Uitgerekend september 2019 (extra groep)

29-01-2019 17:12 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle zwangeren die uitgerekend zijn in september!

Er zijn al twee andere groepen voor september (eerste helft en tweede helft september), maar die zitten al vol, dus bij deze een groep voor iedereen die het leuk vindt mee te schrijven en in de andere groepen geen plek meer vond.

NaamLeeftijd KindjeUitgerekendMeisje/jongenOpmerkingen (echo's e.d.)
Lily-of-the-valley..2e15-9-2019 💙 termijnecho+20w echo :cheer2:
Verliefdenonzeker313e30-9-2019 💙 ? ..
Djbbi301e23-9-2019..
Winterluxi291e01-10-2019 💙 termijnecho & 20 weken echo :heart:
Youthza..1e15-9-2019 :fortune: ..
Bonnieux..2e10 a 15 sept :gift: ..
Smartie88301e15 sept :fortune: 23 april 20w echo
Maribos..2e13 sept 💙 20w echo :cheer2:
Bo :hug:

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:14
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
64.45% gewijzigd
Hi Smartie!

Goed dat je de kinkhoestvaccinatie hebt gehaald! En de rhesus ook! Een oude tante van mij heeft als baby’tje een bloedtransfusie moeten ondergaan omdat mijn oma die prik niet had gekregen, maar wel nodig had, volgens mij wisten ze dat niet van te voren. Die tante was dus bijna overleden vlak na de geboorte. Gelukkig is een prik veel minder ernstig dan dat!

Irritant dat je zo vermoeid blijft! Neem je ook al extra rust naast je ijzertabletten? En slik je ook vitamine D? Of een complete multi? Ik heb die van Flinndal, die is goed qua samenstelling. Vooral vit D helpt tegen te vermoeidheid, maar ook meerdere B-vitaminen. En kijk ook naar wat je eet, of het niet alleen maar cravings zijn, maar ook echt voedsel. Je zou waterijsjes van echt fruit kunnen maken bijvoorbeeld.

Over de naam, dat hebben wij ook heel erg!! De grap is dat ik nu eerder neig naar man’s voorstel en hij naar het mijne :whoops:

Met het kaartje zijn we nog bezig, gaat waarschijnlijk via dezelfde drukkerij als waar het geboortekaartje van onze oudste en onze trouwkaart is gemaakt. Zij hadden een prima tarief, konden doen wat wij wilden, letterpress, en ze dachten goed mee.
Weet je wel al hoe je wil dat het kaartje eruit komt te zien?
bonnieux wijzigde dit bericht op 14-07-2019 17:40
Reden: Aanvulling
20.51% gewijzigd
Hey dames, alweer even geleden dat ik hier heb geschreven. Leuk om te lezen hoe t bij jullie gaat en ook heel herkenbaar😅
Hier gaat ie goed enkel wat zorgen vanuit de zorgverleners over dat ons meisje te klein zou zijn. Dus ingestuurd naar het ziekenhuis voor extra onderzoeken maar dat was allemaal goed. Ik was bij geboorte 40 weken ook maar 2480 gram en man 2600 dus wij hadden klein al wel verwacht en maken ons dus gelukkig niet veel zorgen als ze verder maar gezond blijft.

Ik trouwens nog geen spuiten gehaald. Een vaccinatie is toch altijd een afgezwakt 'dood' virus? Ik heb een aantal jaar geleden een keer een gele koorts vaccinatie moeten halen en een week later ben ik zo ziek geworden dat ik dacht dat ik dood ging met mega hoge koorts. So far het dode virus... En dat lijkt me ook niet gezond voor een babytje. En kan er erg weinig info over vinden dus heb nog niks gedaan eigenlijk.

De naam hebben we gelukkig afgelopen week samen besloten. Fijn ivm inderdaad geboortekaartjes enzo. Ik heb mijn kaartje zelf ontworpen op canva punt n el. Gratis ontwerp site en was super makkelijk in gebruik voor een beginner 🙂
En we laten t bij een online drukker printen. Scheelt een bak met geld en super leuk origineel ontwerp geworden.

Zo nu ga ik weer proberen door mijn hormonen heen opnieuw in slaap te vallen haha. Weltruste allemaal
@djbbi..het is eigen keus he dus doen waar je je goed bij voelt. Wel is het va belang om te weten dat dktp geen levend vaccin is maar een dood vaccin! Alleen gele koorts en bmr zijn levende vaccins die gegeven worden (zullen er nog wel meer zijn maar niet die zo snel in nl gegeven worden)
Er zit een groot verschil tussen een levend en dood vaccin inspuiten. Heb even een stukje gekopieerd en geplakt, misschien wordt het je dan wat duidelijker!

De meeste vaccins die tegenwoordig worden gebruikt, kunnen worden ondergebracht in drie groepen. De eerste groep omvat vaccins die bestaan uit dode bacteriën of virussen. Er bestaan diverse methoden om micro-organismen te doden, waaronder verhitting of toevoeging van chemicaliën zoals formaldehyde. Op deze wijze blijft de structuur van de molekulen op het oppervlak van micro-organismen behouden. Deze molekulen kunnen de produktie van antistoffen nog steeds op gang brengen, maar de dode micro-organismen kunnen geen ziekte meer veroorzaken. Een voorbeeld van een dood-virusvaccin is het Salk-vaccin tegen polio. Dit dient men als injectie toe.

De tweede groep omvat vaccins die levende, verzwakte virussen bevatten. Het organisme kan nog steeds een infectie veroorzaken en het immuunsysteem stimuleren, maar het kan geen ziekte veroorzaken. Men kan virussen en bacteriën verzwakken door ze vele malen te laten delen in dieren, in celkweken of onder ongebruikelijke omstandigheden, zoals bij extreme temperaturen of in een zuurstofloze omgeving. Men laat de celdelingen doorgaan totdat verzwakte mutanten zijn ontstaan.
Ik ben ondertussen ook ingeënt en nergens last van! Er stond dat je wat koortsig kon zijn als bijwerking (heel kleine mini kans) Het blijft ieders eigen keuze, maar als ik moet kiezen tussen een doodzieke baby en ienie mini kans op zelf koortsig zijn dan weet ik het wel :) Lees de info op het RIVM anders even door djibbi.

Hebben jullie inspiratie voor het 1e pakje? Ik wil wat rustige kleuren en ik denk iets anders dan noppies. Ik ben benieuwd naar jullie keuzes! 😊

Voor het geboortekaartje zijn we nu ook aan het kijken om zelf iets te laten ontwerpen, we zijn denk ik iets te kritisch op de bestaande kaartjes 🙈

Mag ik jullie naam ideeen weten?
Bonnieux van mijn verloskundige begreep ik dat er daardoor vroeger vaak miskramen waren. Maar jouw voorbeeld geeft wel aan hoe belangrijk die prik inderdaad is!

Qua eten zou het beter kunnen, heb veel zin in zoete dingen… Fruit gaat er wel goed in, maar groente helaas minder goed! Ik heb nu vakantie en slaap enorm veel, gelukkig kan ik er nu aan toegeven 

Ik ga volgende week ook eens naar een drukkerij. Ik heb iets voor ogen met diertjes, maar het kan ook nog heel iets anders worden.

Djibbi gelukkig waren de extra onderzoeken goed!

Winterluxi ik heb niet nagedacht over een eerste pakje… Maar het maakt mij eigenlijk ook niet zo veel uit, als het maar past haha.
Djbbi, ik weet niet wat ik moet zeggen om je te overtuigen. Lees anders nog wat ik je nu in pm schrijf.

Smartie, ik heb hetzelfde met eten, lastig hè? Ik krijg nu ook wat vaker last van maagzuur. Ook best irritant. Maar ik kan het nog met rennies af.
Het zou best kunnen dat er daardoor ook meer miskramen waren. Ik weet het niet, maar ik geloof het zeker. Je afweersysteem blokkeert het kindje dan gewoon dus klinkt plausibel.
Heerlijk dat je nu vakantie hebt! Geniet van het uitslapen! Leuk dat je al een idee voor een kaartje hebt!

Winterluxi, wij zijn ook nog op zoek naar een leuk eerste pakje. Bij de oudste had ik een heel mooi pakje gevonden bij Petit Bateau, maar nu vind ik het daar allemaal net te klassiek en wat tuttig. Dus ik ben ook nog op zoek.
Bij ons zijn ook heel veel kinderkledingzaken opgedoekt, dus bijna alles is alleen online te vinden. Behalve dan de grote ketens. Ik vind dat zoooo irritant. Ik wil graag voelen hoe de stof is en zo. Imps&elfs vind ik ook heel leuk voor baby’tjes trouwens. Heb je daar al gekeken?
En wat bedoel je met naamideeën? Wij zijn iig wel eindelijk uit de naam voor ons kleine wurmpje! Het is een naam die ik ook al jaren geleden op een namenlijstje had staan. Ik ga m hier niet neerzetten, dat vind ik te risky.
Fijn dat je zoveel kan slapen smartie! Inderdaad lekker aan toegeven. En wat betreft de groente, misschien kan je tussendoor wat snoepgroente snacken. Ik heb er ook minder trek in, vooral gekookt vind ik niet meer zo lekker. Laatst ook hele pastasaus gepureerd 🙈

Snap dat je het risky vind om de naam te delen! Ik ben ook gewoon eigenlijk een beetje op zoek naar inspiratie 😅 Wat het 1e pakje betreft ben ik geslaagd! Een setje van de nieuwe lijn van Feetje, echt heeeeuuul schattig ❤️ Ik wilde het ook in een winkel kopen, was inderdaad een van de grotere ketens. Ze hadden daar wel veel keuzes qua merken.
Winterluxi schreef:
21-07-2019 08:05
Fijn dat je zoveel kan slapen smartie! Inderdaad lekker aan toegeven. En wat betreft de groente, misschien kan je tussendoor wat snoepgroente snacken. Ik heb er ook minder trek in, vooral gekookt vind ik niet meer zo lekker. Laatst ook hele pastasaus gepureerd 🙈

Snap dat je het risky vind om de naam te delen! Ik ben ook gewoon eigenlijk een beetje op zoek naar inspiratie 😅 Wat het 1e pakje betreft ben ik geslaagd! Een setje van de nieuwe lijn van Feetje, echt heeeeuuul schattig ❤️ Ik wilde het ook in een winkel kopen, was inderdaad een van de grotere ketens. Ze hadden daar wel veel keuzes qua merken.

Waar verkopen ze nu Feetje, Luxi? Ik weet dat dat voorheen bij de V&D was. Is het nu bij de Hudson’s Bay verkrijgbaar? Dan ga ik daar ook eens kijken, als ik tenminste geen last heb van harde buiken. Ik heb daar nu echt enorm veel last van, zo irritant!
En qua namen, wat spreekt je aan? Het is zoooooo persoonlijk!

Ik vind de site vernoeming.nl erg leuk. Daar kun je bijvoorbeeld zien hoe broertjes en zusjes van iemand met een bepaalde naam heten en nog meer grappige dingen en statistiekjes.
De Nederlandse Voornamenbank van het Meertens Instituut hebben wij ook veel bekeken. Daar kun je heel goed zien hoe populair een naam is. Niet alleen in heel nederland, maar ook per provincie bijvoorbeeld.
En niet te vergeten de betekenis!!
Heb je PB gestuurd Bonnie! Harde buiken zijn inderdaad vervelend, heb er ook veel last van. Ik slaap nu ook zo slecht, kan mijn draai niet vinden door rugpijn. We horen nu toch juist een beetje uit te rusten 😉? Ok zeurmodus uit.

We gaan nog even verder zoeken voor de naam! Het moet een korte naam zijn die internationaal ook uit te spreken is. Thanks voor de tip! Wil niet dat er paar kindjes met dezelfde naam in de klas zitten.
Ooow naam delen..ik denk er even over na want vindt het zo leuk geheim te houden! Leuk mij dit keer heel goed, vorige keer waren er een aantal mensen die het wisten. Ik ga wel kijken op de Nederlandse voornamen bank! Onze naam staat wel un de top 50 volgens mij maar hier hoor je hem dus bijna niet!
Harde buiken heel vervelend! Ik had 2 welen geleden griep en toen had ik er erg veel last van , nu minder. Rustig aan doen!

Ik ben ondertussen gestart met insuline spuiten, wat betekent dat ze mij met 38 weken in gaan leiden.. dst betekent nog 5.5 week 😱 gaat dan snel ineens. Verder nog steeds last van bloederige afscheiding dus ik ben het ook wel aardig zat. Krijg ook steeds meer afscheiding (herken ik wel van zwangerschap zoontje) wat betekent elke dag inleg kruisje dragen want dan weer irritatie geeft!
Succes mrt het warme weer allemaa
Wow gaat inderdaad snel Maribos! Echt aftellen nu. Vervelend van die afscheiding, tampons mogen zeker niet als je zwanger bent? Rustig aan doen helpt mij ook erg goed met die harde buiken.

Ik ga die website ook even checken! Al denk ik dat we pas op het laatste moment weten welke naam we kiezen. Het moet ook een beetje passen bij het ventje he 😉

Idd succes komende dagen! IJs, zwembadjes en rustig aan doen! Mijn zus is tijdens zwangerschap ook wel eens uitgeweken naar Ikea voor een paar uurtjes airco ❄️
Iedereen noglekker geslapen afgelopen nachten? Ik deze nacht gelukkig iets beter dan de vorige nacht!

@bonnieux: ik ben ook aan het kijken voor een kaartje met letterpress, ik kan op websites alleen geen prijzen vinden. Weet jij waar ik ongeveer aan moet denken qua prijs?
Hi lieve meiden,
Ik heb even teruggelezen hoe het met jullie gaat. Wat fijn dat het goed gaat op wat kwaaltjes na. :there: :heart:

Ik heb goed nieuws. Ik ben weer zwanger, heel pril wel hoor dus ik merk bij mezelf dat ik een slag om de arm neem. Donderdag positief getest (1 dag voor NOD), nu om de dag getest en de test wordt steeds donkerder, dus dat ik goed.

We zijn voorzichtig blij. Overleg gehad met de verloskundige die ik vorige keer ook had, ik mag iets eerder komen voor de eerste echo ivm vorige keer... (16-8) Dus dat is fijn, maar ook wel weer eng. Want vorige keer was het natuurlijk mis dat er een echo gemaakt werd.. Brrrr

Willen jullie voor me duimen ? :-D

Hebben jullie de warmte een beetje overleefd? Pfff, moest wel aan jullie denken hoor! Houdt vol! Straks komt er een klein lief beebje, nog maar even :hello:

Liefs :heart:
Wat fijn om wat van je te horen Bo! En wat ontzettend leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!!! :cheer:

Ik snap dat je minder onbevangen staat nu in de zwangerschap, de kans is gelukkig zooooveel groter dat het goed gaat! Ik ga zo hard duimen voor je, over 7/8 (?) maanden heb jij een lieve mooie baby in je armen! :heart: Ik hoop dat je een mooi bewegend beebje op de echo hebt over 2 weken! Hou ons een beetje op de hoogte als je dat leuk vindt :-D
Winterluxi schreef:
27-07-2019 06:47
Iedereen noglekker geslapen afgelopen nachten? Ik deze nacht gelukkig iets beter dan de vorige nacht!

@bonnieux: ik ben ook aan het kijken voor een kaartje met letterpress, ik kan op websites alleen geen prijzen vinden. Weet jij waar ik ongeveer aan moet denken qua prijs?
Luxi, nou pffffff die laatste dagen/nachten waren wel pittig. We hebben een heel goed geïsoleerd nieuwbouwhuis, dus het blijft lang koel, maar de warmte blijft helaas ook lang hangen als ie eenmaal binnen is. Dus hierbinnen is het nu nog steeds 27-28C, dus we zetten heel vaak de ramen open om de boel door te tochten, maar we zijn nog niet op aangename temperatuur geraakt...

Ik zal je later vandaag een pm sturen met mijn info over letterpress.
bo1988 schreef:
29-07-2019 08:43
Hi lieve meiden,
Ik heb even teruggelezen hoe het met jullie gaat. Wat fijn dat het goed gaat op wat kwaaltjes na. :there: :heart:

Ik heb goed nieuws. Ik ben weer zwanger, heel pril wel hoor dus ik merk bij mezelf dat ik een slag om de arm neem. Donderdag positief getest (1 dag voor NOD), nu om de dag getest en de test wordt steeds donkerder, dus dat ik goed.

We zijn voorzichtig blij. Overleg gehad met de verloskundige die ik vorige keer ook had, ik mag iets eerder komen voor de eerste echo ivm vorige keer... (16-8) Dus dat is fijn, maar ook wel weer eng. Want vorige keer was het natuurlijk mis dat er een echo gemaakt werd.. Brrrr

Willen jullie voor me duimen ? :-D

Hebben jullie de warmte een beetje overleefd? Pfff, moest wel aan jullie denken hoor! Houdt vol! Straks komt er een klein lief beebje, nog maar even :hello:

Liefs :heart:

Bo, ik duim heel hard voor je!!!!!
Het zou geweldig zijn als het nu goed gaat! 🍀🍀🍀🍀🍀
@winterluxi
Dankjewel, ik kan het zelf nog niet echt geloven. Ik heb vanaf donderdag om de dag een zwangerschapstest gedaan om te kijken of de streep donkerder wordt. Vandaag maar de laatste gedaan denk ik, want donkerder kan ie niet worden :-D
Lief dat je gaat duimen :) Ik zal jullie op de hoogte houden :hyper:
Ik denk dat ik rond 1 april uitgerekend ben (leuke grap :-D )

@bonnieux
Lief van je, dankjewel :hyper:

Het gaat vanaf vandaag weer wat afkoelen, voor jullie ook wel fijn denk ik even wat koeler.
Pff.. sinds gistermiddag een paar keer oud bruinig bloed met afvegen, niet heel veel.
Maar toch, het maakt me zo ontzettend onzeker.
Echt niet leuk dit :(
bo1988 schreef:
08-08-2019 09:34
Pff.. sinds gistermiddag een paar keer oud bruinig bloed met afvegen, niet heel veel.
Maar toch, het maakt me zo ontzettend onzeker.
Echt niet leuk dit :(
Oh meid! Dat snap ik. Kan je eventueel eerder langs de verloskundige voor een echo om te kijken of alles goed zit? Waarschijnlijk is het oud bloed van een innestelingsbloeding of gesprongen vaatje maar ik snap met je voorgeschiedenis dat je hier onzeker van wordt. Sterkte 🍀
Bonnieux schreef:
29-07-2019 13:13
Luxi, nou pffffff die laatste dagen/nachten waren wel pittig. We hebben een heel goed geïsoleerd nieuwbouwhuis, dus het blijft lang koel, maar de warmte blijft helaas ook lang hangen als ie eenmaal binnen is. Dus hierbinnen is het nu nog steeds 27-28C, dus we zetten heel vaak de ramen open om de boel door te tochten, maar we zijn nog niet op aangename temperatuur geraakt...

Ik zal je later vandaag een pm sturen met mijn info over letterpress.
Ik heb precies hetzelfde, ook een huis met donkere bakstenen en zag op het nieuws even terug dat die dan 60 graden worden als het zo warm is, fijn 🙄.

Maar afgelopen nachten alweer lekker onder een laken geslapen en af en toe dat ik wakker werd dat het koud was. Ben jij ook al een beetje afgekoeld? Kan je me misschien nog de tip mbt de letterpress pm’en? 😊
Winterluxi schreef:
08-08-2019 10:57
Ik heb precies hetzelfde, ook een huis met donkere bakstenen en zag op het nieuws even terug dat die dan 60 graden worden als het zo warm is, fijn 🙄.

Maar afgelopen nachten alweer lekker onder een laken geslapen en af en toe dat ik wakker werd dat het koud was. Ben jij ook al een beetje afgekoeld? Kan je me misschien nog de tip mbt de letterpress pm’en? 😊
Sorry!!! Helemaal vergeten! Doe het zo!

Hier in huis is het nog steeds een graad of 25, dus nog steeds lekker warm🙈🤪
Gelukkig zijn onze bakstenen niet extreem donker, dus dat zal vast wel iets schelen. Misschien ooit laten stuccen of witten als de klimaatverandering doorzet??? Hopelijk mag dat dan ook.

Bo, sterkte! Ik hoop dat het bij bruin blijft.

Hoe is het met iedereen? Al richting het eind hè?
Dankje Bonnie! En bij ons schommelt het ook rond de 24/25 graden nog, maar dat is ok.

Ik merk dat alles ook wel wat meer ongemakkelijk begint te worden, maar ik ben nog als een van de laatste uitgerekend! Hoe gaat het met de rest?
@winterluxi contact gehad met de verloskundige, ze geeft hetzelfde aan bruinig afscheiding/oud bloed kan van alles zijn (niezen-hoesten-tillen-gemeenschap etc)
en dat weet ik ook wel, maar toch.. daar begon het vorige keer ook mee.

Ik heb al een redelijk vroege echo (met 7 weken) volgende week vrijdag, dus ik wil minimaal 7 weken afwachten, als ik nu al ga dan is er misschien ook weer onzekerheid ivm geen hartje bijvoorbeeld..

Ik moet maar "gewoon" afleiding zoeken, niet zo spastisch zijn denk ik :)

@bonnieux dankjewel.

Het schiet al lekker op bij jullie.
Wel fijn dat het wat koeler is, beter voor jullie!
Lijkt me irritant als het zo warm is met een grote buik :)
Veel sterkte met de laatste loodjes
Goed dat je het geduld hebt om te wachten Bo! Het is inderdaad zo dat je dan wijzer bent, met die termijn moet je een mooi frummeltje met een kloppend hartje zien. Ik blijf duimen voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven