Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zondag 16 juni 2019 om 16:49
Woensdag vertrek ik in Dubai. Donderdag kom ik aan in Sydney en Zaterdag vertrek ik in Sydney en zondag kom ik aan in Dubai.LunchLover schreef: ↑16-06-2019 16:34Dolly, betekend Sidney layover woe-zo dat je woensdag daar aankomt en zondag terug vliegt? Dat klinkt best lang, en fijn... maar misschien lees ik het verkeerd?
Niet gek dat je het anders las hoor!
Donderdag, aankomstdag in Sydney ziet er wellicht zo uit: etentje met de crew en dan slapen.
Vrijdag: excursie!
Zaterdag: vroeg uit de veren en wat shoppen (Tim Tams inslaan!!). 's middags weer bed in. 's avonds vliegen.
Een ideale layover! Maar normaal heb ik die vrijdag niet. Dat is nu een extra dag.
zondag 16 juni 2019 om 16:56
De app was nog niet goed geladen maar dat was het eerste dat ik zag. Ik was aangenaam verrast want daar hoopte ik zelfs niet meer op!Caaf-Dracula schreef: ↑16-06-2019 16:47Ooooh 2 keer naar Brussel! Wat moet jij blij zijn geweest toen je dat zag! Kan je dan ook met je familie afspreken / naar ze toe gaan?
Mijn ouders wonen te ver van Brussel af om zelf naar daar te gaan. Ik moet namelijk binnen een straal van 60km van het hotel blijven. En het verkeer rond brussel is verschrikkelijk! Ik kan de hondjes dus helaas niet gaan knuffelen.
Maar als mijn vader vrij is komen mijn ouders me wel opzoeken in het hotel. Het zou kunnen dat mijn zusje een nachtje blijft. Maar dat moeten we dan nog bekijken want ze heeft een zomerbaantje. En wie weet komt mijn broer ook wel even langs. Die woont niet zo ver van Brussel.
zondag 16 juni 2019 om 17:12
Bijna maandelijks. Deze maand niet.redbulletje schreef: ↑16-06-2019 16:52Sydney is wel heel gaaf! En zo te lezen ga je daar best vaak naartoe.
Vlieg je ook wel ns naar Amerika/Canada of Nieuw Zeeland?
Ik ben al naar Christchurch geweest in Maart. Nieuw-Zeeland is prachtig! We hebben toen met de crew een auto gehuurd. Er staan wat foto's op insta.
Ik vlieg niet naar Amerika of Canada. Het bedrijf heeft genoeg crew met een werkvisum om die routes te coveren. Dus als je toch die routes wilt vliegen moet je zelf je visum bekostigen. Het bedrijf betaalt enkel als er weer sprake is van een tekort.
Het kost geen stukken van mensen maar stel je toch eens voor dat je eerst naar LA vliegt en daarna naar SYD!
Nu weet ik ook dat als je US vliegt dat je dan een stuk minder naar Australië vliegt. De kans op een jetlagrooster is dus kleiner. Maar, ik heb nog niet alles van Australië gezien. Eerst even alles afvinken daar en dan zal ik er eens over nadenken.
zondag 16 juni 2019 om 17:32
Afghanistan is per definitie een Turn-Around omdat het zo'n korte vlucht is. Layovers dienen om crew genoeg te laten rusten na een langere vlucht. Vermoeide cabin crew die moeten instaan voor de veiligheid werkt namelijk niet zo goed. Na een korte vlucht van een paar uurtjes hoeven we echter niet zo nodig uit te blazen, dus dan kan dezelfde crew ook voor de veiligheid van de vlucht terug instaan.
Momenteel zijn er vooral problemen voor onze bestemming Khartoum in Sudan. Die vluchten zijn tot het eind van deze maand geschorst.
Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben om vluchten naar Afghanistan te doen. Ik vertrouw op het oordeel van het Network Control Centre. Zolang zij het veilig genoeg vinden voor onze passagiers en crew, maak ik me niet druk. Zoals gezegd, hoef ik niet eens het vliegtuig te verlaten daar. Dus de kans is bijzonder klein dat er iets voorvalt.
zondag 16 juni 2019 om 19:12
Ik wil geen antwoord voor Trolley geven (vind juist je schrijfwijze super leuk haha), maar weet toevallig wel hoe de layovers zijn doordat ik een relatie met iemand van Emirates had.
Eigen kamers gelukkig (anders nogal ongemakkelijk als er iemand blijft slapen
). In Nederland verbleef hij altijd in Hilton op het vliegveld en in Düsseldorf verbleef hij ook in een goed hotel op het vliegveld. Crew wordt niet in 2 sterren hotels of iets dergelijks gezet.
Eigen kamers gelukkig (anders nogal ongemakkelijk als er iemand blijft slapen
zondag 16 juni 2019 om 19:26
Haha!
Je krijgt inderdaad je eigen hotelkamer maar als je die besluit te delen is dat doorgaans niet met iemand willekeurig.
zondag 16 juni 2019 om 19:46
Heeft crew vaak one night stands onderweg?TrolleyDolly schreef: ↑16-06-2019 19:26Haha!Sorry! Maar ik kan het niet laten nu.
Je krijgt inderdaad je eigen hotelkamer maar als je die besluit te delen is dat doorgaans niet met iemand willekeurig.![]()
zondag 16 juni 2019 om 19:49
Treurniet heeft gelijk. Het zijn vaak hele mooie hotels.
Het zijn altijd dezelfde. Als je voor de eerste keer naar een bepaalde bestemming gaat dan kan je in de app kijken welk hotel het is.
Soms heb je meerdere hotels per bestemming. Sydney bvb: 1 aan de luchthaven en 1 in de stad. De ochtendvlucht betekent het hotel in de stad. Heb je de vlucht die 's avonds aankomt dan zit je aan de luchthaven.
Je komt ook wel eens crew tegen van een andere vlucht. Is me overkomen in Sydney. Ik kende zelfs 2 mensen van die andere crew! Zo grappig dat je bekenden tegenkomt bij de lobby van een hotel aan andere kant van de wereld.
1 Van de voorwaarden die in de contracten met de hotels staan is: crewmembers mogen nooit een kamer aan een lift toegewezen krijgen. Omwille van het lawaai. Volgens mij staat er ook in dat de schoonmaakservice ons nooit mag storen. Ik hoef mijn niet-storen bordje in ieder geval nooit op te hangen.
Geen mens die het in zijn hoofd haalt om op de deur van een crewkamer te kloppen. (Behalve roomservice dan) We kunnen behoorlijk kattig uit de hoek komen. Er staat dan geheid binnen het kwartier een hele tirade op de crewfbpagina waarbij iedereen het slachtoffer aanmaant om toch zeker een mail te sturen naar God weet welke dienst.
Oh en vaak zijn het echt "crewkamers". Dus kamers die enkel en alleen door crew beslapen worden. Die zijn nagenoeg continue bezet. Er zijn uiteraard aparte schoonmaakregelingen omdat wij op andere momenten uitchecken.
Bij het inchecken ligt alles klaar. We moeten enkel een kribbel achter onze naam zetten en dan krijgen we onze enveloppe met geld en de kaart voor onze kamer. Daarin zit ook nog een brief met essentiële info: wificode, hoeveel korting op het eten en andere services, hoelaat onze wake-up call is,...
zondag 16 juni 2019 om 19:59
Ik zou het niet weten.
Nee, ik denk dat dat wel meevalt. Ik weet zeker dat het voorkomt. Maar de meeste dames hebben toch lange termijn aspiraties. En zoveel keuze is er nu ook weer niet. Velen zijn homo, getrouwd, bezet, te oud, niet knap, niet serieus,... en ze zijn sowieso in de minderheid.
zondag 16 juni 2019 om 20:07
Ik zou vooral denken dat je je rust hard nodig hebt die korte stopoversTrolleyDolly schreef: ↑16-06-2019 19:59Ik zou het niet weten.![]()
Nee, ik denk dat dat wel meevalt. Ik weet zeker dat het voorkomt. Maar de meeste dames hebben toch lange termijn aspiraties. En zoveel keuze is er nu ook weer niet. Velen zijn homo, getrouwd, bezet, te oud, niet knap, niet serieus,... en ze zijn sowieso in de minderheid.
maandag 17 juni 2019 om 04:10
In realiteit is het gelukkig minder erg. Ik kom woensdagnacht om 23h40 aan in Dubai. Geen idee waarom ze in mijn rooster zetten dat ik pas op donderdag aan kom. Als ik de vlucht open staat er wel degelijk woensdag.
Dus ik heb donderdag rust en vrijdagmiddag vlieg ik weer.
In principe zou het eerste scenario (donderdagnacht aankomen, woensdagmiddag vertrekken) nog "legaal" zijn. De minimumrust is 11h. Het komt voor maar gelukkig niet vaak. Want die rust berekenen ze op basis van de blokuren. Dus van zodra het vliegtuig niet meer in beweging is tot mijn volgende vlucht weer vertrekt. Ik moet tussendoor nog naar huis en terug natuurlijk.