Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:12
Ah goed om te lezen!
Ik vind het ook leuk om te doen. Heb er momenteel tijd voor en heb ook prive mijn halve vriendenkring onder behandeling :-D
Daarnaast blijf ik natuurlijk ook wel gewoon mezelf ;-)
Heb jij ook nog vragen, als meelezer?
Ik heb van blz 5 al even een screenshot gemaakt , momenteel keratinebehandeling in mijn haar die het haar ook steil maakt.
Maar wil graag naar mijn slag/losse krul terug . Testen op haartype is nu nog niet handig denk ivm met de behandeling .
Heb me ook al aangemeld bij de Facebookgroep eerst maar eens goed lezen en opschrijven en over een tijdje starten .
RaveMeisje schreef:
07-08-2019 09:17

Als het goed is wordt leave in niet “hard” waardoor je het niet kan scrunchen.

Scrunchen heeft puur te maken met de beweging die je met je habden maakt. Je maakt kommetjes, laat je natte haar erin zakken, dan breng je je handen richting hoofdhuid en knijpt.
Dat heet scrunchen.

Wat jij bedoelt, een harde (gel)cast eruit knijpen heet 'scrunch out the crunch' :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Yildizlar schreef:
07-08-2019 09:24
Ik heb van blz 5 al even een screenshot gemaakt , momenteel keratinebehandeling in mijn haar die het haar ook steil maakt.
Maar wil graag naar mijn slag/losse krul terug . Testen op haartype is nu nog niet handig denk ivm met de behandeling .
Heb me ook al aangemeld bij de Facebookgroep eerst maar eens goed lezen en opschrijven en over een tijdje starten .
Verstandig!
Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van Keratinebehandelingen. Moet dat eruit groeien?
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:25
Scrunchen heeft puur te maken met de beweging die je met je habden maakt. Je maakt kommetjes, laat je natte haar erin zakken, dan breng je je handen richting hoofdhuid en knijpt.
Dat heet scrunchen.

Wat jij bedoelt, een harde (gel)cast eruit knijpen heet 'scrunch out the crunch' :)
Ik ga over op (lijnzaad) gel als mijn cantu mousse op is. Wil niet van alles in mijn haar smeren.

Ben trouwens niet kapot van de mousse. Geen voor mijn gevoel weinig hold terwijl ik er toch aardig wat in doe.
ontbijtkoekje schreef:
07-08-2019 09:37
Ik ga over op gel als mijn cantu mousse op is. Wil niet van alles in mijn haar smeren.

Ben trouwens niet kapot van de mousse. Geen voor mijn gevoel weinig hold terwijl ik er toch aardig wat in doe.
Welke gebruik jij ook alweer?
Ik heb alleen ervaring met mousses buiten het drogistencircuit (Mane Choice, Shea Moisture, Curls, Giovanni etc)
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:27
Verstandig!
Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van Keratinebehandelingen. Moet dat eruit groeien?
Klopt of het gaat er uit door sulfaten te gebruiken dus een final wash is een optie maar voor nu zit het nog te mooi om dat te doen ;)
Wat ik me wel afvraag ik lees zoveel over een crunch maar heb lieve geen harde krullen kan toch ook neem ik aan ?
Yildizlar schreef:
07-08-2019 09:55
Klopt of het gaat er uit door sulfaten te gebruiken dus een final wash is een optie maar voor nu zit het nog te mooi om dat te doen ;)
Wat ik me wel afvraag ik lees zoveel over een crunch maar heb lieve geen harde krullen kan toch ook neem ik aan ?
Uiteraard! Wie vindt harde krullen wél mooi, behalve Roy Donders? :mrgreen:
Een gel cast is een hard laagje om je krullen heen (als ze droog zijn) wat zorgt voor stevige krul- vorm. Dat knijp je vervolgens uit waarna je krullen zacht zijn en goed in vorm blijven. Kijk even op yoitube bij de zoekterm gelcast. Of 'curl gelcast'.
Ah dank je nog veel te leren maar het klinkt zeer interessant allemaal dus weet wat me de komende tijd te doen staat !
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:45
Welke gebruik jij ook alweer?
Ik heb alleen ervaring met mousses buiten het drogistencircuit (Mane Choice, Shea Moisture, Curls, Giovanni etc)
De CG mousse van Cantu. Iets met whip curl.
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:20
Logisch.
Gebruik je ook Olaplex?
Nr (stap) 3, is thuis te gebruiken en repareert de verbindinkjes in de haarschacht, die door verven worden verbroken.
Je gebruikt het t zelfde als n deepco maar je wast het eruit. En daarna doe je een deepco.
Het kost tussen de 20 en 25 euro, met 1 flesje doe ik n keer of 8.
Jazeker gebruik ik Olapex 3. Ik schrok hoe klein het flesje was voor dat geld maar ik heb maar weinig nodig (heb halflang haar).

Ik heb nog nooit gegelcruncht. Ik gebruik de creme-gel van Bouncecurl. Die cruncht niet. Misschien wel een idee om een andere gel te proberen - wie weet kom ik dan op een krultype 3b :)
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 09:20
Logisch.
Gebruik je ook Olaplex?
Nr (stap) 3, is thuis te gebruiken en repareert de verbindinkjes in de haarschacht, die door verven worden verbroken.
Je gebruikt het t zelfde als n deepco maar je wast het eruit. En daarna doe je een deepco.
Het kost tussen de 20 en 25 euro, met 1 flesje doe ik n keer of 8.
Die heb ik nog staan toch maar niet weg gooien dan !
Snap alleen niet helemaal wat je hier zegt , je gebruikt hem als deepco maar spoelt het uit en daarna alsnog een andere deepco ?
Olaplex 3 is geen deepco maar je gebruikt em wel net zoals je een deepco gebruikt. Na het verven doe ik het erin en laat het een minuut of 20 inwerken en daarna nog een deepco en de rest van het verhaal.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 10:08
Jazeker gebruik ik Olapex 3. Ik schrok hoe klein het flesje was voor dat geld maar ik heb maar weinig nodig (heb halflang haar).

Ik heb nog nooit gegelcruncht. Ik gebruik de creme-gel van Bouncecurl. Die cruncht niet. Misschien wel een idee om een andere gel te proberen - wie weet kom ik dan op een krultype 3b :)
Ja of mengen!
Dat idee heb ik in het begin ooit overgenomen van mijn hair guru, Curlsandblondies. Die mixt in haar handpalm gewoon twee soorten gel. Je kan de Bouncecurl dus bijv mengen met Boucleme of n andere die je fijn vindt. Bijv De LA hold gel van Giovanni, deze kan ik sowieso van harte aanbevelen. Je bestelt hem online, hij is betaalbaar, stevig en geeft n goede cast.
very__cherry wijzigde dit bericht op 07-08-2019 11:17
10.68% gewijzigd
Yildizlar schreef:
07-08-2019 10:28
Die heb ik nog staan toch maar niet weg gooien dan !
Snap alleen niet helemaal wat je hier zegt , je gebruikt hem als deepco maar spoelt het uit en daarna alsnog een andere deepco ?
De werkwijze is als n deepco. Niet de werking. Dus aanbrengen op schoon, nat haar, doorkammen, drie kwartier inwerken. Maar dan uitwassen ipv uitspoelen.
Olaplex is meer een (reparerende) haarbehandeling dan een voeding/ moisturizer. Voor dat laatste gebruik je dus een deepco.
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 11:07
Ja of mengen!
Dat idee heb ik in het begin ooit overgenomen van mijn hair guru, Curlsandblondies. Die mixt in haar handpalm gewoon twee soorten gel. Je kan de Bouncecurl dus bijv mengen met Boucleme of n andere die je fijn vindt.
Ik heb geen idee welke andere ik fijn vind want de Bouncecurl is de enige die ik gebruik. Heb vandeweek wel naar de Boucleme zitten kijken. Misschien toch maar bestellen. En Ecoslay OM staat ook op mijn lijstje... n.a.v. Sanne's instagram :D
Lady_Day schreef:
07-08-2019 11:17
Ik heb geen idee welke andere ik fijn vind want de Bouncecurl is de enige die ik gebruik. Heb vandeweek wel naar de Boucleme zitten kijken. Misschien toch maar bestellen. En Ecoslay OM staat ook op mijn lijstje... n.a.v. Sanne's instagram :D
Ik heb mijn bericht net bijgewerkt, met n tip, lees maar even! (Giovanni)
Boucleme gel is lekker zacht, eigenlijk beetje vergelijkbaar met Bouncecurl.
Boucleme bestel je trouwens het voordeligst bij Lookfantastic. Die hebben ook vaak kortingscodes, daarmee wordt ook gestrooid in de fb groep.
Ik zit nu op Lookfantastic, VC! De Boucleme gel is niet zo anders dan de Bouncecurl? In dat geval kan ik beter naar die Giovanni kijken.
Lady_Day schreef:
07-08-2019 11:24
Ik zit nu op Lookfantastic, VC! De Boucleme gel is niet zo anders dan de Bouncecurl? In dat geval kan ik beter naar die Giovanni kijken.
Ja dat denk ik ook.
En dan ga je als je Bouncecurl op is n keer Boucleme aanschaffen.
Lookfantastic heeft trouwens op veel merken lagere prijzen, ik koop er ook vaak MAC en Bobbi Brown.
Very__Cherry schreef:
07-08-2019 11:27
Ja dat denk ik ook.
En dan ga je als je Bouncecurl op is n keer Boucleme aanschaffen.
Juist! Ik zit niet te wachten op allerlei aangebroken flessen.

Zag de Giovanni niet op Lookfantastic maar wel op een andere site. Bestellen maar!
VC is verder vandaag tot en met vanavond laat bezet mensen dus hopelijk redden jullie t een dag zonder mij in de grote boze Hair Jungle :bye:
Neeheeee! :-P
Net nu ik een vraag heb.

Gelukkig zitten hier nog andere ervaringsdeskundige. Ik raak wat verward van de cowash en conditioner. Cowash is toch het wassen van het haar met de conditioner? En deepco is haarmasker? En je kunt de conditioner van de cowash toch ook gebruiken als leave in?

En als ik 1 x per week het haar was, doe ik dan cowash en daarna de deepco? het is me niet helemaal duidelijk uit de bestanden in de faceboekgroep.(Heb de termologie nog niet helemaal onder de knie en raak dan de draad kwijt)
Very__Cherry schreef:
06-08-2019 21:12
Deze info klopt niet. Deepco's zijn zo'n beetje de kerngedachte binnen de CG methode.
Aan een ieder uiteraard de vrijheid om eea aan te passen.
Nee toch niet hoor, deepco dient om beschadigd haar te herstellen. Ik heb natuurlijk gezond haar, als ik dan ga deepcoën en cowash gebruiken of leave in heb ik overload.
Ik heb het beste resultaat met cowash zonder leave in of shampoo met leave in. Deepco is niet alleen voor mij niet nodig maar te veel. Niet alle haar is hetzelfde.
Ennogwat schreef:
07-08-2019 12:04
Neeheeee! :-P
Net nu ik een vraag heb.

Gelukkig zitten hier nog andere ervaringsdeskundige. Ik raak wat verward van de cowash en conditioner. Cowash is toch het wassen van het haar met de conditioner? En deepco is haarmasker? En je kunt de conditioner van de cowash toch ook gebruiken als leave in?

En als ik 1 x per week het haar was, doe ik dan cowash en daarna de deepco? het is me niet helemaal duidelijk uit de bestanden in de faceboekgroep.(Heb de termologie nog niet helemaal onder de knie en raak dan de draad kwijt)
Je kan je haar wassen met conditioner, dat heet co-washen. Maar er zijn ook speciale co-washes te koop, alleen nog niet zo heel veel in nl. Deepco kan je een keer per week doen, maar sommigen doen het minder vaak. Dat doe je dan na het wassen (met een milde shampoo, conditioner of co-wash).
SallySpectra* schreef:
07-08-2019 12:35
Je kan je haar wassen met conditioner, dat heet co-washen. Maar er zijn ook speciale co-washes te koop, alleen nog niet zo heel veel in nl. Deepco kan je een keer per week doen, maar sommigen doen het minder vaak. Dat doe je dan na het wassen (met een milde shampoo, conditioner of co-wash).
Dank je voor duidelijke uitleg. Zal waarschijnlijk nog wel vaker dit soort vragen stellen tot ik de terminologie en de principes goed onder de knie heb:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven