Olcay fatshaming

maandag 17 juni 2019 om 20:50
Nee, niet van de lucht. Wel van de medicatie die ik moet innemen om lucht te kunnen krijgen.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:38Ondergewicht geeft ook een verhoogd risico op kanker. Nog een reden om je leven te disciplineren.
Wie wil nou zo’n risico lopen?
Verder kletsen dikke mensen die zich zeggen te houden aan mijn lijstje uit hun nek. Je wordt niet dikker van de lucht.
maandag 17 juni 2019 om 20:52

maandag 17 juni 2019 om 20:55
Omdat ik dan binnen no time dicht groei en merk dat ander voedsel, zoals brood, yoghurt, groenten, fruit bij mij op de lange termijn beter 'valt'. Dat heb ik dus wel standaard in huis. Daar krijg ik ook geen vreet kicks van, itt snickers of chips.

maandag 17 juni 2019 om 20:57
Zoals ik al eerder zei: ik ben een gelukkig dik mens en mijn kwaliteit van leven is enorm verbeterd dankzij de dikmakende medicatie. Al ben ik van nature slank, ik heb mijn leven terug! En dat weegt veel zwaarder (wel toepasselijk in dit topic) dan die extra kilo's. .Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 10:23Blijf overgewicht vooral zien als een gezond en wenselijk fenomeen. Je weet zelf prima dat tal van studies en meta-studies anders uitwijzen!
Overgewicht = minder levensgeluk en minder levenskwaliteit.
maandag 17 juni 2019 om 20:57
Waarom hoort een snoepje er niet bij? Hier snoepgoed en koekjes en gezonde snacks in huis. De kinderen prefereren de groente maar willen af en toe ook een keer een koekje of snoepje. En dat kan gewoon in een gevarieerd eetpatroon. Dus ja, het niet halen omdat ik me niet zou kunnen bedwingen vind ik een ander iets ontzeggen. En daarnaast hoe ga je een kind leren verstandig om te gaan met snoepgoed als je het niet eens aanbied?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

maandag 17 juni 2019 om 20:58
Ok, dan is het voor jou beter het niet in huis te halen. Verder hoort "snoep" wel degelijk bij een normaal eetpatroon.
maandag 17 juni 2019 om 20:58
Ademhalen is ook een keuze hoor. Je moet gewoon beter je best doen om ervoor te kiezen.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑17-06-2019 20:50Nee, niet van de lucht. Wel van de medicatie die ik moet innemen om lucht te kunnen krijgen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

maandag 17 juni 2019 om 21:01
Ik bied het soms wel aan, maar ik vind het niet nodig om altijd koekjes, snoep en chips in huis te hebben. Voor ons past dat niet binnen een alledaags, gezond eetpatroon, waar we ons meest van de tijd aan houden.Kia•Ora schreef: ↑17-06-2019 20:57Waarom hoort een snoepje er niet bij? Hier snoepgoed en koekjes en gezonde snacks in huis. De kinderen prefereren de groente maar willen af en toe ook een keer een koekje of snoepje. En dat kan gewoon in een gevarieerd eetpatroon. Dus ja, het niet halen omdat ik me niet zou kunnen bedwingen vind ik een ander iets ontzeggen. En daarnaast hoe ga je een kind leren verstandig om te gaan met snoepgoed als je het niet eens aanbied?

maandag 17 juni 2019 om 21:02
Haha ja precies. Als ik dat altijd in huis had, dan kon je me volgend jaar opgeven voor Obese

maandag 17 juni 2019 om 21:02
Wie zegt dat ik het niet aanbied? Af en toe snoept kind wat, kind heeft wel de rem gelukkig.Kia•Ora schreef: ↑17-06-2019 20:57Waarom hoort een snoepje er niet bij? Hier snoepgoed en koekjes en gezonde snacks in huis. De kinderen prefereren de groente maar willen af en toe ook een keer een koekje of snoepje. En dat kan gewoon in een gevarieerd eetpatroon. Dus ja, het niet halen omdat ik me niet zou kunnen bedwingen vind ik een ander iets ontzeggen. En daarnaast hoe ga je een kind leren verstandig om te gaan met snoepgoed als je het niet eens aanbied?
maandag 17 juni 2019 om 21:03
Succes in de toekomst met je puber die alle snaai zal gaan ontdekken...
maandag 17 juni 2019 om 21:03
Ik krijg van brood met kaas net zo'n vreetkick als van chocola.
Dan weer niet van een snicker.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 21:04
Kia•Ora schreef: ↑17-06-2019 10:53Jij verdraait mijn woorden, en dat is een hele smerige en nare manier van discussiëren. Ik ben klaar met jou. Zoek maar een ander om verder mee te "praten".
Even jouw bs rechtzetten, voordat een ander jouw achterlijke interpretatie van mijn woorden gaat geloven.
Ik prijs helemaal niks aan. En ik heb het daarnaast nooit over roken en drinken gehad,
dat zit jij erbij te verzinnen... Ik zeg dat je vanuit jezelf prettig voelen makkelijker je overgewicht (blijvend) kwijt raakt dan door je dood te schamen. Net zoals met geldproblemen... jij maakt er een én én én verhaal van, ik noem mogelijke opties waardoor mensen geldproblemen niet altijd zelf veroorzaakt hebben. Jij maakt overal een naar zwart- wit verhaal van. En alles is de schuld van jezelf en dat is dus niet zo, veel dingen kun je voorkomen, maar veel ook niet. Ik begrijp dat het lastig is om te bedenken dat jouw leven niet allemaal je eigen verdiensten zijn maar ook een deel geluk is en je het zo ook weer kwijt kunt raken. Zonder duidelijk aanwijsbare reden. Beter is natuurlijk denken dat je alleen maar dik wordt als je teveel eet en niet beweegt, dat je zelf geldproblemen veroorzaakt door de wehkamp leeg te kopen, dat je nooooooit verkracht gaat worden want jij loopt niet in korte rokjes, je geen auto ongeluk kunt krijgen want jij houdt je keurig aan de snelheid, je geen longkanker kunt krijgen want je rookt niet, en geen levercirrose want geen druppel alcohol en je jezelf zo een depressie uit wandelt. Jammer maar helaas, het leven is niet maakbaar. Als dat wel zo was, zat ik nu gelukkig te zijn op mijn roze wolkje, met meerdere kinderen, met mijn oude baan nog, een beter gevulde spaarrekening, was mijn beste vriend niet in het buitenland gaan wonen, had ik mijn lijf van vijf jaar geleden, nooit pijn, geen gevolgen van nah, geen enorme littekens en was dat flinke trauma nooit meer in mijn gedachten voorbij gekomen. Maar helaas had ik daar niks over te zeggen en ben ik wél in elkaar gezakt ondanks gezonde levenswijze door een klote ziekte, enorm aangekomen, jaren niet kunnen werken en heel veel pijn gehad, daardoor mijn baan kwijtgeraakt en de vraag is of ik ooit daar weer kom. Maar dat heb ik natuurlijk allemaal zelf veroorzaakt. Want je hebt het allemaal zelf in de hand.![]()

maandag 17 juni 2019 om 21:06

maandag 17 juni 2019 om 21:07
Ik had als kind vriendin, die thuis niet snoepen mocht.
En zie het nu bij mijn kinderen, toen ze snoeploze vriendjes meebrachten. Obsessie met snoep en irritant om in huis te hebben.
Domme ouders, uit onderzoek blijkt dat je kind normale zaken ontzeggen later leidt tot abnormaal eetgedrag
En bedankt pa en ma
En zie het nu bij mijn kinderen, toen ze snoeploze vriendjes meebrachten. Obsessie met snoep en irritant om in huis te hebben.
Domme ouders, uit onderzoek blijkt dat je kind normale zaken ontzeggen later leidt tot abnormaal eetgedrag
En bedankt pa en ma
Ah, kijk. Dit zijn de kinderen die bij anderen de snoeppot leegvreten. (Die hier maanden onaangeroerd kan staan, juist omdat het geen verboden waar is. Iets met verboden vruchten.)

Je moet toch een veel lager IQ en EQ hebben dan je doet voorkomen, als je dergelijke dingen denkt en beweert.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 13:07Iedereen kijkt al op een nare manier naar mensen met overgewicht. Ik houd niet zo van schone schijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

maandag 17 juni 2019 om 21:08
Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 13:08Daarom doe ik het ook niet. Omdat ik diep van binnen geloof dat je iedere dag moet streven een beter mens te zijn.

maandag 17 juni 2019 om 21:09
Ik ook. Of pindakaas. Van heel veel eigenlijk. Waarbij aanbod de kick creëert. Maar een paar van die boterhammen zet minder aan dan een paar snickers of een zak chips. Plus, het is bij mij vaak in de avond, hoe meer zoetigheid hoe slechter ik slaap.

maandag 17 juni 2019 om 21:09
En als ik nu een kast vol snoep koop, dan gaan ze niet snaaien als puber? Je geeft zelf het goede voorbeeld als ouders (als het goed is), daar begint het mee. Daarmee stel je een bepaalde norm. En uiteraard gaan ze daar tegenaan schoppen als puber, maar die norm moet je wel stellen. Of ga je ook promoten dat ze elke avond wat alcohol drinken, want drinken gaan ze toch als puber? Of maar vast beginnen met blowen, want dat gaat er toch van komen?

maandag 17 juni 2019 om 21:10
Maar vind jij het echt normaal om altijd koek, snoep en chips in huis te hebben? En dit iedere dag aan te bieden?lilalinda schreef: ↑17-06-2019 21:07Ik had als kind vriendin, die thuis niet snoepen mocht.
En bedankt pa en ma
maandag 17 juni 2019 om 21:10
Jep, je kunt beter je kind bloot stellen aan snaai en ze leren hoe ze zich kunnen beheersen dan het ontzeggen. Maar goed als ouder heb je er dan geen last meer van als het uit de hand loopt. Behalve dan wanneer je naast het graf van je kind staat...lilalinda schreef: ↑17-06-2019 21:07Ik had als kind vriendin, die thuis niet snoepen mocht.
En bedankt pa en ma

maandag 17 juni 2019 om 21:12
Ik betwijfel of je minder kcal eet met je boterhammen met pindakaas...

maandag 17 juni 2019 om 21:12
Nee joh, mijn oudste krijgt genoeg snoep hoor. Dan weer een feestje, dan een verjaardag, dan op visite, dan logeren bij opa en oma, daarna is het lekker weer en krijgen ze een ijsje op school. Al die uitzonderingen houden in dat hij een paar keer per week snoept.
Daarom vind ik het juist belangrijk om het op de andere dagen een beetje gewoon te houden. Wat mij betreft hoort snoep er namelijk niet iedere dag bij.