Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Wat een gedoe Dolley. Hoe lang duurt die training nog? En zie je die groep daarna nog, of gaat ieder zijn eigen weg?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er iig door bent nu.
Frizz schreef:
17-06-2019 20:52
Bestaat dat clubje alleen uit meiden?
Persoon nr 2 was een man. Maar het gaat vooral om de dames nu je het zegt. De mannen doen gewoon normaal.

Ik denk niet dat het jaloezie is hoor. Daar hebben ze weinig reden toe.

Ik moet vandaag en morgen weer terug en dan is het achter de rug.
Rosalind schreef:
17-06-2019 22:57
Wat een gedoe Dolley. Hoe lang duurt die training nog? En zie je die groep daarna nog, of gaat ieder zijn eigen weg?
Nee hierna is het klaar. De volgende keer dat ik terug moet zal het met andere mensen zijn.

Nou, ik moet weer gaan!
TrolleyDolly schreef:
18-06-2019 04:07
Persoon nr 2 was een man. Maar het gaat vooral om de dames nu je het zegt. De mannen doen gewoon normaal.

Ik denk niet dat het jaloezie is hoor. Daar hebben ze weinig reden toe.

Ik moet vandaag en morgen weer terug en dan is het achter de rug.
Dikke kans dat die man z’n vragen dan gewoon meende, en dat hij niks heeft gemerkt van eventueel gekonkel. Ben je open naar hem geweest?

Veel succes! Bedenk je maar dat zulke meiden toch niet jouw types zijn.
Frizz schreef:
18-06-2019 07:48
Dikke kans dat die man z’n vragen dan gewoon meende, en dat hij niks heeft gemerkt van eventueel gekonkel. Ben je open naar hem geweest?

Veel succes! Bedenk je maar dat zulke meiden toch niet jouw types zijn.
Ja maar veel wijzer ben ik er niet van geworden.

---

Weer een dag overleefd! Deze verliep heel wat beter dan gisteren. Ik heb mijn mindset wat aangepast. Het vergde wat energie maar ik merkte dat de meesten gewoon normaal deden. Het is dus maar een handjevol mensen die zich echt vreemd blijven gedragen.

Vanochtend liep ik Mr Ex weer tegen het lijf. Maar dit keer was ik voorbereid! Terwijl hij zich bedacht of hij ging doen alsof hij mij niet gezien had, overviel ik hem met een stralende glimlach en een hartelijke goedemorgen. Ik kan niet ontkennen dat ik ervan genoot hoe ongemakkelijk hij het vond toen hij samen met mij de lift in moest. :proud:

Vandaag ben ik weer niet apart geroepen dus het ziet ernaar uit dat ik ga afstuderen morgen. Maar eerst heb ik nog een gesprek met de instructeurs en mijn manager. Die gaan al mijn prestaties van de afgelopen maanden nog eens onder de loep nemen alvorens ze definitief besluiten of ik mag blijven of niet.

Het zou dus niet mis mogen gaan. Maar helemaal gerust ben ik niet.

De collega's hebben trouwens besloten om morgen na graduation samen iets te gaan eten. Gisteren twijfelde ik nog of ik zou meegaan maar omdat het vandaag best leuk was wil ik eigenlijk wel gaan.

Wat denken jullie? :huh:
TrolleyDolly schreef:
18-06-2019 16:43
Ja maar veel wijzer ben ik er niet van geworden.

---

Weer een dag overleefd! Deze verliep heel wat beter dan gisteren. Ik heb mijn mindset wat aangepast. Het vergde wat energie maar ik merkte dat de meesten gewoon normaal deden. Het is dus maar een handjevol mensen die zich echt vreemd blijven gedragen.

Vanochtend liep ik Mr Ex weer tegen het lijf. Maar dit keer was ik voorbereid! Terwijl hij zich bedacht of hij ging doen alsof hij mij niet gezien had, overviel ik hem met een stralende glimlach en een hartelijke goedemorgen. Ik kan niet ontkennen dat ik ervan genoot hoe ongemakkelijk hij het vond toen hij samen met mij de lift in moest. :proud:

Vandaag ben ik weer niet apart geroepen dus het ziet ernaar uit dat ik ga afstuderen morgen. Maar eerst heb ik nog een gesprek met de instructeurs en mijn manager. Die gaan al mijn prestaties van de afgelopen maanden nog eens onder de loep nemen alvorens ze definitief besluiten of ik mag blijven of niet.

Het zou dus niet mis mogen gaan. Maar helemaal gerust ben ik niet.

De collega's hebben trouwens besloten om morgen na graduation samen iets te gaan eten. Gisteren twijfelde ik nog of ik zou meegaan maar omdat het vandaag best leuk was wil ik eigenlijk wel gaan.

Wat denken jullie? :huh:

Je hebt je mooi herpakt zo te lezen, fijn!
Als je morgen hetzelfde gevoel hebt en er zo zelfverzekerd in kan staan, dan zou ik zeker meegaan.
Ik zou mij daar zelf prettiger bij voelen dan alleen naar huis te gaan. En als een groot deel gewoon normaal doet, dan kan je zorgen daar naast te gaan zitten. Wellicht dat het wel weer een opening is naar meer contact, mocht je naar nog behoefte aan hebben...

Dat afstuderen komt vast goed, anders hadden ze je toch al veel eerder signalen moeten geven dat er zaken moesten verbeteren? Het zou oneerlijk zijn je nu te laten zakken zonder dat ze je de afgelopen maanden de kans hebben gegeven dingen anders te doen.
chirimoya schreef:
18-06-2019 17:06
Je hebt je mooi herpakt zo te lezen, fijn!
Als je morgen hetzelfde gevoel hebt en er zo zelfverzekerd in kan staan, dan zou ik zeker meegaan.
Ik zou mij daar zelf prettiger bij voelen dan alleen naar huis te gaan. En als een groot deel gewoon normaal doet, dan kan je zorgen daar naast te gaan zitten. Wellicht dat het wel weer een opening is naar meer contact, mocht je naar nog behoefte aan hebben...
Mee eens!
Moeten jullie op elke bestemming binnen 60KM van het crew hotel blijven ?
rascalles schreef:
18-06-2019 19:49
Moeten jullie op elke bestemming binnen 60KM van het crew hotel blijven ?
Ja. Dat is een algemene regel. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik die recent overtreden door mijn uitstap naar Lake Plitvice in Kroatië op aanmoediging van mijn supervisor en purser. :proud:

En bedankt om mijn gevoel even te bevestigen dames. Ik denk dat ik me inderdaad nog ellendiger zou voelen als ik in mijn uppie thuis zou blijven morgen. En als het toch tegenvalt dan zit ik zo in een taxi.
TrolleyDolly schreef:
18-06-2019 20:06
Ja. Dat is een algemene regel. Maar nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik die recent overtreden door mijn uitstap naar Lake Plitvice in Kroatië op aanmoediging van mijn supervisor en purser. :proud:

En bedankt om mijn gevoel even te bevestigen dames. Ik denk dat ik me inderdaad nog ellendiger zou voelen als ik in mijn uppie thuis zou blijven morgen. En als het toch tegenvalt dan zit ik zo in een taxi.
Jammer. Zo mis je best veel moois. Bij KLM worden er op stops mooie trips gemaakt en soms zelfs duizenden km gereden of gevlogen .
Ik vind 11 uur rust trouwens ook echt bizar 😱. Ik mag hopen dat dat niet al te vaak in je rooster zit. Ik vind je rooster ook heel pittig.
Dat soort regels zijn er om je aan te kunnen spreken mocht het mis gaan. Niemand zal actief nagaan hoeveel kilometer je je van het vliegveld begeeft. Maar áls de vlucht wordt vertraagd omdat jij in de file zit in een andere stad, dan heb je geen poot om op te staan en lig je er uit.

Pas dus op met senior pursers of andere collega's die regels overtreden. Het gaat goed zolang het goed gaat...
Heel veel succes op je laatste dag Dolly!
Ik hoop dat ik nog op tijd ben :)

Head up high! Want het is echt vreselijk kinderachtig gedrag wat je collega’s laten zien.
Als je zin hebt lekker een borrel gaan drinken wat gaan eten met de leuke mensen in de groep.
Echt dat soort ‘vriendschappen’ zijn alles behalve oprecht en daar heb je uiteindelijk niets aan!
Liever 1 echte vriendschap dan een groep met dat soort figuren, toch?!

Je slaat je er in ieder geval stoer doorheen! :cheer2:
liezze wijzigde dit bericht op 19-06-2019 00:15
Reden: Verkeerd gelezen
2.13% gewijzigd
Veel succes op je laatste dag!
En heb je dat filmpje gezien dat nu overal op social media te vinden is, met die extreme turbulentie en mensen die tegen het plafond vliegen? Doodeng!
Dankjewel Lieze! Je bent ruim op tijd! :proud:

Dat filmpje ken ik niet Frizz. Ik zal eens zoeken. Zulke turbulentie werd uitgebreid besproken tijdens de opleiding. Collega's vertelden over hun ervaringen. Ik ben blij om te horen dat zo'n filmpje de ronde doet. Misschien dat mensen dan eindelijk minder moeilijk doen als we hen vragen om hun riem vast te maken. Zulke turbulentie kunnen de vliegers niet zien op de radar. Normale turbulentie wel.

Net nadat ik een milde vorm van onverwachte turbulentie had meegemaakt (daar heb ik jullie over verteld) deed een moeder moeilijk toen ik zei dat ze haar baby uit het babymandje moest halen en een riem moest omdoen. "Maar dan gaat ze huilen!" "Maak je geen zorgen mevrouw. Ik heb 10x liever een huilende baby dan een baby met verwondingen." Een beetje cru en daar had ik meteen spijt van maar daar komt het in realiteit wel op neer.
rascalles schreef:
18-06-2019 21:04
Jammer. Zo mis je best veel moois. Bij KLM worden er op stops mooie trips gemaakt en soms zelfs duizenden km gereden of gevlogen .
Duizenden kilometers, lijkt me onverantwoord.
Hoe uitgerust is zo’n crew als ze terug vliegen??
Ik mag afstuderen straks!!! :cheer2:
Totale score was 95,7%

Ik heb met mijn manager gesproken over mijn ambities om me aan te melden voor het Bussiness Promotion team. Hij gaf me groen licht.

Hij zei dat het een poosje kon duren voor ik reactie krijg.
Fijn trolley! Gefeliciteerd.

Is het etentje al geweest of ga je zo?
Jij bent goed bezig Dolly! Gefeliciteerd :gift: :rose:
Self-love is the greatest middle finger of all time
Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Prachtige score zeg!
Merel7 schreef:
19-06-2019 06:36
Duizenden kilometers, lijkt me onverantwoord.
Hoe uitgerust is zo’n crew als ze terug vliegen??
Zeer valide punt en het laatst wat ik zou willen doen is meer dan 10 km van mijn hotel reizen als ik de volgende dag weer door de nacht heen terug moet. Maar heb je sommige van die KLM-roosters wel eens gezien? Dan begrijp ik wel dat je je gaat vervelen op bestemming ;)
TrolleyDolly schreef:
19-06-2019 04:31
Dankjewel Lieze! Je bent ruim op tijd! :proud:

Dat filmpje ken ik niet Frizz. Ik zal eens zoeken. Zulke turbulentie werd uitgebreid besproken tijdens de opleiding. Collega's vertelden over hun ervaringen. Ik ben blij om te horen dat zo'n filmpje de ronde doet. Misschien dat mensen dan eindelijk minder moeilijk doen als we hen vragen om hun riem vast te maken. Zulke turbulentie kunnen de vliegers niet zien op de radar. Normale turbulentie wel.

Net nadat ik een milde vorm van onverwachte turbulentie had meegemaakt (daar heb ik jullie over verteld) deed een moeder moeilijk toen ik zei dat ze haar baby uit het babymandje moest halen en een riem moest omdoen. "Maar dan gaat ze huilen!" "Maak je geen zorgen mevrouw. Ik heb 10x liever een huilende baby dan een baby met verwondingen." Een beetje cru en daar had ik meteen spijt van maar daar komt het in realiteit wel op neer.
https://www.ad.nl/buitenland/stewardess ... ~a7a345f7/

Hier het filmpje. Doodeng lijkt me dit.
TrolleyDolly schreef:
19-06-2019 08:25
Ik mag afstuderen straks!!! :cheer2:
Totale score was 95,7%

Ik heb met mijn manager gesproken over mijn ambities om me aan te melden voor het Bussiness Promotion team. Hij gaf me groen licht.

Hij zei dat het een poosje kon duren voor ik reactie krijg.
Yeeeaaah, gefeliciteerd! Mooie prestatie Dolly :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven