Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
miekemv schreef:
30-06-2019 09:01
Hij is deze maand een jaar geworden. Van hem vind ik dat hij nog nooit mooi in het haar heeft gezeten wat een indicatie kan zijn voor een slechtere gezondheid.
Het kan zijn dat hij iets in zijn neus heeft, hij graait naar zijn linkerneusgat. Niesziekte kan natuurlijk ook.
Ach, nog een jonkie... Hoop dat het allemaal meevalt en dat hij straks een mugje uitniest.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
De lente / zomer brengt de echte jager in mijn kat naar buiten. De eerste paar maanden dat ik haar had, ving ze helemaal niks. Sinds twee maanden al twee vogels en een muisje. Ze kwam net weer de tuin inlopen met een dood roodborstje in haar bek. Zo ontzettend zonde :( helaas niks aan te doen, denk ik.
Trouwe meelezer hier. Nu toch maar eens reageren.

Sinds maart hebben vriend en ik een asiel kereltje in huis. Inmiddels alweer 14 maanden oud. ❤ Gevonden alleen op een drukke weg.

Zijn naam is Dushi en een echte knuffel. Al doet hij zijn koosnaampje (sloopkogel) ook wel eer aan.🙈😂

Zou hem absoluut niet meer willen missen!
Carpe Diem!
Sloopkogel :rofl: :rofl:

Paracutes helaas is dat de natuur

Hier heeft kleine rooie weer wat nieuws ontdekt hij kan in mijn gordijn klimmen :facepalm:
Dushi heeft de keukenrol uitgevonden. En vooral dat het leuk is om daar stukjes vanaf te krabben/ bijten. Tevens de matjes die voor de kattenbak liggen worden momenteel vakkundig gesloopt. 🙈

Dushi is rood / wit. Heb al eens gehoord dat dit de meest ondeugende katten zijn. Geen idee of het waar is, bereid me er wel alvast maar op voor 😂🙈
Carpe Diem!
Kleine rooie is ook rood/wit maar heeft alle streken geleerd van mijn oudste en dat is een cyper zonder rood :facepalm:
misspatrice, wat leuk, zo’n ondeugend hummeltje in huis! Jullie zullen je vast nooit vervelen met hem ;-D Super leuke naam ook!
misspatrice schreef:
02-07-2019 15:29
Trouwe meelezer hier. Nu toch maar eens reageren.

Sinds maart hebben vriend en ik een asiel kereltje in huis. Inmiddels alweer 14 maanden oud. ❤ Gevonden alleen op een drukke weg.

Zijn naam is Dushi en een echte knuffel. Al doet hij zijn koosnaampje (sloopkogel) ook wel eer aan.🙈😂

Zou hem absoluut niet meer willen missen!
Jeetje, een kleintje alleen bij een drukke weg.
Ik heb mijn kat al sinds 7 uur niet meer gezien. Hij is in geen velden of wegen te bekennen. Ik zit zo in de stress. Dit is echt niets voor hem. Ik ben de hele buurt al drie keer doorgeweest, heb op al zijn plekjes gezocht, geroepen maar niets. Dit is echt niet normaal voor hem. Hij is nooit ver weg en komt altijd als ik roep. Ik heb al op daken gekeken, in tuinen, maar niets.
Ja het is nog niet lang geleden maar mijn kat blijft geen uren weg. Ben zo bang dat hij in een schuur opgesloten zit of onder een auto gekomen is.

Iemand nog zoektips? En tips om te kalmeren. Ik zit helemaal te shaken hier. :cry:
Oh nee, Madrid! Is hij inmiddels alweer thuis? Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb dit pas nog meegemaakt met de mijne :| Ben je al langs je buren gegaan? Even vragen of zij hem vandaag gezien hebben en of ze hun schuren willen controleren? Mensen letten vaak niet op en doen gewoon de deur van hun schuur/garage dicht, terwijl er een kat binnen is.

Verder zou ik rondjes blijven lopen, blijven roepen, met snoepjes blijven rammelen, wie weet! Meer dan dat kan je denk ik ook niet echt doen. Ik weet niet of je een buurtapp hebt, maar daar zou je ook in kunnen vragen of ze hun ogen open willen houden.

Het maakt helemaal niet uit dat het "nog niet zo lang" is, hoor. Jij kent je kat het beste en als dit niets voor hem is, dan is dat zo.

Ik ga voor je duimen! :hug:
Nee hij is er nog niet. Ik heb er een heel slecht gevoel over. Dit is echt niets voor hem. Hij heeft vanochtend ook amper wat gegeten voor hij naar buiten ging en normaal heeft hij rond een uur of 10 dan wel honger en is hij allang weer klaar om naar binnen te gaan. Meeste van mijn buren zijn niet thuis helaas. Ga zo de deuren nog maar eens langs.

Ik heb Nextdoor ja, ga hem daar zo maar opzetten. Ik heb altijd gezegd dat de dag dat mijn kat niet thuis komt de dag is dat ik hem nooit meer terug zal zien. Dit kan niet goed zijn.
Hoe lang is de jouwe weggeweest? Lekker laatste dagje van mijn vakantie zo zeg. Pfff. Wat een stress. Dank je! Ik hou jullie op de hoogte. Zo nogmaals rondjes doen in de buurt. :'(
Madrid87 schreef:
03-07-2019 11:52
Nee hij is er nog niet. Ik heb er een heel slecht gevoel over. Dit is echt niets voor hem. Hij heeft vanochtend ook amper wat gegeten voor hij naar buiten ging en normaal heeft hij rond een uur of 10 dan wel honger en is hij allang weer klaar om naar binnen te gaan. Meeste van mijn buren zijn niet thuis helaas. Ga zo de deuren nog maar eens langs.

Ik heb Nextdoor ja, ga hem daar zo maar opzetten. Ik heb altijd gezegd dat de dag dat mijn kat niet thuis komt de dag is dat ik hem nooit meer terug zal zien. Dit kan niet goed zijn.
Hoe lang is de jouwe weggeweest? Lekker laatste dagje van mijn vakantie zo zeg. Pfff. Wat een stress. Dank je! Ik hou jullie op de hoogte. Zo nogmaals rondjes doen in de buurt. :'(
Is jouw kat gechipt? Je zou kunnen bellen met het de dierenambulance of het asiel of er een beestje met de beschrijving van jouw kat is binnen gebracht.

Verder, inderdaad de buren maar langs, wellicht heeft iemand iets gezien of zit hij bij hen in de schuur.

Heel veel sterkte, dit is zo'n onbeschrijfelijk klotegevoel..
He Madrid, wat naar is dit toch weer. Ik duim keihard mee in de hoop dat hij snel weer terecht is.
Probeer niet meteen van het ergste uit te gaan, hij is toen met oud en nieuw ook na urenlang weggeweest te zijn gewoon weer thuisgekomen. Zoals ik jouw kat heb leren 'kennen' hier loopt hij niet in zeven sloten tegelijk. Misschien zit hij inderdaad in een schuur opgesloten en kan hij er gewoon weer uit als er vanmiddag buren thuiskomen.
Hou je haaks meis, hoop dat je hem snel weer in je armen kunt sluiten :hug:
Madrid87 schreef:
03-07-2019 11:52

Nextdoor is een goede! Heb ik toen ook gedaan. Mijne vertrok die dag rond 9:30u van huis en ze kwam maar niet thuis en het duurde maar, terwijl ze normaal om de zoveel tijd even haar kopje laat zien. Ik wist gewoon dat er iets gebeurd was. Heb haar rond 17:00u aangemeld als vermist, terwijl we bleven zoeken. Rond 19:00u hoorde mijn moeder haar mauwen, zat ze opgesloten in een garagebox. Gelukkig was de eigenaar van de garage thuis en heeft hij de deur open gemaakt. Geen idee hoe lang ze daar heeft gezeten.

Blijf af en toe inderdaad rondjes lopen, ook goed zoeken in de struiken en onder auto’s en zo. Ik hield zelf ook Amivedi goed in de gaten voor het geval iemand haar had gevonden en ook een Facebook groep van mijn woonplaats voor gevonden en vermiste dieren. Zet desnoods de kattenbak buiten, ik las eens dat dat ook kan helpen, en probeer jezelf voor te houden dat hij zichzelf wel red. Ze zijn niet dom! :hug:
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt Madrid.
Ik heb net nog een rondje gedaan, met wat buren gesproken en ze gevraagd om een oogje in het zeil te houden. Kat is gechipt ja, zal de dierenambulance eens bellen.
Ik heb ook al op Amivedi gekeken maar nog niets. Dat hij met oud en nieuw weg was vond ik logisch, toen was hij doodsbang voor al het lawaai. Nu is er niets gebeurd waar hij bang voor zou moeten worden. Mijne is niet zo snel bang ook.
Hij gebruikt zijn kattenbak eigenlijk nooit meer dus betwijfel of dat nut heeft.

Ik probeer mezelf wijs te maken dat hij wel terug komt maar mijn gevoel zegt dat het helemaal mis is en dat ik hem nooit meer zie. Ik zag net buurtkat lopen die heel erg op hem lijkt en kreeg heel even hoop maar zag die meteen vervliegen toen ik doorhad dat het hem niet was. Ik probeer mezelf maar wat af te leiden maar het lukt me niet. Ga nu de dierenambulance bellen. Bedankt voor de lieve reacties.

Fijn dat je kat snel weer thuis was Parachutes!
Toch doet het zich bij mij ook soms voor. Een van de witjes bleef gewoon een dag en een nacht weg kortgeleden. En wat nou exact de reden is, hij heeft het nog niet weer gedaan en ik werd overstelpt met natte zoenen bij terugkomst. Soms maken ze langere tochten dan gebruikelijk of zijn ze ergens mee bezig, iets nieuws ontdekt. Zwartwitje zie ik in zomertijd zelfs maar een keer per dag. Had ik liever niet maar ja haar leven en haar keuze. Het mooie weer lokt ze naar buiten.
Jeetje Madrid! Hoop dat hij weer snel thuis is! Ik moet er niet aan denken dat Dushi naar buiten gaat en zo lang weg blijft.

Zet idd de kattenbak buiten, heeft zijn geur. En blijf zoeken met zn brokjes. Hopelijk komt hij snel weer tevoorschijn!

Kan hij niet bij iemand binnen zitten? Die denken dat het een zwervertje is en hem voeren?

Ik duim voor je!
Carpe Diem!
Hij is er weer. Hij zat ineens voor de deur. Denk dat hij ergens opgesloten zat. Zijn snuit zit vol modder en de sokjes van zijn voorpoten zijn wat gehavend en het velletje eraf. Dat heeft hij wel eens vaker gehad, dat geneest meestal vanzelf wel. Ik let even goed op hem.
Hij eet wel maar is wel een beetje angstig. Ik hou hem even goed in de gaten en anders gaan we zo even naar de DA als ik het niet vertrouw. Ik wil eigenlijk niet met hem sjouwen als hij nog zo bang is. Hij ziet er verder gewoon goed uit. Aleen wat geschrokken.
Ohhh, wat fijn dat hij er weer is, Madrid! Ik zat al de hele tijd deze pagina te verversen, haha. Kan heel goed zijn dat hij ergens vast heeft gezeten, zo te lezen heeft hij in ieder geval wel wat meegemaakt vandaag. Super dat hij in ieder geval gewoon eet! Ik hoop dat hij helemaal ok is! :heart:
Ah wat lief van je. Hij ziet er prima uit verder, hij loopt normaal, had erge honger. Hij leek alleen een beetje bang en een zijn hoge sokjes op de voorpoten zijn wat gehavend. Het bloed verder niet. Als ik het niet vertrouw ga ik wel naar de DA, maar voor nu laat ik hem even met rust. Hij heeft vermoed ik net zo'n stressvolle ochtend gehad als ik. Hij heeft nu even huisarrest voor de rest van de dag. Hij ligt op een tuinstoel te wassen nu.
Wat fijn dat hij weer terug is! Arme kat, wie weet wat voor angstig avontuur hij achter de rug heeft. Inderdaad maar even goed in de gaten houden die sokjes, meestal herstelt dat wel snel. Dikke knuffel voor kat en voor jou voor de stress van vandaag :cat:
Calamitycat schreef:
03-07-2019 14:24
Wat fijn dat hij weer terug is! Arme kat, wie weet wat voor angstig avontuur hij achter de rug heeft. Inderdaad maar even goed in de gaten houden die sokjes, meestal herstelt dat wel snel. Dikke knuffel voor kat en voor jou voor de stress van vandaag :cat:
Ja precies, hij heeft wel eens vaker wat aan die sokjes gehad. Niet op zijn pootjes zelf maar die erboven. Er hangt een velletje af, maar verder lijken ze intact. Het beetje bloed heeft hij er al af gelikt. Ik heb het even gecheckt met een papiertje maar het bloedt niet verder. Hij ligt nu lekker te slapen op de stoel. Hij is nog wel wat schrikachtig als er een onverwacht geluidje klinkt, wat ook niets voor hem is. Hij zal geheid goed in de stress gezeten hebben, waar hij ook was.
Misschien toch eens zo'n GPS ding aanschaffen. Soms vergeet ik toch even hoe gevaarlijk buiten kan zijn voor katten. Goed om even herinnert te worden.
Ik heb toch maar even met de DA gebeld om tips te vragen over zijn wondjes. Ze zei dat ik het schoon kon houden met afgekoeld gekookt water en dat als het gaat ontsteken ik wel langs moet komen. Maar verder vond ze het niet nodig dat ik nu meteen al langs kwam met hem. Hij ligt nog steeds op de stoel te slapen.
Ik laat hem voor nu maar even met rust. Straks kijken of ik zijn pootjes wat schoon kan maken. De wondjes hebben een zwart randje, alsof hij ze verbrand heeft.

Ik vind het zo sneu voor hem. Ondanks dat ik weet dat katten zovaak wondjes hebben en dat dit er ook gewoon bij hoort. Ik ben nou eenmaal een zwakkeling met mijn eigen kat. En dolblij dat hij weer thuis is. Toch blijft hij vandaag maar lekker binnen en morgen ook als ik op mijn werk ben. Geen zin in meer stress.
Jeetje Madrid, ik had dit even gemist maar wat fijn dat hij weer thuis is!

Joost moest vandaag weer voor controle. Ze doet het nog steeds supergoed, ze weegt nu 3,2 kg. Ze plast ook niet meer in huis, ze eet goed en is helemaal zichzelf. Ze hebben weer bloed geprikt en ik wacht nu op de uitslag. Ook hoorde de dierenarts een hartruisje dus voor de zekerheid wordt dat ook meegenomen in het bloedonderzoek, maar ze verwachtte niet dat dat echt iets was.

Ik heb trouwens deze besteld: https://www.zooplus.nl/shop/honden/benc ... ere/682601.

Ik moest vandaag met de bus (ik heb geen auto en had niemand die kon rijden) en dat is toch wel gedoe met zo’n reismandje. Nu kan ik straks gewoon op de fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven