Dove buren?!
woensdag 7 augustus 2019 om 01:05
Wat heb ik een stomme dove,buurman!!! Het is verdorie bijna 1 uur, ik wil heel graag slapen, maar het enige wat ik hoor is eoa film waarin ze, denk ik, zijn taal spreken en zingen. Ik heb op de muren geklopt (lees gebonkt), appje gestuurd met verzoek om de tv zachter te zetten, ik ben aan de deur geweest. Maar of hij hoort de bel niet of doet gewoon de deur niet open.
Heb hem er een keer overdag over aangesproken. Hij vond het wel meevallen. Maar aangezien we in een kartonnen doos qua isolatie wonen hoor je echt letterlijk alles. Leefgeluiden snap ik, maar die tv zo laat, zo achterlijk hard aan hebben...dat snap ik niet. Hoor het echt letterlijk door het hele huis.
Hij heeft een tijd de tv op een andere plek gezet, dat scheelde echt enorm. Geen idee waarom hij hem terug heeft gezet. Maar deze buurman heeft sowieso overal schijt aan. Tot laat klussen, aanhangwagen met afval maanden laten staan....
Maar goed ik ga het proberen los te laten nu, oordoppen in en hoop dat Ik in slaap val.
Wilde het even de irritatie van me afschrijven. Misschien zijn er mensen die zich herkennen en ook zo'n buur hebben die met niemand rekening lijkt te houden.
Heb hem er een keer overdag over aangesproken. Hij vond het wel meevallen. Maar aangezien we in een kartonnen doos qua isolatie wonen hoor je echt letterlijk alles. Leefgeluiden snap ik, maar die tv zo laat, zo achterlijk hard aan hebben...dat snap ik niet. Hoor het echt letterlijk door het hele huis.
Hij heeft een tijd de tv op een andere plek gezet, dat scheelde echt enorm. Geen idee waarom hij hem terug heeft gezet. Maar deze buurman heeft sowieso overal schijt aan. Tot laat klussen, aanhangwagen met afval maanden laten staan....
Maar goed ik ga het proberen los te laten nu, oordoppen in en hoop dat Ik in slaap val.
Wilde het even de irritatie van me afschrijven. Misschien zijn er mensen die zich herkennen en ook zo'n buur hebben die met niemand rekening lijkt te houden.
missy-81 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 07:38
2.48% gewijzigd
woensdag 7 augustus 2019 om 13:28
Ik ook hoor. Ik heb een Bose koptelefoon die een hele boel filtert maar dan nog snap ik gewoon niet waarom een mens zoveel lawaai moet maken.MeredithGrey schreef: ↑07-08-2019 12:40Ik heb niet perse die rust nodig, maar wordt wel erg afgeleid door geluiden. Daarom heb ik dus een goede koptelefoon aangeschaft. Als ik rustig tv wil kijken en mijn buurman tingelt op z'n gitaar heb ik er geen last meer van. Ik heb jaren geleden al besloten dat ik mijn buren waarschijnlijk toch niet ga veranderen, dus maar beter er zelf wat aan kan gaan doen zodat ik er geen last van heb. Helpt een hoop irritaties onderling voorkomen. Alleen als het echt te ver gaat (feestjes tot diep in de nacht etc.) dan zeg ik er wat van.
woensdag 7 augustus 2019 om 13:49
Ik ook niet. Maar hier wordt sowieso weinig rekening gehouden met elkaar. Zo wordt er gerust om 00.00 uur gestofzuigd door mijn buren en de wasmachine gaat ook de hele avond aan. Ook gaan gasten vaak met veel lawaai weg en worden ze vanaf het balkon uitgezwaaid etc. (Boven en onder mij studenten). Ik maak nu maar gebruik van de kansen die dit biedt, het geeft wat meer ruimte met wassen ‘s avonds en ik doe mijn sportoefeningen ook maar thuis, terwijl ik dat eerder echt niet zou doen. Het gaat nog steeds wat tegen mijn gevoel in, maar blijkbaar heeft niemand er last van..
Seriously?
woensdag 7 augustus 2019 om 13:50
Dat snap ik dus ook niet, hier zitten ze met de hele familie tot 03.30 op een doordeweekse dag midden op straat. Wat mij meer verbaasd is dat niemand hier iets van zegt en het maar als normaal beschouwd.
Gelukkig als ik mijn ramen sluit hoor ik het een stuk minder, met een raam open slapen is voor mij geen optie.
woensdag 7 augustus 2019 om 15:01
Ja, dat vind ik ook wel gek. Ik ben meestal de boze pier die er iets van zegt. En weet je, tot 12 uur kun je best een heleboel lawaai maken zonder dat ik als een heks voor je deur sta maar op een doordeweekse dag om 3 uur 's nachts herrie maken... nee, dan heb je aan mij geen goeie.Sjaantje37 schreef: ↑07-08-2019 13:50Dat snap ik dus ook niet, hier zitten ze met de hele familie tot 03.30 op een doordeweekse dag midden op straat. Wat mij meer verbaasd is dat niemand hier iets van zegt en het maar als normaal beschouwd.
Gelukkig als ik mijn ramen sluit hoor ik het een stuk minder, met een raam open slapen is voor mij geen optie.
Zowel boven als beneden je studenten? Oh man... daar zou ik niet blij van worden. Collega van mij had een stel studenten boven haar wonen. Oude, gehorige huizen. Het was bijna elke nacht wel raak daar. Ze heeft het huis daarom verkocht terwijl ze echt heel erg leuk woonde.
woensdag 7 augustus 2019 om 16:27
Ja daar kwam ik pas achter toen ik er woonde. Nou zijn ze boven gelukkig een stuk rustiger geworden. Allemaal in de afstudeer/begin werkende fase. Sprak de buurman toevallig net nog. Deze zijn sowieso altijd wel redelijk netjes geweest. Ik heb ze leren kennen op de eerste nacht dat ik hier sliep. Ik vond het nogal een herrie en vroeg me af waar ik in godsnaam terecht was gekomen. Dus ik heb tegen een uurtje of half twaalf eens aangebeld om me voor te stellen en te vragen tot hoe lang het doorging. Een minuut later stond ik op m'n pantoffels in mijn pyjama tussen alle studenten met een biertje in mijn hand.. Dat heeft het ijs wel gebroken en ze gingen zelf ook altijd om twaalf/half 1 naar de stad. Niet ideaal, maar wel te doen en ze kondigden het altijd even aan. Helaas zijn bijna al die mensen weg en die nieuwkomers wat minder sociaal en wat minder sociaal met de tijden. Dat heeft er zelfs voor gezorgd dat ik een keer de politie heb gebeld, nadat ze om half twee (nadat ik al een keer was geweest) weigerden de deur open te doen (of ze hoorden de bel niet door de harde muziek). Werd me niet in dank afgenomen, maar kreeg wel gelijk van degene van wie het huis is.Lady_Day schreef: ↑07-08-2019 15:01Ja, dat vind ik ook wel gek. Ik ben meestal de boze pier die er iets van zegt. En weet je, tot 12 uur kun je best een heleboel lawaai maken zonder dat ik als een heks voor je deur sta maar op een doordeweekse dag om 3 uur 's nachts herrie maken... nee, dan heb je aan mij geen goeie.
Zowel boven als beneden je studenten? Oh man... daar zou ik niet blij van worden. Collega van mij had een stel studenten boven haar wonen. Oude, gehorige huizen. Het was bijna elke nacht wel raak daar. Ze heeft het huis daarom verkocht terwijl ze echt heel erg leuk woonde.
Beneden is een ander verhaal. Die nodigen om de haverklap iedereen uit. Eentje oefent er met z'n bandje. Altijd harde muziek. En als ik er dan wat van zeg, omdat ik bijvoorbeeld de tv echt niet meer kan verstaan en hun muziek wel letterlijk kan meezingen. Kijken ze me aan alsof ik knettergek ben.. Daarom maak ik me ook wat minder druk om dat thuissporten. Zij hebben het meest last ervan.
Seriously?
woensdag 7 augustus 2019 om 16:36
Ja, iets met de huidige woningmarkt, veel verhuisd en geen vaste contracten kunnen krijgen en nu zelfs freelancen... En het is verder een heel prettig huis qua ruimte etc..
Er zijn momenten dat ik er echt knettergek van word en er zijn momenten dat ik het goed kan handelen. Nu is het zomervakantie dus heerlijk rustig.
Seriously?
woensdag 7 augustus 2019 om 18:05
Geen laminaat in flats is onnodig. TNO heeft speciale ondervloeren ontwikkeld voor bovenwoningen. Die zijn duurder, maar zeer goed geluiddempend. Mijn onderbuurman hoort mij nooit en dat is me veel waard.Lady_Day schreef: ↑07-08-2019 10:03Klopt dat het soms harder klinkt dan het echt is. Vooral 's avonds laat als er sowieso minder geluiden zijn. Een rubber matje onder speakers, tv niet aan de gedeelde muur monteren, geen hakken aan op laminaat, helemaal geen laminaat in flats -- nog beter. Het zijn kleine dingen die het leven van je buren een stuk aangenamer kunnen maken.
Maar goed, ik ben dan ook zo'n zeikbuur en ik slaap al jaren met oordoppen in zodat ik geen moord doe.
woensdag 7 augustus 2019 om 18:11
Dat is voor mij een om een simpele reden. Ik ben allergisch en heb astma, dus vloerbedekking is geen optie. Alleen gladde vloeren.Lady_Day schreef: ↑07-08-2019 10:32Michella, heel vaak staat er in het Modelreglement iets over vloeren in appartementen. Vaak mag een laminaatvloer alleen als het zwevend gelegd is, met adequate ondervloer. Helaas heeft bijna iedereen laminaat in huis tegenwoordig. (waarom zou ik niet weten, vind het echt heel lelijk maar dat is een ander verhaal.)
Mijn bovenburen hebben ook laminaat (mag volgens ons reglement) en het is heel gehorig. Voetstappen, tv, praten, etc. De vorige bewoners hadden datzelfde laminaat maar hadden grote vloerkleden. Ik hoorde ze echt bijna nooit.
Heb het wel tevoren met woningbouw en onder(buren) besproken en hen ook duidelijk gemaakt voor welke ondervloer ik zou kiezen met de allerhoogste geluiddemping.
woensdag 7 augustus 2019 om 18:13
Genoeg nieuwbouw waar het ook ontzettend gehorig is. Daar zou ik dus wel even rekening mee houden.Lady_Day schreef: ↑07-08-2019 11:13Oh, wat erg, Waterlelieke.... ik ben zelf ook op zoek naar nieuwbouw want wil niet continu mijn buren horen...
Ik heb ooit in een appartement gewoond waar ik aan alle kanten buren had en onder en boven en daar hoorde ik helemaal niets terwijl mijn buurman rechts pianist was en de buurman links was drummer. Zij speelden ook gewoon hun instrument in hun appartement. Ik hoorde het op de gang wel maar in mijn huis niet. Het was een gebouw midden in de stad maar ik heb nog nooit zo rustig gewoond. Het kan dus wel.
woensdag 7 augustus 2019 om 18:15
Waarom zou iemand nou ‘s nachts zijn heg willen knippen? Buiten het feit dat het overlast geeft, zie je dan toch niets?Sjaantje37 schreef: ↑07-08-2019 11:42Zooooo herkenbaar, van de week zat ik mijn tuin en had van 3 kanten muziek op standje 100, zelfs in huis kon ik er niet van vluchten. Ik woon in een nieuwbouwhuis uit 2010, helaas in een wijk waar iedereen doet waar hij of zij zin in heeft en dat is ook snachts je heg gaan knippen met een elektrische kettingzaag.
woensdag 7 augustus 2019 om 18:28
Goede actie! Hoe reageerden ze?missy-81 schreef: ↑07-08-2019 07:34Klopt, Frans Bauer had ik ook niet fijn gevonden. Vind het gewoon asociaal dat er geen rekening word gehouden met buren. Heb iets van 4 uur geslapen, want vanmorgen werd ik wakker door weer harde tv.
Ik ga vandaag bellen naar de woningbouw en langs de buurman om aan te geven dat ik overlast van zijn tv heb.
woensdag 7 augustus 2019 om 19:54
Omdat ie er overdag geen tijd voor heeft?Tijdschriftenverslindster schreef: ↑07-08-2019 18:15Waarom zou iemand nou ‘s nachts zijn heg willen knippen? Buiten het feit dat het overlast geeft, zie je dan toch niets?![]()
En straatlantaarns geven in sommige huizen verdomd veel licht.
En anders heb je nog altijd tuinverlichting of een zaklamp boven je hoofd.
woensdag 7 augustus 2019 om 19:57
Dan ben jij een heel fijne buur en zou ik je graag boven me willen hebbenTijdschriftenverslindster schreef: ↑07-08-2019 18:11Dat is voor mij een om een simpele reden. Ik ben allergisch en heb astma, dus vloerbedekking is geen optie. Alleen gladde vloeren.
Heb het wel tevoren met woningbouw en onder(buren) besproken en hen ook duidelijk gemaakt voor welke ondervloer ik zou kiezen met de allerhoogste geluiddemping.
woensdag 7 augustus 2019 om 20:34
Dank je; jij vast ook, gezien je berichtjes in dit topic.
Ik vind dat niet meer dan logisch dat je rekening houdt met je buren. Ik zou het ook echt vervelend vinden als de buren last van mij zouden hebben. De andere buren hier ook. We hebben een burenapp voor ons huizenblok, waar eens de zoveel tijd (echt weinig overigens) een berichtje verschijnt als :"we hebben zaterdag een feestje. We proberen natuurlijk niet voor lawaai te zorgen. Mocht je toch last van ons hebben, app je ons dan even of kom met ons meefeesten" Juist met zulke berichtjes of vooraf overleggen over een vloer, voorkom je een hoop ellende met je buren.
donderdag 8 augustus 2019 om 07:59
Al die lachende smileys voelen nogal misplaatst.. als ik TO was zou ik er bozer om worden..Marnamai schreef: ↑07-08-2019 02:24Hoe kan hij je gebonk op de muur nu horen als ie doof is?
En niet iedereen's hand is vergroeid met zijn telefoon.
Zeker niet als ie lekker tv zit te kijken.
Met andere woorden:
Bel volgende keer ineens de politie als meneer om 1 uur 's nachts zijn televisie op standje "loeihard" heeft staan.
TO bij mij hielp klagen bij de woningbouw niet.. met politie bellen kregen we de buurman zelf op ons dak.. uiteindelijk zijn wij verhuisd..
donderdag 8 augustus 2019 om 08:07
De woningbouw gaat hier niets mee doen en de politie ook niet. Mijn ervaring is dat de irritatie alleen maar erger wordt en dat verhuizen naar een beter geisoleerde woning de beste oplossing is.
Nu heb je een man die doof is. Straks heb je een stel tokkies die de klompendans om 3 uur 's nachts gaan doen of hele dagen en nachten keihard de muziek aan hebben.
Nu heb je een man die doof is. Straks heb je een stel tokkies die de klompendans om 3 uur 's nachts gaan doen of hele dagen en nachten keihard de muziek aan hebben.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:15
En een wijkagent dan? Bij ons is een tijdje terug een soort bemiddelaar (ik geloof vanuit de gemeente) geweest voor gesprekken met de buurvrouw en de studentenburen.Lady_Day schreef: ↑08-08-2019 08:07De woningbouw gaat hier niets mee doen en de politie ook niet. Mijn ervaring is dat de irritatie alleen maar erger wordt en dat verhuizen naar een beter geisoleerde woning de beste oplossing is.
Seriously?
donderdag 8 augustus 2019 om 09:23
Heeft dat iets opgeleverd?MeredithGrey schreef: ↑08-08-2019 09:15En een wijkagent dan? Bij ons is een tijdje terug een soort bemiddelaar (ik geloof vanuit de gemeente) geweest voor gesprekken met de buurvrouw en de studentenburen.
Situatie van TO is wel iets anders. Het klinkt alsof jouw studentenburen echt veel overlast veroorzaken. De buur van TO heeft 'alleen maar' zijn tv wat hard aan. Ik denk dat het eerste onder overlast valt en het laatste onder 'normale leefgeluiden'. Ik hoor de tv van mijn buren ook, hoor. Heel irritant maar kan er verder weinig aan doen behalve koptelefoon + oordopjes gebruiken.
donderdag 8 augustus 2019 om 09:34
Als die tv echt op standje oorverdovend staat midden in de nacht dan komt de politie wel hoor. Dat valt gewoon onder overlast.
Ze zullen hem dan streng toespreken en mocht hij het dan blijven doen dan bel je gewoon weer. Net zo lang tot ze die tv in beslag nemen.
Je burenrelatie zal er inderdaad niet beter op worden maar ja, hoe goed is die relatie als zo'n lul je halve nachten wakker houdt.
Ze zullen hem dan streng toespreken en mocht hij het dan blijven doen dan bel je gewoon weer. Net zo lang tot ze die tv in beslag nemen.
Je burenrelatie zal er inderdaad niet beter op worden maar ja, hoe goed is die relatie als zo'n lul je halve nachten wakker houdt.
donderdag 8 augustus 2019 om 10:34
Ik heb er zelf niet bijgezeten helaas (had ik wel graag gewild, maar ik ben niet uitgenodigd en hoorde het achteraf), maar wat ik van beide partijen begreep is dat ze in ieder geval meer begrip voor elkaar kregen en daardoor ook meer rekening met elkaar hielden. Dat was een beetje weg. Dat is ook de reden waarom ik het voorstelde, want dat lijkt me hier ook een beetje het geval. Als je op een muur gaat bonken (ik vraag me überhaupt af hoeveel zin dat heeft, maar goed) en er geen normaal gesprek mogelijk lijkt dan is het een optie.Lady_Day schreef: ↑08-08-2019 09:23Heeft dat iets opgeleverd?
Situatie van TO is wel iets anders. Het klinkt alsof jouw studentenburen echt veel overlast veroorzaken. De buur van TO heeft 'alleen maar' zijn tv wat hard aan. Ik denk dat het eerste onder overlast valt en het laatste onder 'normale leefgeluiden'. Ik hoor de tv van mijn buren ook, hoor. Heel irritant maar kan er verder weinig aan doen behalve koptelefoon + oordopjes gebruiken.
Seriously?
donderdag 8 augustus 2019 om 11:38
Heb niet gebeld. Buurman kwam zelf langs om zijn excuus aan te bieden.