Leven overhoop halen

03-08-2019 14:55 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 15 jaar een relatie, kind, huis, baan. Alles op orde en ook altijd dat als toekomstbeeld gehad. Alleen ben ik niet (meer) gelukkig. Er zijn een paar (emotionele) dingen waar we niet mee op een lijn zitten en wat ook niet zal veranderen. En ik dacht dat geaccepteerd te hebben. Op zich een fijn leventje, mooie toekomst, alles voor elkaar en meestal een prima seksleven.
Alleen wel het gevoel van is dit het nou voor de rest van mijn leven?

En nu ben ik dus verliefd geworden op een ander. Een man waar ik regelmatig mee samen werk. Vroeger zou ik nooit op hem gevallen zijn, maar hij staat voor alles wat ik mis. En het is wederzijds, met het verschil dat hij vrijgezel is.

Ik ben niet vreemd gegaan, maar wel in de war. Dit was nooit gebeurd als ik er niet voor open stond. Maar nu blijf ik maar malen. Moet ik mijn leven en dat van mijn gezin op zn kop gooien? Niet perse voor deze man, want ik ben me er echt wel van bewust dat ik hem door een roze bril zie. Maar wel omdat het me weer laat zien dat ik niet gelukkig ben. Ik durf de stap alleen niet te nemen om weg te gaan.

Wat ik met dit topic wil? Geen idee, misschien vooral even van me afschrijven....
Ja joh, kan jou je kind boeien. En over 10 jaar weer een ander, maar wel eerst even een liefdesbaby maken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Als je nog van je partner houdt zou ik hem loslaten om iemand te vinden die wel 100% voor hem gaat. Je zegt het zelf al, dit gaat niet meer worden zoals vroeger en maakt je ongelukkig.
Meen je dit serieus?

:|
anoniem_388837 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 15:10
25.93% gewijzigd
Oké... je hebt alles, maar je wil toch meer. Wat dan?

Waar je nu naar toe aan het werken bent is een leven waarin je je kind voor de helft van de tijd gaat zien, dubbele woonlasten, flink terug in financiën, misschien veel ruzie tijdens de scheiding en misschien helemaal geen relatie met deze nieuwe man, want hij blijkt toch niet zo leuk na 6 maanden.

Wat jij wilt
.
ch86 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 15:17
0.00% gewijzigd
Je bent verliefd op de dingen die je nu in je relatie mist.

Dat kan, maar ook in een relatie met deze man ga je niet gelukkig worden. Je bent niet verliefd op hem, je bent verliefd op de dingen die nu in je leven ontbreken. Het is slim dat onderscheidt te blijven maken.
Gevoelsmatig schiet je partner te kort in jullie relatie? Jullie lijken niet echt uit elkaar gegroeid als jullie nog regelmatig goede seks hebben, al is dat niet het enige criterium. Tracht te benoemen, te omschrijven wat je nu mist. Alleen zo kan je naar een oplossing werken. Lijkt je partner wel tevreden met jullie relatie? In dat geval zou ik nog wachten om het te bespreken en alleen naar een relatietherapeut gaan. Want jouw perceptie en verwachtingen lijken me gewoon niet realistisch (daarmee wil ik je niet neerhalen, echt niet). Je kan wel een nieuwe partner vinden die op emotioneel vlak beter bij je aansluit, dat maakt hem nog niet de prins op het witte paard. Kijk naar wat er wel goed is en dat is waarschijnlijk veel. Het ga je goed!
Heb je het hier weleens mer je man over gehad?
Lastige situatie, verliefdheid kan je inderdaad ineens overvallen.

Realiseer je wel, het gras is altijd groener aan de andere kant maar de kale plekken zie je pas als je er op staat.

Verder: jouw leven, jouw keuze maar denk even aan het kind dat je op de wereld hebt gezet en de man die van je houdt.
Och, ik werd in het verleden heel vaak verliefd op een ander.
En verbond daar geen acties aan, genoot lekker van het verliefde gevoel.
Ebde na verloop van tijd ook weer gewoon weg.
Mensen gaan veeeeel te snel uit elkaar tegenwoordig. Als het eventjes niet helemaal leuk is, dan is het gelijk hoppatee naar de buurman/collega/sportinstructeur. Met alle ellende van dien. De puinhoop/het verdriet dat ze achterlaten is vaak immens.

De meesten krijgen spijt, omdat ze zich ineens realiseren wat ze voor lief namen en dat het gras toch echt niet groener is bij de buren.

En de kinderen maar op en neer pendelen 10-20 jaar lang :sheep:
wat is gelukkig zijn
Faya_Maya schreef:
03-08-2019 15:15
Mensen gaan veeeeel te snel uit elkaar tegenwoordig. Als het eventjes niet helemaal leuk is, dan is het gelijk hoppatee naar de buurman/collega/sportinstructeur. Met alle ellende van dien. De puinhoop/het verdriet dat ze achterlaten is vaak immens.

De meesten krijgen spijt, omdat ze zich ineens realiseren wat ze voor lief namen en dat het gras toch echt niet groener is bij de buren.

Goh.
S-Meds schreef:
03-08-2019 15:16
wat is gelukkig zijn
Genoeg te eten, sociale contacten, geld en een huis.
Dan ben je er wel.
Faya_Maya schreef:
03-08-2019 15:15

TO beseft zich dat de collega haar ongelukkige gevoel triggert en het niet de collega is om voor weg te gaan maar dat gevoel. Ik denk dat ze meer spijt krijgt als ze over 10 jaar wakker word en op zijn zachts gezegd een meh gevoel over haar leven heeft. Daar heeft ze niet alleen zichzelf maar het hele gezin mee.
TO, momenteel precies zelfde situatie al jou. Als je eens gedachten wilt wisselen mag je wel een privé bericht sturen. Heb gemerkt dat praten erover helpt.
Koop een motor!
Everything you see I owe to spaghetti!
Twijfelkont2018 schreef:
03-08-2019 14:55
Alleen wel het gevoel van is dit het nou voor de rest van mijn leven?
Ja. Dit is wat het is. Het is jouw creatie. Je kan vertrekken, je leven omgooien en dan heb je over 2 jaar waarschijnlijk weer exact hetzelfde, alleen met meer gedoe.
swannie12 schreef:
03-08-2019 15:18
Genoeg te eten, sociale contacten, geld en een huis.
Dan ben je er wel.
Chocolade.
Life is short. Eat dessert first.
S-Meds schreef:
03-08-2019 15:16
wat is gelukkig zijn
Dit is een goeie. Gelukkig zijn heeft niks met een goede baan, mooi huis of kinderen te maken. Dan kan je alsnog doodongelukkig zijn. Er bestaat ook niet een ‘groot’ gelukkig.
winkelfanaat schreef:
03-08-2019 15:40
Dit is een goeie. Gelukkig zijn heeft niks met een goede baan, mooi huis of kinderen te maken. Dan kan je alsnog doodongelukkig zijn. Er bestaat ook niet een ‘groot’ gelukkig.
Tevreden is goed genoeg.
swannie12 schreef:
03-08-2019 15:42
Tevreden is goed genoeg.
Dat was het eerste wat ook bij mij opkwam op de vraag 'wat is geluk?'. Ik weet ook niet precies wat geluk is, zit 'm vaak in kleine dingen.
Als je op z'n minst tevreden bent, kun je daar ook wat geluk(smomenten) uithalen.
There is always something happening, and it's usually right now
Hoe kijkt jouw man tegen jullie relatie/leven aan? Weet hij wat je voor die collega voelt? Bespreek het eens, wie weet hoe verhelderend het voor jullie beiden kan werken wanneer jullie echt goed naar elkaar luisteren. Weet je zeker dat er (een aantal) zaken zijn waarop jullie niet meer op 1 lijn kunnen komen?
wij slapen nooit.
[...]maar hij staat voor alles wat ik mis.

En dat is?
There is always something happening, and it's usually right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven