Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Snap ik helemaal Madrid. Goed dat je de dierenarts hebt gebeld voor advies maar fijn dat hij er niet meteen heen hoeft en nu kan bijkomen en ontstressen. Kan het zijn dat de zwarte randjes wat opgedroogd bloed is? Dit ziet er ook vaak heel donker uit.
Als je het later wat kan schoonmaken ziet het er waarschijnlijk al een stuk beter uit. Dat hoop ik tenminste voor jullie. Een kat hebben is heel fijn en leuk maar de momenten dat ze je een halve hartverzakking bezorgen absoluut niet :hug:
De grote rooie hier heeft de teckel van de buren eergisterenavond in elkaar gemept. Door omstandigheden is er momenteel tussen onze huizen geen erfafscheiding en is dit afgezet met een hekje en met wat gaas (heel provisorisch). De rooie voert al weken een staaractie uit, hij ligt dan vlak achter het hekje de teckel aan te staren en de teckel was onder het gaas doorgekropen.

De buren dachten dat de rooie weg snel naar binnen zou rennen maar die ging vol in de aanval (ja duh... een indringer in zijn tuin) en heeft de teckel een paar flinke meppen op zijn neus gegeven. De held kwam daarna overigens wel snel met een dikke staart naar binnen rennen. Om een paar minuten later alweer naar buiten te willen en ja hoor, weer vlak achter het hekje te gaan liggen :hihi:
De teckel durft nu niet meer naar buiten :$
Nou, ik kreeg net de uitslagen van Joost binnen. De nierwaardes zijn grotendeels genormaliseerd, met de bloedarmoede gaat het ook de goede kant op, maar haar hart is niet goed. Dat is toch ook gek? Ik snap niks meer van die poes. Volgende week dinsdag hartecho.
Calamitycat schreef:
03-07-2019 17:11
Snap ik helemaal Madrid. Goed dat je de dierenarts hebt gebeld voor advies maar fijn dat hij er niet meteen heen hoeft en nu kan bijkomen en ontstressen. Kan het zijn dat de zwarte randjes wat opgedroogd bloed is? Dit ziet er ook vaak heel donker uit.
Als je het later wat kan schoonmaken ziet het er waarschijnlijk al een stuk beter uit. Dat hoop ik tenminste voor jullie. Een kat hebben is heel fijn en leuk maar de momenten dat ze je een halve hartverzakking bezorgen absoluut niet :hug:
Zou kunnen dat het opgedroogd bloed is. Dat hoop ik dan maar. Zou ook kunnen dat hij ergens van een hek/schutting in een tuin gelazerd is en er toen niet meer uitkon. We zullen het nooit weten.
Ondanks dat ik super blij ben dat hij er weer is ben ik nog steeds ongerust. HIj ligt nog te slapen en is al uren niet van die stoel af geweest. Maar ja ik maak me te snel zorgen. Hij heeft na oud en nieuw ook de hele dag geslapen.
Nou inderdaad, wat een stress kan je erom hebben zeg. Niet normaal. Het grote nadeel van dieren hebben, het is leuk tot ze wat overkomt.

Drackie, wat naar zeg. Het zit jullie ook niet mee. Sterkte ermee! :hug:
Calamitycat schreef:
03-07-2019 17:14
De grote rooie hier heeft de teckel van de buren eergisterenavond in elkaar gemept. Door omstandigheden is er momenteel tussen onze huizen geen erfafscheiding en is dit afgezet met een hekje en met wat gaas (heel provisorisch). De rooie voert al weken een staaractie uit, hij ligt dan vlak achter het hekje de teckel aan te staren en de teckel was onder het gaas doorgekropen.

De buren dachten dat de rooie weg snel naar binnen zou rennen maar die ging vol in de aanval (ja duh... een indringer in zijn tuin) en heeft de teckel een paar flinke meppen op zijn neus gegeven. De held kwam daarna overigens wel snel met een dikke staart naar binnen rennen. Om een paar minuten later alweer naar buiten te willen en ja hoor, weer vlak achter het hekje te gaan liggen :hihi:
:-D

Hier passen poezen en hond ook op voor "mother from hell" poes van buren. Ze heeft haar twee kittens buiten. En ik de hele tijd maar denken wat zien mijn katten toch steeds door de spleten van de schutting. Vooral de jongens vinden de kittens erg interessant. En soms staat het de moeder niet aan en dan slaat ze toe.
Katjes zijn acht weken en zitten tot wanhoop van moeders overal.
Fijn Madrid dat hij terug is.
Drackie schreef:
03-07-2019 17:21
Nou, ik kreeg net de uitslagen van Joost binnen. De nierwaardes zijn grotendeels genormaliseerd, met de bloedarmoede gaat het ook de goede kant op, maar haar hart is niet goed. Dat is toch ook gek? Ik snap niks meer van die poes. Volgende week dinsdag hartecho.
Voor een leek niet te volgen, hopelijk snapt de dierenarts het hele verhaal.
Zo was hier niets te doen en ineens weer van alles bij te lezen!

Fijn dat je kat weer terug is Madrid. Lijkt me zo schrikken... Hopelijk valt het ook allemaal mee met zijn verwondingen.

Drackie, ik zal voor je duimen dat het meevalt. Aan jouw liefde en zorg zal het in ieder geval niet liggen.

Ik ben zojuist gebeld door het uitvaartcentrum. Mijn meiske wordt morgen gecremeerd. Ze wordt over zee uitgestrooid. Ik krijg een flesje met een plukje haar en een pootafdruk in gips. Misschien ga ik er nooit wat mee doen, kijk ik er nooit naar. Maar ik wil niet denken, had ik maar.... Want dan kan het niet meer. Maar was even slikken, morgen is ze dus echt weg....
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ah Madrid fijn dat hij weer thuis is!

Mijn kleine sloopkogel had ook weer iets uitgespookt vanochtend.

Stond een schoendoos dichtgeplakt in de serre. Toen ik vanochtend beneden kwam, had ie al het papier eruit gehaald en lag al het papier in kleine stukjes door de serre heen. Om kwart voor 6 staan opruimen haha. En hij weet het he, gaat heel onschuldig op zijn rug liggen met zn "puss in boots" oogjes 🙈😂🤣
Carpe Diem!
Sterkte ermee, MockTurtle. Ik kan me je pijn zo goed voorstellen. Wel mooi dat ze over zee wordt uitgestrooid maar het blijft verschrikkelijk natuurlijk. Hoe voel je je nu?

Jaime heeft zich nu verplaatst van het balkon naar zijn hangmat, hij liep toch wat hoog op zijn voorpoten, denk dat ze toch pijn doen met zijn wondjes. Hij at wel goed en heeft gedronken en ligt nu in de hangmat te slapen. Maar elk geluidje vindt hij doodeng. Geen enkele intentie om naar buiten te gaan tot nu toe. Dat mag hij vandaag ook niet meer van mij. Is hij veel te schrikachtig voor. Voor hetzelfde geld loopt hij onder een auto in zijn paniek. Ik ga zo zijn wondjes heel voorzichtig wat schoondeppen als hij het toelaat. Dan gaan we lekker vroeg naar bed.

Ik baal als een stekker dat ik morgen naar mijn werk moet. Ik heb anderhalve week vakantie gehad en uiteraard als zoiets gebeurd moet ik morgen weg en kan ik niet op hem letten. En moeder is ook vandaag op vakantie gegaan.
Zal mijn buren inlichten dat ze hem niet naar buiten mogen laten overdag als hij erom vraagt.

Ik vind het niets om hem alleen te moeten laten morgen. Als ik het niet vertrouw ga ik alsnog naar de DA. En ja grote kans dat ik overdrijf en me zorgen maak om niets. Maar ja ik ben nou eenmaal een stresskip met dit soort dingen. Zijn staart gaat wel heen en weer en staat omhoog zoals altijd. Hij mauwt ook niet van de pijn ofzo.
Qua gedrag is het grotendeels gewoon normaal, op het schrikachtige na.
Nou ja, het was me het dagje wel. Pfff. Ik zit er zelfs over te denken om hem vanaf nu weer binnen te houden, hoe zielig ook.
En je hebt geen enkel idee waar hij heeft kunnen zijn Madrid? Ik ben geen gedragsdeskundige, maar je zou toch wel echt zeggen dat hij zich ook ergens van kapot is geschrokken. Ik snap zo goed dat je hem liever niet alleen laat.... En dan overdrijf je maar. Lekker belangrijk, je wilt toch dat het goed gaat met je dier? Better safe than sorry zullen we maar zeggen!

Lief dat je ernaar vraagt. Het gaat met mij wel. Ik weet heus dat ze er niet meer is en niet meer terug komt, rationeel kan ik dat allemaal prima begrijpen. Maar gevoelsmatig heb ik nog steeds het idee dat ze ieder moment aan kan komen trippelen. Als ik naar foto’s kijk, voelt het ook niet alsof ze er niet meer is. Maar helaas is dat wel de harde waarheid. Maar het komt goed. Ze wordt niet vergeten....
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Al een tijdje meegelezen in het vorige topic, nu toch even ventileren bij gelijkgestemden.... Ik ga mijn allerliefste poes kwijtraken! :'-(
We hebben 3 katten, van 10, 12 en 20 jaar. Onze oude zwarte dame van 20 is altijd gezond en verschrikkelijk knuffelig geweest. Waar onze 10-jarige altijd tegen mijn man aankruipt, ligt zij altijd tegen mij aan of liever nog, bij me op schoot. :cat:
We zagen haar de laatste jaren natuurlijk wel steeds ouder en wat stijver worden, maar verder is er nooit iets aan de hand geweest. Sinds 1,5 week ineens incontinent voor urine, het loopt in haar slaap gewoon weg. Ook het eten ging de laatste weken slechter. Vorige week uitgebreid bij de dierenarts geweest, waar bloed is geprikt, een plasje is gecontroleerd en een echo en een rontgenfoto zijn gemaakt. Hierbij is niks geks gevonden, organen functioneren normaal, geen infecties, geen diabetes, geen aanwijzingen voor maligniteiten.
Sinds vrijdag eet ze helemaal niets meer. Draait haar kopje weg als er iets van eten in de buurt komt. Wel drinkt ze nog water, maar dat is het dan ook. De laatste dagen verzwakt ze dan ook snel. Ze is mager geworden en slaapt steeds meer. Toch is ze ook nog steeds heel aanhankelijk en wilt ze het liefst bij ons liggen. Ze lijkt zelf niet veel last te hebben van de situatie, eigenlijk ligt ze er gewoon heel rustig bij.

Ik vind het zo moeilijk om haar steeds verder achteruit te zien gaan. Ik hoop voor haar dat het niet te lang gaat duren, maar aan de andere kant wil ik haar nog niet kwijt en geniet ik nog van alle knuffelmomenten samen. Pfffff moeilijk hoor.... :'(
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Het bevalt me niks. Hij ligt te trillen als een rietje. Ik voel een slapeloze nacht aankomen.
Ik heb zijn wondjes een heel klein beetje gedept maar durf niet meer te doen.

En ja het zal vast de schrik zijn en snel genezen maar ik maak me zo'n enorme zorgen. Ik krijg mezelf gewoon niet rustig. Ga morgen wel kijken hoe het gaat en anders meld ik me wel ziek. Ik laat hem niet alleen als hij er nog zo trillerig bij ligt. En uiteraard gaat hij dan zsm naar de dierenarts.
Hè verdomme. :'(
Darkcrystal schreef:
03-07-2019 20:56
Al een tijdje meegelezen in het vorige topic, nu toch even ventileren bij gelijkgestemden.... Ik ga mijn allerliefste poes kwijtraken! :'-(
We hebben 3 katten, van 10, 12 en 20 jaar. Onze oude zwarte dame van 20 is altijd gezond en verschrikkelijk knuffelig geweest. Waar onze 10-jarige altijd tegen mijn man aankruipt, ligt zij altijd tegen mij aan of liever nog, bij me op schoot. :cat:
We zagen haar de laatste jaren natuurlijk wel steeds ouder en wat stijver worden, maar verder is er nooit iets aan de hand geweest. Sinds 1,5 week ineens incontinent voor urine, het loopt in haar slaap gewoon weg. Ook het eten ging de laatste weken slechter. Vorige week uitgebreid bij de dierenarts geweest, waar bloed is geprikt, een plasje is gecontroleerd en een echo en een rontgenfoto zijn gemaakt. Hierbij is niks geks gevonden, organen functioneren normaal, geen infecties, geen diabetes, geen aanwijzingen voor maligniteiten.
Sinds vrijdag eet ze helemaal niets meer. Draait haar kopje weg als er iets van eten in de buurt komt. Wel drinkt ze nog water, maar dat is het dan ook. De laatste dagen verzwakt ze dan ook snel. Ze is mager geworden en slaapt steeds meer. Toch is ze ook nog steeds heel aanhankelijk en wilt ze het liefst bij ons liggen. Ze lijkt zelf niet veel last te hebben van de situatie, eigenlijk ligt ze er gewoon heel rustig bij.

Ik vind het zo moeilijk om haar steeds verder achteruit te zien gaan. Ik hoop voor haar dat het niet te lang gaat duren, maar aan de andere kant wil ik haar nog niet kwijt en geniet ik nog van alle knuffelmomenten samen. Pfffff moeilijk hoor.... :'(
Ik heb vorig jaar mijn 20 jarige verloren, op een rotmanier. Weggekropen en niet tijdig terug kunnen vinden zonder waarschuwing vooraf. Op een gegeven moment is het op. De jouwe geeft het heel duidelijk aan. Verlies haar niet uit het oog want ze wandelen zo je leven uit.
Veel sterkte alvast.
MockTurtle schreef:
03-07-2019 20:13
Zo was hier niets te doen en ineens weer van alles bij te lezen!

Fijn dat je kat weer terug is Madrid. Lijkt me zo schrikken... Hopelijk valt het ook allemaal mee met zijn verwondingen.

Drackie, ik zal voor je duimen dat het meevalt. Aan jouw liefde en zorg zal het in ieder geval niet liggen.

Ik ben zojuist gebeld door het uitvaartcentrum. Mijn meiske wordt morgen gecremeerd. Ze wordt over zee uitgestrooid. Ik krijg een flesje met een plukje haar en een pootafdruk in gips. Misschien ga ik er nooit wat mee doen, kijk ik er nooit naar. Maar ik wil niet denken, had ik maar.... Want dan kan het niet meer. Maar was even slikken, morgen is ze dus echt weg....
Jij ook sterkte, ja dan zijn ze echt weg. Ik brand wel eens een kaarsje bij een foto.
Madrid87 schreef:
03-07-2019 22:14
Het bevalt me niks. Hij ligt te trillen als een rietje. Ik voel een slapeloze nacht aankomen.
Ik heb zijn wondjes een heel klein beetje gedept maar durf niet meer te doen.

En ja het zal vast de schrik zijn en snel genezen maar ik maak me zo'n enorme zorgen. Ik krijg mezelf gewoon niet rustig. Ga morgen wel kijken hoe het gaat en anders meld ik me wel ziek. Ik laat hem niet alleen als hij er nog zo trillerig bij ligt. En uiteraard gaat hij dan zsm naar de dierenarts.
Hè verdomme. :'(
Wat raar zeg, rillen als een rietje. Is hij ook paniekerig dan?
Veel sterkte Mock, Madrid, Drackie en Darkcrystal :hug:

Dat lijkt me heel erg naar Mieke, dat ze wegkruipen. Dat heb ik lang geleden met mijn bijna 21-jarige gelukkig nog net op tijd kunnen voorkomen. Zelf trek ik het overigens niet als mijn katten echt weg zijn, vandaar de as in knuffelstenen en de rest van het as, dat ik ooit in de tuin uit zou strooien, zit ook nog steeds in de blikjes. Ik kan het gewoonweg niet. Wil ze bij me houden al zijn ze dan niet meer lijfelijk aanwezig... het voelt alsof ze thuis zijn.
Madrid, neem hem lekker mee naar bed en probeer wat te slapen. Hopelijk is hij morgen minder angstig. Heb zo met je te doen meid, al die stress is niet goed voor je :hug:
miekemv schreef:
03-07-2019 22:52
Wat raar zeg, rillen als een rietje. Is hij ook paniekerig dan?
Trillen kan ook door koorts komen.. Ik zou toch even naar de DA gaan morgen hoor..
Hij heeft voor zover ik kan voelen geen koorts. Denk dat het gewoon de schrik is. Hij is niet super paniekerig hoor, hij ligt rustig op bed nu. Het trillen is nu over. Ik heb hem naar boven getild. Op zich merk ik nu niets geks aan hem, hij ligt te slapen. Nu ik nog.

Ik heb wat voor hem gezongen. Daar houdt hij van. Ik ga proberen wat te slapen. Het zijn maar wat schrammen, het komt wel goed met hem.
Zolang hij normaal eet en drinkt moet ik me niet zo'n zorgen maken. Bedankt voor al jullie lieve reacties. Sorry dat ik me zo aanstel. :redrose:
Madrid87 schreef:
03-07-2019 23:13
Hij heeft voor zover ik kan voelen geen koorts. Denk dat het gewoon de schrik is. Hij is niet super paniekerig hoor, hij ligt rustig op bed nu. Het trillen is nu over. Ik heb hem naar boven getild. Op zich merk ik nu niets geks aan hem, hij ligt te slapen. Nu ik nog.

Ik heb wat voor hem gezongen. Daar houdt hij van. Ik ga proberen wat te slapen. Het zijn maar wat schrammen, het komt wel goed met hem.
Zolang hij normaal eet en drinkt moet ik me niet zo'n zorgen maken. Bedankt voor al jullie lieve reacties. Sorry dat ik me zo aanstel. :redrose:
Lekker slapen Madrid.
Nou we zijn de nacht heel door gekomen. Hij heeft lekker geslapen ( en ik ook ) en net goed gegeten. Nu ligt hij weer in zijn hangmat te slapen. Nog geen enkele behoefte aan naar buiten gaan, en ik ga hem ook niet dwingen. Prima als hij nu weer een binnenkat wil worden. Maar ik denk dat als de schrik eraf is hij wel weer naar buiten wil. Hij hoorde net een geluidje en schrok weer. Verder was hij heel rustig toen ik wakker werd. Hij loopt weer soepeler en ziet er verder prima uit.
Ik kijk het nog even aan en ga straks toch gewoon werken. Ik laat hem wel gewoon binnen.

MockTurtle, waar hij zo van geschrokken is en of ik enig idee heb waar hij geweest kan zijn? Nee, echt geen idee. Normaal is hij altijd hier in de buurt, al heeft hij vorig jaar zomer wel eens bij mijn overburen in huis gestaan. Dus wie weet is hij ergens naar binnen gelopen en raakte hij toen opgesloten. Ik dacht eerst aan ruzie met een andere kat of hond maar hij heeft geen bloedende wonden verder. Hij ziet eruit alsof hij gegraven heeft voor zijn leven.
Ik weet niet wat het was maar hij is zich echt te pletter geschrokken. Zoveel is me wel duidelijk aan zijn angstige gedrag, wat echt niets voor hem is. Maar ja het zal wel loslopen.
Fijn dat het wel gaat met je. Het zal moeten slijten. Maar het blijft natuurlijk enorm pijnlijk en het gemis zal wel bij je blijven. :redrose: :hug:

Darkcrystal, ah wat vreselijk voor je. Sterkte ermee! :hug:
Calamitycat schreef:

Hahaha!!
Nu moet je zo een bordje ophangen met rooie zijn foto en 'Hier Waak Ik' ;-D
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik heb hem net naar de DA gebracht en mijn werk afgebeld. Hij kon ineens niet meer staan op zijn voorpoten en was helemaal verkrampt. Ik moest hem daar achter laten, wat ik echt verschrikkelijk vond.
Ze bellen me net dat hij behoorlijk veel pijn lijkt te hebben en dat het toch best ernstig is en ze hem onder narcose gaan brengen voor 2 grote rontgenfoto's. Ook kijken ze dan direct in zijn oor voor die eventuele poliep.
Ik maak me zo'n zorgen, zit helemaal te shaken hier en te janken als een klein kind.

Ik ben zo bang dat hij niet meer thuiskomt. :'(
Calamitycat schreef:

:rofl: geniaal!
Wij hadden vroeger thuis een oude schuwe, saaie kat.
De achterburen hadden een hele grote irritante rothond die een keer dwars door de struiken onze tuin in kwam.
Daar was ze het totaal niet mee eens, ze is hem in z'n nek gesprongen waarna die rothond nooit meer in onze tuin gekomen is :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven