Lastige ex

31-07-2019 16:57 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden gescheiden na 24 jaar (2 kinderen) . Ik was goed maar niet meer genoeg. Hij stelde voor om er wat vrouwen bij te nemen (ik als koningin en zij de prinsessen, zijn woorden). toen ik dat niet zag zitten was hij weg. Ik was de vrouw van zijn leven en hij zou me toch niet zomaar kunnen vervangen ,zei hij , maar binnen het jaar had hij nieuwe vrouw.
Een jaar van rouw maar ook van nieuwe verhelderende inzichten:
beiden leegte willen invullen van emotionele verwaarlozing als kind, ik door teveel geven hij door teveel nemen.
Ik aanvaard dat het geen gezonde relatie was en ben langzaam uit de put gekomen.
lang de relatie terug willen hebben omdat die vlot en fijn liep (wij waren het gelukkige voorbeeldkoppel voor de vrienden). maar ook dat is voorbij. tot zover zo goed.

Nu doet de ex lastig omdat ik grenzen stel en hij is boos:
- als ik vraag om hem even niet te zien staat hij onverwacht bij me binnen
- na een maand een nieuw lief wil hij haar meenemen naar een etentje van gezamenlijke vrienden waar ik ben uitgenodigd (met mij praten is echter te moeilijk)
- komt financiele afspraken niet na (volgens hem heeft hij het niet makkelijk nu hij alleen is, nu hij een 2de eigendom heeft bijgekocht)
- wil graag gezamenlijke rekening gebruiken voor meubels voor de kinderen in zijn huis
- enzovoort

ik denk dat hij zich schuldig voelt (bewust of onbewust) hoe de breuk is verlopen, dus ik geef hem een slecht gevoel waardoor hij zich rot tegen mij gaat gedragen (ben ik gek?)
of hij is zo gewoon zijn zin te krijgen dat hij zelf niet ziet hoe onredelijk hij zich gedraagt
hij vraagt nu teveel energie en aandacht en daar wil ik van af zodat we vlot afspraken kunnen maken. contact volledig verbreken is geen optie omdat we kinderen samen hebben.

tips?
waaruit blijkt dat schuldgevoel dan? hij wil gewoon geld pinnen van de gezamenlijke rekening. Dat getuigt niet van schuld. Waarom is er nog een gezamenlijke rekening?

waarom maakt het jou wat uit dat hij boos is? Je hebt het toch verwerkt?
Andere sloten kopen.
Duo inschakelen.
Geen gezamelijke rekening.

En accepteren dat hij rond gaat huppelen met z'n nieuwe vriendin, daar heb je echt niks over te zeggen.
Staan de financiële afspraken op papier en zijn die bekrachtigd door een rechter? Dan heeft hij dat gewoon na te komen, hoe oud zijn de kinderen inmiddels?
die ik wilde bestaat al...
Waarom heeft hij jouw sleutel en waarom hebbeb jullie een gemeenschappelijke rekening, daar zou ik eerst een einde aan maken. En dan flink meer afstand nemen. Het klinkt alsof jullie veel meer en nauwer contact hebben dan wenselijk is.

En schreeuw niet zo in je topictitels.
- als ik vraag om hem even niet te zien staat hij onverwacht bij me binnen
- komt financiele afspraken niet na (volgens hem heeft hij het niet makkelijk nu hij alleen is, nu hij een 2de eigendom heeft bijgekocht)

Heeft het één niet met het ander te maken, oftewel, is hij nog eigenaar van het huis waar jij nog in woont?
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat hij zomaar onaangekondigd binnen zou moeten kunnen stappen, maar wellicht denkt hij dat hij daar gewoon recht op heeft.
There is always something happening, and it's usually right now
Hoezo hebben jullie nog een gezamenlijke rekening???? Dat moet snel veranderen.
Jij moet ervoor zorgen, dat hij niet meer gewoon bij jou binnen kan lopen. Ik zal daar snel verandering in brengen als ik jou was.
Je moet een dikke lijn trekken, tot zo veer en niet verder. En maak het voor jezelf makkelijker als de gezamelijke rekening weg is en hij niet meer gewoon bij je binnen kan lopen.
En met zijn nieuwe vriendin mag hij toch best bij jullie vrienden komen. Daar hebt jij niks over te zeggen.
hij heeft geen sleutel meer, dochter deur opengelaten toen hij haar kwam ophalen en ze nog even iets moest nemen.
Gezamenlijke rekening voor onkosten kinderen ;schoolrekeningen , kleding...

zal niet meer schreeuwen :-D
Tja lastige ex. Hij is altijd zo geweest zeg je, dat hij geneigd is te veel ruimte in te nemen.

Hij gaat niet veranderen dat wist je ook al. Wat je wel kan doen is duidelijk maken hoe jij wil dat er met jou omgegaan wordt.

Niet met woorden maar met daden. Wil je geen gezamenlijke rekening, dan doe je een voorstel om dit op te heffen. Wil je niet dat hij onaangekondigd op de stoep staat, geef dit aan en handel er ook naar. Dus niet open doen als hij voor de deur staat. Sleutel terugvragen als hij die heeft.

Als iemand over je grenzen gaat ligt daar een mooie kans om te leren. Verwacht niet dat hij dit direct accepteert, hij zal eerst gaan uitproberen hoe strikt die nieuwe grens is door jou te testen en wat druk te zetten, eventueel met wat emotionele chantage erbij (maar je hebt gezegd dat ik altijd bij je terecht kon), hij gaat jou een bitch vinden omdat je dit doet. Maar je doet het dan ook niet voor hem maar voor jou en voor de toekomst, want hij zal zich hier bij neerleggen en dan kan je het precies zo hebben als jij wil.

Aan jou zou ik dan wel willen meegeven om niet meer zo laatdunkend over de vader van je kinderen te spreken en te proberen je vergeldingsdrang los te laten. Want daarmee ben jij net zo verkeerd en onvolwassen bezig als hij. Succes ermee, waar een wil is is een weg.
Ik neem aan dat er is vastgelegd waaraan en wanneer er aan de gezamelijke rekening van de kinderen gezeten mag worden?
Met wederzijdse toestemming?
Om heel eerlijk te zijn lees ik niks geks. Wel dat hij lomp is, maar dat was hij al. De scheiding is nog vrij vers, hoe je wel en net met elkaar omgaat is nog niet geheel uitgekristalliseerd.

Hoe is de zorgverdeling voor de kinderen?

Waarom mag hij geen geld van de kindrekening gebruiken voor spullen voor de kinderen bij hem thuis? Daar is zo’n rekening toch voor, om de kosten van de kinderen van te betalen?
LIESLola schreef:
31-07-2019 17:18
hij heeft geen sleutel meer, dochter deur opengelaten toen hij haar kwam ophalen en ze nog even iets moest nemen.

Joh, ik kreeg de indruk dat ie om de haverklap zomaar ineens binnen staat, maar het is maar een keer gebeurd.
V.w.b. dat tweede eigendom, daaruit haal ik dat hij nog steeds degene is die eigenaar is en dus kosten maakt. Dan is het toch niet zo heel gek dat ie financieel een stuk minder heeft nu?
Dat met die gezamenlijke rekening vind ik best raar, zeker nu jullie gescheiden zijn. Daar zou ik mee ophouden en het op een andere manier regelen. Of het inderdaad akkoord gaan met de aankoop van spullen voor de kinderen. Hij gaat het niet voor zichzelf gebruiken neem ik aan, behalve dan om te zorgen dat er voldoende spullen voor hen zijn bij hem thuis.

En verder eens met S-Med, je lijkt er niet zo overheen te zijn als je hier beweert.
patchouli_ schreef:
31-07-2019 17:24
Om heel eerlijk te zijn lees ik niks geks. Wel dat hij lomp is, maar dat was hij al. De scheiding is nog vrij vers, hoe je wel en net met elkaar omgaat is nog niet geheel uitgekristalliseerd.

Hoe is de zorgverdeling voor de kinderen?

Waarom mag hij geen geld van de kindrekening gebruiken voor spullen voor de kinderen bij hem thuis? Daar is zo’n rekening toch voor, om de kosten van de kinderen van te betalen?
Vaak niet.

Die is om kosten te betalen waar je samen afspraken over hebt gemaakt. Vaak is dat kleding, kapper, sport, school. Daar is de inbreng van beiden partijen op begroot.

Ken helemaal niemand die meubels voor kinderen daar mee betaald. Maar het zou mogen als dat specifiek zo is afgesproken en begroot. Aan TO wat onduidelijke reacties te lezen is dat dus niet het geval. En mag hij dat helemaal niet betalen van dat geld.
Lucifer2018 schreef:
31-07-2019 17:29
Vaak niet.

Die is om kosten te betalen waar je samen afspraken over hebt gemaakt. Vaak is dat kleding, kapper, sport, school. Daar is de inbreng van beiden partijen op begroot.

Ken helemaal niemand die meubels voor kinderen daar mee betaald. Maar het zou mogen als dat specifiek zo is afgesproken en begroot. Aan TO wat onduidelijke reacties te lezen is dat dus niet het geval. En mag hij dat helemaal niet betalen van dat geld.
Ah. Oké.
Moet zeggen dat ik geen enkel gescheiden stel met een gezamenlijke rekening ken.
Grobbekuiken_ schreef:
31-07-2019 17:31
Ah. Oké.
Moet zeggen dat ik geen enkel gescheiden stel met een gezamenlijke rekening ken.

Dit werkt alleen als je 2 redelijke volwassen mensen hebt die zich kunnen houden aan afspraken en normaal met elkaar kunnen omgaan en overleggen. Bijna nooit dus.

Ik zou als ik TO was er mee stoppen en wat anders bedenken. Ze gaat hier met hem heel veel gezeur mee krijgen.
En heel veel stress en gedoe als ik haar lees.
S-Meds schreef:
31-07-2019 17:04
waaruit blijkt dat schuldgevoel dan? hij wil gewoon geld pinnen van de gezamenlijke rekening. Dat getuigt niet van schuld. Waarom is er nog een gezamenlijke rekening?

waarom maakt het jou wat uit dat hij boos is? Je hebt het toch verwerkt?
Dit. En hoezo is hij de lastige ex en niet jij? Of allebei?
Lucifer2018 schreef:
31-07-2019 17:29
Vaak niet.

Doet hij toch ook niet? Hij geeft aan dat graag te willen. Hij overlegt dus.

Als alle meubels van de kinderen in haar huis zijn gebleven en hij complete kamers in moet richten vind ik dat geen gek verzoek, of dat van de rekening mag waar beiden geld op storten.
patchouli_ schreef:
31-07-2019 18:01
Doet hij toch ook niet? Hij geeft aan dat graag te willen. Hij overlegt dus.

Als alle meubels van de kinderen in haar huis zijn gebleven en hij complete kamers in moet richten vind ik dat geen gek verzoek, of dat van de rekening mag waar beiden geld op storten.
Als het niet specifiek genoemt en berekend is hoeft hij dat sowieso niet te 'bespreken'. Dan is het wel een raar verzoek.

Ik heb zelf het over de kosten waar de rekening voor bedoelt is. Dan nog steeds met overleg.
To moet gewoon nee zeggen want daar is die rekening niet voor. En anders de rekening stoppen en wat anders bedenken.
Grobbekuiken_ schreef:
31-07-2019 17:31
Ah. Oké.
Wij hebben dat ook, de zgn kinderrekening en ik ken juist heel veel mensen die dat hebben. Mooie oplossing voor ouders met. Co-ouderschap en die geen alimentatieverplichtingen hebben. We storten daar beide een afgesproken bedrag, naar verhouding in inkomen, per maand op om de gezamenlijke zaken van te betalen zoals contributies, jassen, sportkleding, schoolreisjes. Alle zaken die bij ons eigen huishouden horen bekostigen we zelf.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Er zullen soms wat zaken in je allergie zitten. Wees vooral gewoon duidelijk maar vriendelijk. Jullie hebben bij de scheiding een aantal afspraken gemaakt. Hij vraagt of een regeling even anders kan, als jij vindt van niet, dan moet je dat aangeven. Maar dan ook niet vreemd opkijken als dat andersom ook gebeurt ;)

Is je inschatting dat hij echt geen middelen heeft om de kamers van de kinderen een beetje okay in te richten? Het is natuurlijk niet zomaar een misbruik en hij overlegt netjes. Ik vind dat persoonlijk geen gek gedrag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Waarom laat je niet los?
Beperk het contact tot wat voor de kinderen nodig is en meer niet.

Niet nadenken over zijn motieven want dat hoeft niet meer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LIESLola schreef:
31-07-2019 17:18

Als hij haar kwam ophalen dan stond hij niet zo maar binnen. Hij kwam gepland. Jij doet raar. Je maakt er meer van dan het is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zat ik gezellig bij een vriendin met leuk kliekje (5 vrienden samen), komt de ex er aan met zijn nieuwe vriendin. hij had gehoord van een gezamenlijke vriendin (niet aanwezig) dat we zouden samenkomen, nee hij was niet uitgenodigd. Gaat hij lekker zitten zoenen...
Hahahaha!!! Komisch dit.
'Ik ben over hem heen, écht hoor, zeker weten!'
Yeah, right :facepalm:
@Grobbekuiken, gaat over respect. De wereld lijkt me groot genoeg dat hij iets anders leuks kan gaan doen met nieuwe vriendin ?!?
Dat je beseft dat het geen goede relatie was wil niet zeggen dat je er geen verdriet meer over mag hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven