Schoolreis, hitte

20-06-2019 21:04 402 berichten
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.

Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
snorriemorrie schreef:
26-06-2019 06:04
Hij vond het erg leuk! hij heeft lekker gespeeld en patatjes gekregen. Dus hij heeft een superdag gehad. Hij was wel verbaasd toen we thuis aankwamen: hoe het kon dat het pas half 4 was, terwijl het schoolreisje tot kwart voor 4 zou duren... Hij had geen idee dat ze eerder weg waren gegaan.

Overigens hoorde ik wel dat andere kinderen hadden overgegeven door de warmte. Dat is wel sneu
Goed dat hij een fijne dag had.
Dramatiseer zijn verhaal niet te veel, en heb vertrouwen in de juffrouwen.
Oh jee patatjes! o_o

'Maar mijn marie eet zoutloos'
'Mo wordt druk van zout'
'Wij eten thuis biologisch dus voor kees heb ik boterhammen mee'
'Is de patat gefrituurd in biologische olijfolie'

Zijn daar geen opmerkingen over gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
27-06-2019 13:38
Oh jee patatjes! o_o

'Mo wordt druk van zout'

ik zou een andere school voor je kinderen zoeken
ClaireSophie schreef:
27-06-2019 13:38
Oh jee patatjes! o_o

'Mo wordt druk van zout'

Ach.. zo erg is het allemaal niet hoor!
Niet alles zo serieus nemen wat je bij 'De luizenmoeder' gezien hebt! :-D
Pindakaasjes schreef:
27-06-2019 15:24
Ach.. zo erg is het allemaal niet hoor!
Niet alles zo serieus nemen wat je bij 'De luizenmoeder' gezien hebt! :-D
Nou... ik zou zeggen: als je kind weer eens jarig is, durf hem/haar dan eens met een trommeltje Lange Jannen naar school te sturen als traktatie, en een doos bonbons voor de leraren. Succes...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou, het topic gaat inmiddels allang niet mer over het schoolreisje van mijn zoon, dus ik hou het verder voor gezien. Bedankt voor alle tips
pejeka schreef:
27-06-2019 19:27
Nou... ik zou zeggen: als je kind weer eens jarig is, durf hem/haar dan eens met een trommeltje Lange Jannen naar school te sturen als traktatie, en een doos bonbons voor de leraren. Succes...
Vertel??
Jouw eigen kinderen kwamen jankende terug met hun lange Jannen en bonbons??

Echt Pejeka, jij gelooft teveel in televisie, kranten en columns.

Op de scholen van mijn kinderen zijn helemaal geen 'voedselvoorschriften'.. dus kom maar op met je trekdrop en bonbons.. gaat gewoon op!
Lange Jannen zijn geen trekdrop! :O
Orișa schreef:
27-06-2019 19:55
Lange Jannen zijn geen trekdrop! :O

O jee.. hoe moet het dan met autodrop, Engelse drop en dropveters?

De verwarring.. toestanden! :-D
pejeka schreef:
27-06-2019 19:27
Daarom doen we ze dus naar de bso
Kunnen ze kind daar troosten.
Echt hoor, moeder zijn is zo simpel tegenwoordig
Pindakaasjes schreef:
27-06-2019 20:01
O jee.. hoe moet het dan met autodrop, Engelse drop en dropveters?

De verwarring.. toestanden! :-D
Lange Jannen zijn helemaal geen drop!
Orișa schreef:
27-06-2019 21:11
Lange Jannen zijn helemaal geen drop!
Lange Jannen zijn tegenwoordig fruitella
lilalinda schreef:
27-06-2019 21:24
Nepzooi.
Ho ho, lange jannen, trekdrop? Ik ben nog aan het bijkomen van de patatjes. Kleuters patat voeren, hoe durven ze!?

Eerst met dertig graden op schoolreis en dan ook nog eens patat! :-o

Klinkt als een awesome luizenmoeder aflevering!
lilalinda schreef:
27-06-2019 21:24
Fruitella is iets héél anders dan Lange Jannen...
pejeka schreef:
27-06-2019 21:39
Fruitella is iets héél anders dan Lange Jannen...
Zoek maar op. Overgenomen door fruitella. Smaak is ook veranderd
lilalinda schreef:
27-06-2019 21:42
Zoek maar op. Overgenomen door fruitella. Smaak is ook veranderd
Lange jan drop smaak, fluit lolly’s, snoeppoeder, mierzoete Donald Duck kauwgom.
Heerlijk die nostalgie. Krijg er wel weer zin in.
Jane Doe schreef:
27-06-2019 21:50
Lange jan drop smaak, fluit lolly’s, snoeppoeder, mierzoete Donald Duck kauwgom.
Heerlijk die nostalgie. Krijg er wel weer zin in.
Rose-gele schuimblokken, van die nougat-blokken met chocolade aan de buitenkant (in ruitvorm, en verpakt in rode, groene, oranje, gele, blauwe folie)...
ohh' chocolade sigaretten!!
Dat vond de hele klas de bom!
Iedereen in hoera stemming als die getrakteerd werden.. is nu toch niet meer voor te stellen!?
Je zou ervoor aangeklaagd worden, in de boeien geslagen, geschorst of ontslagen worden, kamervragen ;-) .. ;)
Pindakaasjes schreef:
27-06-2019 22:30
ohh' chocolade sigaretten!!
Dat vond de hele klas de bom!
Iedereen in hoera stemming als die getrakteerd werden.. is nu toch niet meer voor te stellen!?
Je zou ervoor aangeklaagd worden, in de boeien geslagen, geschorst of ontslagen worden, kamervragen ;-) .. ;)
Of chocolade sigaren, met een bruin "zilver"papiertje erom en een nét echt sigarenbandje, en die pakte je dan uit, en dan zat er chocolade in. Of van die sigaretjes van suikergoed, die waren raar genoeg ook bruin, met aan het uiteinde een wit stukje met een rood "veegje" erover wat dan de as moest voorstellen :)
pejeka schreef:
27-06-2019 22:40
Of chocolade sigaren, met een bruin "zilver"papiertje erom en een nét echt sigarenbandje, en die pakte je dan uit, en dan zat er chocolade in. Of van die sigaretjes van suikergoed, die waren raar genoeg ook bruin, met aan het uiteinde een wit stukje met een rood "veegje" erover wat dan de as moest voorstellen :)

haha, die chocolade sigaren kregen wij altijd met Sinterklaas in onze schoen.
Die sigaren zijn al lang uit de handel.. Sinterklaas over een paar jaar ook! :-D
Die choco ruiten mjammie

En bij warm weer een Mexicaantje met een kauwgombal als neus of prikkebeen
Jane Doe schreef:
27-06-2019 23:09
Die choco ruiten mjammie

En bij warm weer een Mexicaantje met een kauwgombal als neus of prikkebeen
In de jaren '70 had je een ijsje dat in een plastic hoorntje zat (tenminste, ik denk dat het plastic was) en dan helemaal onderin het puntje van dat hoorntje zat een kauwgombal (of was het een toverbal)? Geen idee meer hoe dat ijsje heette, maar het was heel populair toen.
pejeka schreef:
27-06-2019 23:16
In de jaren '70 had je een ijsje dat in een plastic hoorntje zat (tenminste, ik denk dat het plastic was) en dan helemaal onderin het puntje van dat hoorntje zat een kauwgombal (of was het een toverbal)? Geen idee meer hoe dat ijsje heette, maar het was heel populair toen.
Volgens mij heetten die ijsjes Gompies.
pejeka schreef:
27-06-2019 23:16
Deze?
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... lbeker-ijs

Liggen nog steeds in de vriezer bij AH. Echt jeugdsentiment, net als dubbellikkers :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven