Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Het ís ook gewoon super heftig in het begin suiker. Vond ik hier ook!
Heb 't even gemist, maar wat is er met je vrouw? Was het een zware bevalling? En dreumes is ook gewoon echt nog klein. Dus dat is gewoon heel pittig. Maar wordt vanzelf makkelijker. En dan lijkt de periode dat het zo heftig was ineens heel kort maar nu je er middenin zit heb je daar vrij weinig aan lijkt het eindeloos te duren. Geniet maar lekker van dat hele kleine, bij 4 maanden zijn zijn ze alweer zo groot :cry:
Teckel: ze is ingeleid omdat ze de 42 weken aantikte, ballonnetje, oxytocineinfuus, alles erop en eraan. In totaal 2 lange dagen bezig geweest. Nu heeft ze uitvalsverschijnselen in voet en een blaas die ze niet meer voelde. Ze is erg down doordat ze weinig kan. Is doorgestuurd naar een neuroloog. Iets met een zenuw die niet helemaal meer goed gaat door of de lange persfase of de ruggeprik... kraamhulp was bang voor postnatale depressie, het gaat met vlagen. Vandaag kwam ik thuis van werk en was ze gigantisch aan het huilen en wilde ze niks. Ik heb na vrijdag vakantie, dus dan kan ik er beter zijn. Het is echt afwachten en uitzitten.
En gaat ook snel! Afgelopen 2,5 week zijn ook echt voorbij gevlogen.
Het wat een rottige start dan voor je vrouw. Om het even in perspectief te plaarsen: ik was de eerste weken na een dag met alleen baby en dreumes als vriend thuis kwam van werk ook niet veel meer dan een huilend hoopje. En dat is allemaal goed gekomen. Nou had ik niet zo'n rottige start als je vrouw maar het is voor een deel denk ik ook echt heel normaal! Als je je zorgen maakt wel op tijd aan de bel trekken bij de huisarts. Fijn dat je bijna vakantie hebt.
Ach Suiker :hug:

Ik weet om eerlijk te zijn niet meer hoe het hier ging die eerste weken :$ (lang leve horrormonen!)

Al moet ik wel toegeven, nu ik erover nadenk, dat ik iedereen heb "aangeraden" om in maart te bevallen, want "dan heb je daarna lekker steeds van die rare weken met feestdagen en lange weekenden, zodat je partner vaker thuis is. "

Klinkt toch ook niet helemaal alsof ik er gelijk aan gewend was :bonk:

Ik weet wel dat de tv toen mijn beste vriend was, elke keer als ik dochter op bed ging leggen mocht zoon een filmpje kijken...

Zoals Teckel al zegt: trek je aan de bel als je denkt dat het mis dreigt te gaan?
Haha ik noem ze altijd hormonsters.
Verder tv check. Nog steeds. Maar dochter slaapt nu sinds enkele weken goed in de wagen dus gaan er ook veel op uit nu.
Oh en in maart bevallen is idd top met die feestdagen en ook snel mooi weer!
Teckeltje88 schreef:
10-07-2019 21:33
Haha ik noem ze altijd hormonsters.
Verder tv check. Nog steeds. Maar dochter slaapt nu sinds enkele weken goed in de wagen dus gaan er ook veel op uit nu.
Als de tv alleen gaat vervelen, geef er dan rozijntjes in een bakje bij. Dan moet je ze daarna wel deels uit je bank peuteren, maar het levert je wel extra tijd met de baby op :whistle:

Die wagenslapers zijn echt helden! Oudste had dat helemaal niet, jongste heeft dat heel lang gehad :yes: . Ik parkeerde haar in de speeltuin onder een boom, en als ze dan wakker werd had ze ook nog een natuurlijke mobile om naar te kijken.
(Check tegenwoordig wel even of het geen eikenboom is)
Maartje2016 schreef:
10-07-2019 21:39
Als de tv alleen gaat vervelen, geef er dan rozijntjes in een bakje bij. Dan moet je ze daarna wel deels uit je bank peuteren, maar het levert je wel extra tijd met de baby op :whistle:

Die wagenslapers zijn echt helden! Oudste had dat helemaal niet, jongste heeft dat heel lang gehad :yes: . Ik parkeerde haar in de speeltuin onder een boom, en als ze dan wakker werd had ze ook nog een natuurlijke mobile om naar te kijken.
(Check tegenwoordig wel even of het geen eikenboom is)
Haha ja die rozijnen of een knijpfruit of bakje met stukjes soepstengel. Wel even de hond op de gang anders gilt bij continu 'nee *naam hond* mij toeptengel/sijne/iets wat door moet gaan voor knijpfruit'

En idd slapend de wagen parkeren en met de dreumes aan de gang. Ideaal. En als ze wakker wordt huilt ze ook niet. Wat een model kind.
De eerste 3 maanden sliep ze nauwelijks in de wagen. Dat was echt k*t. Maar bleek door reflux te komen en daardoor zeer slecht drinken. Nu dat in rustiger vaarwater zit heb ik ineens zo'n chille baby!
Oh suiker, dat klinkt wel pittig voor jullie allemaal. Wat naar dat je vrouw nog last heeft van de bevalling en ook iet goed in haar vel zit. Ik kan me voorstellen dat er daarom veel op jou neer komt, maar ook dat dat wel zwaar is. Fijn dat je binnenkort vakantie hebt en je er meer kan zijn.
En precies wat eerder gezegd werd: het wordt beter! Ik kon de mensen soms wel wat doen die zeiden 'geniet er maar van, want ze zijn zo snel groot', maar het is wel waar. Voor nu een hele dikke knuffel voor jullie allemaal :hug:

Rijden tijdens slaapje: hier hadden we een kind dat een periode alleen wilde slapen overdacht als we wandelden. Dus niet parkeren onder een boom, dan was mevrouw wakker. Uren met haar gelopen, maar het werkte wel.

Rozijntjes als bezigheidstherapie werkt hier overigens niet, dochter pakt een handvol en propt ze allemaal tegelijk naar binnen. En uit een doosje lukt (nog) niet, dus dat geeft ook alleen naam frustratie. Hier is Juf Roos onze vriend(in) in moeilijke tijden...
Ai Suiker, dat klinkt ook wel echt heel heftig! Hopelijk snel alles in rustiger vaarwater..
Inmiddels heb ik officieel een peuter.. Dus ik zeg gedag! :bye:

En Suikerwafel nog van harte gefeliciteerd! En ook sterkte voor de eerste tijd, tis niet makkelijk zo te horen.
Jeetje suiker dat is nogal een heftige start...! :hug:
Trek op tijd ergens aan de bel voor hulp als je ook maar enige twijfel hebt zou ik zeggen!

Zoon heeft altijd wel goed in de wagen geslapen.
Maar ik heb dan ook best veel gewandeld (nog steeds) ook vanwege de hond. Heerlijk is dat. Zoon is ook echt een buiten kind. Blijer kun je hem niet maken dan buiten rondstappen, wandelen, fietsen, speeltuin.
Een dag met slecht weer is hier dan ook echt een "rot" dag. Dan is het vaak extra naar de supermarkt of een rondje tuincentrum haha

Filmpjes hier meestal na het eten even een kwartiertje zodat wij rustig kunnen opruimen.
Zoon vind Joki en Jet, Nijntje, Sesamstraat (Elmo) leuk.
Tralalalala
Maartje, dat klinkt goed van die Landal huisjes! Heb je tips? Het maakt ons niet zoveel uit waar we naartoe gaan, zolang het maar weg van huis is ;-)

Suiker, jeetje, wat een heftige tijd voor jullie allemaal. Hopelijk is vrouw snel weer de oude en vinden jullie wat meer rust.
Die eerste periode is hoe dan ook heftig, maar dit is wel erg veel tegelijk zeg..

Hier mag dochter op gezette tijdens tv kijken. De ene keer is dat via Youtube naar Cocomelon of de ( belachelijke) filmpjes over het uitpakken van klei met cadeautjes.
En het standaard avondritueel is dat ze Sesamstraat kijkt en daarna Mike de Ridder/Noddie de detective. Sesamstraat heeft mijn man ingebracht, nostalgie. Ach ja, ze vindt het prima!

Hier sliep dochter helemaal niet in de kinderwagen, ik heb hele goede hoop dat nummer 2 dat wel wil ;-) Ze zal hoe dan ook vaker mee moeten in de kinderwagen, want dochter 1 moet uitgelaten worden ;-)
Merk toch dat ik een stuk relaxter in alles sta op dit moment, bij dochter moest alles volgens de boekjes, richtlijnen en ik merk dat ik dat het afgelopen jaar al behoorlijk los heb gelaten. Een tweede kind zorgt denk ik voor nog meer flexibiliteit in wat wel en wat niet kan/mogelijk is, dus ik hoop dat controfreakerige gedrag achter me te kunnen laten deze kraamperiode!

Alleen de bierkratjes nog onder het bed en dan zijn we zowaar klaar ( mag ook wel, 38 weken zijn gepasseerd). Bizar hoe ook dat van minder belang lijkt te zijn, alles af te moeten hebben voor een bepaald aantal weken.
Chantilly, wij zijn in Landal Mooi Zutendaal geweest, net over de grens van Limburg in België. Dit was ook een speciaal kinderhuisje, heerlijk! Een klein park, er zijn parken van Landal met meer faciliteiten (Heideheuvel en Hof van Saksen iig geloof ik).
In mei zijn we in Landal Eiffeler Tor geweest, in de Eiffel. Dit was een appartement met sauna, maar ze hadden volgens mij ook kinderhuisjes. Prachtige omgeving, niet ver buiten Nederland. Geen handig park met een wandelwagen trouwens, de huisjes liggen onderaan een redelijk stijle berg (de appartementen, zwembad en restaurants bovenaan).
Wij hebben hier besloten dat we pas naar het Hof van Saksen gaan als de kinderen wat ouder zijn en het dus nut heeft om voor grotere/meer faciliteiten te betalen. Nu kunnen ze het merendeel toch nog niet gebruiken, en we vinden het Hof van Saksen toch wel een van de duurdere parken.

Welke regio komen jullie zelf vandaan? Zonde als ik je een park een dorp verderop aanraad ;-)
Maartje, precies onze gedachte. Ik hoef nog geen animatieteam voor mijn dochter van een jaar oud. Die sauna voor mij daarentegen ;-)
Vanaf dat ze 1,5-2 jaar zijn heeft het animatieteam toch wel leuke activiteiten! Vaak hebben ze een peuterdisco, knutselen voor peuters of dieren voeren op de kinderboerderij. Ideaal als het wat slechter weer is of je wat minder inspiratie hebt :-D

Trouwens: kinderhuisjes hebben speelgoed, maar dat is wel per park verschillend! In het Loo hebben ze eigenlijk alleen maar buitenspeelgoed, in de Miggelenberg hebben ze iemand de Ikea laten leegkopen en in Esonstad hebben echt van alles wat. Wij mailen af en toe van te voren even om te vragen wat ze hebben, zodat we weten of we wat moeten meenemen of niet :$
@Maartje wij gaan dit jaar naar land van Bartje.

Loo ben ik ook al eens geweest toen ik zelf klein was en een keer met een vriendin +onze honden. Mooie omgeving!

Wij hebben al meerdere parken van Landal gehad en zijn altijd tevreden.
Tralalalala
Maartje2016 schreef:
11-07-2019 15:36
Wij hebben hier besloten dat we pas naar het Hof van Saksen gaan als de kinderen wat ouder zijn en het dus nut heeft om voor grotere/meer faciliteiten te betalen. Nu kunnen ze het merendeel toch nog niet gebruiken, en we vinden het Hof van Saksen toch wel een van de duurdere parken.

Welke regio komen jullie zelf vandaan? Zonde als ik je een park een dorp verderop aanraad ;-)
We komen uit Twente! Limburg en Noord-Brabant hebben we al behoorlijk gezien ( zowel Landal, centerparcs als Roompot) en Duitsland is ook een prima uitvalsbasis voor ons wat dat betreft!

Hof van Saksen vind ik over het algemeen wel echt duur, zeker nu met peuter en baby.
Chantilly21_2 schreef:
11-07-2019 16:19
We komen uit Twente! Limburg en Noord-Brabant hebben we al behoorlijk gezien ( zowel Landal, centerparcs als Roompot) en Duitsland is ook een prima uitvalsbasis voor ons wat dat betreft!

Hof van Saksen vind ik over het algemeen wel echt duur, zeker nu met peuter en baby.
Haha, ik had je bijna naar Hellendoorn gestuurd :rofl:
Haha heel stom, maar ik rij er bijna dagelijks langs en het lijkt me best fijn om daar te zitten! Ziet er echt geweldig uit en het ligt er zo mooi..
Heb het al eens voorgesteld, maar is het echt maar 3km van ons huis vandaan ;-) Man vond het toch geen vakantiegevoel om bij je standaard supermarkt de boodschappen te doen tijdens een vakantie in eigen land :proud:
Ah sterkte suiker voor jullie.

Dag dudette tot over een paar weken :).

Tv, dochter wil bijna altijd Peppa kijken dat vreselijke varken haha. Soms Nijntje of zandkasteel. Na het ontbijt kijk ze even zodat we kunnen tandenpoetsen en tijdens het koken vaak ook. Verder tussendoor niet en dat weet ze heel goed.
Hier staat de tv vaker aan dan volgens mij verantwoord is maar het is soms echt nodig om dreumes in bedwang te houden als ik baby de fles moet geven
En helaas gaat die fles nog steeds alles behalve vanzelf dus ja... Roeien met de riemen die je hebt?
Verder zijn we heel veel buiten dus dat compenseert denk ik dan maar...
Hier staat de tv (soms) ook te vaak aan, maar ik heb dan wel kinderen die hem zelf uit zetten als ze er genoeg van hebben, of als ik het vraag :proud:
De programma's wisselen nu van babytv tot blaze en paw patrol.

Misschien is Landal Aerderholt iets? De 4CK heeft daar zo'n extra babykamer waar ik het over had. Zelf zijn we er nog niet geweest, maar hij staat wel nog op het lijstje.
Of Esonstad, die heeft 900m2 binnenspeeltuin, en een wip en glijbaan in je afgescheiden tuin :-D
(Alleen geen babykamer, maar wel een wasmachine en droger)
Gister naar de dierentuin geweest.
Zoon heeft zn ogen uit gekeken!
Vooral de pinguïns/flamingos/pelikanen en alle visjes in het aquarium waren een groot succes!
Leuk hoe anders je zelf ook gaat kijken met je kleine erbij.

Wel heeft zoon al een aantal dagen moeite om in de avond zelf in slaap te komen...Er is niks veranderd verder. Fase maar weer...?
Tralalalala

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven