Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
26-05-2019 21:22
Ik zou naar een Canarisch Eiland emigreren en een bananenplantage beginnen. En ik lust niet eens bananen.
Dit is een heel goed plan!
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
26-05-2019 21:22
Ik zou naar een Canarisch Eiland emigreren en een bananenplantage beginnen. En ik lust niet eens bananen.
Beter. Nooit je eigen waar eten.
Orișa schreef:
26-05-2019 21:26
Beter. Nooit je eigen waar eten.
Ja, wat geldt voor crackdealers, geldt natuurlijk ook voor bananenplantageeigenaars.
En op de Canarische Eilanden is het altijd mooi weer. En als je net te weinig Spaans leert, kun je alleen maar leuke huis-tuin-en-keuken (en bananen)-gesprekjes voeren.
Ja, dat zou ik doen. Ik ga eens op Funda kijken.
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:18
De vraag is, waar naartoe? Ik hoop dat het cordon sanitaire overeind blijft. Maar ja, dan gaat de ontevredenheid nog groter wordt.
Naar ons natuurlijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
26-05-2019 21:31
Naar ons natuurlijk.
O ja, jij hebt een logeerkamer! Daar komen we voorlopig wonen. :lips:
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:18
Maar ja, dan gaat de ontevredenheid nog groter wordt.
.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:32
Ow, met 'ons' bedoel ik Nederland.

David Dunning
Solomio schreef:
26-05-2019 21:31
Naar ons natuurlijk.
Het was toen al in de verleden tijd. https://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
Dus ja, ik ben naar jullie verhuisd.
Het onderhuidse zogezegd diplomatieke beleefde sausje. Ik heb er intussen een pokkehekel aan. Het gewurm en gedraai en nooit weten wat iemand echt bedoelt gaat me steeds meer tegenstaan in BE. En als ik zie hoe mensen echt stemmen/denken. De gezellige Belg is echt verleden tijd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Solomio schreef:
26-05-2019 21:37
Segh! Zo ongastvrij voor een mens in nood!
Solomio schreef:
26-05-2019 21:37
Dat weet ik.
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:39
Dat weet ik.
Pfieuw.

In mijn flat wil je niet wonen hoor. Raar volk. Wel links, maar vrij star.

David Dunning
Solomio schreef:
26-05-2019 21:42
Pfieuw.

In mijn flat wil je niet wonen hoor. Raar volk. Wel links, maar vrij star.
O jawel hoor, ik vind het prima.

:hihi:
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:43
O jawel hoor, ik vind het prima.

:hihi:
O_O

David Dunning
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 21:32
:HA:
Jullie waren ineens uit mijn lijst. Ook raar.
doornroosje9 schreef:
26-05-2019 19:27
Volgens mij weet de meerderheid van de Vlaams Belang kiezers niet eens wat die partij inhoudt. Ontevreden mensen, die de traditionele partijen willen afstraffen.

Nou, dit gaat fantastisch worden.

Dat is juist het probleem. Een grote groep kiezers is gewoon ergens tegen, en dus voor iemand die ook ergens tegen is. En vooral voor iemand die tegen iemand anders is zodat je fijn samen ergens tegen kan zijn.

Het is maar net op welk moment je het goed weet te brengen. Dat zie je ook in Nederland, daar is ook een hele grote groep mensen die stemt op de grootste roeptoeter. Dat zie je aan de PVV en FVD. Ze hebben maar heel even de wind mee nodig om een enorme groep wankelaars naar zich toe te trekken, die geen flauw benul hebben waar ze nou eigenlijk voor stemmen omdat ze vooral tegen stemmen. Het aandeel kiezers wat bewust en overtuigd inhoudelijk op dat soort partijen stemt moet haast, overeenkomstig hun inhoud, verwaarloosbaar zijn.
actueel/europese-verkiezingen-de-uitsla ... ges/443229
SHIFTY schreef:
26-05-2019 21:52
Dat is juist het probleem. Een grote groep kiezers is gewoon ergens tegen, en dus voor iemand die ook ergens tegen is. En vooral voor iemand die tegen iemand anders is zodat je fijn samen ergens tegen kan zijn.

Het is maar net op welk moment je het goed weet te brengen. Dat zie je ook in Nederland, daar is ook een hele grote groep mensen die stemt op de grootste roeptoeter. Dat zie je aan de PVV en FVD. Ze hebben maar heel even de wind mee nodig om een enorme groep wankelaars naar zich toe te trekken, die geen flauw benul hebben waar ze nou eigenlijk voor stemmen omdat ze vooral tegen stemmen. Het aandeel kiezers wat bewust en overtuigd inhoudelijk op dat soort partijen stemt moet haast, overeenkomstig hun inhoud, verwaarloosbaar zijn.
Helaas moet ik me hierbij aansluiten.
Dries Van Langenhove. Zeer discutabel gedrag vertoond. Aantoonbaar racistisch met Nazi sympathieën. Jonge witte vent die blijkbaar spierbalrollende andere jonge witte venten aanspreekt terwijl ook jonge witte deernes zich nestelen. En niet door hebben dat ze zich aan het aanrecht nestelen.
Ik ben te oud.
En blijkbaar zijn diegene die nog ouder zijn, niet meer geïnteresseerd en verdiepen zich niet meer. Maar brengen 'gewoon' een proteststem uit zonder verder te denken. Stemplicht afschaffen lijkt me een weg naar meer democratie.
oudblond wijzigde dit bericht op 26-05-2019 22:06
11.44% gewijzigd
SHIFTY schreef:

Yep, zo is het idd.
SHIFTY schreef:

Dit
Belgie van het Goede Doel kan ook wel bij het grof vuil dus. Ik zou er niet meer heen willen. Stomme uitslag, bah.
Al ben ik bang dat het hier bij Tweede Kamer verkiezingen ook wel anders was geweest dan nu bij de EU.
SHIFTY schreef:

Onzin, als dat echt zo was dan zou de VVD allang opgeheven zijn.

Omdat mensen iets anders stemmen dan jij zouden ze geen flauw benul hebben?
Jij was zo blij dat Frans Timmermans gewonnen had. Hij kan inderdaad mooi praten en ook nog in meerdere talen. Maar heb jij verder enig flauw benul waarom je op Frans Timmermans zou stemmen?

LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
26-05-2019 23:07

Hoezo? Kun je dit even uitleggen?
Marana schreef:
26-05-2019 23:11
Hoezo? Kun je dit even uitleggen?

Als het waar is wat Shift zegt dat grote groepen 'samenklitten' om samen ergens tégen te zijn. Dat geloof ik niet, want ik hoor veel tegengeluiden over de VVD, (hoeveel ministers zijn al op moeten stappen?) en ik zie geen grote groepen die samen tegen de VVD zijn.

Ik denk dat ieder voor zich zelf heel goed uit kan maken waar hij of zij op gaat stemmen. Ik denk zelfs dat velen die-ergens-tegen-zijn (of mensen die niet weten waarop ze moeten stemmen) zich de moeite niet eens nemen om te gaan stemmen.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
26-05-2019 23:07

Omdat mensen iets anders stemmen dan jij zouden ze geen flauw benul hebben?
Jij was zo blij dat Frans Timmermans gewonnen had. Hij kan inderdaad mooi praten en ook nog in meerdere talen. Maar heb jij verder enig flauw benul waarom je op Frans Timmermans zou stemmen?

Jij vind de VVD dus een partij met een prima inhoud maar geen charisma om kiezers te trekken?

Ik heb nergens gezegd dat ik zo blij ben dat Frans Timmermans gewonnen heeft. Dat zou je toch moeten kunnen terugzien in je archief toch? Ik ben blij dat er een positief geluid uit deze verkiezingen naar voren gekomen is, waar ik Frans Timmermans een positieve rol in zie vervullen.

Ik vind het onder andere zeer positief dat Frans Timmermans zich zeer onomwonden en zeer specifiek uitspreekt voor het opheffen van de ongelijke positie tussen mannen en vrouwen in de (gehele Europese) samenleving. Maar daar mag jij op jouw beurt best tegen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven