Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

zondag 9 juni 2019 om 21:59

zondag 9 juni 2019 om 22:06
Ik weet ook niet hoe hij bij die monsters komt touwens.GlitterCupcake schreef: ↑09-06-2019 21:51Super Monsters Furever Friends kijken?
En wij leren peuter aan dat monsters je vriendjes zijn die ‘snachts op je letten.
En ter relativering. In onze prijsklasse is 125m2 toch echt wel het maximale hier zonder bijgebouw

zondag 9 juni 2019 om 22:31
Mij had het na 2,5 jaar zoeken eigenlijk geen f&ck meer uitgemaakt wat we zouden kopen. Ik ben qua esthetiek lastig te plezieren maar echt, ik had getekend voor 100m2 met 16m2 tuin

We waren trouwens op zoek naar +/- 100m2 huis, 500m2 grond en 200m2 loods. Het is een groter huis, wat minder grond en een kleinere loods geworden. Maar wel op een top plek

zondag 9 juni 2019 om 22:34
Lavendel_12 schreef: ↑09-06-2019 22:24Ons huis is 120m2, we zitten gewoon in een rijtjeshuis en zou ook niet zeggen dat we heel ruim wonen ofzo.
Nog geen ervaring met monsters gelukkig.
Ik heb het idee dat je met 120-130m2 met kerst gewoon twijfelt of de box er al uit kan voor de kerstboom.
Het grappige is dat er laatst een topic was waaruit bleek dat Belgen 120m2 echt heel klein vinden. Die vinden 180m2 pas ruim.
zondag 9 juni 2019 om 22:38
Een plek vind ik persoonlijk het meest belangrijk voor een huis. Wij wilden ook een huis waar we niet meer teveel aan moesten doen, een ruime keuken had en een schuur(tje) waar de motor in kon.
We hebben na 2 jaar zoeken een gedateerde woning waar nog veel geklust moet worden, een relatief kleine keuken en een schuur waar geen motor past maar de sfeer van het huis en de plek is geweldig. Ik heb nog geen seconde spijt gehad.
Geen idee hoe betrouwbaar het onderzoek is maar gemiddeld is een woonruimte 65m2 in NL en 100m2 voor gezinnen met kinderen. https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... vlakte.amp ik was er nieuwschierig door geworden
Ik heb sowieso het idee dat de gemiddelde vrouw op viva meer te besteden heeft dan de gemiddelde vrouw in NL.
Vind het overigens heel logisch dat er geen kerstboom past als je een box hebt staan... het zou hier wel beide kunnen maar we hebben vorig jaar overgeslagen.
We hebben na 2 jaar zoeken een gedateerde woning waar nog veel geklust moet worden, een relatief kleine keuken en een schuur waar geen motor past maar de sfeer van het huis en de plek is geweldig. Ik heb nog geen seconde spijt gehad.
Geen idee hoe betrouwbaar het onderzoek is maar gemiddeld is een woonruimte 65m2 in NL en 100m2 voor gezinnen met kinderen. https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/ ... vlakte.amp ik was er nieuwschierig door geworden
Ik heb sowieso het idee dat de gemiddelde vrouw op viva meer te besteden heeft dan de gemiddelde vrouw in NL.
Vind het overigens heel logisch dat er geen kerstboom past als je een box hebt staan... het zou hier wel beide kunnen maar we hebben vorig jaar overgeslagen.
envelop wijzigde dit bericht op 09-06-2019 23:13
17.85% gewijzigd

zondag 9 juni 2019 om 22:47
Hahahaha nou zo was het wel precies hier! Box stond op de plek van de kerstboom en andersomGlitterCupcake schreef: ↑09-06-2019 22:34Ik heb het idee dat je met 120-130m2 met kerst gewoon twijfelt of de box er al uit kan voor de kerstboom.
Het grappige is dat er laatst een topic was waaruit bleek dat Belgen 120m2 echt heel klein vinden. Die vinden 180m2 pas ruim.

We wonen fijn daar gaat het uiteindelijk om. Wij hebben ons huis na ons trouwen en voor de peuter te koop gehad, omdat we graag een hoekwoning wilden met eigen oprit. Uiteindelijk kwamen we niks tegen wat beter was dan ons huidige huis en hebben we toen besloten hier nog veel jaren te wonen, dus de keuken te gaan verbouwen en nu dus de kozijnen aangepakt. We wonen in een rijtjeswoning maar wel tegen het bos aan en een vrij uitzicht over een groen veld. Vreselijk al die huizen die we hebben bekeken waarbij je naar de overkant kijkt bij de overburen naar binnen of tegen een auto aan. Dus nu nemen we het parkeerprobleem maar voor lief, oke we zeuren er af en toe over als we weer een blok verderop moeten parkeren, maar als dat het is!

zondag 9 juni 2019 om 22:56
Haha dat is bij ons zo. Ik denk dat wij daarom dit jaar geen kerstboom doen. Al zal zoon dan wel teleurgesteld zijn vermoed ik dus toch maar even goed over nadenken.GlitterCupcake schreef: ↑09-06-2019 22:34Ik heb het idee dat je met 120-130m2 met kerst gewoon twijfelt of de box er al uit kan voor de kerstboom.
Wij wonen in een rijtjeshuis van circa 120m2. Waar ik van baal is de mega zolder waar we nagenoeg niks mee doen. Ja meer spullen bewaren dan ik zou willen. Ik zou liever een grotere leefruimte beneden hebben ipv die zolder. 'gelukkig' huren we nog dus is het geen ramp dat het niet ons droom huis is. We balen er wel van dat we elke maand ons geld weggeven ipv in onze eigen stenen stoppen. We hebben een poosje gezocht maar lukte niet in de randstad. Nu wachten we tot vriend weet waar hij zal gaan werken en gaan proberen daar op fiets afstand van te gaan wonen. Groot voordeel is dat we dan meer kunnen besteden (want beter loon vriend) en we ook meer hebben kunnen sparen voor een evt verbouwing. En laatst hadden we giga lekkage vanuit de badkamer. Dan is 't wel fijn dat ik gewoon kan bellen en zeggen dat er een monteur geregeld moet worden.

maandag 10 juni 2019 om 07:28
Dat is ook heel gewoon in Nederland

Wij hadden voor peuter als baby een 2/3 box. Maar daar kon ie niet eens in omrollen. Dus die was snel weg

Ik heb trouwens helemaal niet het idee dat de gemiddelde viva vrouw een hoger dan gemiddeld salaris heeft

maandag 10 juni 2019 om 07:29
Envelop, wat zielig van het moeilijke ademhalen en de paniek. Hopelijk werkt de extra puf snel, lijkt me echt heel zielig om te zien.
Hetgeen wat zoon heeft gehad heb ik gisteren ook gehad, alleen nog iets erger. Ziek dat ik ben geweest, flink overgegeven. Kon werkelijk niks binnen houden, zelfs een slokje water kwam er na een halfuur weer uit. Gelukkig gaat het nu wel weer wat beter, kan weer water binnenhouden
Durf alleen nog niet te eten. Hebben vanmiddag verjaardag van mn zus die op een uurtje rijden woont, even kijken hoe het gaat en of ik mee ga.
Hetgeen wat zoon heeft gehad heb ik gisteren ook gehad, alleen nog iets erger. Ziek dat ik ben geweest, flink overgegeven. Kon werkelijk niks binnen houden, zelfs een slokje water kwam er na een halfuur weer uit. Gelukkig gaat het nu wel weer wat beter, kan weer water binnenhouden

Durf alleen nog niet te eten. Hebben vanmiddag verjaardag van mn zus die op een uurtje rijden woont, even kijken hoe het gaat en of ik mee ga.

maandag 10 juni 2019 om 07:42

maandag 10 juni 2019 om 08:03
Aardbei-banaan schreef: ↑10-06-2019 07:29Envelop, wat zielig van het moeilijke ademhalen en de paniek. Hopelijk werkt de extra puf snel, lijkt me echt heel zielig om te zien.

maandag 10 juni 2019 om 08:18
lola-lily schreef: ↑10-06-2019 07:42Wow Glitter, waarom stop je met werken?
Vervelend Aardbei, beterschap!
Man en ik hebben een fijn huis, maar al een aantal jaar geleden gekocht en in het Zuiden des Lands, dus sowieso iets minder prijzig. Qua oppervlakte ruim voldoende, maar geniet vooral van het uitzicht, net als Lavendel.
Omdat ik het lastig vind om werk, kind en leven bij te houden als alle drie veel van mij vragen. Ik zie wel vrouwen al die ballen prima in de lucht houden maar mij lukt dat niet. Ik doe dan alles maar half en gehaast. En werken kan ik altijd nog maar echt met aandacht kindjes opvoeden niet.

maandag 10 juni 2019 om 09:01
Beterschap aardbei/banaan!
Envelop, schrikken zeg, bizar hoe die medicijnen werken met het effect erop.
Vannacht wel goed gegaan?
Locatie is belangrijk maar ook het huis. Ons vorige huis was heel fijn vlakbij het dorp, buren die vrienden waren geworden, huis was ook fijn. Alleen klein en een kleine tuin. 75 m2 en een postzegeltuin.
Nu wonen we op 118 m2, ook in een leuke buurt. En een nieuwbouwhuis met zoveel gemakken van isolatie e.d. en dat miste ons oude, meer dan 100jaar oude huis toch wel.
Wij zijn ook wel van het uiterste geloof ik
Glitter: kan je je eigen bedrijf weer opnieuw opbouwen over een paar jaar?
En ik zou ook best willen stoppen met werken, maar financieel laat dat niet toe. Dus als het bij jullie kan, snap ik dat heel goed!
Envelop, schrikken zeg, bizar hoe die medicijnen werken met het effect erop.
Vannacht wel goed gegaan?
Locatie is belangrijk maar ook het huis. Ons vorige huis was heel fijn vlakbij het dorp, buren die vrienden waren geworden, huis was ook fijn. Alleen klein en een kleine tuin. 75 m2 en een postzegeltuin.
Nu wonen we op 118 m2, ook in een leuke buurt. En een nieuwbouwhuis met zoveel gemakken van isolatie e.d. en dat miste ons oude, meer dan 100jaar oude huis toch wel.
Wij zijn ook wel van het uiterste geloof ik

Glitter: kan je je eigen bedrijf weer opnieuw opbouwen over een paar jaar?
En ik zou ook best willen stoppen met werken, maar financieel laat dat niet toe. Dus als het bij jullie kan, snap ik dat heel goed!

maandag 10 juni 2019 om 09:18
Oh nee hoor zo las ik het niet

Het kan bij ons financieel gelukkig en mijn man maakt het niks uit wat ik doe, als we maar gelukkig zijn. Ik werk inmiddels al veel minder en hij kan het zeker waarderen dat thuis alles geregeld is en ik weer tijd heb om goed te koken

@Sneeuwbal nieuwbouw is ook echt heel lekker. Ik snap dat wel

maandag 10 juni 2019 om 10:34
Beterschap Aardbei-Banaan!
Envelop, schrikken zeg, wel fijn dat jullie nu weten waarom ze zo slecht sliep. Ging het vannacht beter?
Ik vind jullie huis ook behoorlijk groot Glitter, hoewel de indeling ook zeker uitmaakt. Wij wonen op 89 m2 maar omdat het beneden heel ruim is en de slaapkamers iets krapper zijn voelt het groter. De tuin gaf bij ons de doorslag, we hebben een voor stadse begrippen flinke tuin met schuur (omgebouwd tot werkruimte) vlakbij het centrum. Dat is in onze stad bijna onmogelijk.
Het is wel een huis van 120 jaar oud dus die gemakken van nieuwbouw hebben we niet. Echt, er lijkt elke maand wel weer iets nieuws rot te zijn. Het helpt ook niet dat de vorige bewoners voor de verkoop overal Action verf overheen hebben gesmeerd om het snel te verkopen. Die verf laat nu los en dan zie je opeens wat eronder vandaan komt
Ik heb van zondagavond tot vannacht voorweeën gehad. Ik dacht echt dat het was begonnen, regelmatige weeën ruim 24 uur lang. Ze deden alleen niet zoveel pijn. VK is langsgeweest maar het was helaas vals alarm. Het zwakte vannacht gelukkig eindelijk af waardoor ik weer kon slapen, want twee nachten zonder slaap had ik niet getrokken. Nu wel een beetje teleurgesteld dat het allemaal voor niks was
Envelop, schrikken zeg, wel fijn dat jullie nu weten waarom ze zo slecht sliep. Ging het vannacht beter?
Ik vind jullie huis ook behoorlijk groot Glitter, hoewel de indeling ook zeker uitmaakt. Wij wonen op 89 m2 maar omdat het beneden heel ruim is en de slaapkamers iets krapper zijn voelt het groter. De tuin gaf bij ons de doorslag, we hebben een voor stadse begrippen flinke tuin met schuur (omgebouwd tot werkruimte) vlakbij het centrum. Dat is in onze stad bijna onmogelijk.
Het is wel een huis van 120 jaar oud dus die gemakken van nieuwbouw hebben we niet. Echt, er lijkt elke maand wel weer iets nieuws rot te zijn. Het helpt ook niet dat de vorige bewoners voor de verkoop overal Action verf overheen hebben gesmeerd om het snel te verkopen. Die verf laat nu los en dan zie je opeens wat eronder vandaan komt

Ik heb van zondagavond tot vannacht voorweeën gehad. Ik dacht echt dat het was begonnen, regelmatige weeën ruim 24 uur lang. Ze deden alleen niet zoveel pijn. VK is langsgeweest maar het was helaas vals alarm. Het zwakte vannacht gelukkig eindelijk af waardoor ik weer kon slapen, want twee nachten zonder slaap had ik niet getrokken. Nu wel een beetje teleurgesteld dat het allemaal voor niks was

maandag 10 juni 2019 om 10:55
Ach wat een pech en zieken weer! (Vat ik even snel alle posts die ik bijgelezen heb, samen). Hopelijk snel weer beter voor iedereen + de baby zonder vals alarm 
Woonoppervlakte alleen zegt zo weinig. Het gaat om hoe het verdeeld is in de woning. Wij zijn drie jaar terug een stuk kleiner gaan wonen maar in een veel beter ingedeeld huis dat veel ruimer voelt. Bezoekers zeggen ook vaak dat we toch zo lekker groot zijn gaan wonen en kijken op als ik dan de oude en nieuwe oppervlakte noem.
Glitter, ben benieuwd welk huis het geworden is, lees al zo’n tijd mee over je plannen! 15/8 de sleutel is al fijn snel, leuk!

Woonoppervlakte alleen zegt zo weinig. Het gaat om hoe het verdeeld is in de woning. Wij zijn drie jaar terug een stuk kleiner gaan wonen maar in een veel beter ingedeeld huis dat veel ruimer voelt. Bezoekers zeggen ook vaak dat we toch zo lekker groot zijn gaan wonen en kijken op als ik dan de oude en nieuwe oppervlakte noem.
Glitter, ben benieuwd welk huis het geworden is, lees al zo’n tijd mee over je plannen! 15/8 de sleutel is al fijn snel, leuk!

maandag 10 juni 2019 om 13:24
@Fiona: zingen ‘Go baby it’s you birthday’! En er dan bij dansen? Het lijkt mij heel frustrerend dat er telkens iets rot is. Wij wonen gerenoveerd nu maar als er weer iets kapot gaat sta ik zelf te kijken met ‘gvd.. weeeeer’
@Shaun indeling doet alles
En ik zou het huis hier wel willen delen maar schrik nu zelfs wel een wakker met het idee dat mijn schoonzus mij herkent op dit forum. Dus mijn huis er op zetten geeft denk ik slapeloze nachten

@Shaun indeling doet alles

maandag 10 juni 2019 om 20:19
Echt ik moet hier zo langzamerhand haar hele slaapkamer leeg halen.
Elke keer bij het slapen gaan zodra ik weg ben pakt ze eerst alle boeken bij zich in bed. Vanmiddag kom ik binnen omdat ik gerommel hoor, is ze net bezig weer haar mand met boeken leeg te halen en in haar bed te leggen. Zet ik de mand met boeken weg, kom ik net boven zit ze in bed met foampuzzels en een nijntje toren die ze uit een grote la heeft weten te halen
Vanochtend had ze ook alle was uit de wasmand bij zich in bed liggen.....
Doen jullie peuters dat ook wel? Hoe reageren jullie daar op?
Ik kom meestal binnen en pak hey speelgoed af, leg haar weer neer en zeg dat het tijd is om te gaan slapen en vertrek weer.
Elke keer bij het slapen gaan zodra ik weg ben pakt ze eerst alle boeken bij zich in bed. Vanmiddag kom ik binnen omdat ik gerommel hoor, is ze net bezig weer haar mand met boeken leeg te halen en in haar bed te leggen. Zet ik de mand met boeken weg, kom ik net boven zit ze in bed met foampuzzels en een nijntje toren die ze uit een grote la heeft weten te halen

Vanochtend had ze ook alle was uit de wasmand bij zich in bed liggen.....

Doen jullie peuters dat ook wel? Hoe reageren jullie daar op?
Ik kom meestal binnen en pak hey speelgoed af, leg haar weer neer en zeg dat het tijd is om te gaan slapen en vertrek weer.