Hond en scheiding
donderdag 27 juni 2019 om 15:45
Bettina: geeft eens antwoord:
Is dat gezamenlijke huis nu van hem of van hun beiden? hoe gaat dat geregeld worden?
Is er een co-ouderschapsplan voor dochter geregeld?
Zijn de financieren helder? Denk aan partner alimentatie? kind alimentatie? Als jouw vriend zijn dochter 100% in huis neemt, dan mag ex hem betalen, bijv.
Als niks van dit alles duidelijk op orde is, dan leef je op een potentiele bom. Hij moet dat afsluiten. Je kan daar bij natuurlijk best steun geven, maar hij moet die kar trekken.
Doet hij dat niet dan moet je echt uitkijken, hoe leuk je het nu ook lijkt te hebben. Dit soort zaken niet geregeld hebben is levensgevaarlijk.
Wat nu als ex vrouw een nieuwe vlam tegenkomt en ineens met hem wil gaan samenwonen en dochter opvoeden?
Is dat gezamenlijke huis nu van hem of van hun beiden? hoe gaat dat geregeld worden?
Zijn de financieren helder? Denk aan partner alimentatie? kind alimentatie? Als jouw vriend zijn dochter 100% in huis neemt, dan mag ex hem betalen, bijv.
Als niks van dit alles duidelijk op orde is, dan leef je op een potentiele bom. Hij moet dat afsluiten. Je kan daar bij natuurlijk best steun geven, maar hij moet die kar trekken.
Doet hij dat niet dan moet je echt uitkijken, hoe leuk je het nu ook lijkt te hebben. Dit soort zaken niet geregeld hebben is levensgevaarlijk.
Wat nu als ex vrouw een nieuwe vlam tegenkomt en ineens met hem wil gaan samenwonen en dochter opvoeden?
donderdag 27 juni 2019 om 15:48
Appartement waar kinderen niet zijn toegestaan? Gaat ex bij redbulletje inwonen?
donderdag 27 juni 2019 om 15:53
bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 14:38Waarom schrijf je dan eerder een jaar?
Voor de inhoud van het verhaal is het niet van belang of het een jaar is, of dat het een jaar en een maand is.
Waarom schrijf je dan eerder dat je vriend de hond niet wil?
Mijn vriend wil de hond niet. Mijn vriend wil zijn dochter geen pijn doen. Geen pijn doen gaat natuurlijk boven het niet willen van een hond. Betekent niet dat je gevoelsmatig wel de hond wil hebben.
Waarom neem jij zo'n slappe hap in huis?
Omdat ik van hem hou en nog nooit eerder iemand heb ontmoet met wie ik het zo goed en fijn heb. De ene neemt een slappe lul, de andere een geldverkwistende klootzak... ik zie ook iemand die bang is zijn dochter te verliezen in de strijd met zijn ex, omdat zij nou eenmaal sterker is. Dat kan.
Ja tuurlijk, vandaar al die afspraken die hij gemaakt heeft over zijn kind
donderdag 27 juni 2019 om 15:58
vivapimpelmees schreef: ↑27-06-2019 15:25O? Dus als hij jou niet had leren kennen had hij nu onder een brug geslapen?
Ja echt he, wat een gelul dit topic
donderdag 27 juni 2019 om 16:04
Bettina, help eens even
Jij hebt een jaar verkering met deze man.
Je bent vrijwel direct gaan samenwonen.
En zijn kind?
Die kwam ook direct over de vloer?
En er is geen moment geweest dat JIJ dacht
Huh?
In wat voor gedoe ben ik terecht gekomen?
Waar sta IK in deze toestand?
Of is er voor jou geen toestand en is je belangrijkste doel nu: samen blijven wonen met je verse verkering?
Ondanks het feit dat jullie compleet iedereens gevoelens negeren.
Van jou
Van hem
Van ex
Van dochter
Van hond?
Als dat echt zo is heb ik daar maar 1 woord voor....WOW
Waarom is er bij jullie allemaal (en dan vooral bij jou en verse vriend geen ruimte voor rust en bezinning?
Jij hebt een jaar verkering met deze man.
Je bent vrijwel direct gaan samenwonen.
En zijn kind?
Die kwam ook direct over de vloer?
En er is geen moment geweest dat JIJ dacht
Huh?
In wat voor gedoe ben ik terecht gekomen?
Waar sta IK in deze toestand?
Of is er voor jou geen toestand en is je belangrijkste doel nu: samen blijven wonen met je verse verkering?
Ondanks het feit dat jullie compleet iedereens gevoelens negeren.
Van jou
Van hem
Van ex
Van dochter
Van hond?
Als dat echt zo is heb ik daar maar 1 woord voor....WOW
Waarom is er bij jullie allemaal (en dan vooral bij jou en verse vriend geen ruimte voor rust en bezinning?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
donderdag 27 juni 2019 om 16:07
kastella schreef: ↑27-06-2019 15:45Bettina: geeft eens antwoord:
Ik vind het toch een beetje ver gaan als TO een vraag heeft over een hond en jij gebiedt haar antwoord te geven op vragen over haar financiën. TO is het forum geen verantwoording schuldig he?
donderdag 27 juni 2019 om 16:13
Klopt Parallela. Terug naar hondkwestie is het wel handig vinden om te begrijpen of vriend een stabiel leven op kan gaan bouwen in "zijn" huis met hond en dochter OF dat alles van los zand aan elkaar hangt.Parallella schreef: ↑27-06-2019 16:07Ik vind het toch een beetje ver gaan als TO een vraag heeft over een hond en jij gebiedt haar antwoord te geven op vragen over haar financiën. TO is het forum geen verantwoording schuldig he?
Ik hoef niet te weten hoe het allemaal in elkaar steekt, maar ik zou wel willen begrijpen of haar vriend dat geregeld heeft. Daar geeft TO geen antwoord op en dat baar mij enigszins zorgen.
donderdag 27 juni 2019 om 16:16
bettinahoekstra schreef: ↑27-06-2019 15:03Volgens mij staat er in het huurcontract niks vermeld. Mijn vriend wil deze week naar de huisbaas toe om het verhaal uit te leggen en te vragen of het toch mogelijk is dat de hond daar om de week is, omdat hij het idee heeft dat zijn ex-vriendin het nauwelijks heeft geprobeerd.
Veel van wat ik vind is al gezegd dus dat hoef ik niet te herhalen, maar vind jij bovenstaande echt normaal? Jullie hebben niets met haar huurcontract te maken, noch met haar huisbaas.
Hoe haal je het in je hoofd.
donderdag 27 juni 2019 om 16:32
Ik ben ook 'huisbaas' en bij ons staat ook in de contracten geen huisdieren. Eigenlijk heb ik er niet eens echt bezwaar tegen. We hebben zelf ook een hond, ik houd van honden. Maar het stond gewoon standaard in het modelcontract dat de makelaar hanteerde. Ik denk dus dat het wel zo is, dat er in haar contract staat dat het niet mag, want het is een soort modelcontract. Maar ze moet er gewoon even naar vragen, misschien heeft die verhuurder daar helemaal niet over nagedacht (net als ik). Ik zag bij mijn huurders ook een konijn staan en toen dacht ik wel: 'he volgens mij mag dat niet volgens het contract.' Maar ik heb er niks van gezegd, eigenlijk maakt het me niet zoveel uit.
donderdag 27 juni 2019 om 16:33
donderdag 27 juni 2019 om 16:50
Tuurlijk. Jij gaat ook met de huisbaas van je collega praten als je denkt dat ze iets niet vertelt? Ze zijn gescheiden, hij heeft niets te zeggen over haar huurcontract.
Als hij zijn kind op 1 zet was hij eerst eens op zichzelf gaan wonen.
donderdag 27 juni 2019 om 16:52
donderdag 27 juni 2019 om 16:53
Collega? Wat klets je nou.the_Wicked_Witch schreef: ↑27-06-2019 16:50Tuurlijk. Jij gaat ook met de huisbaas van je collega praten als je denkt dat ze iets niet vertelt? Ze zijn gescheiden, hij heeft niets te zeggen over haar huurcontract.
Als hij zijn kind op 1 zet was hij eerst eens op zichzelf gaan wonen.
Het gaat over zijn dochter en haar hond, niet over een vage collega.
donderdag 27 juni 2019 om 16:56
Klopt. Maar ze zijn gescheiden, hij heeft dus niéts meer te maken met de contracten die zijn ex aangaat.
Ik was er inderdaad al bang voor dat je de vergelijking met een collega niet zou snappen.
donderdag 27 juni 2019 om 16:57
the_Wicked_Witch schreef: ↑27-06-2019 16:56Klopt. Maar ze zijn gescheiden, hij heeft dus niéts meer te maken met de contracten die zijn ex aangaat.
Ik was er inderdaad al bang voor dat je de vergelijking met een collega niet zou snappen.
donderdag 27 juni 2019 om 17:04
Ik zie echt helemaal geen probleem. Jij blijft in jouw huis, totdat alles een beetje gesettled is en die zevende hemel voorbij is en je weer helder kan nadenken.
Hij gaat terug naar zijn eigen huis. Zorgt daar alleen voor dochter. Hij zorgt voor een rustig voorspelbaar bestaan voor haar. (Week erop is hij weer van jou) Op wisseldag levert hij hond en kind in bij zijn ex en laat het hondenprobleem waar het hoort: bij ex. Die kijkt maar even wat ze doet met hond en kind in haar week.
Als hond dan weg moet, dan heeft moeder dat zelf gedaan, maar waarschijnlijk loopt het allemaal wel los.
Hij gaat terug naar zijn eigen huis. Zorgt daar alleen voor dochter. Hij zorgt voor een rustig voorspelbaar bestaan voor haar. (Week erop is hij weer van jou) Op wisseldag levert hij hond en kind in bij zijn ex en laat het hondenprobleem waar het hoort: bij ex. Die kijkt maar even wat ze doet met hond en kind in haar week.
Als hond dan weg moet, dan heeft moeder dat zelf gedaan, maar waarschijnlijk loopt het allemaal wel los.
donderdag 27 juni 2019 om 17:26
Als huisbaas heb ik wel wat anders te doen dan met Jan en alleman te gaan praten over mijn huurder, tenzij het een garant staand familielid oid is. Ik zou niet al te vriendelijk zijn tegen de vriend van TO in dat geval.
Bovendien heb je zoiets als avg, dus ik ga jou als wildvreemde (dat ben je juridisch) helemaal niet vertellen wat in het contract staat.
donderdag 27 juni 2019 om 17:31
Voor de huisbaas sta je juridisch gezien op dezelfde voet of je nou ex van de huurder, vader van kind van de huurder of collega bent. Ik zou behoorlijk geïrriteerd zijn. En ook onverwijld mijn huurder in kennis stellen dat ik ervan afzie (als het nog niet getekend hebt), want ik heb geen zin in huurders met gezeik.
donderdag 27 juni 2019 om 17:34
Ja huisbazen zijn vaak vrekken en niet makkelijk. Maar als een vader met een verhaal over zijn dochtertje komt praten over of het in het standaard contract staat of en dat hij een oogje dicht wil knijpen omdat ze haar hondje niet wil missen dan moet het wel een eikel zijn om nog te weigeren.lattemachiato schreef: ↑27-06-2019 17:26Als huisbaas heb ik wel wat anders te doen dan met Jan en alleman te gaan praten over mijn huurder, tenzij het een garant staand familielid oid is. Ik zou niet al te vriendelijk zijn tegen de vriend van TO in dat geval.
Bovendien heb je zoiets als avg, dus ik ga jou als wildvreemde (dat ben je juridisch) helemaal niet vertellen wat in het contract staat.