Woedeaanval vriend

04-07-2019 09:48 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond werd mijn vriend “ineens” woedend over iets wat hij nodig heeft maar niet kan vinden. Hij verweet mij dat ik altijd alles maar opruim en hij het daardoor niet kon vinden. Razend en tierend gooide hij met wat spullen door het huis. Daarna werd ik genegeerd waardoor ik een schuldgevoel kreeg. Maar ik heb datgene wat hij zocht, werkelijk niet eens gezien dus krijg de schuld van iets wat ik niet gedaan heb. Ik vind zijn reactie echt niet normaal. Ik ben dan ook weggelopen en de volgende ochtend zonder iets te zeggen weggegaan. Graag jullie advies hierover.. Ik voel me er niet goed bij.
Essentio schreef:
04-07-2019 11:03
Dat schuldgevoel kreeg je niet maar het werd je door je strot geduwd door die labiele "vriend" van je. Psychopaten hebben daar een handje van. Eén keer zo vernederd worden is al onacceptabel laat staan drie à vier keer per jaar!
Dus we gaan van een man die stress heeft, iets niet kan vinden en daarom buitensporig boos is geworden naar 'hij is een psychopaat'
Buitensporig boos op die manier zou voor mij al een dichte deur zijn. Of die gewoon een lul is of een pyschopaat, maakt geen bal uit.
Heeft niet iedereen dat wel eens? Dat je niet lekker in je vel zit, een rotdag had en dan bij thuiskomst ipv ontspanning gelijk irritatie vindt en je lontje onmiddelijk 'pang' zegt?
Ja 3 x per maand is veel, maar om nou te zeggen psychopaat etc. Of zijn jullie altijd helemaal relaxed en nooit onredelijk. Uiteraard zou ik het er wel over hebben, dat je dit niet okay vindt.
Psychopaat is misschien overdreven, maar ik vind hem wel manipulatief. Hij kent zijn vriendin waarschijnlijk goed genoeg om te weten dat zij zich schuldig gaat voelen als hij haar dat gevoel geeft, ook al heeft ze geen enkel aandeel in het kwijtraken van zijn spullen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vergeetmenietje1980 schreef:
04-07-2019 11:16
Heeft niet iedereen dat wel eens? Dat je niet lekker in je vel zit, een rotdag had en dan bij thuiskomst ipv ontspanning gelijk irritatie vindt en je lontje onmiddelijk 'pang' zegt?
Ja 3 x per maand is veel, maar om nou te zeggen psychopaat etc. Of zijn jullie altijd helemaal relaxed en nooit onredelijk. Uiteraard zou ik het er wel over hebben, dat je dit niet okay vindt.
Dan kom je er wel direct daarna op terug. Hij heeft haar de rest van de avond genegeerd en negeert haar nog steeds. Dat vind ik geen kort lontje meer.
Ik zou dr een beetje om lachen denk ik. Hoe heb jij gereageerd?
04-07-2019 11:16

Nee, ik heb nog nooit met spullen gegooid en de ander de schuld gegeven En dan lekker gaan negeren. En nu nog geen excuses ofzo.

Ja, wel eens onredelijk gereageerd. Zeker meer dan 1x keer. Tuurlijk. Maar niet zo..En dan als je kalm ben je excuses aanbieden.

En ik zou van de reactie zoals TO hem beschrijft meteen afknappen.
Ik ruim inderdaad ook op
Omdat hij alles laat slingeren
Dus, als hij iets niet kan vinden, dan vraagt hij het aan mij tegenwoordig

Ik heb hem snel afgeleerd om iets wat hij doet, op mij af te reageren.
Daar heb ik helemaal geen zin in
Maar ik geef in the heat of the moment wel meteen aan dat het gedrag not done is.

Ik denk dat je dat voortaan ook echt moet gaan doen. Je laat je niet zo behandelen.
Gewoon meteen zeggen.
Ja, ik heb ook wel eens een boze bui. Maar het laatste wat ik doe is mijn partner de schuld geven.
Lucifer2018 schreef:
04-07-2019 11:19
Nee, ik heb nog nooit met spullen gegooid en de ander de schuld gegeven En dan lekker gaan negeren. En nu nog geen excuses ofzo.

Ja, wel eens onredelijk gereageerd. Zeker meer dan 1x keer. Tuurlijk. Maar niet zo..En dan als je kalm ben je excuses aanbieden.

En ik zou van de reactie zoals TO hem beschrijft meteen afknappen.
Eigenlijk hebben we te weinig informatie.
Want heeft hij bijvoorbeeld iets kapot gegooid of was hij op zoek naar een rekening en heeft hij een stapel papieren op de grond gegooid (vind ik wel een verschil, iets kapot maken vind ik echt not done)

TO is zelf weggelopen en ik denk niet dat dat na uren genegeerd worden was, en ze negeren elkaar nu.

Daarbij als ik iets kwijt zou zijn en mijn man zou niet meehelpen met zoeken maar op de bank blijven zitten dan zou mij dat ook nog meer irriteren (We weten niet of TO meehielp met zoeken)
parbleumondieu schreef:
04-07-2019 11:27
Ja, ik heb ook wel eens een boze bui. Maar het laatste wat ik doe is mijn partner de schuld geven.
Nou in een boze bui roepen wij ook wel eens naar elkaar ' heb jij weer lopen opruimen zeker??'.

En gooien met spullen, inderdaad. Is dat een vaas die door de kamer vliegt of kussens van de bank en door papieren om te zoeken.
Wat een hysterische reacties.
Moet je eens vrouwen daten en er zelf een zijn. Dit klinkt gewoon als PMS.
Iedereen heeft het recht om heel af en toe onredelijk uit zijn/haar stekker te gaan, als je het daarna dan maar weer driedubbel en overdreven goed maakt.
Als hij dat uiteindelijk meestal doet zou ik er gewoon om lachen.

Veel succes, als je iemand moet vinden die zich nooit afreageert, eeuwig redelijk is en altijd een gelijkmatig humeur heeft.
Snarky schreef:
04-07-2019 11:37
Wat een hysterische reacties.
Moet je eens vrouwen daten en er zelf een zijn. Dit klinkt gewoon als PMS.
Iedereen heeft het recht om heel af en toe onredelijk uit zijn/haar stekker te gaan, als je het daarna dan maar weer driedubbel en overdreven goed maakt.
Als hij dat uiteindelijk meestal doet zou ik er gewoon om lachen.

Veel succes, als je iemand moet vinden die zich nooit afreageert, eeuwig redelijk is en altijd een gelijkmatig humeur heeft.
Maarrr, dan zeg je daarna Sorry
Liefst dezelfde minuut nog, of binnen een uur
En anders direct de volgende ochtend
04-07-2019 11:34
Nou in een boze bui roepen wij ook wel eens naar elkaar ' heb jij weer lopen opruimen zeker??'.

En gooien met spullen, inderdaad. Is dat een vaas die door de kamer vliegt of kussens van de bank en door papieren om te zoeken.
Nou, wij niet toevallig, omdat ieder zijn eigen spullen opruimt. Anders zouden we dat wel roepen. Maar als de hysterie uitgekuurd is na 5 minuten, schaam je je toch? Om dagen boos te blijven op iemand alleen omdat het kan is niet fraai.
Het komt 3-4x per jaar voor dat hij ontploft en jou de schuld geeft, begrijp ik dat goed?

En daarna? Komt hij er op terug, geeft hij excuses en neemt hij zijn woorden terug?

Of niet, en hou jij je mond voor de lieve vrede?
parbleumondieu schreef:
04-07-2019 11:38
Nou, wij niet toevallig, omdat ieder zijn eigen spullen opruimt. Anders zouden we dat wel roepen. Maar als de hysterie uitgekuurd is na 5 minuten, schaam je je toch? Om dagen boos te blijven op iemand alleen omdat het kan is niet fraai.
Waar staat dat hij dagen boos is?
lilalinda schreef:
04-07-2019 11:38
Maarrr, dan zeg je daarna Sorry
Liefst dezelfde minuut nog, of binnen een uur
En anders direct de volgende ochtend
Maar ze heeft hem de silent treatment gegeven dus dat kon niet...
De silent treatment, doei. Omdat ze geen zin had om de hele avond naar zijn getier te luisteren. Als hij sorry had gezegd had ze dat heus niet genegeerd.
susan wijzigde dit bericht op 04-07-2019 12:04
70.95% gewijzigd
quattro-stagioni schreef:
04-07-2019 11:54
Het komt 3-4x per jaar voor dat hij ontploft en jou de schuld geeft, begrijp ik dat goed?

En daarna? Komt hij er op terug, geeft hij excuses en neemt hij zijn woorden terug?

Of niet, en hou jij je mond voor de lieve vrede?
Hij komt er daarna vaak niet op terug. Ik begin er dan over (nadat we elkaar een tijdje stil zwijgen) omdat ik het uit wil praten. Hij vindt dan vaak alsnog dat het 'logisch' is dat hij geirriteerd/boos was want... In dit geval dus iets wat hij niet kan vinden en ik volgens het vast en zeker verplaatst heb. Dus geen sorry. Ik heb hem inderdaad nog niet gesproken erover. Plus dat ik vind dat hij er over moet beginnen en allereerst zijn excuses moet aanbieden voor zijn kinderachtige gedrag (maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren). Het is inderdaad met iets gooien wat kapot gevallen is. Het gaat mij er niet om wat het is maar wel dat ik dat soort ''agressie'' intimiderend vindt op zo'n moment. We wonen samen ja.
Nietalleenik schreef:
04-07-2019 12:04
Hij komt er daarna vaak niet op terug. Ik begin er dan over (nadat we elkaar een tijdje stil zwijgen) omdat ik het uit wil praten. Hij vindt dan vaak alsnog dat het 'logisch' is dat hij geirriteerd/boos was want... In dit geval dus iets wat hij niet kan vinden en ik volgens het vast en zeker verplaatst heb. Dus geen sorry. Ik heb hem inderdaad nog niet gesproken erover. Plus dat ik vind dat hij er over moet beginnen en allereerst zijn excuses moet aanbieden voor zijn kinderachtige gedrag (maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren). Het is inderdaad met iets gooien wat kapot gevallen is. Het gaat mij er niet om wat het is maar wel dat ik dat soort ''agressie'' intimiderend vindt op zo'n moment. We wonen samen ja.
Ik was er al bang voor, maar wilde niet meteen al aannames doen.

Kun jij dit volhouden, leven in een relatie vol landmijnen die opeens zo heftig kunnen ontploffen? Want dit zal niet veranderen. Ik wil niet vervelend zijn, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit erger kan gaan worden. Al helemaal als er kinderen zijn.
Mevrouw_SpuitElf schreef:
04-07-2019 12:00
Maar ze heeft hem de silent treatment gegeven dus dat kon niet...
Corrigeer me gerust als ik het fout heb, maar volgens mij kreeg zij de silent treatment en gaf zij die niet. Met als doel: dat zij een schuldgevoel kreeg.
kindrebel schreef:
04-07-2019 10:45
Ik zou daar niet eens serieus op ingaan denk ik. Maar eerder iets in de trant van "koekoek, gaat ie lekker?"
Dit.
Ik heb regelmatig Donald Duck achtige driftbuien. Maar: ik vind wel dat het dus aan hem is erop terug te komen en excuses aan te bieden.
Het is buitenproportioneel en jij verdient dat niet.
Ik neem aan dat hij zich dit gedrag ook niet naar de kantinejufrouw veroorlooft dus het kan niet door de beugel.
quattro-stagioni schreef:
04-07-2019 12:11
Ik was er al bang voor, maar wilde niet meteen al aannames doen.

Kun jij dit volhouden, leven in een relatie vol landmijnen die opeens zo heftig kunnen ontploffen? Want dit zal niet veranderen. Ik wil niet vervelend zijn, maar uit eigen ervaring weet ik dat dit erger kan gaan worden. Al helemaal als er kinderen zijn.
Mijn man kon ook flink ontploffen (maar zei sorry) kreeg daar ook last van, van mij, maar ook op zijn werk. Het wordt vooral in werksituaties echt als Kinderachtig gedrag gezien. Hij had er zelf last van, en deed echt zijn best te veranderen.
Maar de omslag kwam, toen oudste dochter kleuter was en hem een keer zei, Papa, jij bent altijd boos
Daar schrok hij van, ineens zag hij hoe hij nu net als zijn vader was (en die wilde nooit veranderen) en heeft hij hulp gezocht.
Met een coach vastgesteld waar het vandaan kwam. En... het is echt over
Nietalleenik schreef:
Hij kan zich zo gedragen omdat niemand hem daarvoor een strobreed in de weg legt.
Hij kan geen 6 jarig gedrag meer vertonen. Zo ga je NIET met elkaar om! Ja, je mag boos zijn. Maar hou het wel in perspectief ja! Dan moet je het op een goede plek neerleggen, moet je er niet op het laatste moment om zoeken. En zéker ga je NIET mij dood negeren omdat je boos bent. Zo zijn we niet getrouwd!

Want zo kan hij ook niet doen op zijn werk, zijn collega's dood negeren en met spullen gooien. En dat doet hij dan ook niet. Want dan volgen consequenties.

Slikken of stikken voor hem.
Nietalleenik schreef:
Dat kan je vinden, maar als hij het niet doet, doet hij het niet. Mijn man heeft dat in de 13 jaar dat wij samen zijn ook wel eens (3 keer, schat ik) gehad. Reken maar dat hij heeft geweten dat zo'n gedrag niet door de beugel kan. Ik ga echt niet wachten om dat aan hem duidelijk te maken totdat hij erover begint hoor...
Als jij dat intimiderend vindt, is het minste wat je kan doen zeggen tegen hem dat jij dat intimiderend vindt en dat jij dat gevoel niet wenst te ervaren binnen een liefdesrelatie. Wat vindt hij daarvan?
Als jij het belangrijker vindt dat hij erover begint en hij doet dat niet, dan tja....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven