Oh nee....

27-05-2019 08:10 153 berichten
Geen idee wat ik met dit topic wil maar ik moet het even kwijt...

Begin januari jl. bevallen van ons eerste kind. Zorgeloze zwangerschap, prima bevalling en een voor 'baby begrippen' gemakkelijke baby. So far so good.

In de eerste weken na haar geboorte meermaals geroepen, 'ik wil er nog één'. Impulsief en vast onder invloed van hormonen want ik ben áltijd degene geweest die riep: 'welk stel neemt er nu kinderen zo kort op elkaar'. Heel raar vond ik het. Want waarom zou je jezelf die drukte en de aanslag op je lijf en relatie aandoen....?

Begin deze maand een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje. Mijn pilstrip was op, dus over op condooms. Tóch twee keer het risico genomen in the heat of the moment en zelfs daarna nog gegrapt (wie is er nu in één keer zwanger?, nog dommer, dat was ik ook bij ons eerste kind... :facepalm: ) (maar hoe groot is nu de kans dat je twee keer in de eerste ronde zwanger raakt...?)

Jullie voelen 'm aankomen. Vandaag (!!) de afspraak voor het spiraaltje, en vanmorgen dit:

Afbeelding

En nu ben ik, ondanks dat het onze eigen schuld is, compleet ontredderd. Er komt niks uit mijn handen, heb er buikpijn van!

Emoties gaan alle kanten op. En mijn man die vind het alleen maar heel erg leuk en snapt niet waarom ik niet zo enthousiast ben. Ik zie en voorzie alleen maar problemen, en voel zelfs schaamte. Dan moet ik straks aan ouders, vriendinnen, collega's en werkgever gaan vertellen dat ik zo snel al weer zwanger ben geraakt, wat zullen ze wel niet denken? Alsof ik onze eerste kind tekort doe.

Man en ik zijn gezond, happy, ons klushuis is op tijd af en beide een goed inkomen, wat is het probleem? :cry:
Er is, als alles goed mag gaan, een baby op komst, een zoon of tweede dochter. Wat een fantastisch nieuws. Ik hoop dat dat gevoel de komende weken de overhand gaat nemen. :heart:

Had ik al gezegd dat ik niet weet wat ik met dit topic wil? Misschien wat positieve energie deze kant op? Ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen dat twee kinderen in 13 maanden tijd ondanks alle hectiek ook leuk is? Of als je denkt: ClaireSophie, jezus wat ben je dom geweest, dan mag je dat ook zeggen. Want dat zijn we ook.

PS: als alles goed gaat er na de bevalling ter plekke een spiraaltje in hè, dat snappen jullie ;-)
Een zwangerschap komt uit of niet.
Ik kan nu niet inplannen dat ik over 2 weken zwanger ben.
Tormenta¿ schreef:
27-05-2019 11:25
Een zwangerschap komt uit of niet.
Ik kan nu niet inplannen dat ik over 2 weken zwanger ben.
Als je makkelijk zwanger raakt, dan kun je het wel degelijk plannen. Ik was beide keren de eerste ronde zwanger en wij hebben het wel degelijk getimed/gepland.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het niet letterlijk plannen, gepland houdt in mijn ogen in dat de wens er is en dat er actief geprobeerd wordt om zwanger te raken. Onbeschermde seks zonder dat er een zwangerschapswens is, is onzorgvuldig, maar ik kan me indenken dat de zwangerschap dan dus wel als ongepland wordt gezien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lees ik nu verkeerd?
Dit topic gaat toch over een baby krijgen, niet over er wel of niet eentje "nemen".
Alles sal reg kom
Wittelamp schreef:
27-05-2019 11:16
Misschien erger ik me vooral aan het kinderlijke toontje in de OP. Van oepsie, hihi, wat zullen de buren denken.
Bijzonder dat het bij jou zou overkomt ik schrijf toch nergens 'oepsie, hihi'.
Volgens mij een vrij serieus topic waarin ik ook aangeef dat we willens en wetens stom zijn geweest, dus niks 'oepsie'. Desniettemin, ondanks dat we weten dat je ook van één keer onbeschermde seks zwanger kunt raken is het toch even schrikken, zo'n positieve test in je handen. En spookt de gedachte door mijn hoofd: 'hoe gaan we dit doen, twee van die kleintjes'.
Maya85 schreef:
27-05-2019 11:00
Wat betekent ongepland dan? Als je onbeschermde seks hebt, dan weet je toch dat je zwanger kan raken?
Net zoiets als je in het verkeer begeven. Je weet dat je aangereden kan worden, maar je plant het niet.

TO, ik hoop dat jullie snel kunnen genieten :)
Oh en Maya, je mag wat mij betreft zeggen wat je wil, het is een openbaar forum. Feit is dat ik al zwanger ben, en als alles goed gaat, de baby komt. Dus de risico's hebben we dan maar te nemen.

Iedergeval een leerpunt voor mijzelf, af en toe mijn mening en grote waffel voor mij houden want Karma is a bitch :lol:

Nogmaals dank voor alles reacties!
ClaireSophie schreef:
27-05-2019 11:35
Volgens mij een vrij serieus topic waarin ik ook aangeef dat we willens en wetens stom zijn geweest, dus niks 'oepsie'. Desniettemin, ondanks dat we weten dat je ook van één keer onbeschermde seks zwanger kunt raken is het toch even schrikken, zo'n positieve test in je handen. En spookt de gedachte door mijn hoofd: 'hoe gaan we dit doen, twee van die kleintjes'.
TO, het zal gaan zoals het gaat.
Sommige dingen zullen zwaarder zijn. Maar andere dingen kunnen misschien weer meevallen.
Het is 'anders' dan met meer leeftijdsverschil maar niet slechter of beter, slimmer of dommer.

Jouw tropenjaren zullen misschien wat zwaarder zijn, maar ze zijn ook veel sneller voorbij dan bij vele anderen.

Zorg goed voor jezelf en voor je lichaam. Het is niet raar dat je geschrokken bent en dat je niet meteen kan schakelen.
Maya85 schreef:
27-05-2019 11:00
Wat betekent ongepland dan? Als je onbeschermde seks hebt, dan weet je toch dat je zwanger kan raken?
Lijkt mij ook. Hier ook iemand in de omgeving: het was zó’n verrassing! Ja ik was niet aan de pil, en condooms hadden we niet altijd zin in, maar toch, zoooo’n verrassing! :bonk:

Zonder bescherming neuken = kans op zwangerschap. Ook al deed je 100 jaar over al je andere kinderen.
ClaireSophie schreef:
27-05-2019 11:35

Zelf was ik bewust bezig met zwanger worden. Toch was het een grote schok toen het in de eerste cyclus meteen raak was. Vooral omdat we jaren en jaren op de eerste zwangerschap hadden gewacht. Het leven heeft nu eenmaal verrassingen in petto :)

Nogmaals, het heeft mij alleen maar vreugde gebracht. Ik ben geen supermoeder of oermoeder, maar ik heb (na de eerste paar maanden met een baby en een dreumes) nooit gedacht: was het leeftijdsverschil maar wat groter geweest. Eerder het tegenovergestelde. Waarmee ik overigens totaal niet wil zeggen dat een groter leeftijdsverschil minder vreugde brengt, ik heb daar geen ervaring mee.

Ik denk wel dat het scheelt dat ik dol op baby’s ben. Liefst had ik er nog twee dicht op elkaar gekregen, maar ja.
anoniem_370046 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 11:44
4.84% gewijzigd
Maya85 schreef:
27-05-2019 10:37
Huh? Omdat ik de feiten benoem? Er lezen hier veel vrouwen mee en ik vind het belangrijk om de risico's ook te laten zien (ipv alleen de jubelverhalen). Niet specifiek voor TO (die zal dat vast al hebben gehoord bij haar verloskundige), maar wel voor alle vrouwen die meelezen en nav dit topic misschien denken dat het prima kan, twee kleintjes zo kort op elkaar.
Ach, je doet het erom, dat weet iedereen inmiddels. Het is niet alsof TO de tijd kan terugdraaien hè. Dus kan ze zich nu mooi nog drukker maken. Zal ze vast waarderen.
Life is short. Eat dessert first.
Maya85 schreef:
27-05-2019 11:28
Als je makkelijk zwanger raakt, dan kun je het wel degelijk plannen. Ik was beide keren de eerste ronde zwanger en wij hebben het wel degelijk getimed/gepland.
Ja en 95% raakt makkelijk zwanger dus dat kunnen we dan als een goed gemiddelde nemen zodat we kunnen stellen dat iedereen kan plannen wanneer ze zwanger raken.

Je hebt geen idee hoeveel mensen problemen hebben met zwanger worden. Ik had gepland om in 2009 moeder te worden dan is uiteindelijk in 2014 geworden en oh ja ook nog twee maanden te vroeg.
Zegt niets over mijn capaciteiten om te kunnen plannen...
Maya85 schreef:
27-05-2019 10:47
Dit snap ik ook niet zo goed. Je weet toch dat als je onveilige seks hebt, dat je dan zwanger kunt worden?
Niet iedereen is perfect, maar dat snap jij natuurlijk niet. Lijkt me moeilijk en ook wel eenzaam aan de top. :hug:
Poppy_del_Rio schreef:
27-05-2019 11:42
Zelf was ik bewust bezig met zwanger worden. Toch was het een grote schok toen het in de eerste cyclus meteen raak was. Vooral omdat we jaren en jaren op de eerste zwangerschap hadden gewacht. Het leven heeft nu eenmaal verrassingen in petto :)

Nogmaals, het heeft mij alleen maar vreugde gebracht. Ik ben geen supermoeder of oermoeder, maar ik heb (na de eerste paar maanden met een baby en een dreumes) nooit gedacht: was het leeftijdsverschil maar wat groter geweest. Eerder het tegenovergestelde. Waarmee ik overigens totaal niet wil zeggen dat een groter leeftijdsverschil minder vreugde brengt, ik heb daar geen ervaring mee.
:heart: wat schrijf je dat mooi over je kinderen. Ik vermoed maar hoop vooral dat dit een topic word waar ik over een aantal jaren misschien nog eens langs scroll en dan denk: 'waar maakte ik mij druk om?' :-]

Nu alleen nog even de knop omzetten. Mijn man is dolblij en de meest relaxte van ons tweeën dus hopelijk straalt die positiviteit wat door ;-)

Het is even wennen, maar ook wel weer tof dat we hopelijk over een weekje of vier, als alles goed gaat, zo'n vlekje met een kloppende hartje mogen zien!
Ik kreeg er drie in 3 jaar en 2 maanden.
Ja, dat is druk maar ook gezellig.
Ik leef nog, man leeft nog en onze relatie houdt al 22 jaar stand.
Kinderen zijn nu pubers, de langste tijd dat ze bij ons wonen is achter de rug en de tijd is voorbij gevlogen.

Gefeliciteerd TO, een fijne zwangerschap en goede bevalling toegewenst.
ClaireSophie schreef:
27-05-2019 11:39
Oh en Maya, je mag wat mij betreft zeggen wat je wil, het is een openbaar forum. Feit is dat ik al zwanger ben, en als alles goed gaat, de baby komt. Dus de risico's hebben we dan maar te nemen.

Iedergeval een leerpunt voor mijzelf, af en toe mijn mening en grote waffel voor mij houden want Karma is a bitch :lol:

Nogmaals dank voor alles reacties!
Het gaat de eerste jaren zwaar zijn, maar het komt goed. Heb je mensen in je omgeving die kunnen helpen? Kinderen even uit logeren zodat jullie kunnen bijtanken? Of het even een dagje overnemen?
B
anoniem_385160 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 16:51
0.00% gewijzigd
Haasjehop schreef:
27-05-2019 11:41
Lijkt mij ook. Hier ook iemand in de omgeving: het was zó’n verrassing! Ja ik was niet aan de pil, en condooms hadden we niet altijd zin in, maar toch, zoooo’n verrassing! :bonk:

Zonder bescherming neuken = kans op zwangerschap. Ook al deed je 100 jaar over al je andere kinderen.
Precies dit, maar volgens mij weet TO dit zelf ook wel.

Gefeliciteerd TO, komt vast goed!
ducktales schreef:
27-05-2019 11:45
Ja en 95% raakt makkelijk zwanger dus dat kunnen we dan als een goed gemiddelde nemen zodat we kunnen stellen dat iedereen kan plannen wanneer ze zwanger raken.
tot 30 jaar he, daarna raakt je schoot dor en is het je eigen schuld dat het niet lukt omdat je je kinderwens hebt uitgesteld, aldus die forummer in een ander topic enige tijd geleden. Maar tot 30 jaar kan je het inderdaad op de datum plannen, blijkbaar.
Wittelamp schreef:
27-05-2019 11:49
Je kan ervoor kiezen geen seks te hebben, dan weet je toch echt 100% zeker dat je niet zwanger bent over twee weken. En je kan er voor kiezen wel seks te hebben en dan weet je dat je zwanger kán zijn over twee weken.

Er is in geen geval een mogelijkheid om erg verrast te worden lijkt mij.
Volgens mij kun je alleen echt verrast worden als je anticonceptie gebruikt en dan alsnog zwanger raakt.
Maya85 schreef:
27-05-2019 11:54
Volgens mij kun je alleen echt verrast worden als je anticonceptie gebruikt en dan alsnog zwanger raakt.
Check. Ik was toch echt verrast toen mijn koperspiraal zijn werk niet bleek te doen.
Maya85 schreef:
Uncheck. Ik was echt meer dan verrast toen ik uiteindelijk zwanger bleek.
Maya85 schreef:
nou sorry hoor maar zelfs dan krijg je hier op t forum nog naar je hoofd dat anticonceptie nooit 100% betrouwbaar is en dat je dan maar aan geheelonthouding had moeten doen
Orișa schreef:
27-05-2019 12:46

Waarom dan? Je was vergeten dat er een moment van mogelijke bevruchting was geweest?
Orișa schreef:
27-05-2019 12:46
Ik ook, beide keren. En de eerste keer was ook mijn gynaecoloog meer dan verrast. Die had namelijk gezegd dat zelfs met IVF de kans op een zwangerschap zeer klein zou zijn. Sommige mensen hier hebben een wel heel beperkt denkraam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven