Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Lieve Pink, wat klink je sterk.
Woorden schieten tekort. Wat een vreselijke ziekte en wat maakt die in zo’n korte tijd zoveel kapot. :hug:
Heel veel sterkte voor jou Pink wombat. Veel respect hoe je hier mee omgaat. :hug:
Lieve Pink, wat goed van je dat je hulp hebt gezocht. Nee, dit kun je niet alleen. En dat hoeft ook niet. Ik hoop dat jullie een fijn weekend hebben, dit weekend :hug:
Pff, houd het nou niet eens een x op? Vandaag weer een intensieve dag gehad. Mijn man werd vanochtend wakker met tintelingen in zijn buik en benen, hij kon ook niet meer zitten in bed.
Ziekenhuis gebeld en die wilde graag dat hij langskwam, dus ambulance is gekomen om hem op te halen.
Hele dag weer op de eerste hulp geweest, ze hebben een MRI scan gemaakt en helaas is daaruit gebleken dat de uitzaaiing in zijn ruggenwervel gegroeid is, en dat die nu tegen zijn ruggenmerg aanzit. Daardoor komen de tintelingen, en kan hij ook niet meer zelfstandig zijn benen bewegen. Hij heeft nog wel gevoel in zijn benen en buik, maar het voelt allemaal doods aan. Hij kan zijn benen klein stukje bewegen, maar omdraaien in bed lukt bv niet meer. De artsen hebben overlegd wat er nog mogelijk is. Een operatie heeft geen zin, maar ze willen nog steeds bestralen, dus dat gaat morgen eerste werk gebeuren. Hopelijk horen we morgen wat meer van de artsen over hoe dan verder.
Blijkbaar is ons echt helemaal niets meer gegund :cry:
Echt, wat een kutzooi allemaal! Zit er echt even doorheen. Ik had aankomende 2 weken vrij genomen om de verhuizing te regelen en nu komt dit allemaal weer tussendoor.
Wat kan ik hierop zeggen, Pinkbat?

Ik zeg gewoon niks, want ik voel jouw pijn en mezelf zo machteloos.

Hou je sterk! :hug: :hug: :hug:
Jee, wat een ellende. Zo erg dat het zo hard lijkt te gaan. Denk aan jullie.
Hatsjikideee...
:hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Wat een k*tzooi.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Ach lieve Pink. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Hele dikke knuffel!
Jeetje wat een ellende is er bijgekomen :hug: Ik weet ook niet wat ik moet zeggen, wel een hele dikke knuffel voor jullie!
Ach nee lieve PinkWombat. Krijgen jullie hulp met de verhuizing?

Dikke :hug:
Wat een tegenslag weer! Hopelijk dat de bestraling wat verlichting kan geven, maar kan me je gevoel dat jullie niks meer wordt gegund voorstellen.

Is het nu geen tijd voor jou om je ziek te melden? Je kunt dan altijd nog gaan als je er even uit wil of even wat afleiding nodig hebt. Maar je werkgever rekent dan niet op je waardoor het voor hem niet uitmaakt of je er wel of niet bent.

Maar misschien is werken voor jou juist heel fijn dat kan natuurlijk ook.
Ik was er al een beetje bang voor, door wat je eerder schreef. Ik hoop dat die bestraling gaat helpen!
Pfff, wat een ellende zeg! Ik denk ook dat het tijd is om vanaf nu thuis te blijven van je werk. Dit is anders niet vol te houden! :hug:
:hug: veel sterkte en dat alle kracht jullie kant op komt
Veel sterkte, PinkWombat! :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat doorstaan jullie een vreselijk moeilijke tijd :cry: .Ik hoop zo dat je man kan worden bestraald en dat er weer een lichtpuntje komt. :hug:

Ik wil even reageren op eventueel ziekmelden.

Toen wij hoorde dat mijn man toch uitzaaiingen had was ik niet in staat om te werken. Ik kon mijzelf niet ziek melden want ik was niet ziek, wel kon ik zorgverlof opnemen. Werknemers hebben recht op twee weken betaald zorgverlof en (volgens mij) drie maanden onbetaald. Ik kan begrijpen dat dit moeilijk is want wellicht kun je geen onbetaald verlof permitteren en houd je er rekening mee dat je je twee weken betaald verlof wilt bewaren voor wanneer dat het hardst nodig is. Je zou kunnen aangeven dat je ziek bent van verdriet. Ik heb geen idee of dat een geldige reden is maar ik weet dat je letterlijk ziek kunt zijn van verdriet. Toen mijn man de diagnose slokdarmkanker kreeg was ik beroerd van verdriet en had zelfs koorts.

Ik brand vandaag een kaarsje voor jullie en duim voor herstel :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven