De beste peuteractiviteiten
dinsdag 2 juli 2019 om 22:13
Ik heb een peuter, het is een schatje en ik wil graag wat leuks met hem doen, maar ik ben een beetje inspiratieloos. Dus, kom maar op met de suggesties!
Wat specificaties:
- Hij kan erg goed praten en begrijpt ook al veel met zijn ruim 2.5 jaar
- Het is (nog) niet zo'n knutselaar of tekenaar.
- Hij is snel afgeleid (binnen vijf minuten)
- Hij is snel gefrustreerd, dan gaat ie gillen en slaan
- Hij rent veel weg dus ik moet hem altijd scherp in de gaten houden
- Peuter heeft nog een oudere kleuterbroer
- zijn hobbies zijn koffie zetten met het nespressoapparaat, op de bank springen, met emmers en bakjes water spelen en daarheen fietsen waar ik juist niet naartoe wil.
Wat specificaties:
- Hij kan erg goed praten en begrijpt ook al veel met zijn ruim 2.5 jaar
- Het is (nog) niet zo'n knutselaar of tekenaar.
- Hij is snel afgeleid (binnen vijf minuten)
- Hij is snel gefrustreerd, dan gaat ie gillen en slaan
- Hij rent veel weg dus ik moet hem altijd scherp in de gaten houden
- Peuter heeft nog een oudere kleuterbroer
- zijn hobbies zijn koffie zetten met het nespressoapparaat, op de bank springen, met emmers en bakjes water spelen en daarheen fietsen waar ik juist niet naartoe wil.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:17
Ja, dat leek me leuk (helaas niet echt op een handig tijdstip...)
dinsdag 2 juli 2019 om 22:18
Hm het maritiem museum en miniworld ga ik es bekijken dat is ook wel leuk voor zijn broer.Morgenstond_ schreef: ↑02-07-2019 22:17Musea? Mocht je bij Rotterdam in de buurt wonen is het Maritiem museum misschien leuk en Miniworld vlakbij CS ook als het een treinenfan is.
In Noord-Holland heb je sprookjeswonderland en er zijn hier en daar ook van die grote buitenspeeltuinen.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:19
Koekjes bakken werkt bij hem dus niet (ja vijf minuten dus dat is me het gedoe niet waard)Caaf-Dracula schreef: ↑02-07-2019 22:17Zoon, bijna 2,5 is gek op cakejes bakken. En dan vooral de paddenstoelcakjes van Koopmans.
Kleien is ook een dikke hit, kan hij uren doen.
Kleien... zal ik morgen es proberen. Magisch zand vind hij wel erg leuk. Vooral er mee gooien
Koekjes bakken werkt bij hem dus niet (ja vijf minuten dus dat is me het gedoe niet waard)Caaf-Dracula schreef: ↑02-07-2019 22:17Zoon, bijna 2,5 is gek op cakejes bakken. En dan vooral de paddenstoelcakjes van Koopmans.
Kleien is ook een dikke hit, kan hij uren doen.
Kleien... zal ik morgen es proberen. Magisch zand vind hij wel erg leuk. Vooral er mee gooien
Nee, niet per se hoor.Morgenstond_ schreef: ↑02-07-2019 22:19Oh, je bedoelt misschien voor thuis. Mijn peuter speelt heel veel met kleine autootjes. En we hebben sinds kort een soort pikler driehoek in huis. Ook heel leuk.
Een pikler driehoek? Ff googlen...
dinsdag 2 juli 2019 om 22:20
Mijn peuter van 2 houdt enorm van zwemmen. Dat is zijn allergrootste hobby. En verder alles met voertuigen. Duplotreinen, vliegtuigspotten, autoritje maken, naar de bouwplaats gaan en graafmachines kijken, als het maar een motor heeft is hij gelukkig.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:22
Mijn peuter vindt zwemmen op zich leuk maar ook wel een beetje eng ofzo.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:25
Ja, broer heeft lego en we hebben ook veel duplo. Vindt ie ook wel leuk. Hij eet inmiddels de lego niet meer opMorgenstond_ schreef: ↑02-07-2019 22:23Is hij nog te klein voor lego CO? Mijn peuter speelt al een tijdje met lego van de Plus (zo'n supermarkt en boerderij die je kon sparen), maar misschien was hij toen net iets ouder dan 2.5.
Naar de bieb gaan is ook vaak leuk.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:36
Watertafel
Met een bak water en een natte kwast op de buitenmuur/stoep schilderen
Koekjes en cakejes bakken; deze versieren en opeten
Picknicken (eerst samen lekkere dingen maken)
Bos, kinderboerderij, speeltuin etc
Helpen met ‘poetsen’
Kapla!
Van strijkkralen onderzetters maken. Of zoiets (zie pinterest)
Fruit/bloemen plukken bij een dergelijke ‘tuin’
Canvassen kopen bij de action, deze beschilderen (al dan niet met de vingers)-> meteen een mooi cadeautje voor opa/oma/etc..
Ik haalde veel van pinterest.
Met een bak water en een natte kwast op de buitenmuur/stoep schilderen
Koekjes en cakejes bakken; deze versieren en opeten
Picknicken (eerst samen lekkere dingen maken)
Bos, kinderboerderij, speeltuin etc
Helpen met ‘poetsen’
Kapla!
Van strijkkralen onderzetters maken. Of zoiets (zie pinterest)
Fruit/bloemen plukken bij een dergelijke ‘tuin’
Canvassen kopen bij de action, deze beschilderen (al dan niet met de vingers)-> meteen een mooi cadeautje voor opa/oma/etc..
Ik haalde veel van pinterest.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:37
Toen ik voor het eerst koekjes met mijn kind bakte had hij ook ongeveer die leeftijd. Het proces van deeg kneden en koekjes uitsteken vond hij nog wel interessant. Maar dat die koekjes ook nog een tijdje de oven in moesten voordat hij ze kon eten was ik vergeten te vertellen. Dra-ma!
Gelukkig had ik nog een pak koekjes liggen...
Gelukkig had ik nog een pak koekjes liggen...
dinsdag 2 juli 2019 om 22:39
Naar de kinderboerderij. Naar de speeltuin. Mee boodschappen doen. Peuter hier speelt inmiddels ook graag situaties na. Dus als we op vakantie zijn geweest kan peuter zich daarna goed vermaken met doen alsof we op vakantie gaan. Eigen mini koffertje, spullen pakken en auto rijden
Stoepkrijt voor buiten. Met stokken en steentjes spelen buiten. Verstoppertje spelen (Nijntje verstoppertje of 1 van de andere varianten is ook een hit hier, kan misschien ook met kleuterbroer?)
Dansen op muziek
Stoepkrijt voor buiten. Met stokken en steentjes spelen buiten. Verstoppertje spelen (Nijntje verstoppertje of 1 van de andere varianten is ook een hit hier, kan misschien ook met kleuterbroer?)
Dansen op muziek