Hond en scheiding
donderdag 27 juni 2019 om 14:28
Oké even wat opheldering. Ik dacht ik laat even wat details weg voor de helderheid van het verhaal, maar die worden blijkbaar opeens ingevuld met vreemdgaan e.d.
Mei 2018 stemt mijn vriend met tegenzin in met het nemen van een hond. Zijn toenmalige vriendin en zijn dochter willen dolgraag een hond.
In september 2018 maken ze de relatie samen uit. Dit is een conclusie uit een langlopend proces van afgelopen jaren. Niemand is vreemdgegaan, relatietherapie gehad, etc.. Eigenlijk bij elkaar gebleven voor de dochter en voor het geld. Afgesproken is dat de ex-vriendin een nieuw huis zoekt.
In oktober 2018 krijg ik een relatie met mijn vriend. Ik ben zelf net uit een lange relatie van 10 jaar en verhuis naar een twee-kamer appartement in het centrum.
In diezelfde maand komt de ex-vriendin van mijn vriend met een boodschap. Ze heeft een huis gevonden en kan er per 1 juli in. Tot die tijd blijft ze in de gezamenlijke koopwoning wonen waar de dochter ook blijft wonen. Dit is een mededeling, niet overlegd.
In de periode oktober 2018 tot en met juni 2019 blijft zij in het huis wonen en woont mijn vriend vooral bij mij. Hij ziet zijn dochter voornamelijk wanneer het haar uitkomt (als oppas als zij uit is met vriendinnen). Ze geeft aan dat ze het niet trekt als hij in het huis is en laat weten dat ze het jammer vindt dat hij niet een eigen plek heeft gezocht. Daarnaast meldt ze dat ze een huis heeft gevonden waar ze geen hond mag hebben (opvallend detail: andere mensen die bij dezelfde huisbaas huren mogen wel een hond in huis hebben) en dat mijn vriend dus maar voor de hond moet zorgen. Zij werkt 2,5 dag in de week, hij werkt fulltime.
Ter aanvulling. Mijn vriend gaat natuurlijk nooit en ten nimmer die hond weg doen.
Mei 2018 stemt mijn vriend met tegenzin in met het nemen van een hond. Zijn toenmalige vriendin en zijn dochter willen dolgraag een hond.
In september 2018 maken ze de relatie samen uit. Dit is een conclusie uit een langlopend proces van afgelopen jaren. Niemand is vreemdgegaan, relatietherapie gehad, etc.. Eigenlijk bij elkaar gebleven voor de dochter en voor het geld. Afgesproken is dat de ex-vriendin een nieuw huis zoekt.
In oktober 2018 krijg ik een relatie met mijn vriend. Ik ben zelf net uit een lange relatie van 10 jaar en verhuis naar een twee-kamer appartement in het centrum.
In diezelfde maand komt de ex-vriendin van mijn vriend met een boodschap. Ze heeft een huis gevonden en kan er per 1 juli in. Tot die tijd blijft ze in de gezamenlijke koopwoning wonen waar de dochter ook blijft wonen. Dit is een mededeling, niet overlegd.
In de periode oktober 2018 tot en met juni 2019 blijft zij in het huis wonen en woont mijn vriend vooral bij mij. Hij ziet zijn dochter voornamelijk wanneer het haar uitkomt (als oppas als zij uit is met vriendinnen). Ze geeft aan dat ze het niet trekt als hij in het huis is en laat weten dat ze het jammer vindt dat hij niet een eigen plek heeft gezocht. Daarnaast meldt ze dat ze een huis heeft gevonden waar ze geen hond mag hebben (opvallend detail: andere mensen die bij dezelfde huisbaas huren mogen wel een hond in huis hebben) en dat mijn vriend dus maar voor de hond moet zorgen. Zij werkt 2,5 dag in de week, hij werkt fulltime.
Ter aanvulling. Mijn vriend gaat natuurlijk nooit en ten nimmer die hond weg doen.
donderdag 27 juni 2019 om 14:31
Dus hij heeft bewust voor de hond gekozen! Wat een klaploper zeg.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:28Oké even wat opheldering. Ik dacht ik laat even wat details weg voor de helderheid van het verhaal, maar die worden blijkbaar opeens ingevuld met vreemdgaan e.d.
donderdag 27 juni 2019 om 14:31
bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:28Oké even wat opheldering. Ik dacht ik laat even wat details weg voor de helderheid van het verhaal, maar die worden blijkbaar opeens ingevuld met vreemdgaan e.d.
Waarom schrijf je dan eerder een jaar? Waarom schrijf je dan eerder dat je vriend de hond niet wil? Waarom neem jij zo'n slappe hap in huis?
donderdag 27 juni 2019 om 14:35
Dit dus exact, dankjewel. Daarnaast komt mijn vriend niet onder zijn deel van de verantwoordelijkheid uit. Wanneer zijn dochter bij hem is, is die hond ook van harte welkom.kastella schreef: ↑27-06-2019 14:25Omdat ze WEL een beslissing over een hond voor de dochter forceert, waar vriend blijkbaar niet echt achter stond en dan vervolgens ook nog eens niet de verantwoordelijkheid wil nemen, voor het door HAAR geforceerde besluit. Geld willen lappen voor die hond is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is afschuiven.
Je kan dan zeggen dat de vriend een slappe zak was, maar zo makkelijk ligt dat ook weer niet. Ze zijn nu niet voor niets uit elkaar. WAarschijnlijk lag de balans al langer scheef en zijn er besluiten genomen om de lieve vrede te bewaren. DAt kan je slap noemen. Sommigen noemen dat concessies doen of vechten voor de relatie.
Overigens: doen jullie de hond weg, dan ben jij idd de boeman als nieuwe "stiefmoeder", ook als je vriend dat besluit neemt.
Behoud je de hond , dan ben je net als vriend volgens sommige een slappe zak, al doe je dat dan voornamelijk in het belang van dochter. Het is ook uitstel, want als dochter over 7 jaar studeren of uit huis, of mocht de relatie toch uitgaan, dan zit je met een hond voor een dochter die er nauwelijks naar om kan kijken. Kortom: adapteer dat beestje alleen als je het zelf ook echt wil. En houdt er rekening mee dat jij eventueel diegene bent die em oud ziet worden.
Hoe gek is dochter met die hond? Neemt zij verantwoordelijkheid met uitlaten en verzorging (ook nu na een jaar)? Ik zou toch geneigd zijn het te proberen als je zelf welwillend tegenover honden staat EN dochter meer dan beginnersliefde toont.
Persoonlijk vind ik het ook een slecht besluit om een hond te nemen, maar goed: dat is achteraf.
donderdag 27 juni 2019 om 14:37
Dat exact? Ze hebben beide voor de hond gekozen. En studie hoeft geen probleem te zijn. Niet voor niks nemen veel mensen tijdens de studie en hond.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:35Dit dus exact, dankjewel. Daarnaast komt mijn vriend niet onder zijn deel van de verantwoordelijkheid uit. Wanneer zijn dochter bij hem is, is die hond ook van harte welkom.
donderdag 27 juni 2019 om 14:38
Waarom schrijf je dan eerder een jaar?
Voor de inhoud van het verhaal is het niet van belang of het een jaar is, of dat het een jaar en een maand is.
Waarom schrijf je dan eerder dat je vriend de hond niet wil?
Mijn vriend wil de hond niet. Mijn vriend wil zijn dochter geen pijn doen. Geen pijn doen gaat natuurlijk boven het niet willen van een hond. Betekent niet dat je gevoelsmatig wel de hond wil hebben.
Waarom neem jij zo'n slappe hap in huis?
Omdat ik van hem hou en nog nooit eerder iemand heb ontmoet met wie ik het zo goed en fijn heb. De ene neemt een slappe lul, de andere een geldverkwistende klootzak... ik zie ook iemand die bang is zijn dochter te verliezen in de strijd met zijn ex, omdat zij nou eenmaal sterker is. Dat kan.
donderdag 27 juni 2019 om 14:39
Hoezo vreemdgaan? Zie ook update van TS.Annelleke schreef: ↑27-06-2019 14:27Hij had de hond ook gewoon niet in huis kunnen halen he? Ze hebben de hond samen gehaald staat in de op. Als hij haar had verteld dat hij allang vreemdging of dat hij niet van plan was bij haar te blijven of dat hij de hond ECHT niet wilde dan was de situatie vast anders geweest. Maar waarschijnlijk heeft hij er niet zo'n punt van gemaakt omdat hij toch van plan was haar achter te laten, met of zonder hond. Hij heeft alleen niet aan zijn dochter gedacht.
Na update TS: als ik het zo lees hebben ze ook nog geen plan voor hun koopwoning. Ik vind het nogal een heksenketel. Prachtig aan de ene kant dat jullie al zo snel na het uitgaan van jullie vorige relaties elkaar gevonden hebben, maar het verhindert jullie om in je eentje over je bestaan te reflecteren en je oude shit op te ruimen.
Hij kan ook niet in die gezamenlijke koopwoning blijven wonen? Hoe ziet het plan uit voor de dochter? Want als zij met haar vader in dat huis blijft wonen, dan is er wellicht voor die hond ook wel ruimte.
Welgemeende tip: blijf nog even latten.
donderdag 27 juni 2019 om 14:40
Als hij zo veel om zijn dochter geeft zou hij het samenwonen nog even uitstellen. Eerst een stabiele basis voor haar.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:38Waarom schrijf je dan eerder een jaar?
Voor de inhoud van het verhaal is het niet van belang of het een jaar is, of dat het een jaar en een maand is.
Mijn vriend wil de hond niet. Mijn vriend wil zijn dochter geen pijn doen. Geen pijn doen gaat natuurlijk boven het niet willen van een hond. Betekent niet dat je gevoelsmatig wel de hond wil hebben.
Omdat ik van hem hou en nog nooit eerder iemand heb ontmoet met wie ik het zo goed en fijn heb. De ene neemt een slappe lul, de andere een geldverkwistende klootzak... ik zie ook iemand die bang is zijn dochter te verliezen in de strijd met zijn ex, omdat zij nou eenmaal sterker is. Dat kan.
donderdag 27 juni 2019 om 14:41
Ja hoor, quote effe iets van voor de update om te zeggen dat ik de update moet lezenkastella schreef: ↑27-06-2019 14:39Hoezo vreemdgaan? Zie ook update van TS.
Na update TS: als ik het zo lees hebben ze ook nog geen plan voor hun koopwoning. Ik vind het nogal een heksenketel. Prachtig aan de ene kant dat jullie al zo snel na het uitgaan van jullie vorige relaties elkaar gevonden hebben, maar het verhindert jullie om in je eentje over je bestaan te reflecteren en je oude shit op te ruimen.
Hij kan ook niet in die gezamenlijke koopwoning blijven wonen? Hoe ziet het plan uit voor de dochter? Want als zij met haar vader in dat huis blijft wonen, dan is er wellicht voor die hond ook wel ruimte.
donderdag 27 juni 2019 om 14:43
Hij blijft in de gezamenlijke koopwoning wonen die op zijn naam komt te staan vanaf 1 juli.kastella schreef: ↑27-06-2019 14:39Hoezo vreemdgaan? Zie ook update van TS.
donderdag 27 juni 2019 om 14:48
O, dus jij trekt in die koopwoning er bij in volgende maand.bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:43Hij blijft in de gezamenlijke koopwoning wonen die op zijn naam komt te staan vanaf 1 juli.
donderdag 27 juni 2019 om 14:49
Waarom laat je vriend zo over zich heen lopen?
Ten eerste met de aanschaf van de hond. Dat is gewoon een heel slecht idee als de relatie al op knappen staat. Want met relatietherapie etc komt een scheiding niet ineens uit de lucht vallen.
En daarna wordt hij zonder overleg zijn huis uit gezet én regelt hij geen fatsoenlijke omgang met zijn kind.
Zelf zou ik ervoor gekozen hebben geen relatie te beginnen, en al helemaal niet zijn gaan samenwonen, voordat hij zijn scheiding fatsoenlijk afgerond had.
Ten eerste met de aanschaf van de hond. Dat is gewoon een heel slecht idee als de relatie al op knappen staat. Want met relatietherapie etc komt een scheiding niet ineens uit de lucht vallen.
En daarna wordt hij zonder overleg zijn huis uit gezet én regelt hij geen fatsoenlijke omgang met zijn kind.
Zelf zou ik ervoor gekozen hebben geen relatie te beginnen, en al helemaal niet zijn gaan samenwonen, voordat hij zijn scheiding fatsoenlijk afgerond had.
donderdag 27 juni 2019 om 14:52
Ik zou nog even blijven latten op zijn minst. Die relatie kan best goed zijn, maar wat een gedoe met die huizen voor dochter moet dat zijn.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 27-06-2019 14:53
0.14% gewijzigd
donderdag 27 juni 2019 om 14:52
maar je zegt toch wel even tegen je vriend, dat dochter op plek 1 hoortbettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:28Oké even wat opheldering. Ik dacht ik laat even wat details weg voor de helderheid van het verhaal, maar die worden blijkbaar opeens ingevuld met vreemdgaan e.d.
en dat samenwonen dus echt geen goed idee is???
En dat jij over een paar jaar wel bij hem intrekt?
Als je man en ex niet aan kind denken, dan kun jij dat toch wel doen?
donderdag 27 juni 2019 om 14:54
Ik ook. Hij wilde eerst ook geen relatie en dat stond ook niet op de planning. Maar ja, als je allebei in de zevende hemel bent... sommige dingen kun je niet plannen. Mijn vriend laat over zich heen lopen omdat hij bang is om zijn dochter te verliezen of dat zijn dochter de dupe is van deze echtscheiding. Hij gaat dus de confrontatie uit de weg en zij loopt daar overheen.Rosalind schreef: ↑27-06-2019 14:49Waarom laat je vriend zo over zich heen lopen?
Mijn planning was ook niet om direct samen te wonen nadat mijn relatie was verbroken. Maar je bent graag bij elkaar en hij kon niet of nauwelijks in zijn eigen huis zijn.
donderdag 27 juni 2019 om 14:55
en dus neemt hij dan met alle liefde de hond in huisbettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:38Waarom schrijf je dan eerder een jaar?
als je het de ene week wel wil, en de andere niet. ben je gewoon principieel aan het etteren ipv aan denken, wat goed is voor het kind
Tip, krijgt alsjeblieft nooit kinderen met deze man! Het is geen goeie vader en wordt dat ook niet voor jullie kinderen
donderdag 27 juni 2019 om 14:58
Ik begrijp wel dat het lijkt alsof ik direct bij hem intrek, maar eigenlijk wonen mijn vriend en ik al vanaf november samen omdat hij niet of nauwelijks in zijn eigen huis kan. Zijn ex-vriendin woont nu in het huis. Het eerste plan was dat ze om de week in het huis zouden wonen zodat ze de zorg voor de dochter om de week zou hebben en dat het een stabiele basis zou zijn voor haar... maar zij is nooit uit het huis weggegaan en heeft het huis (en daarmee de dochter) haar toegeëigend.