Heb ik het verpest?
donderdag 30 mei 2019 om 10:59
Hallo allemaal. Ik doe dit normaal nooit op fora, maar misschien dat enig 'vrouwelijk inzicht' mij ook inzicht kan geven.
Ik ben een man van midden 30 en heb voor mijn gevoel veel mee. Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc. Dat dit voor het verhaal handig is, is vanwege het feit dat ik nogal onzeker overkom en waarschijnlijk ook ben. Anders had ik niet dit verhaal op het forum gepost.
Dit verhaal heeft best wel wat zijpaden.. ik probeer het zo kort mogelijk te houden om het toch een klein beetje leesbaar te houden.
Voor mijn werk moet ik bijna twee uur heen, en twee uur terug reizen (met het openbaar vervoer). Ik vind dit totaal niet erg (heb ik lekker de tijd om de krant te lezen, een boek en om te ontspannen). Op het werk heb ik sinds een lange tijd een collega die ik zeer aantrekkelijk vind. Dit bleek eerder dit jaar (na 1,5 jaar) wederzijds. Ook dit is handig, omdat de betreffende collega wel vlakbij het werk woont.
Zij heeft eerder dit jaar te kennen gegeven dat zij mij ook zeer aantrekkelijk vind/vond. Na een tijdlang contact gehad te hebben, via de digitale weg, op het werk en na het werk lijkt haar interesse ineens totaal verdwenen.
We werken beiden in het onderwijs waardoor we vlak voor de meivakantie voor het laatst echt contact hebben gehad. In de meivakantie had zij het druk en konden we niet afspreken, dus na de vakantie zouden we elkaar weer zien. Echter, via de app beantwoord zij bijna niets (of erg kortaf), en lijkt het alsof ze mij het op het werk probeert te ontlopen.
Mijn stomme reactie? --> toch contact proberen op te zoeken. Natuurlijk zonder succes.
Nu had ze vorige week een theatervoorstelling. Het weekend voor de voorstelling kon het er nog wel vanaf of ik kon komen kijken. Aan het begin van het contact gaf ze aan dat het 'veel voor haar betekende' als ik zou komen. Nu... vond ik het eerlijk gezegd een beetje koud en verplicht. Ik probeerde er een grap van te maken: ok, ik kom, als jij met mij mee uiteten gaat.
Het duurde even voordat ze antwoordde... maar uiteindelijk zie ze 'deal'.
Tot voor de voorstelling geen contact.. waarna ik toch vroeg: vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?
Gelukkig een antwoord: ik vind het irritant dat je zo onzeker doet.
Uuuhmm.... ok. Nu begon ik nog meer te twijfelen.
Uiteindelijk ben ik toch naar de voorstelling geweest. Later die nacht heeft ze me wel de vraag gesteld of ik het leuk vond en heeft ze wel gezegd dat ze het leuk vond dat ik er was.
Wat ik dacht? Ik maak me druk om niets. Ik heb geantwoord en dat was dat.
Nu had ze de dag daarna weer een voorstelling en heb haar dan ook succes gewenst. Wederom geen reactie. Nu kan het zijn dat ze druk is... maar er werd ook via een groepsapp succes gewenst, en daar kon ze wel op reageren (ik zit hier nu overigens met een glimlach te typen omdat ik mij besef dat het allemaal erg puberaal klinkt). Maar ik denk: als je iemand leuk vind, en die wenst je succes, dan reageer je daar toch op?
Maar nu mijn dilemma: moet ik nog energie hierin steken? Ik heb het gevoel dat het van haar niet meer hoeft. Ze lijkt totaal anders dan voorheen. Uit zichzelf laat ze niets van zich horen (zij is een behoorlijke 'apper') en als er wel contact is, dan is het voor mijn gevoel erg kortaf.
Nu kan ik nog even wachten om haar alsnog een keer te herinneren aan de 'deal', maar ik wil ook niet wanhopig overkomen. Zeker niet in het licht van de afgelopen weken.
Wat is wijsheid? Het laten en erger voorkomen? Of over een paar dagen toch nog vragen of we het etentje kunnen plannen?
Ik ben een man van midden 30 en heb voor mijn gevoel veel mee. Ik heb een baan, een koophuis, zie er prima uit (ik wil niet arrogant overkomen, maar ik denk dat het voor het verhaal misschien handig is), sportief, hobby's etc. Dat dit voor het verhaal handig is, is vanwege het feit dat ik nogal onzeker overkom en waarschijnlijk ook ben. Anders had ik niet dit verhaal op het forum gepost.
Dit verhaal heeft best wel wat zijpaden.. ik probeer het zo kort mogelijk te houden om het toch een klein beetje leesbaar te houden.
Voor mijn werk moet ik bijna twee uur heen, en twee uur terug reizen (met het openbaar vervoer). Ik vind dit totaal niet erg (heb ik lekker de tijd om de krant te lezen, een boek en om te ontspannen). Op het werk heb ik sinds een lange tijd een collega die ik zeer aantrekkelijk vind. Dit bleek eerder dit jaar (na 1,5 jaar) wederzijds. Ook dit is handig, omdat de betreffende collega wel vlakbij het werk woont.
Zij heeft eerder dit jaar te kennen gegeven dat zij mij ook zeer aantrekkelijk vind/vond. Na een tijdlang contact gehad te hebben, via de digitale weg, op het werk en na het werk lijkt haar interesse ineens totaal verdwenen.
We werken beiden in het onderwijs waardoor we vlak voor de meivakantie voor het laatst echt contact hebben gehad. In de meivakantie had zij het druk en konden we niet afspreken, dus na de vakantie zouden we elkaar weer zien. Echter, via de app beantwoord zij bijna niets (of erg kortaf), en lijkt het alsof ze mij het op het werk probeert te ontlopen.
Mijn stomme reactie? --> toch contact proberen op te zoeken. Natuurlijk zonder succes.
Nu had ze vorige week een theatervoorstelling. Het weekend voor de voorstelling kon het er nog wel vanaf of ik kon komen kijken. Aan het begin van het contact gaf ze aan dat het 'veel voor haar betekende' als ik zou komen. Nu... vond ik het eerlijk gezegd een beetje koud en verplicht. Ik probeerde er een grap van te maken: ok, ik kom, als jij met mij mee uiteten gaat.
Het duurde even voordat ze antwoordde... maar uiteindelijk zie ze 'deal'.
Tot voor de voorstelling geen contact.. waarna ik toch vroeg: vind je het nog wel leuk als ik kom kijken?
Gelukkig een antwoord: ik vind het irritant dat je zo onzeker doet.
Uuuhmm.... ok. Nu begon ik nog meer te twijfelen.
Uiteindelijk ben ik toch naar de voorstelling geweest. Later die nacht heeft ze me wel de vraag gesteld of ik het leuk vond en heeft ze wel gezegd dat ze het leuk vond dat ik er was.
Wat ik dacht? Ik maak me druk om niets. Ik heb geantwoord en dat was dat.
Nu had ze de dag daarna weer een voorstelling en heb haar dan ook succes gewenst. Wederom geen reactie. Nu kan het zijn dat ze druk is... maar er werd ook via een groepsapp succes gewenst, en daar kon ze wel op reageren (ik zit hier nu overigens met een glimlach te typen omdat ik mij besef dat het allemaal erg puberaal klinkt). Maar ik denk: als je iemand leuk vind, en die wenst je succes, dan reageer je daar toch op?
Maar nu mijn dilemma: moet ik nog energie hierin steken? Ik heb het gevoel dat het van haar niet meer hoeft. Ze lijkt totaal anders dan voorheen. Uit zichzelf laat ze niets van zich horen (zij is een behoorlijke 'apper') en als er wel contact is, dan is het voor mijn gevoel erg kortaf.
Nu kan ik nog even wachten om haar alsnog een keer te herinneren aan de 'deal', maar ik wil ook niet wanhopig overkomen. Zeker niet in het licht van de afgelopen weken.
Wat is wijsheid? Het laten en erger voorkomen? Of over een paar dagen toch nog vragen of we het etentje kunnen plannen?
donderdag 30 mei 2019 om 11:31
Laten. Dit wordt niks meer. En dat kan gewoon, die dingen gebeuren. Je hebt zelf vast ook wel ‘s gehad dat je iemand op een gegeven moment toch niet zo leuk meer vond. Niet elk leuk contact, of prille verkering, groeit uit tot een stabiele, serieuze relatie.
En je hebt echt niks verpest, hoor. Dat is zo’n negatieve benadering. Je bent gewoon normaal jezelf geweest en dat blijkt toch niet zo met haar te klikken. Dus haar interesse is weg, of iig erg afgenomen.
Laat haar maar verder. Geen contact meer zoeken. Als je haar tegenkomt vriendelijk groeten, maar verder niks meer doen.
En je hebt echt niks verpest, hoor. Dat is zo’n negatieve benadering. Je bent gewoon normaal jezelf geweest en dat blijkt toch niet zo met haar te klikken. Dus haar interesse is weg, of iig erg afgenomen.
Laat haar maar verder. Geen contact meer zoeken. Als je haar tegenkomt vriendelijk groeten, maar verder niks meer doen.
donderdag 30 mei 2019 om 11:49
Dit. Of het is zo'n type die er juist o[ kickt als ze merkt dat je geen moeite meer doet. In dat geval ook lekker laten hangen, heb je niks aan.Marlouse schreef: ↑30-05-2019 11:31Laten. Dit wordt niks meer. En dat kan gewoon, die dingen gebeuren. Je hebt zelf vast ook wel ‘s gehad dat je iemand op een gegeven moment toch niet zo leuk meer vond. Niet elk leuk contact, of prille verkering, groeit uit tot een stabiele, serieuze relatie.
donderdag 30 mei 2019 om 11:52
Wanneer je haar echt nog wil daten, dan moet je nu aktief worden. Niet vragen aan haar wil je wel met me eten? Vind je wel leuk dat ik er was? Wil je nog wel met me eten? Waarom antwoord je niet op de app?.....pffffff dat is vermoeiend hoor.
Zeg duidelijk ik vind je leuk, ik wil je leren kennen. Ik wil met je eten, ik heb bv. donderdagavond tijd, om 20 uur bij de chinees? En heb dan ook gewoon lef. Zeg dat je haar lief, mooi, leuk, grappig of wat dan ook vind. En vraag niet aan haar, vond je het gezellig? Maar zeg: ik vond het erg gezellig vanavond en zou graag nog eens afspreken.
Je moet nu echt lef hebben hoor, als je nog een kans wilt hebben. Dat is misschien een Risiko om afgewezen te worden, Maar dan is het helaas zo. Je krijgt geen duidelijkheid omdat je zelf ook niet duidelijk bent.
Zeg duidelijk ik vind je leuk, ik wil je leren kennen. Ik wil met je eten, ik heb bv. donderdagavond tijd, om 20 uur bij de chinees? En heb dan ook gewoon lef. Zeg dat je haar lief, mooi, leuk, grappig of wat dan ook vind. En vraag niet aan haar, vond je het gezellig? Maar zeg: ik vond het erg gezellig vanavond en zou graag nog eens afspreken.
Je moet nu echt lef hebben hoor, als je nog een kans wilt hebben. Dat is misschien een Risiko om afgewezen te worden, Maar dan is het helaas zo. Je krijgt geen duidelijkheid omdat je zelf ook niet duidelijk bent.
donderdag 30 mei 2019 om 11:53
Jezus nee! Ze heeft echt wel in de gaten dat hij wil hoor!Troela70 schreef: ↑30-05-2019 11:52Wanneer je haar echt nog wil daten, dan moet je nu aktief worden. Niet vragen aan haar wil je wel met me eten? Vind je wel leuk dat ik er was? Wil je nog wel met me eten? Waarom antwoord je niet op de app?.....pffffff dat is vermoeiend hoor.
donderdag 30 mei 2019 om 11:55
Tjah... ik vreesde dit alles al.
Er zijn wel dates geweest. We zijn wel eens wat gaan drinken. Het grootste gedeelte van het contact was (door omstandigheden) via de app. Dit kwam eigenlijk door de situatie.
Misschien was het wishful thinking: maar ik had eigenlijk op 'het gouden ei' om die irritatie om te draaien gehoopt. Misschien 'juist' door haar een avond voor te stellen om samen uiteten te gaan.
Er zijn wel dates geweest. We zijn wel eens wat gaan drinken. Het grootste gedeelte van het contact was (door omstandigheden) via de app. Dit kwam eigenlijk door de situatie.
Misschien was het wishful thinking: maar ik had eigenlijk op 'het gouden ei' om die irritatie om te draaien gehoopt. Misschien 'juist' door haar een avond voor te stellen om samen uiteten te gaan.
donderdag 30 mei 2019 om 11:57
Oh, maar dat gouden ei kan ik je geven hoor. Totaal geen interesse meer tonen. Dat kunnen dat soort vrouwen niet zo goed hebben, en dat intrigeert. 'Wat? Waarom wil ie me niet meer?' En dan gaat ze daar over malen, en haar best doen. Maar ja, je moet maar net zin hebben in spelletjes.res68798 schreef: ↑30-05-2019 11:55Tjah... ik vreesde dit alles al.
donderdag 30 mei 2019 om 11:57
Het antwoord van Troela was misschien een beetje waarop ik hoopte. En misschien moet ik het even een paar dagen laten 'bezinken'.
Van wat ik nu denk: ik heb dan wel duidelijkheid. Als ze zegt 'nee'... dan weet ik ook waar ik aan toe ben (al zou ik nu ook al beter moeten weten). Anderzijds: ik heb ook geen zin om energie te steken in iemand die eigenlijk niet wil. Als ze 'ja' zegt omdat ze zich verplicht voelt...
Van wat ik nu denk: ik heb dan wel duidelijkheid. Als ze zegt 'nee'... dan weet ik ook waar ik aan toe ben (al zou ik nu ook al beter moeten weten). Anderzijds: ik heb ook geen zin om energie te steken in iemand die eigenlijk niet wil. Als ze 'ja' zegt omdat ze zich verplicht voelt...
donderdag 30 mei 2019 om 11:59
Ja, dat heeft ze in de gaten, dat is wel duidelijk. Maar ze is geirriteerd door het onzekere gedrag van TO. Daarom zijn er twee opties, en dat is er niets Meer mee doen, of juist duidelijk zijn en dan krijgt TO ook duidelijkheid. Wat TO nu heeft is alleen Maar gebaseerd op vermoedens. Zo gaan volwassen mensen toch niet met elkaar om. Ik heb hier nooit aan meegedaan. Gewoon ja of nee. En dat niet gebaseerd op onduidelijkheid Maar gewoon een gesprek en uitspreken wat je voelt.
donderdag 30 mei 2019 om 12:00
Heb je mijn post niet gelezen?res68798 schreef: ↑30-05-2019 11:55Tjah... ik vreesde dit alles al.
donderdag 30 mei 2019 om 12:03
Ik vond het niet zo onzeker, hij werd pas onzeker door haar gemixte signalen. En dat lijkt me logisch. Verder knap je niet af op een beetje onzekerheid als je iemand echt leuk vindt.Troela70 schreef: ↑30-05-2019 11:59Ja, dat heeft ze in de gaten, dat is wel duidelijk. Maar ze is geirriteerd door het onzekere gedrag van TO. Daarom zijn er twee opties, en dat is er niets Meer mee doen, of juist duidelijk zijn en dan krijgt TO ook duidelijkheid. Wat TO nu heeft is alleen Maar gebaseerd op vermoedens. Zo gaan volwassen mensen toch niet met elkaar om. Ik heb hier nooit aan meegedaan. Gewoon ja of nee. En dat niet gebaseerd op onduidelijkheid Maar gewoon een gesprek en uitspreken wat je voelt.
donderdag 30 mei 2019 om 12:05
jij kan uit een OP en paar berichten van TO een schets maken van de betreffende vrouw ?Vief74 schreef: ↑30-05-2019 11:57Oh, maar dat gouden ei kan ik je geven hoor. Totaal geen interesse meer tonen. Dat kunnen dat soort vrouwen niet zo goed hebben, en dat intrigeert. 'Wat? Waarom wil ie me niet meer?' En dan gaat ze daar over malen, en haar best doen. Maar ja, je moet maar net zin hebben in spelletjes.
met dat "soort vrouwen"
ze heeft gewoon geen interesse meer
grote kans is dat als hij geen interesse meer gaat tonen , de contact dood bloed..
en waarom omdat ze duidelijk geen interesse meer heeft
mamsvan wijzigde dit bericht op 30-05-2019 12:08
0.31% gewijzigd
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"