Dus snap niet waar je zoiets vandaan haalt om het te vergelijken met jezelf voorstellen en hoi zeggen. Hoogstens is het ongemakkelijk, maar sexual harassement, nou nee.
Ik ben het met je eens dat dit niets te maken heeft met seksuele intimidatie of een potentiële verkrachter zijn.
Maar: jij wilt iets bereiken en dan kun je natuurlijk het beste datgene doen waarmee je bereikt wat je wil.
Op dit forum zijn allemaal vrouwen die kunnen aangeven hoe je dat het beste kunt doen, doe er je voordeel mee in plaats van overal tegenin te gaan.
Je bereikt veel meer als je gewoon een koetjes en kalfjes gesprekje voert dan wanneer je je gaat voorstellen of vraagt hoe het gaat. Als ze met je praat en je een leuk iemand lijkt te zijn, heb je nou eenmaal veel meer kans dan wanneer ze alleen je uiterlijk ziet en in een split second moet beslissen of je er leuk genoeg uitziet om erop in te gaan.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:26
0.04% gewijzigd
Star² schreef:
20-05-2019 16:20
Dat vind ik nou weer niet de creeps, wel de mannen die zich met hun naam introduceren als ik rustig in de bieb zit.
Oke, prima. Ben wel verbaasd, maar goed.
anoniem_386302 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 16:25
8.53% gewijzigd
TO, je voelt je nu weggezet als potentiële verkrachter. Dat is niet wat ik bedoel. Je houdt geen rekening met de context waarin vrouwen opgroeien en waarin zo’n actie als die van jou “landt”, dat is jammer (ook voor jou).
Forever1994 schreef:

Je snapt het nog steeds niet. En hoe meer tekst en uitleg je gegeven wordt over hoe je overkomt, hoe harder je tegen ons hier staat aan te schoppen dat het echt echt echt niet zo is zoals wij zeggen.
Maar zo te lezen wil je het ook niet begrijpen. Pagina's vol aan tips en truuks. En je enige reactie iedere keer weer is vol er tegenin gaan dat wij het verkeerd hebben.

Lees jezelf eens terug. En dan een met een kritische blik.
Kijk het filmpje ajb ook even. Maakt een hoop duidelijk.
Rosamendosa schreef:
20-05-2019 16:21
Ik denk het laatste, toevallig een technische studie gedaan? Als ik zulke reactie krijg in mijn omgeving als die jij geeft, zou ik toch minstens aan een diagnose denken.
Zoals ik eerder heb aangegeven ga ik volgend jaar aan Harvard studeren (wil niet teveel informatie verhullen is gewoon persoonlijk, want het is eigenlijk een Amerikaanse equivalent daarvan in NY)

En nee, niet iedereen die ergens onzeker over is, heeft een persoonlijkheidsstoornis.
Forever1994 schreef:
20-05-2019 16:24
Oke, prima. Ben wel verbaasd, maar goed.

Die bouwvakker die naar me fluit of die trucker die naar me toetert is niet van plan me te verkrachten. Afhankelijk van mijn humeur ga ik er gewoon even gezellig in mee. Een type als jij die me als Stacy ziet, zou ik wel bang voor zijn als ik hem zou afwijzen en derhalve ver bij uit de buurt blijven.
Stormysea schreef:
20-05-2019 16:28
Je snapt het nog steeds niet. En hoe meer tekst en uitleg je gegeven wordt over hoe je overkomt, hoe harder je tegen ons hier staat aan te schoppen dat het echt echt echt niet zo is zoals wij zeggen.
Maar zo te lezen wil je het ook niet begrijpen. Pagina's vol aan tips en truuks. En je enige reactie iedere keer weer is vol er tegenin gaan dat wij het verkeerd hebben.

Filmpje geeft aan ''approach calmy, with respect and intelligence''. Dus ja, ik heb het gelezen, maar dat kan altijd anders zijn voor elke vrouw.
Stormysea schreef:

Ik ga het nogmaals allemaal teruglezen, bedankt voor de tip.
Forever1994 schreef:
Zoals ik eerder heb aangegeven ga ik volgend jaar aan Harvard studeren (wil niet teveel informatie verhullen is gewoon persoonlijk, want het is eigenlijk een Amerikaanse equivalent daarvan in NY)

En nee, niet iedereen die ergens onzeker over is, heeft een persoonlijkheidsstoornis.

Tuurlijk.
Star² schreef:
20-05-2019 16:29
Die bouwvakker die naar me fluit of die trucker die naar me toetert is niet van plan me te verkrachten. Afhankelijk van mijn humeur ga ik er gewoon even gezellig in mee. Een type als jij die me als Stacy ziet, zou ik wel bang voor zijn als ik hem zou afwijzen en derhalve ver bij uit de buurt blijven.
Precies dat. Fluitende bouwvakkers zijn vrijwel nooit eng. De nice Guys die beginnen over friendzones en denken recht te hebben ergens op zijn veel en veel enger
pamelacourson schreef:
20-05-2019 16:24
Ik ben het met je eens dat dit niets te maken heeft met seksuele intimidatie of een potentiële verkrachter zijn.
Maar: jij wilt iets bereiken en dan kun je natuurlijk het beste datgene doen waarmee je bereikt wat je wil.
Op dit forum zijn allemaal vrouwen die kunnen aangeven hoe je dat het beste kunt doen, doe er je voordeel mee in plaats van overal tegenin te gaan.
Je bereikt veel meer als je gewoon een koetjes en kalfjes gesprekje voert dan wanneer je je gaat voorstellen of vraagt hoe het gaat. Als ze met je praat en je een leuk iemand lijkt te zijn, heb je nou eenmaal veel meer kans dan wanneer ze alleen je uiterlijk ziet en in een split second moet beslissen of je er leuk genoeg uitziet om erop in te gaan.
Idd.
Zo'n directe benadering als 'hoi ik ben jan' leidt bij veel vrouwen tot een 'wat moet hij van mij'-reactie. En dan moet ze in een split second bedenken of ze je afwimpeld of niet. Dit zal vaak leiden tot afwimpelen. En (wat ik zelf dan vaak deed) spullen bij elkaar pakken en ergens anders gaan zitten.

Als je over koetjes en kalfjes praat, geef je haar de tijd om te kijken wie je bent, wat je bent, ben je een risico of eigenlijk best leuk. Als je wel interessant bent, dan gaat ze zelf ook vragen stellen.

Mooie samenvatting wanneer je je wel of niet voorstelt en gelijk doorvraagt:
Ranveig schreef:
20-05-2019 16:20
Context is alles. Maar die snap je niet. Random in de bieb dus niet, datingsite wel, random op straat dus niet, clubje wel, kroeg wel, straat niet, op een feestje wel, in de supermarkt niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Star² schreef:
20-05-2019 16:29
Eens! Of iemand die je tijdens het fietsen/hardlopen tegenkomt en goedemorgen zegt of zo. Dat is gewoon beleefd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een opening als "Hey, alles goed" slaat toch nergens op als je een praatje wilt maken. Dan krijg je inderdaad "Ja, alles goed" als antwoord. Wat verwacht je dan, dat een vrouw dan denkt "Kijk nou, wat een interessante man zeg, die wil ik wel leren kennen"? Nee, ze denkt "Hoezo alles goed, ken ik jou?" Of ze denkt "Weer zo'n eikel die iets van me wil".

Je kunt gewoon niet zomaar een vrouw aanspreken omdat jij haar toevallig interessant vindt. Er moet een aanleiding en een context zijn, en de manier waarop je contact legt en eventueel continueert moet daarbij passen. Dat heb je hier nu inmiddels tientallen keren kunnen lezen, inclusief voorbeelden met nucances en toelichting. En je voorstellen is evenzeer gebonden aan sociale setting en context, zoals ook al is uitgelegd.

Maar je blijft alles maar interpreteren op een manier waaruit blijkt dat je de clou niet begrijpt en geen gevoel hebt voor sociale interactie. Je kunt het wel vreemd vinden hoe mensen met elkaar omgaan, maar dan val je dus een beetje buiten de boot. Dat is echt een autistisch trekje hoor, het niet snappen en aanvoelen van sociale interactie en de ongeschreven regels en het inlevingsvermogen die daarbij horen.

Ik vraag me af hoe dat gaat met je vrienden en je "beste vriendin". Zijn dat ook allemaal een beetje wereldvreemde figuren ofzo? Ik krijg echt een beeld van een groepje sociaal gemankeerde beta-nerds bij elkaar.

Sorry dat ik onaardig klink, maar net als anderen voel ik inmiddels ergernis over hoe je denkt en je opstelt.
Ranveig schreef:
20-05-2019 16:31
Precies dat. Fluitende bouwvakkers zijn vrijwel nooit eng. De nice Guys die beginnen over friendzones en denken recht te hebben ergens op zijn veel en veel enger
Mensen die zich niet aan de geldende sociale omgangsvormen houden zijn eng, omdat ze onvoorspelbaar zijn - je weet niet wat je van ze kan verwachten.
dianaf schreef:
20-05-2019 16:33
Eens! Of iemand die je tijdens het fietsen/hardlopen tegenkomt en goedemorgen zegt of zo. Dat is gewoon beleefd.
Of in de supermarkt ‘wat kijk je boos, het is hier leuk!’ En dan op zo’n manier dat ik alleen maar breeduit kon lachen. Hoewel dat een stomme opmerking is natuurlijk. En nee, niet van een knappe kerel maar van een 20 jaar oudere type vrachtwagenchauffeur. Dus het is niet dat alleen knappe mannen dat mogen.

Maar sociaal wat uitgedaagde mensen sociale regels proberen uit te leggen is onbegonnen werk. Dat leer je ook op Harvard *kuch... bullshit * niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven