Scheiden en twijfels
zondag 28 juli 2019 om 04:47
Hallo ,
Ik en mijn vrouw staan op het punt te scheiden , de scheidingsakte is al opgemaakt en de regeling in verband met de verdeling en ons zoontje staan op papier, we moeten enkel nog tekenen .
Na 11 jaar is wat mij betreft onze relatie op, we hebben een zoontje van 1 jaar nu .
Ik heb een enorm lieve vrouw en ze is een fantastische moeder en zeer zorgzaam , al wat je wil , al is ze dikwijls te overbezorgd , maar begrijpelijk . Het probleem is echter dat ik geen echte gevoelens meer voor haar heb , ik voel me intellectueel en fysiek niet meer tot haar aangetrokken en we leven gewoon als vrienden , of als broer en zus , met de uitzondering dat we zeer sporadisch nog wel eens met elkaar vrijen, maar zonder enige passie . Het is niet dat onze relatie slecht is, we maken geen ruzie maar zitten gewoon niet meer op dezelfde golflengte , het enige plezier dat we samen nog hebben is als we bezig zijn met ons zoontje, buiten dat is er niets meer .
De problemen slepen nu al maanden aan en het is stilaan onhoudbaar geworden en ze wilt dat ik uiteindelijk een beslissing neem , scheiden of blijven .
We hebben al eens op het punt gestaan uit elkaar te gaan een 8 tal maanden geleden omdat ik gevoelens kreeg voor iemand anders maar ik had toen beslist om onze relatie nog een kans te geven en het contact met die andere persoon te verbreken , we hebben relatietherapie geprobeerd maar slecht 1 of 2 sessies omdat mijn vrouw het onzin vond, de "therapeute lag haar niet" . Mijn vrouw vindt dat het aan mij ligt omdat ik me niet genoeg inzet om onze relatie te redden, en misschien is dat ook wel zo , ik kan het gewoon niet meer . We zijn samen op reis geweest, etentjes , maar alles voelde saai aan, geen enkele diepgang, ik heb spijt gehad van mijn beslissing toen om toch door te gaan maar we moesten het proberen .
Nu ben ik op het punt beland dat ik niet gelukkig wordt in deze relatie, het laat me compleet onverschillig maar toch zit ik met enorme twijfels , slapeloze nachten om haar te kwetsen , het appartement, gaat ze het financieel wel aankunnen , verdient ze dit wel , maar helaas kan ik mijn gevoelens niet veranderen , ergens zie ik haar nog wel graag, al denk ik dat dit vooral is door het vertrouwde .
Alles is geregeld, ik heb een andere woning gevonden waar ik terecht kan , maar toen ik gisterenavond de beslissing moest nemen kon ik het weer niet , vreselijk .
Iemand in dezelfde situatie ?
Ik en mijn vrouw staan op het punt te scheiden , de scheidingsakte is al opgemaakt en de regeling in verband met de verdeling en ons zoontje staan op papier, we moeten enkel nog tekenen .
Na 11 jaar is wat mij betreft onze relatie op, we hebben een zoontje van 1 jaar nu .
Ik heb een enorm lieve vrouw en ze is een fantastische moeder en zeer zorgzaam , al wat je wil , al is ze dikwijls te overbezorgd , maar begrijpelijk . Het probleem is echter dat ik geen echte gevoelens meer voor haar heb , ik voel me intellectueel en fysiek niet meer tot haar aangetrokken en we leven gewoon als vrienden , of als broer en zus , met de uitzondering dat we zeer sporadisch nog wel eens met elkaar vrijen, maar zonder enige passie . Het is niet dat onze relatie slecht is, we maken geen ruzie maar zitten gewoon niet meer op dezelfde golflengte , het enige plezier dat we samen nog hebben is als we bezig zijn met ons zoontje, buiten dat is er niets meer .
De problemen slepen nu al maanden aan en het is stilaan onhoudbaar geworden en ze wilt dat ik uiteindelijk een beslissing neem , scheiden of blijven .
We hebben al eens op het punt gestaan uit elkaar te gaan een 8 tal maanden geleden omdat ik gevoelens kreeg voor iemand anders maar ik had toen beslist om onze relatie nog een kans te geven en het contact met die andere persoon te verbreken , we hebben relatietherapie geprobeerd maar slecht 1 of 2 sessies omdat mijn vrouw het onzin vond, de "therapeute lag haar niet" . Mijn vrouw vindt dat het aan mij ligt omdat ik me niet genoeg inzet om onze relatie te redden, en misschien is dat ook wel zo , ik kan het gewoon niet meer . We zijn samen op reis geweest, etentjes , maar alles voelde saai aan, geen enkele diepgang, ik heb spijt gehad van mijn beslissing toen om toch door te gaan maar we moesten het proberen .
Nu ben ik op het punt beland dat ik niet gelukkig wordt in deze relatie, het laat me compleet onverschillig maar toch zit ik met enorme twijfels , slapeloze nachten om haar te kwetsen , het appartement, gaat ze het financieel wel aankunnen , verdient ze dit wel , maar helaas kan ik mijn gevoelens niet veranderen , ergens zie ik haar nog wel graag, al denk ik dat dit vooral is door het vertrouwde .
Alles is geregeld, ik heb een andere woning gevonden waar ik terecht kan , maar toen ik gisterenavond de beslissing moest nemen kon ik het weer niet , vreselijk .
Iemand in dezelfde situatie ?
dinsdag 30 juli 2019 om 12:18
Waar je ooit zielsveel van hield....Barre schreef: ↑30-07-2019 12:11Moet leuk zijn die paranormale gaven , kun je veel geld mee verdienen met zulke kwakzalverij, doen !
Natuurlijk twijfel je over zo een drastische beslissing in je leven , niet alleen je eigen maar ook van de moeder van je kind waar je ooit zielsveel van hield en natuurlijk het kind zelf, het zou erg zijn als je niet twijfelt over zoiets .
Waar hengel ik hier trouwens naar goedkeuring of begrip , uk doe hier gewoon mijn verhaal , punt , op viva forum hengelen naar goedkeuring, wat een giller .
Dit zegt toch al genoeg. Ik hoop dat je vrouw snel meer waardering voor zichzelf krijgt en zelf de scheiding aanvraagt.
dinsdag 30 juli 2019 om 12:21
Welnee hij gaat zich nu weer in de watten laten leggen want zijn vrouw is dadelijk erg dankbaar dat hij voor haar gekozen heeft. Totdat de volgende sexy collega weer op zijn afdeling komt werken en dan begint deze hele saga weer van voren af aan. Alleen is kind dan al wat ouder en krijgt er meer van mee maar soit, het sprookje blijft nog tijdelijk in stand. Is ook wat waard.
dinsdag 30 juli 2019 om 12:42
En dat gaat ook gebeuren, zie hier de algemene tendens.viva-amber schreef: ↑30-07-2019 12:04.
Misschien moet je eens in de spiegel kijken want je bent niet eerlijk over wat je belangrijk vind. Ik denk dat je heel bang bent voor imago en reputatieschade want anders was die knoop al door. Je bent bang dat in het echte leven mensen net zo reageren als hier.
dinsdag 30 juli 2019 om 12:49
Jij gaat vreemd terwijl je vrouw net bevallen is en je een baby van een maand hebt. Je zegt dat mensen die vreemd gaan om een reden toegeven. Bij jou is de reden dat je huwelijk niet lekker loopt? Dat kan en hoort er bij. Dat je vervolgens vreemdgaat is echter een keuze die je zelf maakt. Ik geloof niet in "het gebeurde gewoon". Wij mensen hebben een vrije wil. Of ben je soms een robot?
Het is bovendien niet alleen oneerlijk naar je vrouw toe maar ook voor je kindje. Besef je niet wat voor risico je hebt genomen? Zij had je ook lina recta de deur kunnen wijzen. Dit had een enorm slechte verstandhouding kunnen creëren. Dit is niet in het belang van jouw kind.
Je vrouw wil je nog een kans geven. Pak die met beiden handen aan en ga er echt voor, of ga scheiden. Je noemt dat jullie ervoor willen gaan, dit spat echter niet van het scherm af.
Het is bovendien niet alleen oneerlijk naar je vrouw toe maar ook voor je kindje. Besef je niet wat voor risico je hebt genomen? Zij had je ook lina recta de deur kunnen wijzen. Dit had een enorm slechte verstandhouding kunnen creëren. Dit is niet in het belang van jouw kind.
Je vrouw wil je nog een kans geven. Pak die met beiden handen aan en ga er echt voor, of ga scheiden. Je noemt dat jullie ervoor willen gaan, dit spat echter niet van het scherm af.
dinsdag 30 juli 2019 om 12:57
Barre, je bent gewoon een egoïstische lul. Doe je vrouw, je kind en jezelf een lol en ga weg.
Zodat je vrouw iemand kan vinden die nu en straks zielsveel van haar houdt en je zoon wellicht een man om zich heeft van wie hij wél kan leren hoe je de juiste prioriteiten stelt in je leven.
Dat je blijft maakt je geen goed mens maar een slappe zak.
Als je dan toch zo graag erop los yoloot en collega's neukt, sta en ga daar dan ook voor. En doe niet alsof je je gezin zo belangrijk vindt. Want dan had je je piemel wel gezellig bij je gehouden acht maanden geleden.
Zodat je vrouw iemand kan vinden die nu en straks zielsveel van haar houdt en je zoon wellicht een man om zich heeft van wie hij wél kan leren hoe je de juiste prioriteiten stelt in je leven.
Dat je blijft maakt je geen goed mens maar een slappe zak.
Als je dan toch zo graag erop los yoloot en collega's neukt, sta en ga daar dan ook voor. En doe niet alsof je je gezin zo belangrijk vindt. Want dan had je je piemel wel gezellig bij je gehouden acht maanden geleden.
dinsdag 30 juli 2019 om 13:36
Barre schreef: ↑30-07-2019 12:01Klopt volledig , ik kan me hier volledig in vinden wat he schrijft .
Wat de "buitenwereld" daar verder van denkt interesseert me eerlijk gezegd geen hol . De beslissing is uiteindelijk "simpel", in theorie althans , er zijn twee keuzes , of je gaat er terug volledig voor en laat het verleden achter je of je gaat scheiden en leven met de eventuele consequenties , blijven twijfelen is vreselijk en daar kwets je uiteindelijk nog harder mee .
Nu goed , er zijn volledige bibliotheken volgeschreven door grote en minder grote namen over dit onderwerp dus ik verwacht hier niet tot veel inzichten te komen , ik weet dat ik me gedragen heb als een klootzak , egoïstisch was en dat ik mensen die het niet verdienen zeer hard heb gekwetst , het is niet dat ik het niet wil horen , ik weet het gewoon al , ik weet dat ik de hel verdien , het vagevuur en 7 plagen , liefst nog allemaal tegelijk , zo dat lucht op zeg , het leven doet soms rare dingen , fouten maken , het tij proberen te keren , keuzes maken , dingen die bij het leven horen .
We hebben dus beslist om er voor te gaan en wat gebeurd is achter ons te laten , het zal moeilijk zijn maar de toekomst zal het uitwijzen.
En wat gaan jullie anders doen? Wat voor inzichten hebben jullie gekregen om de relatie een eerlijke kans te geven?
Zolang er niets verandert, behalve de intentie om er voor te gaan, zal er helemaal niets veranderen.
Iedereen denkt dat elkaar veroveren de meeste tijd, energie en moeite kost en dat je daarna lang en gelukkig samen leeft. Maar dat is alleen in de film zo.
In het echte leven moet je tijd en energie steken in je relatie, moeite er voor doen, en de ander niet voor lief nemen en denken dat je een leuke thuisbasis hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 30 juli 2019 om 14:11
dinsdag 30 juli 2019 om 14:56
ik heb nog nooit zo hard gehoopt dat de vrouw in kwestie ondertussen drie minnaars heeft en TO gewoon voor erbij houdt want hoe komt ze anders aan een oppas voor alle activiteiten ernaastPotjePindakaas schreef: ↑30-07-2019 12:21Welnee hij gaat zich nu weer in de watten laten leggen want zijn vrouw is dadelijk erg dankbaar dat hij voor haar gekozen heeft. Totdat de volgende sexy collega weer op zijn afdeling komt werken en dan begint deze hele saga weer van voren af aan. Alleen is kind dan al wat ouder en krijgt er meer van mee maar soit, het sprookje blijft nog tijdelijk in stand. Is ook wat waard.
Lorem Ipsum
dinsdag 30 juli 2019 om 15:09
TS, wellicht denk je dat je je vrouw een gunst verleent en/of dat het beter voor de beeldvorming is als je het nog een halfbakken kans geeft. Maar doe dat alleen als je het echt een kans geeft, als je echt nog openingen ziet om zaken te veranderen. Want zoals jullie het deden, werkte het niet dus er moet iets veranderen. Zowel samen als individueel. Daarom vroeg ik ook welk deel van jou in dat vreemdgaan zit en hoe je daarop reflecteert. En dan heb ik het niet over externe redenen (vrouw was teveel een moeke, gaf me geen aandacht etc) maar waarom JIJ op dat moment voor de bijl ging. Er zijn namelijk meer mannen die deze fase lastig vinden en/of zich niet gelukkig voelen in de relatie maar die maken niet de keuzes die jij maakt.
Je hebt al een paar keer gezegd dat het je zo spijt, dat het een grote fout was en meer van dat. Dat is iets om tegeb je vrouw te zeggen uiteraard maar daar houdt het mijns inziens niet op. Je zou er echt van kunnen leren om eens op die keuzes te reflecteren, op jezelf.
En als je eigenlijk diep van binnen weet dat die kans eigenlijk voor de bühne is, gun haar dan sneller duidelijkheid. Dat is wel het minste dat je voor haar en jullie kind kan doen.
Je hebt al een paar keer gezegd dat het je zo spijt, dat het een grote fout was en meer van dat. Dat is iets om tegeb je vrouw te zeggen uiteraard maar daar houdt het mijns inziens niet op. Je zou er echt van kunnen leren om eens op die keuzes te reflecteren, op jezelf.
En als je eigenlijk diep van binnen weet dat die kans eigenlijk voor de bühne is, gun haar dan sneller duidelijkheid. Dat is wel het minste dat je voor haar en jullie kind kan doen.
dinsdag 30 juli 2019 om 15:10
Welnee. Mijn ex is nu de zielige held van zijn sportschoolgroupies en er zijn heel veel gezamenlijke contacten die hij weliswaar nooit meer ziet, maar die hem op Facebook poeslief aanmoedigden bij elke scheet die hij laat. En terecht. Je hoeft niet iedereen te laten vallen omdat ze iets doen waarmee jij het niet eens bent. Doe ik zelf ook niet.
dinsdag 30 juli 2019 om 15:17
Ten eerste is je vrouw kort na de bevalling bedriegen en vervolgens evt verlaten van een andere orde voor veel mensen, ten tweede gaat het bij jouw ex zo te lezen om hooguit vage kennissen.YagaBaba schreef: ↑30-07-2019 15:10Welnee. Mijn ex is nu de zielige held van zijn sportschoolgroupies en er zijn heel veel gezamenlijke contacten die hij weliswaar nooit meer ziet, maar die hem op Facebook poeslief aanmoedigden bij elke scheet die hij laat. En terecht. Je hoeft niet iedereen te laten vallen omdat ze iets doen waarmee jij het niet eens bent. Doe ik zelf ook niet.
dinsdag 30 juli 2019 om 15:24
Jij lijkt me zo een toffe en krachtige vrouw, afgaande op je reacties. Wilde het toch een keer zeggen als passieve meelezer van jouw topic.YagaBaba schreef: ↑30-07-2019 15:10Welnee. Mijn ex is nu de zielige held van zijn sportschoolgroupies en er zijn heel veel gezamenlijke contacten die hij weliswaar nooit meer ziet, maar die hem op Facebook poeslief aanmoedigden bij elke scheet die hij laat. En terecht. Je hoeft niet iedereen te laten vallen omdat ze iets doen waarmee jij het niet eens bent. Doe ik zelf ook niet.
Denk dat je hier wel een punt hebt. Er is in onze familie recent uitgekomen dat mijn moeder vroeger iets heel ergs gedaan heeft ten opzichte van mijn vader. Mijn pa verwachtte hierop van iedereen onvoorwaardelijke steun en ging er min of meer van uit dat iedereen mijn moeder zou laten vallen. Hij kwam van een koude kermis thuis.
Wat voor degene die het zelf meemaken (dus bijvoorbeeld jij, Yaga, of de vrouw van TS) groots en allesbepalend is, is voor een ander vaak slechts een "verhaal". Waarbij ze het slachtoffer (om het even zwart-wit te zeggen) heus wel kunnen en willen steunen maar wat niet maakt dat ze "dader" geheel afwijzen.
dinsdag 30 juli 2019 om 17:23
Nee, ook vrienden. Overigens ken ik iemand die hetzelfde deed. Zijn vriendenkring is niet veranderd.
dinsdag 30 juli 2019 om 17:28
Precies dat dus. Ik heb ook mensen niet veroordeeld vanwege, of aangekeken op, dingen die ze hebben gedaan.vivautrecht85 schreef: ↑30-07-2019 15:24Jij lijkt me zo een toffe en krachtige vrouw, afgaande op je reacties. Wilde het toch een keer zeggen als passieve meelezer van jouw topic.
Wat lief, dank je wel
Denk dat je hier wel een punt hebt. Er is in onze familie recent uitgekomen dat mijn moeder vroeger iets heel ergs gedaan heeft ten opzichte van mijn vader. Mijn pa verwachtte hierop van iedereen onvoorwaardelijke steun en ging er min of meer van uit dat iedereen mijn moeder zou laten vallen. Hij kwam van een koude kermis thuis.
Wat voor degene die het zelf meemaken (dus bijvoorbeeld jij, Yaga, of de vrouw van TS) groots en allesbepalend is, is voor een ander vaak slechts een "verhaal". Waarbij ze het slachtoffer (om het even zwart-wit te zeggen) heus wel kunnen en willen steunen maar wat niet maakt dat ze "dader" geheel afwijzen.
Uiteraard ben ik wel zo hypocriet dat het mij toch een beetje steekt als vriendinnen van mij leuk gaan lopen doen tegen mijn ex. Maar goed, ook ik ben geen heilige natuurlijk.
dinsdag 30 juli 2019 om 17:34
Daarom zijn het dan ook vrienden, net zoals familie trouwens , die mensen denken niet eendimensionaal en laten je niet vallen voor fouten en keuzes die je maakt in het leven , gezamenlijke vrienden kan al wat moeilijker zijn maar ook daar valt het best mee , ik moet dus helaas heel wat mensen hier teleurstellen . Live and learn .
dinsdag 30 juli 2019 om 18:02
dinsdag 30 juli 2019 om 18:28
Wat bedoel je precies met "live and learn"? Tegen wie zeg je dat nu?Barre schreef: ↑30-07-2019 17:34Daarom zijn het dan ook vrienden, net zoals familie trouwens , die mensen denken niet eendimensionaal en laten je niet vallen voor fouten en keuzes die je maakt in het leven , gezamenlijke vrienden kan al wat moeilijker zijn maar ook daar valt het best mee , ik moet dus helaas heel wat mensen hier teleurstellen . Live and learn .
dinsdag 30 juli 2019 om 19:19
Djeez dude. Ik begin nu te denken dat je bij je vrouw blijft omdat je vriendin je niet meer wil. De mening van viva boeit je immers niet dus dat heeft deze omslag niet teweeg gebracht en jouw mening over je vrouw is ook nog niet bijgesteld.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:33
dat zou zomaar kunnen. Ze heeft hem eerder voor een ultimatum gesteld: of zijn net bevallen vrouw, of zij. Pareltje ben je dan hoor.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:33
dat zou zomaar kunnen. Ze heeft hem eerder voor een ultimatum gesteld: of zijn net bevallen vrouw, of zij. Pareltje ben je dan hoor.
dinsdag 30 juli 2019 om 21:13
dinsdag 30 juli 2019 om 21:14
sugarmiss schreef: ↑30-07-2019 08:23Jouw probleem is dat je bij je vrouw weg wil maar dan wel zonder dat jij als een klootzak wordt gezien.
Dat gaat dus niet samen.
Jij wil overduidelijk weg bij je vrouw.
Ga dan en accepteer van je zelf dat je dus niet zo'n leuke man bent.
Je vrouw heeft het al moeilijk genoeg dat ze blijkbaar van de verkeerde zwanger is geworden en binnenkort een alleenstaande moeder is.
Die kan dat onvolwassen gedrag van jou met je ik wil weg maar dan wil ik nog wel steeds dat iedereen mij aardig vindt en ik wil mij niet schuldig hoeven voelen en dat neppe maar ik interesseer mij echt nog wel voor jouw welzijn gejank er niet bij hebben.