Ergernissen in de supermarkt deel 3

zondag 16 juni 2019 om 00:32
2019 schreef: ↑15-06-2019 10:56Zo als ik nog één keer krijg te horen bij de ah broodafdeling; Als het er niet is dan is het er niet meer én dat 's morgens om 9.00 ga ik gooien en smijten. Ik krijg echt de neigingen om dat te gaan doen 's morgens.
Ze bieden niet aan om van een heel brood 2 halfjes brood te maken, dát is al te veel werk blijkbaar. Ze verkopen liever Als het er niet is dan is het er niet.
En ik verdom het om een heel brood te pakken terwijl ik een halfje nodig heb.
Hoe vroeg moet ik daar voor de deur liggen voor een halfje brood?
O vorig keer hadden ze " was het brood niet geleverd" . Alle andere soorten wel.
Achterlijk gedoe.
Als het er niet is, dan is het er niet.. Er liggen wel hele broden van wat ik wil, mutsen van de broodafdeling! Beetje service verlenen kan geen kwaad.
( sluip weer weg)
Kun je het niet bestellen van te voren? En anders idd het brood in tweeen delen, of een heel brood in de diepvries doen en dan gewoon per sneetje eruit halen?

zondag 16 juni 2019 om 06:35
Nou wat ik nou meemaakte bij de C&A vrijdag. Het was er nogal druk wegens de sale dus er stond een lange rij bij de kassa's en we stonden er minstens 20 minuten toen er ineens een oud vrouwtje met rollator straal voorbij de rij liep en prompt voor de eerste in de rij ging staan. Niet even vragen of ze voor mocht ofzo, nee gewoon doen zonder blikken of blozen.
Nu haal ik dan meestal mijn schouders op en laat ik het gaan maar helaas voor die vrouw was mijn moeder bij me. En dat is de allerliefste vrouw die ik ken totdat je bij haar voordringt. Ik dacht eerst nog dat die vrouw misschien bij iemand aan de kassa hoorde maar nee hoor ze eiste gewoon voorrang.
Andere mensen in de rij waren ook enorm pissig maar mijn moeder kan haar mond dan gewoon niet dichthouden en ik wist dat ze er wat van ging zeggen.
Dus ze wijst de tang er even op dat er een rij is en dat die daar achteraan begint. Of ze even achteraan wil gaan staan net zoals iedereen.
Nou dat mocht ze niet zeggen hoor, die tang ging een partij uit haar plaat. Ze had immers een rollator en kon niet goed staan.
Mijn moeder wees haar erop dat ze daar ook op kan gaan zitten, daar zijn die dingen immers voor. Vrouw bleef maar tieren en mekkeren maar de andere mensen in de rij gingen zich er nu ook mee bemoeien en beklagen, vonden ook dat ze prima achteraan kon sluiten.
Toch bleef vrouw ijskoud staan en ging na nog wat zeuren prompt op de rollator zitten toen ze bijna aan de beurt was met een triomfantelijke grijns naar mijn moeder.
Totdat de vrouw achter ons ineens zag dat ze een broek aanhad met dat alarm erop, dus mijn moeder wees de kassadames er nog even vriendelijk op dat het alarm er nog op zat en dat ze moesten opletten dat er niets gestolen werd.
Vrouw bij de kassa wees oude tang erop dat ze terug moest naar het pashokje om de broek uit te doen en in te ruilen voor haar eigen broek.
Toen werd ze nog kwaaier. Toen we de deur uitliepen van de winkel, kwamen we haar weer tegen. En ja hoor, het alarm ging af toen ze door de deur ging. Dus ze moest weer terug.
We hadden al zo'n vermoeden dat ze dingen gejat had. Ze is weer omgedraaid en terug de winkel ingelopen.
Het stomme is dat er niets aan de hand was geweest als ze gewoon even netjes had gevraagd of ze voor had gemogen. Mijn moeder vindt dat dan geen enkel probleem, maar zo voorpiepen puur omdat je oud bent en met een rollator loopt waar je gewoon op kan rusten, tja dat gaat dan in het verkeerde keelgat.
Het was een hele scene in elk geval.
Je kan mijn moeder echt niet kwaaier krijgen dan door zoiets te flikken.
Bij mij gebeurde dit laatst ook bij de AH maar ik haal dan gewoon mijn schouders op. Ik heb geen haast hoor, als je zo wil doen vooral doen. Ik reageer liever niet.
Nu haal ik dan meestal mijn schouders op en laat ik het gaan maar helaas voor die vrouw was mijn moeder bij me. En dat is de allerliefste vrouw die ik ken totdat je bij haar voordringt. Ik dacht eerst nog dat die vrouw misschien bij iemand aan de kassa hoorde maar nee hoor ze eiste gewoon voorrang.
Andere mensen in de rij waren ook enorm pissig maar mijn moeder kan haar mond dan gewoon niet dichthouden en ik wist dat ze er wat van ging zeggen.
Dus ze wijst de tang er even op dat er een rij is en dat die daar achteraan begint. Of ze even achteraan wil gaan staan net zoals iedereen.
Nou dat mocht ze niet zeggen hoor, die tang ging een partij uit haar plaat. Ze had immers een rollator en kon niet goed staan.
Mijn moeder wees haar erop dat ze daar ook op kan gaan zitten, daar zijn die dingen immers voor. Vrouw bleef maar tieren en mekkeren maar de andere mensen in de rij gingen zich er nu ook mee bemoeien en beklagen, vonden ook dat ze prima achteraan kon sluiten.
Toch bleef vrouw ijskoud staan en ging na nog wat zeuren prompt op de rollator zitten toen ze bijna aan de beurt was met een triomfantelijke grijns naar mijn moeder.
Totdat de vrouw achter ons ineens zag dat ze een broek aanhad met dat alarm erop, dus mijn moeder wees de kassadames er nog even vriendelijk op dat het alarm er nog op zat en dat ze moesten opletten dat er niets gestolen werd.
Vrouw bij de kassa wees oude tang erop dat ze terug moest naar het pashokje om de broek uit te doen en in te ruilen voor haar eigen broek.
Toen werd ze nog kwaaier. Toen we de deur uitliepen van de winkel, kwamen we haar weer tegen. En ja hoor, het alarm ging af toen ze door de deur ging. Dus ze moest weer terug.
We hadden al zo'n vermoeden dat ze dingen gejat had. Ze is weer omgedraaid en terug de winkel ingelopen.
Het stomme is dat er niets aan de hand was geweest als ze gewoon even netjes had gevraagd of ze voor had gemogen. Mijn moeder vindt dat dan geen enkel probleem, maar zo voorpiepen puur omdat je oud bent en met een rollator loopt waar je gewoon op kan rusten, tja dat gaat dan in het verkeerde keelgat.
Het was een hele scene in elk geval.

Je kan mijn moeder echt niet kwaaier krijgen dan door zoiets te flikken.
Bij mij gebeurde dit laatst ook bij de AH maar ik haal dan gewoon mijn schouders op. Ik heb geen haast hoor, als je zo wil doen vooral doen. Ik reageer liever niet.

zondag 16 juni 2019 om 07:24
Zou kunnen, dan nog had ze een goed werkende mond en had ze gewoon even normaal kunnen vragen of ze voor mocht.
Aan mijn oma mankeerde ook van alles maar daar zag je dan weer niets aan. Die liep zonder rollator maar had wel altijd pijn. Dan nog hoor je niet zo voor te dringen, klaar. Oud of niet.
Ze kwam over alsof ze dondersgoed wist wat ze aan het doen was hoor. Die grijns bij de kassa sprak boedelen.
Sommige mensen zijn gewoon hondsbrutaal en proberen het gewoon. Zoals gezegd: ik had er niet op gereageerd als ik daar alleen had gestaan maar mijn moeder is daar nogal een felle in en zegt daar altijd wat van.
De overige mensen in de rij vonden het ook asociaal maar durfden pas te reageren toen mijn moeder wat gezegd had.
Het is de toon die de muziek maakt.
Aan mijn oma mankeerde ook van alles maar daar zag je dan weer niets aan. Die liep zonder rollator maar had wel altijd pijn. Dan nog hoor je niet zo voor te dringen, klaar. Oud of niet.
Ze kwam over alsof ze dondersgoed wist wat ze aan het doen was hoor. Die grijns bij de kassa sprak boedelen.
Sommige mensen zijn gewoon hondsbrutaal en proberen het gewoon. Zoals gezegd: ik had er niet op gereageerd als ik daar alleen had gestaan maar mijn moeder is daar nogal een felle in en zegt daar altijd wat van.
De overige mensen in de rij vonden het ook asociaal maar durfden pas te reageren toen mijn moeder wat gezegd had.
Het is de toon die de muziek maakt.

zondag 16 juni 2019 om 07:35
Mijn kind, mijn opvoeding. Een ander hoort zich daarmee niet te bemoeien. Tenzij ik of kind dingen doet die echt niet kunnen.Zijdehoentje schreef: ↑15-06-2019 22:54Ach, het is een kind, dus dan kan je het juist aanleren dat sommige dingen wel of juist niet kunnen
En daarnaast: waar is de grens met wat je wel of niet geeft? Leer je op die manier je kind(eren) dat ze alles kunnen krijgen wat ze op dat moment willen?
In dit geval spreek ik mijn kind aan op gedrag dat ik wens af te leren en haakt een ander daarop in door mijn opvoeding tegen te spreken.

zondag 16 juni 2019 om 07:38
Vreemde reactie. Is dit een eettopic?
Ik omzeil de meeste topics mbt eten overigens. Een enkele keer zul je mij daar tegenkomen. Je zult vast verbaasd zijn dat iemand met een eetstoornis of iemand die een eetstoornis heeft gehad zelf soms ook input kan of wil geven bij bepaalde vragen.
Dank voor je bezorgdheid. Of had je een andere insteek met je bericht?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:24
Reden: 'quote' verwijderd
Reden: 'quote' verwijderd
12.76% gewijzigd

zondag 16 juni 2019 om 08:25
Mijn ergernis van gisteren: aangeduwd worden in de rij. De dame achter mij had haast denk ik, want ze bleef maar met haar karretje tegen mijn rug duwen... toen ik vroeg of ze iets meer afstand wilde houden deed ze dat gelukkig voor een halve minuut, daarna begon het weer (toen ben ik maar om de kar heengelopen zodat ik er voor stond).
zondag 16 juni 2019 om 09:06
Tja, het enige wat je hiermee aantoont is dat je totaal niet begrijpend kan lezen...-Darkside- schreef: ↑15-06-2019 23:18Ja rakel het weer op.
Nou vooruit: je hebt he-le-maal gelijk.
Ook dat jouw kinderen nooooooooit huilen en zeuren. Nooit. Nu niet, in de toekomst niet en in het verleden niet.
Knap hoor.
In this mad house we must all survive
zondag 16 juni 2019 om 09:23
Klopt helemaal. Ik zeg er ook eigenlijk nooit iets van; ieder heeft z'n eigen opvoeding. En weet je, vaak gaat het goed met kinderen in de supermarkt. Ik verbaas me er alleen over dat sommige ouders wel heel gemakkelijk zijn met het uitdelen van eten in de supermarkt aan hun kinderen wanneer ze dreinen (bedoel daar jou niet mee overigens hoor, ik denk dat je laatste zin van je post van gister om 21.26 iets anders overkwam, maar ik snap je punt denk ik).Ttroeteltje schreef: ↑16-06-2019 07:35Mijn kind, mijn opvoeding. Een ander hoort zich daarmee niet te bemoeien. Tenzij ik of kind dingen doet die echt niet kunnen.
In dit geval spreek ik mijn kind aan op gedrag dat ik wens af te leren en haakt een ander daarop in door mijn opvoeding tegen te spreken.

zondag 16 juni 2019 om 09:30
Dat is pertinent niet waar, ze hebben wel degelijk de mogelijkheid om etiketten te printen.pejeka schreef: ↑15-06-2019 18:41Ik begrijp je ergernis en die heb ik ook op dit gebied. Maar het is me als volgt uitgelegd: de hele broden hebben een code op het etiket voor hele broden, en die etiketten komen van het distributiecentrum. Ter plaatse (dus IN de supermarkt) heeft men geen etiketten met codes om daar een half brood van te maken. Dus helaas. Onlangs kreeg ik wel van een medewerkster een stel zakjes en afsluiters mee, dan kon ik er thuis twee halfjes van maken, maar goed, dat was niet wat ik wilde.
Kort en goed: het ligt dus niet zozeer aan die "mutsen" van de broodafdeling, als wel aan de policy van de supermarkt zelf.
Klaag maar eens bij de klantenservice, je zult zien dat er dan ineens wél van alles kan. Ik weet van zeker 3 fillialen dat ze dit gewoon doen.

zondag 16 juni 2019 om 09:42
Ik heb het bericht nog eens gelezen en het kan idd anders geïnterpreteerd zijn dan ik bedoelde. Dat heb je met geschreven tekst al sneller.Zijdehoentje schreef: ↑16-06-2019 09:23Klopt helemaal. Ik zeg er ook eigenlijk nooit iets van; ieder heeft z'n eigen opvoeding. En weet je, vaak gaat het goed met kinderen in de supermarkt. Ik verbaas me er alleen over dat sommige ouders wel heel gemakkelijk zijn met het uitdelen van eten in de supermarkt aan hun kinderen wanneer ze dreinen (bedoel daar jou niet mee overigens hoor, ik denk dat je laatste zin van je post van gister om 21.26 iets anders overkwam, maar ik snap je punt denk ik).
Ik bedoelde met die zin dat dat de dingen zijn die ik dan hoor van een ander. Ik spreek mijn kind aan en een ander zegt....aaaaaach, laat het toch. Het is een kind. Geef dat kind dat broodje, of plakje worst of snoepje.
En weer een ander zou juist gepikeerd zijn wanneer ik het wel zou toestaan en het als “normaal” zou aanschouwen wanneer mijn kind in de supermarkt een scheldpartij opwekt.
Ik denk dat we het juist met elkaar eens zijn inplaats van met elkaar oneens.

zondag 16 juni 2019 om 09:43
Ik werk bij de AH en help ook wel eens op de broodafdeling.
Er is een verschil tussen brood wat voorverpakt binnen komt (dus met een zak met geprinte streepjescode, dus géén etiket). Die kunnen niet gehalveerd worden.
De andere broden, dus waar we zelf een etiket opplakken, kunnen wel gehalveerd worden en dan worden er dus inderdaad nieuwe etiketten geprint.

zondag 16 juni 2019 om 09:52
Dank je voor de uitleg, kijk als ze dit nu zo hadden gezegd klinkt het anders als het er niet is is het er niet.daisybelle schreef: ↑16-06-2019 09:43Ik werk bij de AH en help ook wel eens op de broodafdeling.
Er is een verschil tussen brood wat voorverpakt binnen komt (dus met een zak met geprinte streepjescode, dus géén etiket). Die kunnen niet gehalveerd worden.
De andere broden, dus waar we zelf een etiket opplakken, kunnen wel gehalveerd worden en dan worden er dus inderdaad nieuwe etiketten geprint.
zondag 16 juni 2019 om 10:49
Het is ook soms vervelend om in te schatten of de klant zo'n uitleg accepteert. in het begin gaf ik ze de volledige uitleg hoe de winkel werkt maar dan krijg je 5/10 een reactie alsof ik wartaal sprak en ZIJ het veel beter weten, wij logen en we opeens alle macht hebben om het zelf te doen/ de prijzen te manipuleren/ ....
en gewoon het feit niet accepteren.
Terwijl je net hebt uitgelegd dat het via *** gaat en we er niets aan kunnen doen.
'Ja maar in [andere supermarkt keten] doen ze dat wel!'
'Ja, dat kan goed zijn maar wij werken anders'. Dan ga je 'in discussie' voor 5 minuten...
In de bakkerij waar ik werk, hangen we sterk af van de bakkerij bedrijf die ons alle broden levert (in verpakking of om af te bakken), hebben ze fout geleverd, komen ze te laat aan voor de opening van de winkel, etc etc. Dan hangen wij (en de klant) en kunnen we er niets aan doen.
Ik snap de Ah medewerker aan de ene kant wel. Het is natuurlijk niet juist om niet altijd de uitleg te geven aan de klant
.
en gewoon het feit niet accepteren.
Terwijl je net hebt uitgelegd dat het via *** gaat en we er niets aan kunnen doen.
'Ja maar in [andere supermarkt keten] doen ze dat wel!'
'Ja, dat kan goed zijn maar wij werken anders'. Dan ga je 'in discussie' voor 5 minuten...
In de bakkerij waar ik werk, hangen we sterk af van de bakkerij bedrijf die ons alle broden levert (in verpakking of om af te bakken), hebben ze fout geleverd, komen ze te laat aan voor de opening van de winkel, etc etc. Dan hangen wij (en de klant) en kunnen we er niets aan doen.
Ik snap de Ah medewerker aan de ene kant wel. Het is natuurlijk niet juist om niet altijd de uitleg te geven aan de klant

zondag 16 juni 2019 om 11:08
Het is in ieder geval een spagaat waarin je je begeeft als medewerker wanneer je iemand een onbevredigend antwoord moedgevend. Er zijn verwachtingen en die kun je niet waarmaken. De een weet dit te plaatsen en een ander gaat door het lint. Niet ok, en ik heb soms medelijden met medewerkers die er ook echt niet aan kunnen doen.
Op zich merk je denk ik vrij snel en vrij goed of het onwil of onkunde is.
Op zich merk je denk ik vrij snel en vrij goed of het onwil of onkunde is.
zondag 16 juni 2019 om 11:38
daisybelle schreef: ↑16-06-2019 09:43Ik werk bij de AH en help ook wel eens op de broodafdeling.
Klopt!
Ik heb bij de super de boer gewerkt op de broodafdeling en het brood wat word afgebakken kan inderdaad alleen gehalveerd worden.
Dat voorverpakte is fabrieksbrood, ze zouden wel wat halfjes meer kunnen bestellen, als ze weten dat dat binnen een uur op is. Zo laten ze wel omzet liggen.
zondag 16 juni 2019 om 16:50
Kan gebeurenTtroeteltje schreef: ↑16-06-2019 09:42Ik heb het bericht nog eens gelezen en het kan idd anders geïnterpreteerd zijn dan ik bedoelde. Dat heb je met geschreven tekst al sneller.
Ik bedoelde met die zin dat dat de dingen zijn die ik dan hoor van een ander. Ik spreek mijn kind aan en een ander zegt....aaaaaach, laat het toch. Het is een kind. Geef dat kind dat broodje, of plakje worst of snoepje.
En weer een ander zou juist gepikeerd zijn wanneer ik het wel zou toestaan en het als “normaal” zou aanschouwen wanneer mijn kind in de supermarkt een scheldpartij opwekt.
Ik denk dat we het juist met elkaar eens zijn inplaats van met elkaar oneens.![]()

maandag 17 juni 2019 om 13:36
Dat zal dan ook nog per ah verschillen. Bij de ah waar ik kom halveren ze namelijk wél gewoon de fabrieksbroden die ze dan zelf prijzendaisybelle schreef: ↑16-06-2019 09:43Ik werk bij de AH en help ook wel eens op de broodafdeling.
Erger u niet, verwonder u slechts!
maandag 17 juni 2019 om 13:51
De Jumbo was vandaag ook een zootje: overal karren en dergelijke. En alles was niet zo netjes en heel veel producten waren op. Het was dus wel nodig dat ze zo druk aan het vakken vullen waren. Best irritant, maar ik trof wel een vriendelijke vakkenvuller en deze keer was achter wel het product op voorraad. Heel vaak hebben ze achter ook niks en vaak vraag ik daarom niet eens meer. Dus ik was toch nog wel een beetje blij.

maandag 17 juni 2019 om 13:57
AngelEyes0192 schreef: ↑17-06-2019 10:40Nou, ik ga ook één keer in mijn leven naar de ALDI hoor. Nooit meer! Totaal niet vriendelijk. En wat een rotzooi in de winkel.
Ik had je eerdere verhaal gelezen. Maar ben nu wel benieuwd waarom je het hebt weggehaald.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
maandag 17 juni 2019 om 16:57
Oh dit inderdaad. Ik heb wel eens gevraagd of zo iemand dan haast heeft.Tess3781 schreef: ↑16-06-2019 08:25Mijn ergernis van gisteren: aangeduwd worden in de rij. De dame achter mij had haast denk ik, want ze bleef maar met haar karretje tegen mijn rug duwen... toen ik vroeg of ze iets meer afstand wilde houden deed ze dat gelukkig voor een halve minuut, daarna begon het weer (toen ben ik maar om de kar heengelopen zodat ik er voor stond).
U blijft mij aanduwen met uw kar mevrouw, heeft u haast?
Kijken ze toch een partij onnozel.
maandag 17 juni 2019 om 17:04
Toch verschilt dit echt per Aldi! Hier in het dorp is echt een fijne winkel, netjes, behulpzaam personeel, goed bevoorraad. Het is mijn favoriete supermarkt.AngelEyes0192 schreef: ↑17-06-2019 10:40Nou, ik ga ook één keer in mijn leven naar de ALDI hoor. Nooit meer! Totaal niet vriendelijk. En wat een rotzooi in de winkel.