Zo verliefd
donderdag 20 juni 2019 om 00:09
Sinds twee jaar ben ik ontzettend verliefd op een collega. Sinds ruim een jaar weet hij het. Als we vrijgezel zouden zijn, dan was er zeker iets gebeurd. Hij wil zichzelf en vriendin echter recht in de ogen kunnen kijken en zegt dat er niks gaat gebeuren. Ondertussen blijven we praten en flirten. Ik vind het heel ingewikkeld om hiermee om te gaan. Ik wil bij hem zijn, maar hij kiest voor zijn gezin. Hij kan wel met deze situatie omgaan. Het is natuurlijk emotioneel vreemdgaan van beide kanten. Geen contact hou ik niet vol, wil ik dus niet volhouden... Mijn man en ik stonden op het punt van scheiden hierdoor. Onze relatie is heel goed. Al meer dan 25 jaar bij elkaar. Ik ben nog nooit verliefd geweest op een ander. Heerlijk en hopeloos tegelijkertijd. Verstand en gevoel. Het is een achtbaan. Zegt dit iets over mijn huwelijk, mijzelf, etc. Moet ik weggaan met het risico dat ik alleen achterblijf en collega toch niets doet? Zonder kinderen had ik de relatie al wel beëindigd. We kunnen heel goed met elkaar opschieten. De spanning en de aantrekkingskracht bij collega is echter enorm. Nooit bij mijn man gehad. Help!
donderdag 20 juni 2019 om 08:10
Verliefd zijn is een chemische / hormonale reactie.
Weegt het op tegen 'houden van'? Als er sprake is van 'houden van' in ieder geval.
Is daar geen sprake van dan gaat het hier niet om je verliefdheid maar om iets anders. Ga daar eens over nadenken.
Overigens duurt zo een 'verliefdheid' nooit twee jaar in een echte relatie omdat je dan elkaar echt leert kennen (en ja, dan komt het 'houden van' als je geluk hebt).
Het is of een obsessie of een droom.
Weegt het op tegen 'houden van'? Als er sprake is van 'houden van' in ieder geval.
Is daar geen sprake van dan gaat het hier niet om je verliefdheid maar om iets anders. Ga daar eens over nadenken.
Overigens duurt zo een 'verliefdheid' nooit twee jaar in een echte relatie omdat je dan elkaar echt leert kennen (en ja, dan komt het 'houden van' als je geluk hebt).
Het is of een obsessie of een droom.
catherinethegreat wijzigde dit bericht op 20-06-2019 08:11
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
6.17% gewijzigd
Vivete e imparate!
donderdag 20 juni 2019 om 08:12
donderdag 20 juni 2019 om 08:16
donderdag 20 juni 2019 om 08:42
Verliefd op een collega die niks met je wil en dan toch nog overwegen je man vanwege hem te verlaten? Dan moet de liefde voor je man wel erg diep zitten, maar niet heus. Bedenkt wat je gezin je waard is en zorg dat het stopt als je er niet mee om kunt gaan. Desnoods ga je ergens anders werken, dan gaat het echt wel over.
donderdag 20 juni 2019 om 08:45
Wat ik trouwens wel een facepalmpje waard vind: je hebt al 25 jaar een goede relatie, maar je was al bij je man weggeweest voor deze kerel als je geen kinderen had gehad. Terwijl je hem maar amper kent en hij je alleen maar wil voor een flirt. Zijn eigen vrouw vindt hij (hoewel het natuurlijk niet helemaal netjes is wat hij doet) duidelijk leuker en meer waard en zo hoort het ook. Daar zou jij een voorbeeld aan kunnen nemen.
donderdag 20 juni 2019 om 08:47
dat geldt alleen voor beantwoordde liefde
Want dan wordt het object van je affectie ineens een normaal mens. Verliefdheid op afstand houdt de gevoelens van een droomprins(es) getroffen te hebben in stand. TO's en haar Collega hebben elkaar nog niet meegemaakt met: diarree, chagrijnigheid, menstruatiebloed tot in de laarzen, geldzorgen, etters van schoonfamilie etcetc
donderdag 20 juni 2019 om 09:28
Alles wat je voedt, wordt groter.
Jij voedt deze verliefdheid ipv je gezin en je relatie dus wordt je verliefdheid groter en de betrokkenheid bij je gezin kleiner. Daarnaast kwets je je partner onnodig.
Wat denk je zelf dat dat over jou zegt?
Jij voedt deze verliefdheid ipv je gezin en je relatie dus wordt je verliefdheid groter en de betrokkenheid bij je gezin kleiner. Daarnaast kwets je je partner onnodig.
Wat denk je zelf dat dat over jou zegt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 20 juni 2019 om 09:58
Last van een midlife crisis?
Verliefdheid kan je overkomen, een verliefdheid die deels wordt gevoed (wat hier dus gebeurt) kan heel lang blijven hangen.
Leg je focus op je huwelijk, het gras lijkt elders soms groener. Als je huwelijk gewoon goed is dan ga je je kinderen toch geen scheiding aandoen en al dit dramatische gedoe?
Bovendien heeft de man in kwestie al laten weten gewoon voor zn gezin te gaan en wat verliefde vlindertjes niet zn huwelijk te laten verprutsen.
Verliefdheid kan je overkomen, een verliefdheid die deels wordt gevoed (wat hier dus gebeurt) kan heel lang blijven hangen.
Leg je focus op je huwelijk, het gras lijkt elders soms groener. Als je huwelijk gewoon goed is dan ga je je kinderen toch geen scheiding aandoen en al dit dramatische gedoe?
Bovendien heeft de man in kwestie al laten weten gewoon voor zn gezin te gaan en wat verliefde vlindertjes niet zn huwelijk te laten verprutsen.
vrijdag 21 juni 2019 om 10:12
Steek je energie in je huwelijk in plaats van die onbereikbare man die het wel leuk vindt met je flirten, maar no way voor jou zal gaan.
Maak het weer spannend en leuk met HEM.
Wil je dit echt niet meer, wees dan meteen eerlijk naar je man en kap ermee.
Hij verdient het niet dat jij loopt te zwijmelen over een ander, notabene al 2 jaar.
Maak het weer spannend en leuk met HEM.
Wil je dit echt niet meer, wees dan meteen eerlijk naar je man en kap ermee.
Hij verdient het niet dat jij loopt te zwijmelen over een ander, notabene al 2 jaar.
vrijdag 21 juni 2019 om 15:40
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn man verdient dit absoluut niet!
Ik weet wel dat die collega alleen de lusten heeft en niet de lasten.... het voelt als een soort verslaving om die bevestiging te krijgen dat hij me leuk vindt.
Wat me aan het denken zet is verveling en midlifecrisis.
Ik denk dat dat absoluut meespeelt. Kinderen zijn rond 16 jaar en ik heb veel meer vrije tijd. Hoe in te vullen? Hoe doen jullie dat? Ik heb wel hobby’s maar toch mist er iets.
Ik weet wel dat die collega alleen de lusten heeft en niet de lasten.... het voelt als een soort verslaving om die bevestiging te krijgen dat hij me leuk vindt.
Ik denk dat dat absoluut meespeelt. Kinderen zijn rond 16 jaar en ik heb veel meer vrije tijd. Hoe in te vullen? Hoe doen jullie dat? Ik heb wel hobby’s maar toch mist er iets.
vrijdag 21 juni 2019 om 15:54
Versier je man, die staat daar vast en zeker open voor.Schorpioen2019 schreef: ↑21-06-2019 15:40Bedankt voor jullie reacties.
Maak van je huwelijk weer een avontuur, weg met die sleur die er in is geslopen, jij bent daar ook verantwoordelijk voor.
Koop voor mijn part lingerie en speeltjes. Ga een weekendje weg naar een spannend oord en leer elkaar weer kennen.
Doe iets, maar zoek het niet buiten de deur!!!
vrijdag 21 juni 2019 om 17:24
Werk je al 40 uur dan? Zo niet, zoek een andere baan. Voilá, probleem opgelost.Schorpioen2019 schreef: ↑21-06-2019 15:40Bedankt voor jullie reacties.
En hij heeft geen lusten want hij doet niks met je. Zelfs voor alleen lusten moet hij je niet.
vrijdag 21 juni 2019 om 17:36
Dit.
En steek energie in je man en je huwelijk, wat hierboven ook al gezegd werd.
Richt je energie op alles behalve die man @ work, want sorry, maar je zet jezelf best voor schut ermee.
vrijdag 21 juni 2019 om 17:53
“Moet ik weggaan met het risico dat ik alleen achterblijf en collega toch niets doet?”
Welk risico? Er is geen risico. Er is een zekerheid dat hij NIET weggaat bij zijn partner en kinderen. Dat heeft hij je zelfs letterlijk gezegd? Waarom dan toch die hoop? Die is er namelijk helemaal niet. Die bestaat alleen in jouw hoofd. Zelfverzonnen.
Welk risico? Er is geen risico. Er is een zekerheid dat hij NIET weggaat bij zijn partner en kinderen. Dat heeft hij je zelfs letterlijk gezegd? Waarom dan toch die hoop? Die is er namelijk helemaal niet. Die bestaat alleen in jouw hoofd. Zelfverzonnen.
vrijdag 21 juni 2019 om 17:55
Welke lusten! Er is niks gebeurt tussen jullie. Geen gezoen of geneuk. Welke lusten precies? Hij is gewoon trouw aan zijn vriendin en flirt alleen een beetje met je. Jij glijdt daardoor alleen meteen als een onervaren bakvis van je bureaustoe af.Schorpioen2019 schreef: ↑21-06-2019 15:40Bedankt voor jullie reacties.
vrijdag 21 juni 2019 om 18:00
Lusten als in het streelt zijn ego.
We hebben veel lol, hij luistert naar me, we vertellen elkaar dingen.
Onervaren bakvis... ja, nog nooit een ander dan mijn man gehad....Misschien klinkt wel allemaal heel overdreven en raar, maar het zit nu eenmaal wel in mijn hoofd en gevoel. Ik weet gewoon niet hoe ik ermee om moet gaan.
Onervaren bakvis... ja, nog nooit een ander dan mijn man gehad....Misschien klinkt wel allemaal heel overdreven en raar, maar het zit nu eenmaal wel in mijn hoofd en gevoel. Ik weet gewoon niet hoe ik ermee om moet gaan.
vrijdag 21 juni 2019 om 18:07
Het gewoon niet meer voeden en realistisch zijn. Elke keer gewoon weer weten dat dit ‘sprookje’ alleen in jouw hoofd leeft en nergens anders. Kortom hem gaan negeren en je focussen op zij die er wel,toe doen; je gezin. Wan een relatie met hem ga je echt never nooit kirjgen. Hij vindt zijn vriendin leuker. Blijf dat zeggen. Hij vindt haar leuker. Hij vindt haar leuker. Neukt met haar, doet leuke dingen met haar. En dat is een feit. Niet jou. En dat gaat niet gebeuren ook. Zegt hij zelf. En geloof dat nou maar anders had er echt in die twee jaar wel wat gebeurd.Schorpioen2019 schreef: ↑21-06-2019 18:00Lusten als in het streelt zijn ego.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 18:09
9.26% gewijzigd
vrijdag 21 juni 2019 om 18:08
Daarmee impliceer je dat je man niet naar je luistert. Is dat wel zo en is het niet zo dat je hem niets verteld? Heb je er voor gezorgd dat jullie niet meer praten? Daarmee begint meestal de sleur.Schorpioen2019 schreef: ↑21-06-2019 18:00Lusten als in het streelt zijn ego.
Jullie zijn nog partners en minnaars, maar geen vrienden meer. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat jullie je vriendschap hernieuwen en zo weer naar elkaar toegroeien.