Contact gezin
donderdag 30 mei 2019 om 09:47
Zeker! Ik kan het me ook helemaal voorstellen! Maar waarom opeens na 6,5 jaar? Het liep altijd prima zoals het ging.. Soms een paar weken geen contact, soms een paar keer in de week. En dan van beide kanten, soms belde zij, soms ik. M'n vader en ik hebben trouwens wel een betere band maar spreken elkaar minder, wij denken er beiden hetzelfde over.
donderdag 30 mei 2019 om 09:48
Kijk als je dat er meteen bij had gezet krijg je een ander verhaal.Drakestina schreef: ↑30-05-2019 09:47Zeker! Ik kan het me ook helemaal voorstellen! Maar waarom opeens na 6,5 jaar? Het liep altijd prima zoals het ging.. Soms een paar weken geen contact, soms een paar keer in de week. En dan van beide kanten, soms belde zij, soms ik. M'n vader en ik hebben trouwens wel een betere band maar spreken elkaar minder, wij denken er beiden hetzelfde over.
Maar vertel wat voor boeiend leven heb jij eigenlijk?
donderdag 30 mei 2019 om 09:51
Nou juist wel! Dat soort dingen vind ik juist gezellig om te horen van m'n moeder2019 schreef: ↑30-05-2019 09:44Maar als ze had verteld dat ze koffie had gedronken met tante zus of de stad in was geweest met buuf truus had je dat ook niet echt boeiend gevonden.
Je hebt geen zin in social talk en geen bericht is goed bericht vraag ik mij echt af hoe de verhoudingen momenteel zijn.
Je hebt geen enkel zin in contact of ze moeten wat te vertellen of mede te delen hebben.
Heb jij dan zo boeiend leven dat je elke keer wat te vertellen heb?
donderdag 30 mei 2019 om 09:52
Dan spreek je je zelf tegen in de openingspost.Drakestina schreef: ↑30-05-2019 09:51Nou juist wel! Dat soort dingen vind ik juist gezellig om te horen van m'n moeder![]()
donderdag 30 mei 2019 om 09:53
Naarmate mijn ouders ouder worden merk ik wel dat, met name mijn moeder, meer behoefte heeft aan contact. Mijn moeder vindt op dit moment ook dat ik te weinig contact zoek en het te druk heb. Soms zeg ik dat ook als ze belt. Dat ik juist weg moet of met mijn gezin aan tafel zit etc.
Soms, zodra ik een woordje leg bij Wordfeud, belt ze me direct omdat ze dan vermoedt dat ik wel even tijd heb.
Inmiddels ben ik dus heel alert wanneer ik een woordje leg.
Soms, zodra ik een woordje leg bij Wordfeud, belt ze me direct omdat ze dan vermoedt dat ik wel even tijd heb.
Inmiddels ben ik dus heel alert wanneer ik een woordje leg.
donderdag 30 mei 2019 om 09:57
In tegenstelling tot de meesten, ik had en heb weinig contact met mijn familie. Ik ben nooit zo'n familie mens geweest en dat zal ik ook niet worden. Toen mijn ouders nog leefden kwamen er vrij regelmatig (1 x per 3-4 weken). Hoewel de band met siblings goed is, na het overlijden van onze ouders verwaterde het contact enigszins. Nu zien we elkaar een aantal keer per jaar en bellen we elkaar als er iets is.
Met schoonfamilie is er al jaren geen contact meer. Daarvoor zagen we hen 1 x per maand en belden regelmatig.
Met schoonfamilie is er al jaren geen contact meer. Daarvoor zagen we hen 1 x per maand en belden regelmatig.
donderdag 30 mei 2019 om 09:57
Je vertelt zelf dat je broers uit huis zijn gegaan, dus wellicht heeft ze nu minder aanspraak en meer behoefte aan contact.Drakestina schreef: ↑30-05-2019 09:47Zeker! Ik kan het me ook helemaal voorstellen! Maar waarom opeens na 6,5 jaar? Het liep altijd prima zoals het ging.. Soms een paar weken geen contact, soms een paar keer in de week. En dan van beide kanten, soms belde zij, soms ik. M'n vader en ik hebben trouwens wel een betere band maar spreken elkaar minder, wij denken er beiden hetzelfde over.
donderdag 30 mei 2019 om 10:00
Tja dat is waarschijnlijk moeilijk te bedenken dat nu alle kinderen de deur uit zijn dat ze graag contact zoekt.SallySpectra* schreef: ↑30-05-2019 09:57Je vertelt zelf dat je broers uit huis zijn gegaan, dus wellicht heeft ze nu minder aanspraak en meer behoefte aan contact.
donderdag 30 mei 2019 om 10:19
Wij eten iedere week een keer met iedereen samen (mijn gezin, gezin broer en vader) en tussendoor zien we elkaar nog een keer of twee per week en appen we vaak.
Met mijn broer dagelijks. We wonen ook allemaal dicht bij elkaar (loopafstand) en de vier kinderen spelen/eten/slapen ook regelmatig bij elkaar.
Omdat we zo dicht bij elkaar wonen loop je ook makkelijk even bij elkaar aan.
Mijn vader is een tijd ziek geweest, toen kwamen we daar iedere dag om voor hem te zorgen en hem te helpen. Dat hoeft nu niet meer, maar als hij weer ziek wordt doen we dat gewoon weer.
Met mijn broer dagelijks. We wonen ook allemaal dicht bij elkaar (loopafstand) en de vier kinderen spelen/eten/slapen ook regelmatig bij elkaar.
Omdat we zo dicht bij elkaar wonen loop je ook makkelijk even bij elkaar aan.
Mijn vader is een tijd ziek geweest, toen kwamen we daar iedere dag om voor hem te zorgen en hem te helpen. Dat hoeft nu niet meer, maar als hij weer ziek wordt doen we dat gewoon weer.
donderdag 30 mei 2019 om 10:24
Ik kan dat ook zonder wekelijkse eetafspraak.Gatinmijnsok schreef: ↑30-05-2019 10:23Leuk dat meer mensen een (vaste) eet date hebben 1 keer in de week. Het voordeel vind ik ook dat het weekend dan vrij is en iedereen kan doen wat hij wil.
donderdag 30 mei 2019 om 10:39
Heel goed idee! Ik stuur inderdaad wel eens een appje eruit met 'vandaag eten we .... van harte welkom voor degene die zin hebben!' soms kan dan onverwachts iedereen, soms sommigen nietkoekie1980 schreef: ↑30-05-2019 10:09We hebben een eet-date op maandag. De ene maandag eten vriend en ik bij schoonouders, de volgende maandag bij mijn ouders. Kun je zoiets niet afspreken met je broers/zussen erbij? Heb je om de 2 weken een vast moment om elkaar te zien.
donderdag 30 mei 2019 om 10:43
Ja, maar ik vind het samen eten heel gezellig en vind het fijn dat dit niet mijn weekend bepaald. Dat jij dat anders doet is prima.
donderdag 30 mei 2019 om 10:45
Bij mij is iedereen al jaren terug overleden dus hoezo commentaar zonder wat te vertellen.Drakestina schreef: ↑30-05-2019 10:43Hoe vaak zie/spreek jij je ouders 2019? Wel makkelijk he, alleen maar commentaar geven maar zelf niks vertellen over hoe het bij jou gaat..![]()
donderdag 30 mei 2019 om 10:49
We hebben een gezinsapp. Daarop hebben we een beetje wisselend contact, afhankelijk van gebeurtenissen of grappige dingen. Maar zeker wekelijks een paar keer. Met mijn broertje belde ik vroeger wekelijks, hij paste ook altijd op bij mij toen hij nog in de buurt woonde. In het wekelijks bellen kwam de klad toen whatsapp kwam dus dat werd onregelmatig. Hij en zijn man zijn op wereldreis dus contact loopt voornamelijk via whatsapp en eens per maand gemiddeld even facetimen.
Met mijn zusje heb ik nauwelijks contact. Er valt met haar gewoon geen afspraken te maken. Onbetrouwbaar daarin. Ze heeft ook om de haverklap een ander telefoonnummer, geen beltegoed enz. Komt niet opdagen op verjaardagen en heeft dan smoesjes als: ik heb me verslapen (‘s middags). Heeft het heel druk met niets doen.
Mijn moeder is overleden maar toen ze nog leefde belden we wekelijks sowieso even en zagen we elkaar in ieder geval tweewekelijks. Met mijn vader heb ik een redelijk goede band en we spreken elkaar wekelijks maar mijn vader is hertrouwd. Wel een lieve vrouw hoor, op zich niets mis mee maar gewoon niet mijn type.
En wij kunnen allemaal in de familie erg praten van de ene associatie op de andere. Dus dan gaat het van kerstbomen ineens over voetbal want in een boom hangen ballen. Zij kan daar helemaal niet tegen en waar wij dan al inmiddels praten over het laatste concert van Muse (want voetbal is in een stadion en daar worden concerten gehouden) wil zij nog haar punt maken over de kerstboom en dan gaat ze dus letterlijk met haar armen over elkaar zitten mokken. Dat maakt het wel eens vermoeiend.
En zij neemt natuurlijk ook kinderen en kleinkinderen ‘mee’ en ze wil er een big happy family van maken maar ondertussen is het wel allemaal lastig wanneer ik en mijn vriend met mijn vijf en zijn drie kinderen langs willen komen. En ze geeft voortdurend wisselende signalen af, is zeer impulsief en belooft dan dingen zonder dat eerst met mijn vader te overleggen. We hebben ons ook zeer afgevraagd of hij met haar wel gelukkig is (ook mijn ooms en tantes want die kwamen mij dat vragen).
Maar goed, we zien elkaar onregelmatig, regelmatig want ook zijn hebben nog een druk leven. Ze wonen dichtbij en de kids wippen regelmatig even aan. Ze is een leuke oma voor de kinderen en dat vind ik belangrijk.
Mijn schoonmoeder is een verhaal apart... vriend verloor zijn vader op vrij jonge leeftijd en zijn moeder was van mening dat zij haar man verloor. Dat was erger dan dat de kinderen hun vader verloren. Mijn schoonzusje was toen 12 en zijn moeder zorgde eigenlijk niet meer echt voor haar dus zij heeft haar jeugd in instellingen doorgebracht. Vriend was 18 en ging het huis uit.
Ze hebben onregelmatig contact met elkaar en als ze contact hebben gaat het alleen maar over haar en wie er allemaal dood ging in de kerk. Ze is vrijgemaakt met de hypocrisie die daarbij kan horen (sorry, geen kam maar bij haar wel). Ze vraagt nooit hoe het bij ons gaat.
Laatst waren mijn dochter en ik jarig en vierden dat op zondag. Nou, dat was allemaal lastig want ze had geen vervoer naar huis. We wonen in dezelfde gemeente hè. Er rijden bussen en treinen maar ze wil gewoon naar huis gebracht worden. Ze is 65 maar gebruikt geen computers en telefoons. Vind zichzelf te oud daarvoor. (Tien jaar geleden al) gedraagt zich als een tachtigjarige. Oh ja, en het was zondag dus ze moest ook twee keer naar de kerk dus het werd lastig. Of we de cadeautjes kwamen halen. Nou, daar pas ik echt voor. We zeggen altijd dat ze altijd langs mag komen maar ze komt echt nooit.
Met schoonzusje regelmatig appcontact, met zwager sporadisch (vriend ook niet).
Met mijn zusje heb ik nauwelijks contact. Er valt met haar gewoon geen afspraken te maken. Onbetrouwbaar daarin. Ze heeft ook om de haverklap een ander telefoonnummer, geen beltegoed enz. Komt niet opdagen op verjaardagen en heeft dan smoesjes als: ik heb me verslapen (‘s middags). Heeft het heel druk met niets doen.
Mijn moeder is overleden maar toen ze nog leefde belden we wekelijks sowieso even en zagen we elkaar in ieder geval tweewekelijks. Met mijn vader heb ik een redelijk goede band en we spreken elkaar wekelijks maar mijn vader is hertrouwd. Wel een lieve vrouw hoor, op zich niets mis mee maar gewoon niet mijn type.
En wij kunnen allemaal in de familie erg praten van de ene associatie op de andere. Dus dan gaat het van kerstbomen ineens over voetbal want in een boom hangen ballen. Zij kan daar helemaal niet tegen en waar wij dan al inmiddels praten over het laatste concert van Muse (want voetbal is in een stadion en daar worden concerten gehouden) wil zij nog haar punt maken over de kerstboom en dan gaat ze dus letterlijk met haar armen over elkaar zitten mokken. Dat maakt het wel eens vermoeiend.
En zij neemt natuurlijk ook kinderen en kleinkinderen ‘mee’ en ze wil er een big happy family van maken maar ondertussen is het wel allemaal lastig wanneer ik en mijn vriend met mijn vijf en zijn drie kinderen langs willen komen. En ze geeft voortdurend wisselende signalen af, is zeer impulsief en belooft dan dingen zonder dat eerst met mijn vader te overleggen. We hebben ons ook zeer afgevraagd of hij met haar wel gelukkig is (ook mijn ooms en tantes want die kwamen mij dat vragen).
Maar goed, we zien elkaar onregelmatig, regelmatig want ook zijn hebben nog een druk leven. Ze wonen dichtbij en de kids wippen regelmatig even aan. Ze is een leuke oma voor de kinderen en dat vind ik belangrijk.
Mijn schoonmoeder is een verhaal apart... vriend verloor zijn vader op vrij jonge leeftijd en zijn moeder was van mening dat zij haar man verloor. Dat was erger dan dat de kinderen hun vader verloren. Mijn schoonzusje was toen 12 en zijn moeder zorgde eigenlijk niet meer echt voor haar dus zij heeft haar jeugd in instellingen doorgebracht. Vriend was 18 en ging het huis uit.
Ze hebben onregelmatig contact met elkaar en als ze contact hebben gaat het alleen maar over haar en wie er allemaal dood ging in de kerk. Ze is vrijgemaakt met de hypocrisie die daarbij kan horen (sorry, geen kam maar bij haar wel). Ze vraagt nooit hoe het bij ons gaat.
Laatst waren mijn dochter en ik jarig en vierden dat op zondag. Nou, dat was allemaal lastig want ze had geen vervoer naar huis. We wonen in dezelfde gemeente hè. Er rijden bussen en treinen maar ze wil gewoon naar huis gebracht worden. Ze is 65 maar gebruikt geen computers en telefoons. Vind zichzelf te oud daarvoor. (Tien jaar geleden al) gedraagt zich als een tachtigjarige. Oh ja, en het was zondag dus ze moest ook twee keer naar de kerk dus het werd lastig. Of we de cadeautjes kwamen halen. Nou, daar pas ik echt voor. We zeggen altijd dat ze altijd langs mag komen maar ze komt echt nooit.
Met schoonzusje regelmatig appcontact, met zwager sporadisch (vriend ook niet).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 30 mei 2019 om 10:50
In die tijd was het heel anders dan nu.
Dus je hebt er niets aan anno 2019
donderdag 30 mei 2019 om 10:56
Zijn wij de enige familie die het contact ook écht opsplitsen?
Ik bel met mijn moeder, mijn zus, ...
Hij belt met zijn moeder, zijn broer, zijn zus, ...
Als bijvoorbeeld mijn schoonmoeder belt en man is thuis krijgt hij de telefoon.
Als ie niet thuis is belt schoonmoeder later maar terug.
Zelfde dus met "mijn kant".
Ik weet bijvoorbeeld het telefoonnummer van mijn schoonmoeder niet eens, want ik bel haar nooit. Mijn man kan het dan weer zo opdreunen en in 3 seconden intikken op de telefoon.
Maar kent dan weer het telefoonnummer van zijn schoonouders of mijn zus niet.
(Aan apps doen we niet want geen smartphone. Net zoals 3/4de van de familie.)
Ik bel met mijn moeder, mijn zus, ...
Hij belt met zijn moeder, zijn broer, zijn zus, ...
Als bijvoorbeeld mijn schoonmoeder belt en man is thuis krijgt hij de telefoon.
Als ie niet thuis is belt schoonmoeder later maar terug.
Zelfde dus met "mijn kant".
Ik weet bijvoorbeeld het telefoonnummer van mijn schoonmoeder niet eens, want ik bel haar nooit. Mijn man kan het dan weer zo opdreunen en in 3 seconden intikken op de telefoon.
Maar kent dan weer het telefoonnummer van zijn schoonouders of mijn zus niet.
(Aan apps doen we niet want geen smartphone. Net zoals 3/4de van de familie.)
donderdag 30 mei 2019 om 10:58
Ik snap die hele 'dan heb je een vrij weekend' redenatie niet, dat is alles.Gatinmijnsok schreef: ↑30-05-2019 10:43Ja, maar ik vind het samen eten heel gezellig en vind het fijn dat dit niet mijn weekend bepaald. Dat jij dat anders doet is prima.