Kat en kind

22-05-2019 13:13 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben nogal ten einde raad en vraag graag advies van mensen met katten.

Wij hebben een kater van 1,5 jaar oud. Daarnaast een zoon van 5 weken. Wij hebben vanaf begin de kat overal bij betrokken. De kat kwam bij ons op de bank zitten en hield de kleine goed in de gate zelfs. Heel lief.
Echter gisteren, begon hij te huilen en heeft hij mijn schoonmoeder aangevallen (die zit nu aan de antibiotica erdoor) en daarna richting onze zoon. Gelukkig niet geraakt. Ik ben hier enorm van geschrokken aangezien hij eerst zo lief en goed zich gedroeg.

Wanneer onze zoon huilt viel me vanochtend op dat de kat zijn oren ook plat naar achteren gaan en zijn staart naar de grond hangt.

Ik hou ontzettend van dat beestje maar vind dit geen fijne situatie. Het is nu een keer gebeurd, wellicht een "vergissing" doordat hij ergens van schrok.. Maar ben bang dat het nog eens gebeurd en onze zoon dan geraakt wordt.
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 10:56
Mijn kat moet schoonvader niet.. Dus hij wil wel naar de kat komen en zich blijkbaar laten krabben. Als hij krabt, straffen dmv plantenspuit en als hij niet krapt belonen met een snoepje. En dit aantal keren zodat hij vertrouwen krijgt.

Hij heeft het nu niet meer gedaan na eergisteren dus ik hoop dat het een vergissing was. Maar hij is heel schrikachtig aangelegd en kan dan mensen krabben en dat is natuurlijk niet oke. Vandaar dat vertrouwen winnen...
En wellicht idd feliway proberen.

Als je de kat over de emmer wil helpen, vooral bovenstaande doen.
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 07:14
Ik zal feliway eens proberen.
Mijn vader wil overigens wel de kat "op komen voeden" omdat hem opvalt dat de kat geen vertrouwen heeft. Hij is heel schrikachtig op alles.
O dat helpt vast met je vader, krijgt de kat zijn vertrouwen terug.
Ik kan nergens uit opmaken dat jij liefde voelt voor je kat. Wellicht is dat het probleem. De werking van Feliway is niet wetenschappelijk bewezen maar afgezien daarvan zul jij zelf aan de bak moeten. Blijkbaar doe je nu iets niet goed.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
23-05-2019 11:30
O dat helpt vast met je vader, krijgt de kat zijn vertrouwen terug.
Ik kan nergens uit opmaken dat jij liefde voelt voor je kat. Wellicht is dat het probleem. De werking van Feliway is niet wetenschappelijk bewezen maar afgezien daarvan zul jij zelf aan de bak moeten. Blijkbaar doe je nu iets niet goed.
Bij zn eigen kat werkte het. De kat moet begrenst worden. En als een kat zich goed gedraagd moet je belonen. Heb vanochtend de dierenarts gebeld en hij zei het zo.

Hoe leer je anders af dat hij sommige mensen die op bezoek komen tikt... Ik wil niet dat als collegas ofzo komen hij hun tikt. Dat kan je namelijk niet maken.
anoniem_374974 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 11:39
23.29% gewijzigd
iones schreef:
22-05-2019 21:07
Als jouw kat een hondje was geweest, had iedereen direct geroepen dat hij onbetrouwbaar is en dat je hem weg moet doen.

Dus... .ik zou de kat weg doen. Katten kunnen lelijke ontstekingen veroorzaken met hun nagels, kijk maar naar je schoonmoeder, die moet aan de antibiotica.

Kijk, als jouw baby zich zou misdragen naar de kat, dan zou de kat reden hebben om zich te verdedigen. Maar volgens mij is hij daar nog helemaal niet toe in staat. Een kat mag niet zonder reden aanvallen of bijten. Die platte oren is een eerste aanzet tot.
Stel dat jouw kind straks een mep krijgt in zijn oog?????
Jij denkt nog steeds dat je problemen bij dieren veroorzaakt door stress kunt verhelpen door dierenmishandeling. Ik zou dan ook geen hond of kat bij jou willen zijn straks eindig je nog in de kliko.
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 11:31
Bij zn eigen kat werkte het. De kat moet begrenst worden. En als een kat zich goed gedraagd moet je belonen. Heb vanochtend de dierenarts gebeld en hij zei het zo.
Gelul.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
23-05-2019 11:39
Gelul.
Nou, je weet het beter. Hoe leer ik het dan af dat een kat schuw is voor bezoek en dus de kans er is dat hij bezoek krapt of een tik verkoopt. Het mag namelijk niet dat hij bezoek toetakelt hier. Zou ik ook niet van gediend zijn als ik bij anderen kom. Het is aan mij om daarmee aan de bak te gaan
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 12:13
Nou, je weet het beter. Hoe leer ik het dan af dat een kat schuw is voor bezoek en dus de kans er is dat hij bezoek krapt of een tik verkoopt. Het mag namelijk niet dat hij bezoek toetakelt hier. Zou ik ook niet van gediend zijn als ik bij anderen kom. Het is aan mij om daarmee aan de bak te gaan
Krabt.
Ik vind het werkelijk tenenkrommend hoe weinig verstand jij en de mensen om je heen hebben van kattengedag.

Een schuwe kat doe je er helemaal geen plezier mee als er bezoek is. Dus zorg je ervoor dat de kat weg kan, dus de tuin in of geef hem een kamer boven waar hij zich rustig terug kan trekken. Hoef jij niet bang te zijn dat je bezoek gekrabd wordt, de kat krijgt niet op zijn kop, geen antibioticakuren nodig, iedereen blij. Pff, hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Waarom wil jij in hemelsnaam je kat dwingen in een situatie te blijven waar hij zich niet fijn bij voelt?
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Calamitycat schreef:
23-05-2019 12:33
Krabt.
Ik vind het werkelijk tenenkrommend hoe weinig verstand jij en de mensen om je heen hebben van kattengedag.

Een schuwe kat doe je er helemaal geen plezier mee als er bezoek is. Dus zorg je ervoor dat de kat weg kan, dus de tuin in of geef hem een kamer boven waar hij zich rustig terug kan trekken. Hoef jij niet bang te zijn dat je bezoek gekrabd wordt, de kat krijgt niet op zijn kop, geen antibioticakuren nodig, iedereen blij. Pff, hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Waarom wil jij in hemelsnaam je kat dwingen in een situatie te blijven waar hij zich niet fijn bij voelt?

Dit dus. Als een kat weg kan zal ie niet aanvallen. Ik heb ook een mishandelde kat in huis, die moet je niet aaien als ie er geen zin in heeft (en wij weten inmiddels hoe ie er dan uitziet) dus dat zeg ik ook tegen bezoek.
En hij heeft inderdaad altijd een mogelijkheid om weg te gaan en doet dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 12:13
Nou, je weet het beter. Hoe leer ik het dan af dat een kat schuw is voor bezoek en dus de kans er is dat hij bezoek krapt of een tik verkoopt. Het mag namelijk niet dat hij bezoek toetakelt hier. Zou ik ook niet van gediend zijn als ik bij anderen kom. Het is aan mij om daarmee aan de bak te gaan
Echt lees je een keer in! Jij begrijpt helemaal niets van katten.
Zorg er voor dat de kat een 'uitwijkmogelijkheid' heeft zodat hij zich kan verstoppen als hij angstig is. Een veilig, beschut plekje waar alleen de kat komt. Maar dat is maar 1 dingetje. Er zijn zoveel factoren in kattengedrag en dat moet je leren lezen. Dus ga je verdiepen of zoek een ander huis voor de kat. Eentje waar mensen wonen die wel van katten houden.

Oh, beetje mosterd. We waren denk ik gelijktijdig aan het tikken. Wel heel eensgezind!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
23-05-2019 12:33
Krabt.
Ik vind het werkelijk tenenkrommend hoe weinig verstand jij en de mensen om je heen hebben van kattengedag.

Een schuwe kat doe je er helemaal geen plezier mee als er bezoek is. Dus zorg je ervoor dat de kat weg kan, dus de tuin in of geef hem een kamer boven waar hij zich rustig terug kan trekken. Hoef jij niet bang te zijn dat je bezoek gekrabd wordt, de kat krijgt niet op zijn kop, geen antibioticakuren nodig, iedereen blij. Pff, hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Waarom wil jij in hemelsnaam je kat dwingen in een situatie te blijven waar hij zich niet fijn bij voelt?
Hij is niet bij al het bezoek schuw... De deur staat altijd open naar boven. Dus hij heeft de keuze. Hij blijft meestal beneden erbij liggen. Echter bij sommige mensen die een onverwachte beweging maken om zichzelf te krabben oid deelt die in 1x een tik uit. Dit kan je niet maken naar bezoek toe. En ik vind het ook niet kunnen om de kat naar boven te doen met de deur dicht.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
23-05-2019 12:46
Dit dus. Als een kat weg kan zal ie niet aanvallen. Ik heb ook een mishandelde kat in huis, die moet je niet aaien als ie er geen zin in heeft (en wij weten inmiddels hoe ie er dan uitziet) dus dat zeg ik ook tegen bezoek.
En hij heeft inderdaad altijd een mogelijkheid om weg te gaan en doet dat ook.
Hij kan door het hele huis. Alle deuren staan open. Dus als die weg wil kan dat.
To wil haar kat gewoon kwijt
Ik zou eerst maar eens met kat naar de dierenarts gaan om uit te sluiten of hij ergens pijn heeft. Kan de DA gelijk zien of er inderdaad sprake is van afwijkend gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 07:03
Klopt, in mn werk al meerdere operaries mee gemaakt omdat mensen door kattenkrabben of hondenbeten een bloedvergiftifing of forse ontsteking hadden. Daarom wordt geadviseerd daar altijd mee naar de huisarts te gaan.
Maar mensen die er niet voor geleerd hebben weten t beter, menen ze.
Hoe ver was jij ook alweer in je opleiding?

En ja, een mishandeld dier moet je vooral met harde hand aanpakken... wordt het absoluut beter van... :facepalm:
Ik geloof er niks van dat de da dat zo gezegd heeft. Die zal hooguit gezegd hebben dat je het gedragsprobleem moet aanpakken. Is een fysieke oorzaak al uitgesloten?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 13:00
Hij is niet bij al het bezoek schuw... De deur staat altijd open naar boven. Dus hij heeft de keuze. Hij blijft meestal beneden erbij liggen. Echter bij sommige mensen die een onverwachte beweging maken om zichzelf te krabben oid deelt die in 1x een tik uit. Dit kan je niet maken naar bezoek toe. En ik vind het ook niet kunnen om de kat naar boven te doen met de deur dicht.
Je kat is dus angstig. En ondanks dat hij er zelf voor kiest beneden te blijven liggen zal je hem tegen zichzelf in bescherming moeten nemen door hem uit een situatie te halen die bij hem angst kan oproepen. Niet in de huiskamer met visite dus!

Maar goed, ik lees alleen maar kan niet, wil niet, een kattengedragsdeskundige is te duur (de dierenarts ook zeker?), dus wat wil je eigenlijk wél doen om dit probleem op te lossen? Hier komen klagen hoe vervelend je kat zich gedraagt en/of je vader zijn kattenpsychologie van de koude grond laten toepassen gaat in ieder geval niet helpen, sterker nog, dit laatste zal de situatie alleen nog maar verergeren. Zielig voor de kat, ik zou hem een ander huisje gunnen waar mensen wonen die wel onvoorwaardelijk van hem houden.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
ik zou de kat wegdoen

en ja , ik heb ook kinderen, katten , hond
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een verzoek indienen me te verwijderen van dit forum. Er zitten hier in en in trieste mensen op dit forum en daar wil IK niet onderdeel van uit maken. Mensen menen mensen achter een pc of telefoonscherm te kennen, ziek is het. Mensen menen me te kennen en vanuit daar word je de grond in getrapt en gezegd dat ik niet van mijn kat hou. Ik hou heel veel van dat beestje. Ik behandel hem altijd als ons kind. Maar een kat hoor je te begrenzen, je kan een kat niet laten slaan naar mensen. Dat hoort niet ongeacht of er reden toe is geweest of niet. Mensen die menen zaken beter te weten dan doktoren en artsen zelf... Mensen die mijn schoonmoeder belachelijk maken omdat ze naar de huisarts ging met een kattenkrab, terwijl ze niet eens de wonden gezien hebben. Ze ligt nu wel in het ziekenhuis en wordt straks geopereerd i.v.m een forse ontsteking + antibiotica via het infuus. Applaus voor de mensen die het beter dachten te weten :-)
Als ik zie hoe mensen op dit forum reageren mag ik hopen dat zij geen katten hebben, zielig.

Voor de mensen die wel met respect reageerden, dank je wel hiervoor.
Geopereerd nog wel. Tis allemaal wat joh.
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan TO. Succes met volwassen worden.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 14:28
Ik ga een verzoek indienen me te verwijderen van dit forum. Er zitten hier in en in trieste mensen op dit forum en daar wil IK niet onderdeel van uit maken. Mensen menen mensen achter een pc of telefoonscherm te kennen, ziek is het. Mensen menen me te kennen en vanuit daar word je de grond in getrapt en gezegd dat ik niet van mijn kat hou. Ik hou heel veel van dat beestje. Ik behandel hem altijd als ons kind. Maar een kat hoor je te begrenzen, je kan een kat niet laten slaan naar mensen. Dat hoort niet ongeacht of er reden toe is geweest of niet. Mensen die menen zaken beter te weten dan doktoren en artsen zelf... Mensen die mijn schoonmoeder belachelijk maken omdat ze naar de huisarts ging met een kattenkrab, terwijl ze niet eens de wonden gezien hebben. Ze ligt nu wel in het ziekenhuis en wordt straks geopereerd i.v.m een forse ontsteking + antibiotica via het infuus. Applaus voor de mensen die het beter dachten te weten :-)
Als ik zie hoe mensen op dit forum reageren mag ik hopen dat zij geen katten hebben, zielig.

Voor de mensen die wel met respect reageerden, dank je wel hiervoor.
Na het behandelen van de ha en dat met een kuurtje? Heeft jouw schoonmoeder een verzwakt immuunsysteem?

En stel je niet zo aan. Jemig zeg. Je kunt toch verwachten dat niet iedereen het met je eens is... dan doe je wat met tips waar je wél wat aan hebt.

Oh ja, wat is het verschil tussen doktoren en artsen? Ennuh in welk jaar zit je nou???
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 13:00
Hij is niet bij al het bezoek schuw... De deur staat altijd open naar boven. Dus hij heeft de keuze. Hij blijft meestal beneden erbij liggen. Echter bij sommige mensen die een onverwachte beweging maken om zichzelf te krabben oid deelt die in 1x een tik uit. Dit kan je niet maken naar bezoek toe. En ik vind het ook niet kunnen om de kat naar boven te doen met de deur dicht.
Hij is anderhalf is het ook geen speelsheid van de kat?
Hier met de baby iets dergelijks meegemaakt. Zodra de baby begin te huilen de kater alert en hij vond het niet fijn.
Todat hij een keer begon te blazen en boos werd, toen kwam z'n zusje in actie en vloog hem op z'n donder en droogde hem flink af. Hij heeft het nooit meer gedaan en is een mega goedzak voor de kinderen er word wat met hem afgesleept. Ik zeg wel eens sla maar een keer maar gebeurt nooit. Zuslief konden ze aaien maar als het mevrouw niet zinde kreeg ze meteen een tik.

Kleine kinderen en huisdieren kun je nooit alleen laten. Probeert de kat het weer, geef hem dan een flinke lel om z'n oren en doe boos. Dat begrijpen ze beter dan een spettertje water met een plantenspuit.
Zijn rang in huis in nu verandert dat is voor hem ook vervelend. Hij moet opnieuw z'n plek leren kennen. Blijft hij lelijk doen tegen de baby dan moet je mss voor een andere oplossing gaan kijken.
Arme kat. Als ik de kat was zou ik jou weg doen.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
23-05-2019 12:13
Nou, je weet het beter. Hoe leer ik het dan af dat een kat schuw is voor bezoek en dus de kans er is dat hij bezoek krapt of een tik verkoopt. Het mag namelijk niet dat hij bezoek toetakelt hier. Zou ik ook niet van gediend zijn als ik bij anderen kom. Het is aan mij om daarmee aan de bak te gaan
Je leert een kat niet af om schuw te zijn. Kat naar boven of buiten laten gaan. Je had al in een eerder topic geschreven dat je kat je schoonvader niet mag en die ging m wel even opvoeden (net zoals je hier schrijft). Heb er nare gedachten bij....
Een kat valt ook niet zomaar aan.
Denk dat ie bij jullie al vaker tot t uiterste is gedreven.
Ik zou idd voor een gedragskundige gaan....
To, ik lees het alsof je de kat liever weg doet. Kijk anders of je een ander baasje kan vinden waar de kat het naar zijn zin heeft ? Wat je als opvoeden aandraagd gaat niet werken en klinkt een beetje eng. En nee, dat bedoel ik niet gemeen. Nu is er niemand blij, kat niet, jij niet, schoonmoeder niet.
En.... zo een kattenwond kan zo uit de hand lopen ja. Maar daar gaat het nu niet om. Wel om de welzijn van de kat.
Alle reacties Link kopieren
Roosbloem86 schreef:
23-05-2019 15:59
To, ik lees het alsof je de kat liever weg doet. Kijk anders of je een ander baasje kan vinden waar de kat het naar zijn zin heeft ? Wat je als opvoeden aandraagd gaat niet werken en klinkt een beetje eng. En nee, dat bedoel ik niet gemeen. Nu is er niemand blij, kat niet, jij niet, schoonmoeder niet.
En.... zo een kattenwond kan zo uit de hand lopen ja. Maar daar gaat het nu niet om. Wel om de welzijn van de kat.
Ik ben wel blij met onze kat en zover ik weet heeft de kat het ook naar zijn zin bij ons. Opvoeden is een groot woord; belonen bij goed gedrag en door plantenspuit de kat laten schrikken als hij zich misdraagd.

Hoor dus net dat schoonmoeder onze zoon dus wel vast had.. Dat veranderd de zaak. Dan denk ik dat de kat onze zoon beschermt. Ik keur krabben richting haar natuurlijk niet goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven