Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
butterfly- schreef:
14-06-2019 00:38
Ik vind dit heel raar. Helemaal na een maand. Je had eerder actie moeten ondernemen. Je kunt beter gewoon eerlijk zijn en vragen om een date. Of hij heeft niets door, of hij heeft het wel door en het is heel ongemakkelijk. Om een date vragen is heel normaal, dit rare gedoe niet.

Elf gaat maandag ook niet bellen joh en dinsdag ook niet, de rest van volgende week niet, helemaal niet. Ze durft niet en het is toch al te laat. Er is veel teveel tijd overheen gegaan. Kans gemist en geen les geleerd.
I told you walking was idiotic.
En dan belt ze eindelijk en blijkt hij een uitzendkracht te zijn die er maar 2,5 dag meegeholpen heeft en/of geen advies mag geven aan particulieren want hij werkt voor de woningbouw en/of "hij werkt niet na 16.00 uur" en/of "dan moet je bij m'n baas zijn dus zal ik die even langsturen?" en/of "joh, rij even langs de Hema" als telefonisch advies gratis geeft of......
En dan?
Heb je scenario's genoeg in je hoofd? Ben je echt klaar om te bellen?
Ik denk dat het inmiddels meer effect heeft om een dagje vrij te nemen en eens te kijken of je hem in het wild aan kan spreken. Dan heeft hij misschien tijd om even langs te komen.

Maar als ik iets heb geleerd van al het daten is dat je eerlijk en open moet zijn over verwachtingen en wensen. Iemand met een stomme smoes lokken is echt wel een beetje gek, zelfs na een maand nog.
Parallella schreef:
14-06-2019 08:52
En dan belt ze eindelijk en blijkt hij een uitzendkracht te zijn die er maar 2,5 dag meegeholpen heeft en/of geen advies mag geven aan particulieren want hij werkt voor de woningbouw en/of "hij werkt niet na 16.00 uur" en/of "dan moet je bij m'n baas zijn dus zal ik die even langsturen?" en/of "joh, rij even langs de Hema" als telefonisch advies gratis geeft of......
En dan?
Heb je scenario's genoeg in je hoofd? Ben je echt klaar om te bellen?
Dat maakt toch niet uit. Dan weet ze dat ook weer en dan kan ze iets anders ondernemen. Het uitzendbureau bellen en doen alsof ze een bedrijf is die een schilder nodig heeft bijvoorbeeld :idee:
Gewoon bellen Elfje. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
We roepen al 18 pagina’s dat elfje gewoon moet bellen. Elfje belt niet, elfje fladdert teveel rond.
I told you walking was idiotic.
Net pas dit topic gelezen dat al een paar weken oud is. Ik begrijp dat je nog steeds de intentie hebt om te reageren?.

Ik zou hem echt niet uitnodigen om advies te vragen voor je toilet enz.. Want als je hem straks in je huis hebt en je wilt dan een "move" maken en hij is niet geïnteresseerd, dan wordt je i.d.d. even besproken en uitgelachen door hem en zijn collega's, hetgeen waar jij zo heel erg bang voor bent.

Je bent "veiliger" als je hem toch een bericht stuurt, waarin je schrijft dat hij een paar weken geleden (ja je hebt er al teveel tijd overheen laten gaan) bij jou heeft geschilderd en hij indruk heeft gemaakt, of hij zin heeft om een drankje met je te doen (verzin even een leuke zin). Als hij niet wil/ kan (omdat hij al iemand/ gezin heeft) dan reageert hij niet of laat je dat weten, en lijkt me de afwijzing minder vervelend.

Je bent overdag op je werk en komt hem en zijn collega's na de klus toch niet meer tegen, en....ik vermoed dat hij juist heel erg gevleid zou zijn, want kom op, welke man is dat nou niet?. Het is echt te omslachtig om het thuis uit te nodig voor zogenaamd advies, als hij niet geïnteresseerd is en je dan ook nog eens linkt met dat telefoontje dat je eerder hebt gepleegd. Gewoon een bericht sturen dus, en wel, vandaag!. anders gaat er nog meer tijd overheen.
Gisselle schreef:
14-06-2019 09:58
Net pas dit topic gelezen dat al een paar weken oud is. Ik begrijp dat je nog steeds de intentie hebt om te reageren?.

Ik zou hem echt niet uitnodigen om advies te vragen voor je toilet enz.. Want als je hem straks in je huis hebt en je wilt dan een "move" maken en hij is niet geïnteresseerd, dan wordt je i.d.d. even besproken en uitgelachen door hem en zijn collega's, hetgeen waar jij zo heel erg bang voor bent.

Je bent "veiliger" als je hem toch een bericht stuurt, waarin je schrijft dat hij een paar weken geleden (ja je hebt er al teveel tijd overheen laten gaan) bij jou heeft geschilderd en hij indruk heeft gemaakt, of hij zin heeft om een drankje met je te doen (verzin even een leuke zin). Als hij niet wil/ kan (omdat hij al iemand/ gezin heeft) dan reageert hij niet of laat je dat weten, en lijkt me de afwijzing minder vervelend.

Je bent overdag op je werk en komt hem en zijn collega's na de klus toch niet meer tegen, en....ik vermoed dat hij juist heel erg gevleid zou zijn, want kom op, welke man is dat nou niet?. Het is echt te omslachtig om het thuis uit te nodig voor zogenaamd advies, als hij niet geïnteresseerd is en je dan ook nog eens linkt met dat telefoontje dat je eerder hebt gepleegd. Gewoon een bericht sturen dus, en wel, vandaag!. anders gaat er nog meer tijd overheen.
Dat is een wereldramp ja waar nog jaren over nagepraat wordt.

Vind het verder ook geen goed idee om hem zogenaamd om zijn expertise te vragen. Ik vind dat niet netjes naar de professional toe, die wellicht werktijd vrijmaakt voor niets. Tenzij TS echt een klus heeft natuurlijk.
Zelf zou ik niet gediend zijn van zoveel omslachtigheid omdat doorpakkers meer mijn type zijn.

Maar goed, die kans zit er ook gewoon sowieso in.
Even van de zakelijke kant bekeken: een schilder ruilt zijn vakkennis, kunde en tijd voor geld. Hij levert werk, klant betaalt.
Nu ga jij hem vragen om gratis advies. Ik wil wel je kennis en kunde, gratis. Hij krijgt geen werk dat hij kan factureren. Dan zit er toch niets voor hem in? Zijn werktijd opgeven- die zou hij ook betaald door een andere klant kunnen besteden. Of na werktijd, privé? Voor een volslagen onbekende? Zonder enige opbrengst voor hem? Lijkt mij sterk dat hij dit wil doen.
Als er eventueel geld tegenover zou staan: tijd in rekening mogen brengen, of offerte uitbrengen voor een opdracht, dan kan het anders worden. Maar dan moet de opdracht wel de moeite waard zijn. Voor 10 minuten praten ga ik geen tijd in mijn agenda plannen. Kost me meer aan organiseren en factureren dan die minuten opleveren. En een offerte voor een wc van een paar vierkante meter... die gooi ik wel zo, ongezien op de mail. Met een ongekende “deze rotsklus wil ik eigenlijk niet doen, behalve als jij de hoofdprijs gaat betalen” factor er over heen. Ga ik ook de moeite niet voor nemen.
Dus, vanuit een zzp/ bedrijfsvoering achtergrond zie ik niet hoe dit gaat werken.

(Als er een leuke vrouw belt om eens privé een drankje te drinken, dan zou ik interesse kunnen hebben. Zeg ik misschien wel ja).
Das ammel al honderd keer gezegd Hejda maar jij zegt het in veel meer woorden :)
Murrmurr schreef:
14-06-2019 12:43
Das ammel al honderd keer gezegd Hejda maar jij zegt het in veel meer woorden :)
Het is een gave.
Om niet eerst alles te lezen. Sorry!
Cerfje schreef:
14-06-2019 09:46
Dat maakt toch niet uit. Dan weet ze dat ook weer en dan kan ze iets anders ondernemen. Het uitzendbureau bellen en doen alsof ze een bedrijf is die een schilder nodig heeft bijvoorbeeld :idee:
Meen je dit? Nog meer mensen hun werktijd laten verspillen?
hejda schreef:
14-06-2019 12:51
Het is een gave.
Om niet eerst alles te lezen. Sorry!
Who cares alles is sowieso al 100x gezegd :proud:
Ook ik zit met verbazing te lezen hoe TO het wil aanpakken. Als je al begint met een relatie met een smoesje zou ik snel afknappen. Daarnaast komt die man, of mogelijk iemand anders, voor een klus en zal overvallen worden. TO pakt het precies aan om een blauwtje te lopen waar je in dit geval het ‘tje’ mag weglaten.

TO je vraagt iedere keer om advies. Je lijkt het beter te weten en lijkt niet te willen luisteren. Daarom nogmaals, luister goed naar de adviezen. Mijn tip. Geen smoesjes maar recht door zee aangeven. Ik vond wat Giselle aangaf wel passend.

Doe er wat mee. Veel succes en houd ons op de hoogte.
"Hoi schilder, ik ben Elfje van nummer 1357. Herinner je je mij nog?
Vorige maand heb ik jou m'n collectie puzzels laten zien in de kelder.
Ik vond dat we een leuk gesprek hadden en daarom vraag ik me af of je
het ziet zitten om bij mij thuis een kopje koffie of een biertje te komen drinken.
Kunnen we gezellig een beetje kletsen want echt; ik vind jou een leuke man.
Zeg maar wanneer het voor jou past om langs te komen, ik regel wel dat ik
op dat tijdstip thuis ben.
Met lieve groeten, Elfje".

Stuur hem dit berichtje en wacht gewoon af.
Doen hoor Elfje!
Ik wens je veel succes.
vivautrecht85 schreef:
14-06-2019 12:54
Meen je dit? Nog meer mensen hun werktijd laten verspillen?
Ja echt, heel serieus. Wel stem vervormer kopen natuurlijk. Of een heel ander accent nadoen.

Elfje, na werktijd lijkt me toch ook echt de beste optie. En dat je dan misschien een factuur krijgt, soit. In de liefde moet je een beetje risico durven nemen. En dat durf jij want je hebt al een keer gebeld.
Ik heb dit topic even aan mijn vriend (schilder) laten lezen. Misschien dat wat advies van een schilder helpt... komt ie: Stuur hem een bericht (had je al veel eerder moeten doen want inmiddels heeft ie al 10 andere klussen gehad en al 500 andere gezichten gezien) en zeg daarin dat je hem een maand geleden ontmoet heb met de puzzels. Of het hem leuk lijkt een keer wat af te spreken, omdat hij wel indruk op je gemaakt heb. Initiatief van zijn kant moet je zeker niet op wachten. Schilders van tegenwoordig zijn veel te bang voor gedoe sinds het hele #metoo verhaal. Het hele daten beginnen met leugens gaat sowieso nooit werken. Je basis van vertrouwen is dan al naar de klote! Je doet echt veel te moeilijk!
Kijk daar hebben we wat aan! Zou wel grappig zijn als jouw vriend nou maandag zo'n berichtje krijgt Tattoo Addict
Cerfje schreef:
14-06-2019 09:46
:HA: :rofl:

Juist ja. "Maar niet zomaar een schilder, het moet voor deze klus wel een bepaalde schilder zijn, met een petje hoor!"
sunshineandblueskies schreef:
14-06-2019 02:04
Ik ben normaal gesproken een stille meelezer. Maar ik heb nu het hele topic doorgelezen in ik vind het echt retespannend. Ik blijf hangen voor het vervolg.

:popcorn:
Saaame! Heb meegelezen vanaf het begin, nu kan ik niet wachten tot het maandag is :hyper:

Hoop dat het lukt voor Elfje, je maakt het jezelf ook zo moeilijk :-[
Vaucluse schreef:
15-06-2019 00:06
:HA: :rofl:

Juist ja. "Maar niet zomaar een schilder, het moet voor deze klus wel een bepaalde schilder zijn, met een petje hoor!"
Ze kan dan ook een sollicitatiegesprek in scène zetten en meerdere schilders op gesprek laten komen. De kans dat petje er dan bij zit is wel groot en zo niet, dan kan ze een andere leuke schilder uitkiezen. Eigenlijk een soort speeddate alleen mogen de schilders dat natuurlijk niet weten.
Vraag me af of ze überhaupt nog gaat bellen en if so of ze dat hier komt melden ... hoop natuurlijk van wel x 2. Go girl ... can you do it? Yes, you can :cheer2:
Jullie brengen me aan het twijfelen, maar alsnog zie ik het niet zitten om gelijk wat met 'm te gaan drinken/eten. No worries, ik post hoe dan ook een update 😉
Murrmurr schreef:
14-06-2019 23:26
Kijk daar hebben we wat aan! Zou wel grappig zijn als jouw vriend nou maandag zo'n berichtje krijgt Tattoo Addict
The plot thickens! Dat zou een onverwachte draai aan het verhaal geven zeg, ik kan echt bijna niet wachten tot je weer met nieuws komt Elfje!

Hopelijk is hij gewoon vrijgezel en zit hij nu landerig te denken: jammer dat ik nooit meer wat van het meisje met de puzzels heb gehoord.
Ik zou zweren dat ze me best leuk vond maar zij mij niet. Zal wel niet van petjes houden, ik niet van verf in mijn haar.

Elfje, overmorgen heb je hopelijk al gebeld rond deze tijd; niet vergeten hier verslag uit te brengen ok? :daisy:
elfje85 schreef:
15-06-2019 18:42
Jullie brengen me aan het twijfelen, maar alsnog zie ik het niet zitten om gelijk wat met 'm te gaan drinken/eten. No worries, ik post hoe dan ook een update 😉
Nou moe, dat is toevallig!! Niet twijfelen, hou je aan het plan want daar is niets mis mee!
Eten en drinken hoeft natuurlijk niet perse.

Nou, lief dat je sowieso een update post, ik vind het nog spannender dan jou zo langzamerhand ;)
Fijn weekend!
Sms'en kan ook, maar dan blijven we straks over en weer sms'en waar ik niet zo'n zin in heb. Heb daar niet echt een ideale telefoon voor en spreek iemand liever Face to face. Maar sms'en is wel wat anoniemer ivm telefoontje wat ik laatst met 'm voerde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven