Vrouw aanspreken
zondag 19 mei 2019 om 21:10
Hi allemaal,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al best veel heb gelezen over het aanspreken van vrouwen enzovoorts, maar wilde ook zelf een topic aanmaken op een forum en dacht aan dit forum. Gedurende mijn 25 jaren heb ik geen relatie gehad. Ik heb heel veel obstakels moeten overwinnen en op dit moment kan ik zeggen dat ik gelukkig ben en zelfwaarde heb ontwikkeld.
Echter, door die bepaalde persoonlijke omstandigheden loop ik ver achter wat betreft daten. Eerlijk gezegd wil ik hier een eind aan maken, al een lange tijd, en ik begin me te beseffen dat het ''het komt wel als het komt'' eigenlijk onzin is. Het gaat er bij mij niet zomaar komen, ook niet met hetgeen ik tot nu toe in mijn leven heb bereikt.
Vandaag was ik in de bieb en in de ochtend had ik mezelf beloofd dat als ik iemand zou zien zitten die er aantrekkelijk uitzag, dat ik haar dan zou aanspreken. Maar nee hoor, het lukte me niet, de angst om iemand aan te spreken was torenhoog, ik bevroor. Ik dacht echt bij mezelf wauw, wist niet dat het nog zo'n angst is. Dit heeft te maken met zelfvertrouwen op dit gebied.
En nee, ik spreek vrouwen niet aan op hun uiterlijk/ongewenste complimenten, maar ja het is wel het eerste waardoor ik een vrouw aanspreek. Ik wil meer vrouwen leren kennen, maar als haar persoonlijkheid mij niet aanstaat dan leave ik for a dime. Heb geen openingszin in mijn hoofd, behalve ''Hi zag je zitten en wilde je ontmoeten/spreken, mijn naam is ..'' en dan volgt er vanzelf wel iets uit mijn mond.
Ik vraag me af of de leden hier mannen hebben die jullie aanspreken. En dan bedoel ik overdag, uitgezonderd van complimenten/gefluit. iemand die op je afkomt en die aangeeft je te willen leren kennen. Vinden vrouwen het zelf heel vreemd als een man haar op die manier aanspreekt is eigenlijk mijn kernvraag? Zou dat echt zo erg zijn? Het is direct, maar ik heb geen zin in spelletjes. Ik kan prima zonder een vrouw leven, maar daarin schuilt ook het probleem, dat ik dan nooit zin heb om erop uit te gaan.
dinsdag 21 mei 2019 om 10:56
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:55Ja precies, en terecht. Klaarblijkelijk vond ik het toch niet normaal om iemand in de bieb zomaar aan te spreken en ging er een radar af.
Dus is het wel een groot ding en rocket science voor jou. Hebben je vrienden een relatie?
dinsdag 21 mei 2019 om 10:57
Onzin. ‘aanvoelen’ is relatief. Als een vrouw geen interesse toont dan is het klaar. In dit topic geven mensen niet te wachten op praatjes in de supermarkt/bibliotheek, terwijl jij aangeeft dat mannen je dan gewoon kunnen aanspreken voor kletspraat. Snap je dat het relatief is? Dat niet elke vrouw hetzelfde is daarin?
dinsdag 21 mei 2019 om 10:59
Waarschijnlijk een groot ding, omdat het sociaal ongepast was en ja een dergelijke stap te groot. Maar dat bevestigen jullie ook hier, dus het afstappen op iemand die je niet kent in die setting is een groot ding ja. Maar dat zal het voor velen zijn, want op basis van dit topic mag/kan dat niet.
Ja, gewoon iemand ontmoet via vrienden of school. Niks bijzonders.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:01
Nou probleem opgelost dan toch. Slotje?Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:42Waar heb je het over met je sociaal onhandig? Het is geen rocket science om een gesprek aan te knopen. Doe svp niet voorkomen alsof het zo’n groot ding is.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:04
Je begrijpt het écht helemaal niet! Aanspreken voor een kletspraatje kan wél! MOET zelfs in het intermenselijk verkeer. Zoals iedereen hier je vertelt. Maar je doet het met de verkeerde bedoeling. Je spreekt een meisje aan omdat je haar leuk vindt en daarbij straal je iets uit wat afstoot. En dat voelt dat meisje feilloos aan en jij niet.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:57Onzin. ‘aanvoelen’ is relatief. Als een vrouw geen interesse toont dan is het klaar. In dit topic geven mensen niet te wachten op praatjes in de supermarkt/bibliotheek, terwijl jij aangeeft dat mannen je dan gewoon kunnen aanspreken voor kletspraat. Snap je dat het relatief is? Dat niet elke vrouw hetzelfde is daarin?
Echt, ik zit bijna te schreeuwen tegen de computer over zoveel onbegrip!
dinsdag 21 mei 2019 om 11:06
Ongeveer iedereen vindt je hier sociaal onhandig. Begrijp het nou. Niks mis met sociaal onhandig, maar dan liever zonder superieur toontje en met enig zelfinzicht.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:54Zucht, want op basis van iemands woorden herleid je eventuele diagnoses uit. Zeer voorbarig en beter dat je dan niet reageert. Net zozeer als ik jou niet kortzichtig noem en dat ‘zacht uitdruk’. Probeer je niet achter het laatste tweetal woorden te verschuilen om je intentie duidelijk te maken.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:09
Inderdaad. Natuurlijk kennen we je (=TO) niet, maar dit staat nog net niet met grote letters op je voorhoofd.Rosamendosa schreef: ↑21-05-2019 11:06Ongeveer iedereen vindt je hier sociaal onhandig. Begrijp het nou. Niks mis met sociaal onhandig, maar dan liever zonder superieur toontje en met enig zelfinzicht.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:12
Je begrijpt het echt niet. Júist dat aanvoelen is zo belangrijk. Niet alleen of iemand ervoor open staat, maar ook wat je op welk moment en op welke manier kunt zeggen. Het klopt dat niet iedere vrouw hetzelfde is en daarom is dat aanvoelen juist zo belangrijk, evenals de situatie aanvoelen. Als je dat allemaal zo makkelijk had gevonden, had je hier geen topic geopend.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:57Onzin. ‘aanvoelen’ is relatief. Als een vrouw geen interesse toont dan is het klaar. In dit topic geven mensen niet te wachten op praatjes in de supermarkt/bibliotheek, terwijl jij aangeeft dat mannen je dan gewoon kunnen aanspreken voor kletspraat. Snap je dat het relatief is? Dat niet elke vrouw hetzelfde is daarin?
pamelacourson wijzigde dit bericht op 21-05-2019 11:13
8.71% gewijzigd
dinsdag 21 mei 2019 om 11:12
Als jij iemand leuk vindt of leuk lijkt dan is het toch normaal dat je aan het begin jezelf daar anders bijvoelt. Wat meer zelfbewust, wat is daar raar aan? En vandaar uit lijkt me een gesprek aanknopen wel lastiger ja, maar random tegen mensen praten is geen rocket science nee. ‘Hey, wanneer komt die bus nou’ en blablabla. Het is meer dat ik dat soort gesprekken oersaai vind, maar goed.amarna schreef: ↑21-05-2019 11:04Je begrijpt het écht helemaal niet! Aanspreken voor een kletspraatje kan wél! MOET zelfs in het intermenselijk verkeer. Zoals iedereen hier je vertelt. Maar je doet het met de verkeerde bedoeling. Je spreekt een meisje aan omdat je haar leuk vindt en daarbij straal je iets uit wat afstoot. En dat voelt dat meisje feilloos aan en jij niet.
Echt, ik zit bijna te schreeuwen tegen de computer over zoveel onbegrip!
dinsdag 21 mei 2019 om 11:16
Ik quote deze maar even, want hier staat heel concreet, in een stappenplan nota bene, hoe je een vrouw kunt benaderen zonder opdringerig over te komen.tonkje schreef: ↑21-05-2019 09:58Yep, best lastig voor mannen. Maar doordat er nu in dit topic zo de nadruk op wordt gelegd komt het ook weer groter over dan het is, zowel voor mannen (als een continu: "OMG, ze zal me toch geen engerd vinden!") als voor vrouwen (als een continu heel erg op de hoede zijn).
Als je je gewoon normaal gedraagt is er niet zo snel wat aan de hand hoor. Dus stel je zit regelmatig in de bieb te studeren en een vrouw zit daar ook vaak, dan is er niks mis mee om eens iets te zeggen als "Weer hier? Druk aan het studeren voor een tentamen?" Als zij dan kortaf reageert en meteen weer in de boeken duikt, weet je dat ze geen behoefte heeft aan een praatje. (En ja, het kan zijn dat ze vreest dat je een of andere engerd bent, maar 10 tegen 1 wil ze gewoon alleen studeren.) Reageert ze wat toeschietelijker, dan kun je een praatje maken: wat voor tentamen, wat studeer je? En is het echt gezellig, dan kun je samen een kop koffie doen wanneer je even pauzeert van het studeren. Is die kop koffie ook leuk, dan wordt het een "zie ik je morgen weer?"
Zoiets.
Kun je hier iets mee, of niet? En zo niet: wat wil je dan van ons?
dinsdag 21 mei 2019 om 11:18
Ik maak wekelijks wel een kletspraatje in de bib. Met een andere moeder die boekjes staat te kijken met haar kind en die een gesprekje aanknoopt over zoekboeken. Met een oma die bij de kookboeken staat, waardoor we een leuk gesprek hebben over taarten maken, etc etc.
Grote verschil is dat alle partijen geen andere intentie hebben dan gewoon een gezellig praatje en we dus niks anders van die ander willen. Zo werkt oprechte menselijke interactie op een publieke plek als een bibliotheek.
Iedere vrouw voelt van een kilometer afstand dat jij haar aanspreekt omdat je iets van haar wil. Ga gewoon eens wat nieuwe mensen leren kennen, alleen maar omdat dat leuk is en dus niet omdat je iets anders wil.
Vrouwen zijn gewoon mensen. Ik hoop dat je daar snel achterkomt en dat je dan op een normale manier leert omgaan met vrouwen, dan komt er vanzelf eentje voorbij waar je een speciale klik mee hebt.
Grote verschil is dat alle partijen geen andere intentie hebben dan gewoon een gezellig praatje en we dus niks anders van die ander willen. Zo werkt oprechte menselijke interactie op een publieke plek als een bibliotheek.
Iedere vrouw voelt van een kilometer afstand dat jij haar aanspreekt omdat je iets van haar wil. Ga gewoon eens wat nieuwe mensen leren kennen, alleen maar omdat dat leuk is en dus niet omdat je iets anders wil.
Vrouwen zijn gewoon mensen. Ik hoop dat je daar snel achterkomt en dat je dan op een normale manier leert omgaan met vrouwen, dan komt er vanzelf eentje voorbij waar je een speciale klik mee hebt.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:19
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:59Waarschijnlijk een groot ding, omdat het sociaal ongepast was en ja een dergelijke stap te groot. Maar dat bevestigen jullie ook hier, dus het afstappen op iemand die je niet kent in die setting is een groot ding ja. Maar dat zal het voor velen zijn, want op basis van dit topic mag/kan dat niet.
Ja, gewoon iemand ontmoet via vrienden of school. Niks bijzonders.
Nou vraag hen eens om hulp. Wij zijn maar vrouwen, wat weten wij nou helemaal.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:24
TO, je denkt dat er een soort trucje, een zinnetje, een manier is waarmee je vrouwen "veilig en succesvol" kunt aanspreken, los van de context of de vrouw in kwestie. Je wilt het krampachtig zien als een soort Geheime Sleutel die toegang geeft tot de vrouwen waarop jij valt. En sleutel die jij nog niet in je bezit hebt, maar die er volgens jou wel moet zijn. Reacties die je krijgt probeer je samen te vatten tot een eenduidige conclusie waarbij je alle nuances en contextuele informatie wegmikt. Wanhopig op zoek naar de Geheime Sleutel.
Nou, die sleutel is er dus niet. Niet op die manier. Het is geen trucje, geen zinnetje, geen handeling, geen IF THIS THEN THAT. De sleutel ben je zelf, met je houding, je gedrag, je woorden, je intonatie, je uitstraling, je intenties, je gevoel voor interactie, je empathie, je inlevingsvermogen.
Nou, die sleutel is er dus niet. Niet op die manier. Het is geen trucje, geen zinnetje, geen handeling, geen IF THIS THEN THAT. De sleutel ben je zelf, met je houding, je gedrag, je woorden, je intonatie, je uitstraling, je intenties, je gevoel voor interactie, je empathie, je inlevingsvermogen.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:27
Vrouwen zijn toch ook mensen?Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:12Als jij iemand leuk vindt of leuk lijkt dan is het toch normaal dat je aan het begin jezelf daar anders bijvoelt. Wat meer zelfbewust, wat is daar raar aan? En vandaar uit lijkt me een gesprek aanknopen wel lastiger ja, maar random tegen mensen praten is geen rocket science nee. ‘Hey, wanneer komt die bus nou’ en blablabla. Het is meer dat ik dat soort gesprekken oersaai vind, maar goed.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:30
ja je woorden maar ook je problemen. Een sociaal vaardige man zou nooit zo'n topic openen omdat het probleem voor hem niet bestaatForever1994 schreef: ↑21-05-2019 10:54Zucht, want op basis van iemands woorden herleid je eventuele diagnoses uit. Zeer voorbarig en beter dat je dan niet reageert. Net zozeer als ik jou niet kortzichtig noem en dat ‘zacht uitdruk’. Probeer je niet achter het laatste tweetal woorden te verschuilen om je intentie duidelijk te maken.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:46
Dit is begrippen waar niemand iets mee kan ‘sociaal vaardig’. Genoeg mannen die ik ken die tegen dit probleem aanlopen. Ben niet de enige of wat dan ook, en ja, ook genoeg in de clubs en bars waar ik naar toe ga...dus tja. Het is een groter probleem dan dat het slechts een individueel probleem is - een vrouw aanspreken- juist door een stempel van creepiness.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:48
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:46Dit is begrippen waar niemand iets mee kan ‘sociaal vaardig’. Genoeg mannen die ik ken die tegen dit probleem aanlopen. Ben niet de enige of wat dan ook, en ja, ook genoeg in de clubs en bars waar ik naar toe ga...dus tja. Het is een groter probleem dan dat het slechts een individueel probleem is - een vrouw aanspreken- juist door een stempel van creepiness.
Waarvan akte.
Wat wil je nu precies met dit topic?
dinsdag 21 mei 2019 om 11:49
ja mannen die nooit relaties krijgen bedoel je.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:46Dit is begrippen waar niemand iets mee kan ‘sociaal vaardig’. Genoeg mannen die ik ken die tegen dit probleem aanlopen. Ben niet de enige of wat dan ook, en ja, ook genoeg in de clubs en bars waar ik naar toe ga...dus tja. Het is een groter probleem dan dat het slechts een individueel probleem is - een vrouw aanspreken- juist door een stempel van creepiness.
die zijn er.
maar de meeste mannen hebben daar geen moeite mee hoor.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:50
Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:48Oh wacht dus ‘hey alles goed’ kan niet worden gezegd tijdens uitgaan, want creepy gaan we weer....
Nee hoor. "Hey" zeggen tegen iemand die je niet kent is gewoon onbeleefd.
dinsdag 21 mei 2019 om 11:50
Niet alles is meteen creepy, dat maak jij ervan.Forever1994 schreef: ↑21-05-2019 11:48Oh wacht dus ‘hey alles goed’ kan niet worden gezegd tijdens uitgaan, want creepy gaan we weer....
dinsdag 21 mei 2019 om 11:51
nou in dit geval....