Kan je lesbisch zijn voor één vrouw?
woensdag 3 juli 2019 om 16:44
Heey Iedereen,
Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.
Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie
Ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen. Ik ben 28 jaar en ik ben mijn hele leven alleen maar seksueel aangetrokken geweest tot mannen. Ik heb twee weken geleden een vrouw ontmoet van 35 bij mijn voetbalclub en we raakte aan de praat en ze heeft mij uitgenodigd om naar het vrouwenvoetbal te komen kijken bij haar thuis. Dat heb ik gedaan en het was heel gezellig. De dagen erna dacht ik steeds aan haar en ik heb zelfs erotische dromen gehad over haar. Het voelt echt als een verliefdheid. We hebben elkaar erna nog meerdere keren gezien en ik kreeg steeds vlinders in mijn buik elke keer als ik haar zag. Ik vind dit zo raar omdat ik nog nooit (en nu ook niet) mij aangetrokken heb gevoeld tot een vrouw... behalve tot haar.
Ik vroeg mij af of dit kan, dat je lesbisch of homo kan zijn voor één persoon en of iemand hiermee ervaring heeft?
Ik hoor graag van jullie

woensdag 3 juli 2019 om 16:51
Ik zou er niet zo diep over nadenken. Zij is degene die de gevoelens bij je heeft opgewekt, betekent niet dat zij de enige vrouw is die dat kan doen.
Ik heb ooit een nare break-up meegemaakt en toen had ik een hele goede vriendin die er voor me was. Toen dacht ik ook gevoelens te krijgen voor haar maar ik denk dat ik het meer verwarde met dankbaarheid/goede vriendschap. Het kan ook zoiets zijn.
Ik heb ooit een nare break-up meegemaakt en toen had ik een hele goede vriendin die er voor me was. Toen dacht ik ook gevoelens te krijgen voor haar maar ik denk dat ik het meer verwarde met dankbaarheid/goede vriendschap. Het kan ook zoiets zijn.

woensdag 3 juli 2019 om 17:07
Weet ik niet, Ik vind het zo opmerkelijk dat zij de enige is waarvoor ik zoiets voel.viva-amber schreef: ↑03-07-2019 16:51Al die hokjes....misschien val je op haar als mens/persoon: waarom moet er een hokje aan vast?
woensdag 3 juli 2019 om 17:09
Ik vind wel een groot deel van de mannen aantrekkelijk ja. van Justin Bieber tot Jeff Goldblom. Maar bij vrouwen is het alleen haar. En dat vind ik erg verwarrend

woensdag 3 juli 2019 om 17:10
Ik ken ook biseksuelen die vaker (of meestal) wat voelen voor het ene geslacht. Volgens mij werkt dat gewoon zo. Waarom zou iemand die biseksueel zich evenredig aangetrokken moeten voelen tot beide geslachten? Bij de mensen die ik ken die bi zijn, is het vaak hetzelfde verhaal als bij jou...WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:07Weet ik niet, Ik vind het zo opmerkelijk dat zij de enige is waarvoor ik zoiets voel.
woensdag 3 juli 2019 om 17:10
Daar dacht ik ook aan ja. Maar moet ik dan niet aangetrokken zijn tot meerdere vrouwen dan alleen één?
woensdag 3 juli 2019 om 17:11
Ik voel me niet bij bi, het is alleen haar.Marigold1986 schreef: ↑03-07-2019 17:10Ik ken ook biseksuelen die vaker (of meestal) wat voelen voor het ene geslacht. Volgens mij werkt dat gewoon zo. Waarom zou iemand die biseksueel zich evenredig aangetrokken moeten voelen tot beide geslachten? Bij de mensen die ik ken die bi zijn, is het vaak hetzelfde verhaal als bij jou...

woensdag 3 juli 2019 om 17:13
Dat kan ook. Het is aan jou hoe je iets wil noemen.
Zou je het moeilijk vinden als je ook op vrouwen zou vallen?

woensdag 3 juli 2019 om 17:13
Van wie moet dat precies dan? Is er een wet voor?WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:10Daar dacht ik ook aan ja. Maar moet ik dan niet aangetrokken zijn tot meerdere vrouwen dan alleen één?
woensdag 3 juli 2019 om 17:14
Ja, ik vond het alleen zo opvallend omdat ik nog nooit het vermoeden had dat ik verliefd kon worden op een vrouw. En ik heb een tijdje niet gedatet dus ik snap niet waar die gevoelens vandaan komen.kopjechino schreef: ↑03-07-2019 16:51Ik zou er niet zo diep over nadenken. Zij is degene die de gevoelens bij je heeft opgewekt, betekent niet dat zij de enige vrouw is die dat kan doen.
woensdag 3 juli 2019 om 17:16
Het is opeens zo'n bus van links. Ik heb er eerlijk nooit over nagedacht. Dus het idee is zo nieuw. Ik vind het ook moeilijk om zo er iets bij voor te stellen.Marigold1986 schreef: ↑03-07-2019 17:13Dat kan ook. Het is aan jou hoe je iets wil noemen.
Zou je het moeilijk vinden als je ook op vrouwen zou vallen?
woensdag 3 juli 2019 om 17:17
Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.

woensdag 3 juli 2019 om 17:22
Ik snap je heel goed. Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht dat ik misschien op een vrouw kon vallen. Het kan heel verwarrend zijn. Ik wilde ook graag weten wat het betekende voor wie ik was, hoe ik mezelf zou noemen. Niet omdat ik het schaamtevol vond, maar gewoon omdat ik het ook niet had gedacht...

woensdag 3 juli 2019 om 17:23
Sommige bi vrouwen komen er op hun 6e al achter dat ze ook op vrouwen vallen, anderen als ze 12 zijn en weer anderen ver in de twintig. Wat maakt het uit, blijkbaar ben je gewoon nog niet eerder zon leuke vrouw tegengekomen of sta je er nu meer voor open onbewust.WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:14Ja, ik vond het alleen zo opvallend omdat ik nog nooit het vermoeden had dat ik verliefd kon worden op een vrouw. En ik heb een tijdje niet gedatet dus ik snap niet waar die gevoelens vandaan komen.
Prima toch? Ik ben ook volgens de boekjes bi, maar noem mezelf niet perse zo omdat ik een label gewoon niet nodig vind. Ik kwam daar ook pas wat later achter en ben nu met een man getrouwd. Alles kan en mag.
En seksuele aantrekkingskracht zonder bijv een relatie te willen kan ook, dat hebben de meeste hetero vrouwen ook weleens bij een man.

woensdag 3 juli 2019 om 17:24
Nou dan hou je je daar toch voor nu aan vast? voor je eigen duidelijkheid?WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:17Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.
woensdag 3 juli 2019 om 17:24
Maar lesbisch slaat nog minder op jou. Ik zou me er niet zo druk om maken en er niet een term aan proberen te hangen.WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:17Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 3 juli 2019 om 17:26
Ow wauw.WinterLenteZomerZon schreef: ↑03-07-2019 17:17Ik had zijn LGBT video op youtube gezien en die zeiden dat je alleen bi was als je op meerdere mannen of vrouwen kon vallen. Dus dat sloeg niet echt op mij dacht ik.
woensdag 3 juli 2019 om 17:28
Dit.doornroosje9 schreef: ↑03-07-2019 17:13Wat maakt het uit? Je valt op een persoon, niet een geslacht. Dat is mijn mening.
Je bent verliefd op een vrouw, prima toch. Waarom moet dat per se een naam hebben?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 juli 2019 om 17:29
Ja zo voel ik mij ook. Ik denk dat als ik haar niet ontmoet zou hebben mijn gevoelens ook niet 'ontwaakt' zouden zijn. Maar ik vind het alleen zo verwarrend dat zij dan de enige vrouw is waar ik iets voor kan voelen.Marigold1986 schreef: ↑03-07-2019 17:22Ik snap je heel goed. Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht dat ik misschien op een vrouw kon vallen. Het kan heel verwarrend zijn. Ik wilde ook graag weten wat het betekende voor wie ik was, hoe ik mezelf zou noemen. Niet omdat ik het schaamtevol vond, maar gewoon omdat ik het ook niet had gedacht...