Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vanavond Orleans Duel gespeeld. leuke aanvulling, leuker dan de basis met 2 spelers. Het is echt vooruit plannen, en de locatietegels die bij het gewone spel heel handig zijn, zijn het daar veel minder, of andersom.
o ja patchwork doodle ook gekocht, of had ik dat al verteld?
Iemand naar de 999 outlet geweest?

Wij twijfelden eerst nog maar op de spelavond/club gister ging er nog iemand dus gezellig samen gegaan. Uiteindelijk toch nog best wat spellen gekocht.
- la Granja
- OMG (o mijn goederen)
- Number 9
- red 7 (2x (1 als cadeau))
- seasons
- otti panserotti (cadeau)

We waren nog opzoek naar Hoogspanning Eerste Vonken, maak die is blijkbaar out of print m.a.w. is er niet komt er niet :-(

In gesprek met 'een 999- man' bleek dat er nog zo'n 20 exemplaren Wingspan waren! Ondanks dat we best vroeg daar waren, waren we toch te laat :O
flip-flop op z'n kop.
op en top, wat 'n flop!
Number 9 is leuk, OMG ook maar daar heb ik altijd het idee dat het spel afgelopen is net op het punt dat je eindelijk genoeg kaarten hebt liggen om punten te maken.
Seasons heb ik hier liggen, zat ooit in de goodiebag van een beurs. Nooit gespeeld want toen ik zag dat het een slagenspel was, heb ik niet verder meer gekeken.
de andere ken ik niet, maar je kunt er weer even tegenaan ;)
de after sale aanbieding van 999 wordt steeds minder. Ze willen echt van de rommel af
Tiny towns gespeeld, leuk
Wij hebben het dobbelspel van Kolonisten van Catan gekocht. Kwamen we toevallig tegen in de Kruidvat en dachten 'meepakken'. Nog niet gespeeld.
niloe schreef:
31-05-2019 18:53
Wij hebben het dobbelspel van Kolonisten van Catan gekocht. Kwamen we toevallig tegen in de Kruidvat en dachten 'meepakken'. Nog niet gespeeld.

Oh ben wel benieuwd of dat wat is. :popcorn:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Heb ik een keer gespeeld. Toen gooide iemand heel erg goed, en in 2 rondes was het spel klaar.
nlies schreef:
31-05-2019 23:41
Heb ik een keer gespeeld. Toen gooide iemand heel erg goed, en in 2 rondes was het spel klaar.
Bedoel je bij het dobbelspel van Catan? Dan zijn er blijkbaar meerdere, want bij het dobbelspel dat ik ken, kun je onmogelijk in zo weinig beurten winnen. Onmogelijk in de gewone variant en, tja, eigenlijk ook onmogelijk in de Plus-variant, al is die laatste vaak wel wat sneller beslist.

Of wij interpreteren de spelregels anders/ fout. Dat kan ook nog.

Afbeelding
ikBedoelHetGoed schreef:
01-06-2019 07:08
Bedoel je bij het dobbelspel van Catan? Dan zijn er blijkbaar meerdere, want bij het dobbelspel dat ik ken, kun je onmogelijk in zo weinig beurten winnen. Onmogelijk in de gewone variant en, tja, eigenlijk ook onmogelijk in de Plus-variant, al is die laatste vaak wel wat sneller beslist.

Of wij interpreteren de spelregels anders/ fout. Dat kan ook nog.

Afbeelding
oeps, misschien bedoelde ik het carcassonne dobbelspel wel, :-O$
Heb even recensie zitten lezen, en de opmerking van soms snel afgelopen kwam daar ook voorbij, bij Carcassonne, Dus eigenaar van dobbelspel, ik weet niet meer wie, veel plezier met dobbelen
Het is vandaag Internationale Tabletopday, dus roep al je spelvrienden bij elkaar en speel.
Hebben het dobbelspel van Catan gespeeld vandaag. Daar móet je inderdaad 15 beurten doen. Degene met de uiteindelijk hoogste score, wint. Gemakkelijk uitgelegd en gesnapt, een leuk tussendoorspelletje.

Ik twijfel nog erg over de aankoop van Dixit. Enerzijds omdat je het met 2 niet kunt spelen. Anderzijds omdat vele zeggen dat het een leuk spel is, maar de omschrijving spreekt me niet zo erg aan. :/
nlies schreef:
01-06-2019 11:13
oeps, misschien bedoelde ik het carcassonne dobbelspel wel, :-O$
Heb even recensie zitten lezen, en de opmerking van soms snel afgelopen kwam daar ook voorbij, bij Carcassonne, Dus eigenaar van dobbelspel, ik weet niet meer wie, veel plezier met dobbelen
Het was Niloe, dus alles is al automagisch (r) goedgekomen (zie hierboven).
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 02-06-2019 18:07
Reden: Die (r) zou dus een regenboog moeten voorstellen
22.79% gewijzigd
Ook zo'n plotselinge favoriet via de uitverkoop: Ranking the family. Wij spelen het trouwens als Ranking de iedereen die toevallig meespeelt. Vrij hilarisch. Maar beter niet te spelen met mensen met lange tenen. :mrgreen:
niloe schreef:
02-06-2019 17:28
Hebben het dobbelspel van Catan gespeeld vandaag. Daar móet je inderdaad 15 beurten doen. Degene met de uiteindelijk hoogste score, wint. Gemakkelijk uitgelegd en gesnapt, een leuk tussendoorspelletje.

Ik twijfel nog erg over de aankoop van Dixit. Enerzijds omdat je het met 2 niet kunt spelen. Anderzijds omdat vele zeggen dat het een leuk spel is, maar de omschrijving spreekt me niet zo erg aan. :/
Dixit is leuk, maar ja je moet het met toch zeker 4 mensen spelen, 3 kan ook maar dat is eigenlijk nog niet genoeg.
Muse, ook met kaarten en een partyspel, dat ook met 2 gespeeld kan worden, maar geen idee of het dan leuk is.
En om bij de prentkaarten te blijven, maar ook niet voor 2 : Mysterium, aan de hand van de kaarten die je krijgt van de geest, die ook spelleider is, moet je uitmaken door wie, waar, en met welk wapen de moord gepleegd is, binnen een bepaald aantal rondes
Dames (en eventueel heren, sorry) : wat zijn leuke spellen voor met 6-8 spelers? Liefst geen spelen met kennisvragen, bv. time's up, 30 seconds.
Leuk voor 6 tot 8 personen is dit spel:
Afbeelding

Maar ook Ranking the family (zie boven).
Afbeelding
niloe schreef:
04-06-2019 23:43
Dames (en eventueel heren, sorry) : wat zijn leuke spellen voor met 6-8 spelers? Liefst geen spelen met kennisvragen, bv. time's up, 30 seconds.
Dat is een lastige, als eerste denk ik dan aan Dixit odyssey, die kun je tot 10 spelers spelen.
Codenames, party spel dus moet je 2 groepen maken
1 nacht weerwolven, gaat sneller dan de gewone weerwolven. ik heb het nooit gespeeld, spel trekt me niet zo.
Saboteur,kaartspel is intussen ook een uitbreiding van.
Bang, ook een kaartspel 4-7 spelers.
En als je de 2 versies van rail road ink koopt, kun je die combineren en kan je tot 12 mensen mee laten doen.
Mysterium, tot 7 spelers
nah valt niet tegen, er zijn er al meer dan ik dacht, zal nog wel eens verder denken/kijken
nlies schreef:
05-06-2019 00:15
Dat is een lastige, als eerste denk ik dan aan Dixit odyssey, die kun je tot 10 spelers spelen.
Codenames, party spel dus moet je 2 groepen maken
1 nacht weerwolven, gaat sneller dan de gewone weerwolven. ik heb het nooit gespeeld, spel trekt me niet zo.
Saboteur,kaartspel is intussen ook een uitbreiding van.
Bang, ook een kaartspel 4-7 spelers.
En als je de 2 versies van rail road ink koopt, kun je die combineren en kan je tot 12 mensen mee laten doen.
Mysterium, tot 7 spelers
nah valt niet tegen, er zijn er al meer dan ik dacht, zal nog wel eens verder denken/kijken
Wauw, top! Sommige ken ik, sommige al van gehoord en sommige zijn totaal onbekend. Reden te meer om nog eens rond te snuffelen op spelletjes. Bedankt!
niloe schreef:
05-06-2019 18:46
Wauw, top! Sommige ken ik, sommige al van gehoord en sommige zijn totaal onbekend. Reden te meer om nog eens rond te snuffelen op spelletjes. Bedankt!
je hebt natuurlijk ook de oorspronkelijke weerwolven nog, en verder regenwormen, tot 7 personen.
Van de meeste spellen kun je de uitleg wel vinden op you tube
nlies schreef:
05-06-2019 19:24
je hebt natuurlijk ook de oorspronkelijke weerwolven nog, en verder regenwormen, tot 7 personen.
Van de meeste spellen kun je de uitleg wel vinden op you tube
Wij hebben een variant op weerwolven: weerwolven en waaghalzen. Maar tot nu toe nog maar één keer het basisspel meegespeeld.
En klopt, ben ik nu eventjes aan het doen. Bang spreekt me wel aan, railroad ink niet zo.

Toevoeging: is mysterium ingewikkeld?? Zo klinkt het wel, maar dat komt misschien doordat ik een Engelse tutorial op heb staan.
niloe schreef:
05-06-2019 20:12
Wij hebben een variant op weerwolven: weerwolven en waaghalzen. Maar tot nu toe nog maar één keer het basisspel meegespeeld.
En klopt, ben ik nu eventjes aan het doen. Bang spreekt me wel aan, railroad ink niet zo.
Bij mij net andersom, heb bang! en keer gespeeld, niet mijn spel, maar ken jouw smaak niet , dus gewoon erbij gezet. Ik aanvaard dus geen verantwoordelijkheid voor spelletjes die je niet leuk vindt ;)
Organ attack! gekocht, zagen hem liggen in een spellenwinkel en zag er onwijs leuk uit. Gisteren voor het eerst gespeeld.
Wij vinden het een hilarisch spel.
Hallo allemaal,

Misschien mag ik mijn vraag hier stellen.

Mijn man en ik spelen graag bord en kaart spellen.

Onze favoriet is
Dominion alle uitbreidingen
Carcasonne
7 wonders duel
Pandemic

Nu willen wij graag wat tips voor korte leuke kaartspelletjes omdat de spellen die wij spelen gelijk een tijd duren.

Hebben jullie tips of ideeën?
We hebben al
Koehandel
Ligretto
Uni
Set
Kolonisten van catan kaartspel.

Alvast bedankt!
Is skip bo al genoemd? Vinden wij nog steeds erg leuk en wij spelen tot je al e kaarten krijt bent. Dus ook de aflegkaarten. Sinds vorige week spelen we Phase10. Leuk kaartspel ook voor met zn tweetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven