De knusseltjes zijn jarig!

17-05-2019 00:00 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor champagne! Wij zijn jarig!!!!!! :jump:

Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!

Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad :heart: . Lief en leed is gedeeld, zelfs een knusselbabbie op komst (correctie, inmiddels twee!), een lach en een traan, een flinke discussie maar bovenal liefde voor elkaar en elkaars zijn.

Op naar onze volgende verjaardag :cheer2: .

-----------------

Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. 

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs, 

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.

Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!! :flirting:
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.

En onze tweede editie!

overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie!

overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!

overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515

.

Zie onze verjaardagsOP hieronder :) .
kia・ora wijzigde dit bericht op 24-08-2019 03:54
29.40% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
koel kleurtje Beppie! Als de keuze een paar jaar geleden niet op de VW UP was gevallen, had ik deze auto gehad :proud:

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
05-06-2019 22:21
koel kleurtje Beppie! Als de keuze een paar jaar geleden niet op de VW UP was gevallen, had ik deze auto gehad :proud:

Kind wat struikel/val jij toch veel ;-D .

Koel autootje!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
05-06-2019 22:36
Kind wat struikel/val jij toch veel ;-D .

Koel autootje!
dat weet je toch, je moet me regelmatig van de grond plukken ;-D
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
05-06-2019 23:03
dat weet je toch, je moet me regelmatig van de grond plukken ;-D
Oh ja, dat is waar.
SHIFTY schreef:
05-06-2019 21:51
Ik kan niets met een kerk. Elk geloofsinstituut veroorzaakt een hoop meer ellende in de wereld dan individuele goedbedoelende spiritualisten goed kunnen maken.

Ik neem dat 'de kerk' ook bijzonder kwalijk. Het is alsof je je aan sluit bij de Ku Klux Klan omdat ze het zo slecht niet bedoelen, je hun racisme niet zo letterlijk moet nemen, het lynchen van mensen gezien moet worden in het tijdsbeeld en ze voor een bepaalde doelgroep wel heel veel goed doen. En niet te vergeten een warm thuis bieden met mooie rituelen en gebroederlijk zingen.
En zie daar de reden dat ik op dit forum liever zwijg de afgelopen jaren. Het duurt nooit lang.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Degenen die mij gequote hebben de afgelopen pagina’s: weghalen zou ik waarderen. Ik had natuurlijk moeten zwijgen, excuses daarvoor, ik zal die fout niet meer maken.
(Dead Kennedys)
Geen onderdeel van dit groepje, wel een zeer geregelde meelezer.
Onder de indruk van de groepsdynamiek die hier plaatsvindt.
Maar vooral door de manier waarop hier iemand die in de ogen van dit groepje "negatief" gedrag vertoond heeft, haar best doet haar excuus te bieden, aangeeft te willen leren... en vervolgens soort van afgebrand te worden door het grootste gedeelte van de deelnemers.

Schiet mij maar lek, ik snap daar niets van.
En... ik ben op dit forum al een jaar of 14/15 en ja, ik weet hoe getypte!!!! letters kunnen aankomen bij anderen....
En juist daarom, mensen.... Djiezzzzz
De gedachte alleen al, dat er iemand zou zijn die hier komt om de boel te verstieren. Pleazzzzz

Ik had mij zo voorgenomen op mijn handen te blijven zitten maar...
sorry, het was sterker dan ik :-$

het gaat om getypte letter, godbetert!!
Middag en avond op pad, en kon dus niet reageren. Wel nog behoefte aan. Moest eerst nog bijkletsen met man, dus dit nachtuiltje reageert nu (morgen geen wekker).

Eerst even over Phoebe. Ik sluit me aan bij alles dat geschreven is, maar toch nog een paar highlights. Ik ga niet alles in zijn geheel quoten, want dat worden lappen tekst, maar stukjes dan.

Marana, wat een dynamite post schreef je om 14:27 . Vooral dit stuk:

Marana schreef:
05-06-2019 14:27
De waarde van dit topic is niet alleen het spuien van je pijnen en het ontvangen van een knussel als je dat nodig hebt, maar vooral het met elkaar meedenken, een spiegel kunnen voorhouden en naar jezelf durven te kijken. Een knussel is fijn, maar goeie raad waar je oprecht naar kunt luisteren (en wat je naast je neer kunt leggen of er iets zinvols mee kunt doen, naar eigen keuze), daar heb je imo veel meer aan.

Roosje, wat je schreef om 17:58 vond ik zo ontzettend dapper. Je verwoordde precies wat ik voelde, maar niet zo duidelijk had durven zeggen. Dus dank daar voor!

rosanna08 schreef:
05-06-2019 17:58
allemaal leuk en aardig (...)

En deze...

lollypopje schreef:
05-06-2019 18:25
Dit komt over alsof je ons wilt gaan gebruiken als oefen materiaal. Een groep waarvan je een deel niet al te lang geleden nog hebt beledigd. Besef je hoe dat over komt. Je schrijft dat het hier kan, want hier is het veilig. Echter wil ik dat deze groep veilig is voor iedere schrijver en niet alleen voor jou.

Hoe naar ik het aan de ene kant vind wat er vandaag gebeurde, tegelijkertijd is het zo fijn om te merken waar het in dit topic daadwerkelijk over gaat. Over liefde, respect maar ook kracht en eerlijkheid (en... en... nog zoveel meer). Zo'n bijzondere plek dit. Ik ben echt blij dat ik deel van dit, van jullie mag uitmaken.

Needless to say dat ik het met jouw analyse niet eens ben Broekrok, hoewel ik me goed kan voorstellen dat als je in een bepaalde mindset zit, je het ook op jouw manier kan interpreteren.

lollypopje schreef:
05-06-2019 19:31
Dankjulliewel dat ik jullie allemaal zo wat beter mag leren kennen 💋

Jij bedankt, en insgelijks. :bigkiss:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lieve, lieve Coco, het is al ruim voldoende tegen je gezegd, maar ik zeg het gewoon ook nog een keer: richt je op jezelf, zorg voor je zelf en maak je geen enkele zorgen over of je genoeg aandacht hebt voor anderen. Dat héb je, meer dan genoeg.

Coconuts12 schreef:
05-06-2019 18:13
Grobje, dat wist ik niet van je! Wat een hel heb jij doorgemaakt. Ik hoop dat het nu goed met je gaat. En wat fijn dat je Kia hebt toegelaten.
:hug:

Deze zin viel me op Coco'tje omdat ik het nooit zo zou verwoorden. Jij doet dat wel en dat vind ik mooi. En daarna heb ik natuurlijk gelezen wat jij over jezelf schreef. Anderen toelaten vind ik lastig, ben ik wel aan het leren. Speelt dit bij jou ook? Dat je het lastig vindt om iemand toe te laten? Of is er niemand (meer) in je omgeving met wie dat veilig genoeg of goed voelt? Ik heb het zo met je te doen en ik wens je zoveel goeds toe. :smooch:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
@Grobbekuiken, ik kende je geschiedenis nog niet. Ik vind het fijn om het nu wel te weten. Wat een zware tijd en wat fijn dat je steun hebt gekregen vanuit de mensen hier. :hug:
Je schreef over 'moeder op je schouder'. Ik weet niet zeker of je dat positief of negatief bedoelde. Als je daar niet verder op in wil gaan, dan snap ik dat ook hoor. Juist omdat je schreef hoe gevoelig het ligt.

Over geloven, religies.
Ik heb er zéker wat mee, maar dat is een wat langer en ingewikkelder verhaal dan ik hier wil neerpennen. Sowieso is God, in welke vorm dan ook, voor mij een God van liefde. Iemand schreef dat al. Ik ben niet van de dogma's en instituten. En neig ook naar natuurreligies. Alleen het 'aanbidden van meerdere Goden' wat daar weer in zit, daar kan ik niets mee. Voor nu leg ik me nergens op vast, behalve een soort diep, innerlijk weten - waar ik geen label (meer) op plak. Zie ook mijn motto trouwens.

@Jolly, ik heb je posts nog gelezen. M.i. stond daar niets in dat niet kon blijven staan. Ook niet als anderen daar anders over denken. Nu begreep ik wel uit je eerdere berichten, dat het voor jou een heel teer punt is, maar voel je vrij om erover te schrijven.
En verder...

@ Twillie: fijne vakantie!!! En niet vergeten: pagina 40! ;-D

@Lolly, ik hoop dat je vannacht goed slaapt (of hebt geslapen, als je dit leest).

@Kia, ook al zo'n lieve collega! Er hangt een goede-collega-ster in de lucht. :) (in plaats van de zon zeg maar > sorry Jolly, ik zit in kamp 25 graden en zacht briesje ;-D).

rosanna08 schreef:
05-06-2019 18:34
Grobje, ook nooit bij het begin de bijwerkingen lezen :P

:rofl:
Gelukkig ook nog de nodige humor tussendoor.

Genoten van de plaatjes van Kittens. :)

Oja, aangezien ik de bijnamen van Kia nauwelijks kan onthouden, heb ik zo mijn eigen variaties op de nicks, meestal een verkorte versie met 'ie' of een -tje erachter ofzo. Hoop niet dat iemand zich eraan stoort. Ik doe het nogal eens bij mensen die ik leuk vind. :)
(je wil niet weten welke bijnaam ik man geef :proud:).

@CharlyAngel: welkom! Blijf gezellig meeschrijven!

Gru moest ik even duck-duck-go-en... :$ Terwijl ik toch de film heb gezien.
@Shifty: :bigkiss:

@Glitter, je auto! Wat leuk! Aftellen tot zaterdag! :jump:

En speciaal voor onze dolfijn:

Afbeelding
Coerage schreef:
06-06-2019 02:45
@Jolly, ik heb je posts nog gelezen. M.i. stond daar niets in dat niet kon blijven staan. Ook niet als anderen daar anders over denken. Nu begreep ik wel uit je eerdere berichten, dat het voor jou een heel teer punt is, maar voel je vrij om erover te schrijven.
Nee, dat voel ik me niet. De vergelijking met de KKK, en daar komen reacties op als “je hebt gelijk” en wat melig hihi-haha. Natuurlijk voel ik me niet meer vrij.
(Dead Kennedys)
broekrok schreef:
06-06-2019 01:06
Maar vooral door de manier waarop hier iemand die in de ogen van dit groepje "negatief" gedrag vertoond heeft, haar best doet haar excuus te bieden, aangeeft te willen leren... en vervolgens soort van afgebrand te worden door het grootste gedeelte van de deelnemers.

En... ik ben op dit forum al een jaar of 14/15 en ja, ik weet hoe getypte!!!! letters kunnen aankomen bij anderen....
De gedachte alleen al, dat er iemand zou zijn die hier komt om de boel te verstieren. Pleazzzzz

Hier wil ik wel even op reageren. Ik vind het rot dat je het zo ziet en de posters hier willen absoluut iemand niet kwetsen of als groep mensen afbranden. Ik vind het heel vervelend dat je het zo ziet en ervaart. Wat ik vooral las was dat mensen die flink gekwetst waren door de woorden van een paar weken geleden aangaven het lastig vinden om er volledig open in te gaan, en voor nu enige reserve voelen. En juist in dit topic moet daar plek voor zijn. Je moet ook uit kunnen spreken dat je het heel vervelend vond. Daarbij kan een ander natuurlijk daar ook iets van leren. Dat niet alles ineens vergeten is na het woordje sorry. En ik kan me voorstellen dat door het relaas erna over de relatie status het excuses anders deed voelen. Daarbij is het ook een opstapeling en is geduld en begrip ook weleens eindig. Gebrek aan zelfinzicht breekt op. Iemand die rent met veel bombarie bij kritiek, "gebrek" aan reactie van allé posters, niet de "juiste" reactie geven bijv advies ipv knussel, en dan vervolgens weer terug komt en bij de eerste reactie die niet bevalt weer weg is wordt ook vervelend. En daar mag na de zoveelste keer vriendelijk aanspreken best wat duidelijker wat over gezegd worden.
Ik zag ook mensen die hun best hebben gedaan om te helpen, advies geven en knuffels uitdelen en heel naar zijn behandeld zonder ook maar na te denken óver dat een ander óók stuk kan zitten. Dat advies goed bedoeld is. Dat enig zelfinzicht best prettig zou zijn en (ook al heb ik me er dit keer niet mee bemoeid) dat het aantrekken en afstoten heel vervelend is.

Het is een samenloop van omstandigheden, een opstapeling en ik kan me de reserve goed voorstellen, die voel ik ook, en daarbij kán ik me het gevoel dat mensen geen peut willen spelen of onderdeel willen zijn van een experiment me ook goed voorstellen. Het kwam wellicht vervelend uit de vingers, maar ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de posters de wanhoop voelden in "hoe maak ik nu nog duidelijk dat ik het rot vind hoe dit gaat?" Alle voorgaande keren kwam het niet aan. Een groot deel ken ik irl, het grootste deel zie en spreek ik met regelmaat ook irl en een deel via appcontact en ik zie allemaal mensen die er voor iemand willen zijn, en nooit iets zeggen om iemand te kwetsen maar juist om iemand te laten groeien. Ik word ook weleens aangesproken (irl, hier en via de app) op iets wat ik zeg en doe. En er wordt dab terecht van mij ook verwacht dat ik enig inzicht heb. Ik heb dit nooit als naar ervaren. Maar als helpend. Het is maar hoe je er in staat en hoe jij over de ander denkt.

En dit zeg ik niet om te kwetsen maar ook ik heb met enige regelmaat met verbazing zitten lezen...
Coconuts12 schreef:
05-06-2019 21:56
Daar ben ik het van de ene kant mee eens.
Dan neem ik aan dat je begrijpt waarom wij uitgepraat zijn.
(Dead Kennedys)
Coerage schreef:
06-06-2019 02:45
@Grobbekuiken, ik kende je geschiedenis nog niet. Ik vind het fijn om het nu wel te weten. Wat een zware tijd en wat fijn dat je steun hebt gekregen vanuit de mensen hier. :hug:
Je schreef over 'moeder op je schouder'. Ik weet niet zeker of je dat positief of negatief bedoelde. Als je daar niet verder op in wil gaan, dan snap ik dat ook hoor. Juist omdat je schreef hoe gevoelig het ligt.

Dat mag je positief opvatten. Het geeft me troost en een soort van zekerheid dat er ergens iemand is die over me waakt, me soms een kant opduwt.

In een topic over dromen en er chocola van maken een poosje geleden schreef ik dit:
Grobbekuiken_ schreef:
22-05-2019 09:51
Een droom is me echt bijgebleven, waarschijnlijk omdat ik er zelf een betekenis aan heb gegeven.

Een aantal jaar geleden was ik behoorlijk ernstig ziek, en na alle behandelingen moest ik op controle in het ziekenhuis.
De nacht daarvoor droomde ik dat mijn moeder met haar nieuwe partner op Schiphol stond voor een overstap. Ze belde me en vroeg me haar daar te ontmoeten want ze hadden een uurtje tijd. Daar deed ik nogal moeilijk over, allerlei bezwaren had ik waarom ik niet kon komen. Na een tijdje op en neer te hebben gepraat hoorde ik haar partner zeggen dat we het dan maar moesten laten als het zo moeizaam ging, waarop moeder en ik afscheid namen.

Voor mezelf heb ik dit uitgelegd als 'ze wil me nog niet hebben daarboven, we gaan elkaar voorlopig nog niet ontmoeten'.
Moeder is al 42 jaar dood en ik droom verder nooit over haar.....

Dat geeft een beetje aan over hoe ik het bedoel.
Ik geloof niet in een god, maar wel dat er ergens nog iets is. Dat is lastig uitleggen, maar zoals gezegd, het geeft troost.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 06-06-2019 07:26
22.04% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
broekrok schreef:
06-06-2019 01:06

Ook ik wil hier even op reageren.
Als je een geregelde meelezer bent, dan ken je de ervaringen-aanvaringen van de betreffende persoon met enkele forummers
Ik las het excuus en toen dacht ik dit is een mooi begin en in dezelfde post 5 regels later dacht ik daar gaan we weer. Dus ik kan mij de reserve van een deel van mijn medeknusselaars heel goed voorstellen.
Eat glitter for breakfast and shine all day
Ik sta verdorie in de file :wtf:
@paardje

Vervelend dat shifty's opmerking je zo raakt. Ik kan me niet voorstellen dat hij het zo bedoelde.

Hij heeft moeite met de kerk, maar niet met jou en jouw geloof. Ik hoop oprecht dat je dat los van elkaar kunt zien 💋

Mijn grapje was ook niet naar jou, maar gewoon, omdat ik iemand ben die flauwe grappen maakt.
lollypopje wijzigde dit bericht op 06-06-2019 07:51
16.81% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
JollyRider schreef:
06-06-2019 00:03
Degenen die mij gequote hebben de afgelopen pagina’s: weghalen zou ik waarderen. Ik had natuurlijk moeten zwijgen, excuses daarvoor, ik zal die fout niet meer maken.
Jolly, alsjeblieft lees je pb.
JollyRider schreef:
06-06-2019 06:47
Nee, dat voel ik me niet. De vergelijking met de KKK, en daar komen reacties op als “je hebt gelijk” en wat melig hihi-haha. Natuurlijk voel ik me niet meer vrij.
Dat bedoelde ik niet. Dat ik het eens ben met die vergelijking. Ik had echt duidelijker moeten zijn. Jolly, ik ben echt niet iemand die opzettelijk de ander kwetst, echt niet. Het spijt me uit de grond van mijn hart dat ik je dat gevoel gegeven heb. Ben er letterlijk misselijk van.
@Dappertje helaas helaas en ook nog om 1.15 wakker van de storm en onweer. Gelukkig morgen weekend :P

Ik geloof trouwens ook niet in meerdere Goden en ik denk dat er maar weinig zijn die dat heel letterlijk nemen. Ik zie het als manifestaties of symbolen voor de alom aanwezige Goddelijke energie.
Het basis principe van wat ik geloof is simpel samen te vatten als 'alles is energie en energie verdwijnt niet', wat er met die energie gebeurd, dat kan ik je dan weer niet vertellen :P
Ik geloof, en heb zelf ook ervaren, dat je met die energie kunt werken en op bepaalde mate kunt sturen. Sommigen zullen het zweverig of paranormaal(le onzin) noemen, voor mij is het juist compleet natuurlijk, omdat die energie in alles in de natuur is terug te vinden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
06-06-2019 07:37
@paardje

Vervelend dat shifty's opmerking je zo raakt. Ik kan me niet voorstellen dat hij het zo bedoelde.

Hij heeft moeite met de kerk, maar niet met jou en jouw geloof. Ik hoop oprecht dat je dat los van elkaar kunt zien 💋
Ik kan me, uit ruime ervaring, dan weer heel goed voorstellen hoe het bedoeld is. Waar hij wel of niet moeite mee heeft zal best, wat hij expliciet deed was mij gelijkstellen met een klansman. Dat is zijn goed recht natuurlijk. Het is ook exact de reden dat ik de afgelopen 10, 15 jaar op dit forum gezwegen heb over wat mijn diepste wezen uit maakt. Gisteren heb ik de onvergefelijke fout gemaakt me hier zo veilig te voelen dat ik iets van mezelf heb laten zien. Dat is direct afgestraft gelukkig, zodat ik me snel van die fout kan herstellen. Het zal niet meer gebeuren.
(Dead Kennedys)
Coconuts12 schreef:
06-06-2019 07:43
Dat bedoelde ik niet. Dat ik het eens ben met die vergelijking. Ik had echt duidelijker moeten zijn. Jolly, ik ben echt niet iemand die opzettelijk de ander kwetst, echt niet. Het spijt me uit de grond van mijn hart dat ik je dat gevoel gegeven heb. Ben er letterlijk misselijk van.
Die misselijkheid delen we dan met elkaar. Ik kan niet verwoorden hoezeer het me spijt dat ik gisteren mijn normale voorzichtigheid heb laten vallen.

Ik neem aan dat je niet opzettelijk kwetst en ik neem het je niet kwalijk. De enige die ik iets verwijt ben ik zelf, ik had moeten zwijgen.
(Dead Kennedys)
@Paardje jammer, ik waardeerde je inbreng.

En ja het is kut als mensen bepaalde dingen zeggen, ik ben hier op het forum vanwege mijn levenswijze ook voor dingen uitgemaakt die ik niet eens wil herhalen, en irl heb ik iemand wel eens horen zeggen dat ik maar in het blijf van mijn lijfhuis moest gaan om te vragen waar ik een man kon vinden.

Dus ik besef me hoe kwetsend dat soort opmerkingen kunnen zijn, maar laat je daar niet door lijden. Waarom zou één persoon voor jou moeten bepalen welke kant je van jezelf mag laten zien? Juist openheid zorgt voor begrip en respect, omdat mensen dan leren dat het ook anders kan dan hun beeld. En nee dat is niet jouw verantwoordelijkheid, maar ik vind het oprecht jammer dat je je door anderen in een hoek laat drijven.

Ik zal je quotes weg halen, maar nogmaals mijn dank voor de uitleg.
JollyRider schreef:
06-06-2019 07:55
Die misselijkheid delen we dan met elkaar. Ik kan niet verwoorden hoezeer het me spijt dat ik gisteren mijn normale voorzichtigheid heb laten vallen.

Ik neem aan dat je niet opzettelijk kwetst en ik neem het je niet kwalijk. De enige die ik iets verwijt ben ik zelf, ik had moeten zwijgen.
Dat gevoel zullen forummers die jij geregeld voorziet van je ongezouten mening (laatst voorbeeld: het minnaarstopic) ook wel eens hebben. Ik snap dat gejank niet. Dit is een forum, je weet toch onderhand wel hoe dat werkt. En ook hóórt te werken.
Wil je geen commentaar op je denkbeelden en keuzes, moet je niet op een forum gaan zitten. En je ook onthouden van commentaar op anderen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven