De buren
maandag 17 juni 2019 om 18:29
Hallo allemaal,
Zoals mijn topictitel al zegt het gaat om onze buren. Wij wonen buitenaf, ons huis staat voor buitenaf vrij dicht op dat van de buren. Wij wonen in een gemengde buurt, een aantal huishoudens zijn niet christelijk (waaronder wij) en de rest is kerkelijk, van licht kerkelijk tot heel zwaar. Onze buren zijn met 5 kinderen in de leeftijd van 4 tot 19.
Al vanaf het begin klikte het niet zo leuk als met alle andere buren. We werden binnen een aantal weken al uitgenodigd voor de jaarlijkse buurt bbq, erg leuk doen we al een aantal jaren met veel plezier aan mee, wij zijn ook al een keert aan de beurt geweest om het te organiseren. De buren waar wij niet mee kunnen wonen hier al ruim 20 jaar en zijn nog nooit uitgenodigd geweest om deel te nemen aan de buurt bbq. Wij vonden dit vreemd maar hebben de houding we gaan niet roddelen of vragen stellen, het wordt vanzelf wel een keer duidelijk waarom dat zo is. Nu horen wij van alle buren dat zij geen contact hebben met onze buren, dat er wel eens wat is voorgevallen of dat het voortkomt uit hun houding. Prima kan allemaal natuurlijk.
Nu wil het volgende, een aantal jaren terug besloten de buren om een kalverschuur te willen gaan bouwen, pal achter onze kavel, het hele plan klopte van geen kanten. Zo werden er bijvoorbeeld dingen ingetekend op onze kavel, het bouwblok is veel te klein voor wat ze willen laten bouwen, we hebben te maken met een extensieveringsgebied, de stankcirkel was niet goed, de uitstoot was bijna het dubbele van wat is toegestaan, enzovoorts. Wij zaten hier niet op te wachten, dus wij hebben de plannen een aantal jaren tegen weten te houden, de buren zijn ook nooit met de plannen naar ons toegekomen of wat dan ook. Het is uiteindelijk zo ver gekomen dat we de gang naar de rechter hebben gemaakt, die heeft de goedgekeurde plannen ongeldig verklaart. Wij blij de buren niet zoals iedereen kan snappen.
Vanaf het moment dat zij weten dat wij de plannen tegen houden zijn de treiterijen begonnen. Heb de eerste jaren mijn mond gehouden, dit was helaas niet afdoende om het te stoppen, het werd alleen maar erger.
Enkele voorbeelden: uitlaat onder de brommer vandaan en dan vlakbij de schutting gas gaan geven, op de golfcar een toeter van dukes of hazard gezet en die toeter horen we op een mooie avond als je lekker buiten zit minimaal 20x voorbij komen, de sport om het deuntje voor deuntje steeds een stukje verder af te spelen is denk ik ook erg leuk.
Wij hebben paarden, als onze paarden dan 's avonds op stal staan is het erg leuk om rotzooi op het dak van de stal te gooien, paarden helemaal in paniek. Heg niet snoeien voor aan de weg zodat je geen zicht meer hebt als je de oprit uit wilt rijden en een drukke weg op moet draaien. Oud en nieuw duurt bij ons 4 weken, oudjaarsdag is een complete hel geworden de afgelopen jaren.
Nadat we meerdere keren hebben geprobeerd om te praten en afspraken te maken over bijvoorbeeld de locatie van het afgooien van vuurwerk ben je er wel een keer klaar mee. Heb toen het een en ander gezegd wat niet helemaal netjes was, zeker nadat ik de opmerking kreeg dat ze vooral van plan zijn om te doen wat zij leuk vinden en geen rekening te houden met buren, dat wij vooral maar weer moesten gaan verhuizen.
Dit alles is nog maar een klein beetje. Vorig jaar ben ik zelfs bedreigd door de buurman, ik zou oud en nieuw niet overleven en de paarden al helemaal niet. Politie heeft daar niets mee gedaan...
Vandaag loop ik naar mijn auto, stond voor ons huis geparkeerd, zij was naast de heg in de tuin aan de gang, riep erg overdreven HOI, ik heb haar aangekeken en niets terug gezegd. Na de laatste oud en nieuw is het klaar en over voor ons. Toen begon ze dat ik niet zo zuur moest doen en belachelijk deed en haalde er van alles bij wat werkelijk nergens op slaat.Na haar opmerking dat het tijd werd dat we gingen verhuizen en dat de vlag uitging als dat ging gebeuren heb ik gezegd dat als het haar niet meer beviel dat ze dan beter zelf kon gaan verhuizen, dan kon bij ons de vlag uit.
De buren zijn erg makkelijke mensen, gaan bijvoorbeeld gerust 10 dagen op vakantie en laten de hond alleen thuis achter, grote zak brokken en een emmer water erbij en de hond zoekt het maar uit. De kinderen ook echt leuk spelen kunnen ze niet met elkaar, het is standaard binnen 10 minuten gedoe wat uitloopt in geschreeuw en janken omdat ze hun zin niet krijgen. Ingrijpen doen ze niet, ook niet als je er wat van zegt. Kinderen gooien van alles over de schutting heen, speelgoed, stenen, schoenen enzovoorts, wordt ook niets van gezegd.
Ondertussen ben ik zo klaar met deze mensen, we hebben een heerlijk huis, alles wat we wensen , alleen net die buren die zo dicht op je zitten moet het zo mee gaan.
In het begin hebben we zo aan onszelf getwijfeld, ligt het aan ons? Nee we hebben nooit gedoe gehad met buren, ook niet toen we nog in een woonwijk woonden in een rijtjeshuis. Later op merkte we dan dingen dat de rest van de buurt er niet komt, dat er nooit eens kinderen van buitenaf komen spelen. Dat zet je wel tot nadenken.
Wat nu? Hoe nu verder? Wat gaat er komende oud en nieuw weer gebeuren?
Soms wil je je verlagen naar hun niveau, eens wat terug doen maar dan? Waar houdt het dan op...
Zoals mijn topictitel al zegt het gaat om onze buren. Wij wonen buitenaf, ons huis staat voor buitenaf vrij dicht op dat van de buren. Wij wonen in een gemengde buurt, een aantal huishoudens zijn niet christelijk (waaronder wij) en de rest is kerkelijk, van licht kerkelijk tot heel zwaar. Onze buren zijn met 5 kinderen in de leeftijd van 4 tot 19.
Al vanaf het begin klikte het niet zo leuk als met alle andere buren. We werden binnen een aantal weken al uitgenodigd voor de jaarlijkse buurt bbq, erg leuk doen we al een aantal jaren met veel plezier aan mee, wij zijn ook al een keert aan de beurt geweest om het te organiseren. De buren waar wij niet mee kunnen wonen hier al ruim 20 jaar en zijn nog nooit uitgenodigd geweest om deel te nemen aan de buurt bbq. Wij vonden dit vreemd maar hebben de houding we gaan niet roddelen of vragen stellen, het wordt vanzelf wel een keer duidelijk waarom dat zo is. Nu horen wij van alle buren dat zij geen contact hebben met onze buren, dat er wel eens wat is voorgevallen of dat het voortkomt uit hun houding. Prima kan allemaal natuurlijk.
Nu wil het volgende, een aantal jaren terug besloten de buren om een kalverschuur te willen gaan bouwen, pal achter onze kavel, het hele plan klopte van geen kanten. Zo werden er bijvoorbeeld dingen ingetekend op onze kavel, het bouwblok is veel te klein voor wat ze willen laten bouwen, we hebben te maken met een extensieveringsgebied, de stankcirkel was niet goed, de uitstoot was bijna het dubbele van wat is toegestaan, enzovoorts. Wij zaten hier niet op te wachten, dus wij hebben de plannen een aantal jaren tegen weten te houden, de buren zijn ook nooit met de plannen naar ons toegekomen of wat dan ook. Het is uiteindelijk zo ver gekomen dat we de gang naar de rechter hebben gemaakt, die heeft de goedgekeurde plannen ongeldig verklaart. Wij blij de buren niet zoals iedereen kan snappen.
Vanaf het moment dat zij weten dat wij de plannen tegen houden zijn de treiterijen begonnen. Heb de eerste jaren mijn mond gehouden, dit was helaas niet afdoende om het te stoppen, het werd alleen maar erger.
Enkele voorbeelden: uitlaat onder de brommer vandaan en dan vlakbij de schutting gas gaan geven, op de golfcar een toeter van dukes of hazard gezet en die toeter horen we op een mooie avond als je lekker buiten zit minimaal 20x voorbij komen, de sport om het deuntje voor deuntje steeds een stukje verder af te spelen is denk ik ook erg leuk.
Wij hebben paarden, als onze paarden dan 's avonds op stal staan is het erg leuk om rotzooi op het dak van de stal te gooien, paarden helemaal in paniek. Heg niet snoeien voor aan de weg zodat je geen zicht meer hebt als je de oprit uit wilt rijden en een drukke weg op moet draaien. Oud en nieuw duurt bij ons 4 weken, oudjaarsdag is een complete hel geworden de afgelopen jaren.
Nadat we meerdere keren hebben geprobeerd om te praten en afspraken te maken over bijvoorbeeld de locatie van het afgooien van vuurwerk ben je er wel een keer klaar mee. Heb toen het een en ander gezegd wat niet helemaal netjes was, zeker nadat ik de opmerking kreeg dat ze vooral van plan zijn om te doen wat zij leuk vinden en geen rekening te houden met buren, dat wij vooral maar weer moesten gaan verhuizen.
Dit alles is nog maar een klein beetje. Vorig jaar ben ik zelfs bedreigd door de buurman, ik zou oud en nieuw niet overleven en de paarden al helemaal niet. Politie heeft daar niets mee gedaan...
Vandaag loop ik naar mijn auto, stond voor ons huis geparkeerd, zij was naast de heg in de tuin aan de gang, riep erg overdreven HOI, ik heb haar aangekeken en niets terug gezegd. Na de laatste oud en nieuw is het klaar en over voor ons. Toen begon ze dat ik niet zo zuur moest doen en belachelijk deed en haalde er van alles bij wat werkelijk nergens op slaat.Na haar opmerking dat het tijd werd dat we gingen verhuizen en dat de vlag uitging als dat ging gebeuren heb ik gezegd dat als het haar niet meer beviel dat ze dan beter zelf kon gaan verhuizen, dan kon bij ons de vlag uit.
De buren zijn erg makkelijke mensen, gaan bijvoorbeeld gerust 10 dagen op vakantie en laten de hond alleen thuis achter, grote zak brokken en een emmer water erbij en de hond zoekt het maar uit. De kinderen ook echt leuk spelen kunnen ze niet met elkaar, het is standaard binnen 10 minuten gedoe wat uitloopt in geschreeuw en janken omdat ze hun zin niet krijgen. Ingrijpen doen ze niet, ook niet als je er wat van zegt. Kinderen gooien van alles over de schutting heen, speelgoed, stenen, schoenen enzovoorts, wordt ook niets van gezegd.
Ondertussen ben ik zo klaar met deze mensen, we hebben een heerlijk huis, alles wat we wensen , alleen net die buren die zo dicht op je zitten moet het zo mee gaan.
In het begin hebben we zo aan onszelf getwijfeld, ligt het aan ons? Nee we hebben nooit gedoe gehad met buren, ook niet toen we nog in een woonwijk woonden in een rijtjeshuis. Later op merkte we dan dingen dat de rest van de buurt er niet komt, dat er nooit eens kinderen van buitenaf komen spelen. Dat zet je wel tot nadenken.
Wat nu? Hoe nu verder? Wat gaat er komende oud en nieuw weer gebeuren?
Soms wil je je verlagen naar hun niveau, eens wat terug doen maar dan? Waar houdt het dan op...
dinsdag 18 juni 2019 om 03:03
Klopt het dat je dit verhaal ook op een ander forum hebt geplaatst?
Hond weer terug gekomen of hebben ze een nieuwe hond?
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Heb dat topic destijds stilletjes gevolgd.
Dacht dat de kous inmiddels een beetje af was. Jammer om te lezen dat dat nog niet het geval is.
Hond weer terug gekomen of hebben ze een nieuwe hond?
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Heb dat topic destijds stilletjes gevolgd.
Dacht dat de kous inmiddels een beetje af was. Jammer om te lezen dat dat nog niet het geval is.
dinsdag 18 juni 2019 om 08:40
De heg houden we ook zelf bij, inderdaad vanwege de veiligheid voor onszelf maar ook voor iedereen die de oprit uit moet en weer de weg op wil zoals de krantenbezorger, post of pakketbezorgers, visite enzo.
Het heeft afgelopen jaar ook niet veel gescheeld hoor dat ik me in kon houden, of me dat dit jaar gaat lukken ik weet het niet.
anoniem_387257 wijzigde dit bericht op 18-06-2019 08:46
0.16% gewijzigd
dinsdag 18 juni 2019 om 08:42
Financieel is het prima mogelijk maar het gaat me gewoon veels te ver, dit huis is alles wat we zoeken, kunnen hier tot onze oude grijze dag verblijven als we dat willen.
Heb er wel naar gekeken hoor, alleen de prijzen zijn torenhoog, als ik iets vergelijkbaars wil zijn we nu gewoon 3 ton meer kwijt dan wat we voor ons huis hebben betaald, ik weet wel dat ons huis ook in waarde is gestegen maar dat verschil is gewoon te groot.
dinsdag 18 juni 2019 om 08:45
Klopt! De hond heb ik nooit meer gezien sinds afgelopen zomer, had ik het eerder geweten... Had ik ook niet hoeven investeren in spullen om de hond uit onze tuin en oprit te houden. Ben in elk geval wel blij dat er nergens meer poep ligt of gaten die de hond had gegraven. Ga er nog altijd van uit dat de hond is opgepakt door een voorbijganger en deze heeft meegenomen. Als de hond wel was aangereden had ik m wel ergens zien liggen langs de weg of in de sloot denk ik.Black_ schreef: ↑18-06-2019 03:03Klopt het dat je dit verhaal ook op een ander forum hebt geplaatst?
Hond weer terug gekomen of hebben ze een nieuwe hond?
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Heb dat topic destijds stilletjes gevolgd.
Dacht dat de kous inmiddels een beetje af was. Jammer om te lezen dat dat nog niet het geval is.
dinsdag 18 juni 2019 om 08:57
Ik zou er mss nog één gesprek aan wagen. Er naartoe gaan en zeggen dat het nu wel duidelijk is dat noch zij, noch jullie gaan verhuizen en dat het voor beide partijen wel fijn zou zijn om er het beste van te maken.
Leidt het nergens toe dan zou voor mij de kous af zijn.
Ik ben vredelievend, maar als bij pesterijen of bedreigingen zou ik me dan niet meer inhouden.
Leidt het nergens toe dan zou voor mij de kous af zijn.
Ik ben vredelievend, maar als bij pesterijen of bedreigingen zou ik me dan niet meer inhouden.
Cum non tum age
dinsdag 18 juni 2019 om 08:57
heftige situatie! ik weet niet of ik rustig zou kunnen blijven. Naar de buren toe misschien wel maar ik zou me ondertussen allesbehalve rustig voelen. Vooral dat met de paarden vind ik ronduit smerig. Dan woon je op een perfecte plek en heb je zo'n buren.... ik kan je alleen maar moed en sterkte wensen. (en dat je buren verhuizen natuurlijk).
not all who wander are lost
dinsdag 18 juni 2019 om 10:49
Noa daar zit ik ook aan te denken maar hoeveel van dat soort "laatste" gesprekken ga je dan hebben met dit soort mensen? Zij hebben zo'n enorme plaat voor de kop dat je ze niet eens duidelijk kunt maken dat sommige dingen echt niet kunnen.
Knolselder, dat is denk ik ook de reden dat ze steeds de paarden blijven pakken, ze weten heel goed dat ze mij daar mee hebben, dat ik dat heel erg vind.
Met veel andere dingen hebben ze mij niet, ik kan mijn schouders dan heel goed ophalen en denken dat ze zo dom zijn om er mee door te gaan en dat ze met bijvoorbeeld geluidsoverlast niet alleen mij er mee hebben maar ook andere buren. Hoor andere buren er ook over praten maar dat zijn dan weer geen type mensen die diegene die de overlast veroorzaken er op aan spreken, maar liever er maar over praten achter hun rug om wat weer niets oplost.
Knolselder, dat is denk ik ook de reden dat ze steeds de paarden blijven pakken, ze weten heel goed dat ze mij daar mee hebben, dat ik dat heel erg vind.
Met veel andere dingen hebben ze mij niet, ik kan mijn schouders dan heel goed ophalen en denken dat ze zo dom zijn om er mee door te gaan en dat ze met bijvoorbeeld geluidsoverlast niet alleen mij er mee hebben maar ook andere buren. Hoor andere buren er ook over praten maar dat zijn dan weer geen type mensen die diegene die de overlast veroorzaken er op aan spreken, maar liever er maar over praten achter hun rug om wat weer niets oplost.
dinsdag 18 juni 2019 om 11:00
Het probleem met dit soort mensen is dat er niet mee te praten valt. Daar zijn ze te dom voor. In hun ogen heb jij hen tegengewerkt (wat natuurlijk ook zo is, al stond je in je recht), dus nu gaan ze jou tegenwerken om wraak te nemen. Verder dan dat komen deze mensen niet qua intelligentie, dus praten heeft ook geen zin.
Die buren van mij deden hetzelfde. Met oud en nieuw bijvoorbeeld gingen ze met het hele gezin vuurpijlen afsteken richting ons huis. Wat moet je daar nog tegen zeggen, tegen zulke mensen?
Die buren van mij deden hetzelfde. Met oud en nieuw bijvoorbeeld gingen ze met het hele gezin vuurpijlen afsteken richting ons huis. Wat moet je daar nog tegen zeggen, tegen zulke mensen?
dinsdag 18 juni 2019 om 14:18
Voor de appels en de peren enzo is dat inderdaad wel een idee maar of het ook tegen vuurwerk helpt denk ik niet, de knal of de geluiden zijn dan wel boven ze, ze blijven schrikken en durven de stal amper meer in, wat ik heel goed snap.
dinsdag 18 juni 2019 om 16:46
Het zou best wat korter kunnen. De hele omschrijving van dat zij niet christelijk zijn en sommige anderen wel, van licht naar zwaar gelovig etc, dat doet toch helemaal niet ter zake in het verhaal?
dinsdag 18 juni 2019 om 18:32
Voor de een wel en voor de ander niet, mijn ervaring als ik in soort gelijke topics kijk dat dat een vraag is die vaak wel gesteld wordt. Ik wilde een zo goed mogelijk beeld geven. De een pakt dit er uit en de ander weer dat aan info. Niemand is verplicht om er iets mee te doen. En ja ik geef toe het is best een verhaal geworden en dan heb ik nog lang niet alles benoemd wat nog meer gebeurt is.
dinsdag 18 juni 2019 om 18:54
Ik zou het voor mijn eigen gevoel nog een laatste kans geven. Levert t niks op dan zouden ze strijd krijgen.marremar schreef: ↑18-06-2019 10:49Noa daar zit ik ook aan te denken maar hoeveel van dat soort "laatste" gesprekken ga je dan hebben met dit soort mensen? Zij hebben zo'n enorme plaat voor de kop dat je ze niet eens duidelijk kunt maken dat sommige dingen echt niet kunnen.
Knolselder, dat is denk ik ook de reden dat ze steeds de paarden blijven pakken, ze weten heel goed dat ze mij daar mee hebben, dat ik dat heel erg vind.
Met veel andere dingen hebben ze mij niet, ik kan mijn schouders dan heel goed ophalen en denken dat ze zo dom zijn om er mee door te gaan en dat ze met bijvoorbeeld geluidsoverlast niet alleen mij er mee hebben maar ook andere buren. Hoor andere buren er ook over praten maar dat zijn dan weer geen type mensen die diegene die de overlast veroorzaken er op aan spreken, maar liever er maar over praten achter hun rug om wat weer niets oplost.
Nog één keer mijn paarden laten schrikken en ik zou lekker los gaan.
Cum non tum age
dinsdag 18 juni 2019 om 18:59
Ik had ze vuurwerk in het gezicht gesmeten, zó woest zou ik zijn geworden indien mensen aan mijn paarden of honden kwamen. Aan mij hebben ze dan geen goeie. Ik verlies dan alle beschaving en dan is het oorlog.
dinsdag 18 juni 2019 om 19:03
Herkenbaar, als iemand aan mijn hondje komt dan sta ik ook niet voor mezelf in. Maakt niet uit wie ik voor me heb.
Cum non tum age
dinsdag 18 juni 2019 om 19:13
Black_ schreef: ↑18-06-2019 03:03Klopt het dat je dit verhaal ook op een ander forum hebt geplaatst?
Hond weer terug gekomen of hebben ze een nieuwe hond?
Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt. Heb dat topic destijds stilletjes gevolgd.
Dacht dat de kous inmiddels een beetje af was. Jammer om te lezen dat dat nog niet het geval is.
Ik dacht het ook al te herkennen inderdaad.
dinsdag 18 juni 2019 om 20:34
Nodig wat mensen uit om langs te komen, zorg dat ze er ongelofelijk aso uit zien en waarvan je denkt die wil ik echt niet naats me hebben wonen. Doe net alsof dit mensen zijn die mogelijk de woning willen kopen. Zorg dat de buren het mee krijgen. Tussen neus en lippen door vertellen dat je geintreseerde hebt in de woning maar eigenlijk liever zelf zou blijven maar dat hun jou leef genot verpesten. Herinner ze er nog even aan dat ze nooit geen last van jullie hebben, leg dan nog het zaadje in hun hoofd dat als jullie verhuizen ze wellicht wel vreselijke mensen ervoor terug krijgen die wel overlast veroorzaken.
Misschien dat ze dan eens inzien dat ze normaal moeten doen en blij moeten zijn met jullie als buren
Misschien dat ze dan eens inzien dat ze normaal moeten doen en blij moeten zijn met jullie als buren
woensdag 19 juni 2019 om 12:03
Ken wel wat mensen van een motorclub, hmmm geen slecht idee, die een keer uitnodigen, mannetje of 10 voor een bbq, gezellig samen motors kijken voor het huis, benodigde herrie erbij... je brengt me op slechte ideeën lexi-may
miememv de politie is afgelopen december meerdere malen geweest rond om oud en nieuw. Meldkamer dacht dat ik buiten naast het vuurwerk stond, toen ik aangaf binnen in huis te zijn en het vuurwerk buiten bij de buren was stond zij perplex. Politie was erbij toen mijn paarden door het hekwerk heen zijn gebroken, zij zien heel duidelijk wat er aan de hand is, zijn meerdere malen in gesprek geweest met de buren maar het mag allemaal tot nu toe niet helpen. Het enige wat ze konden bedenken was dat ik de paarden maar ergens anders neer moest gaan zetten, ze waren het met me eens dat het de omgekeerde wereld is maar ja wat moet je dan was hun reactie....
miememv de politie is afgelopen december meerdere malen geweest rond om oud en nieuw. Meldkamer dacht dat ik buiten naast het vuurwerk stond, toen ik aangaf binnen in huis te zijn en het vuurwerk buiten bij de buren was stond zij perplex. Politie was erbij toen mijn paarden door het hekwerk heen zijn gebroken, zij zien heel duidelijk wat er aan de hand is, zijn meerdere malen in gesprek geweest met de buren maar het mag allemaal tot nu toe niet helpen. Het enige wat ze konden bedenken was dat ik de paarden maar ergens anders neer moest gaan zetten, ze waren het met me eens dat het de omgekeerde wereld is maar ja wat moet je dan was hun reactie....
woensdag 19 juni 2019 om 15:19
marremar schreef: ↑19-06-2019 12:03Ken wel wat mensen van een motorclub, hmmm geen slecht idee, die een keer uitnodigen, mannetje of 10 voor een bbq, gezellig samen motors kijken voor het huis, benodigde herrie erbij... je brengt me op slechte ideeën lexi-may
miememv de politie is afgelopen december meerdere malen geweest rond om oud en nieuw. Meldkamer dacht dat ik buiten naast het vuurwerk stond, toen ik aangaf binnen in huis te zijn en het vuurwerk buiten bij de buren was stond zij perplex. Politie was erbij toen mijn paarden door het hekwerk heen zijn gebroken, zij zien heel duidelijk wat er aan de hand is, zijn meerdere malen in gesprek geweest met de buren maar het mag allemaal tot nu toe niet helpen. Het enige wat ze konden bedenken was dat ik de paarden maar ergens anders neer moest gaan zetten, ze waren het met me eens dat het de omgekeerde wereld is maar ja wat moet je dan was hun reactie....
woensdag 19 juni 2019 om 16:18
woensdag 19 juni 2019 om 19:48
Je moet wat: snel die motorclub erbij halen! Het is de enige optie die je hebt.marremar schreef: ↑19-06-2019 12:03Ken wel wat mensen van een motorclub, hmmm geen slecht idee, die een keer uitnodigen, mannetje of 10 voor een bbq, gezellig samen motors kijken voor het huis, benodigde herrie erbij... je brengt me op slechte ideeën lexi-may
miememv de politie is afgelopen december meerdere malen geweest rond om oud en nieuw. Meldkamer dacht dat ik buiten naast het vuurwerk stond, toen ik aangaf binnen in huis te zijn en het vuurwerk buiten bij de buren was stond zij perplex. Politie was erbij toen mijn paarden door het hekwerk heen zijn gebroken, zij zien heel duidelijk wat er aan de hand is, zijn meerdere malen in gesprek geweest met de buren maar het mag allemaal tot nu toe niet helpen. Het enige wat ze konden bedenken was dat ik de paarden maar ergens anders neer moest gaan zetten, ze waren het met me eens dat het de omgekeerde wereld is maar ja wat moet je dan was hun reactie....