Advies neutraal persoon

09-08-2019 18:26 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik probeer alles kort samen te vatten.

Ik ben 24 jaar oud, en heb al 4 jaar een relatie met een heel lief en knap meisje. We wonen ook samen, en hebben het altijd wel gezellig thuis.

Alleen er is al een periode van ongeveer 1 jaar dat ik het niet zeker meer weet. Ik hou echt heel veel van haar, maar het verliefde gevoel is er van mijn kant niet meer. Het is voor mijn idee gewoon mijn beste maatje geworden, waar ik erg graag bij ben en graag dingen mee doe. Maar op seksueel vlak en fysiek is de aantrekkingskracht er niet meer.

Zij is de eerste waar ik een lange relatie mee heb. En iedereen in mijn familie mag haar graag. Daarom vind ik het ook lastig om het te verbreken. De reactie uit mijn omgeving, uiterlijk is ze een beetje out of my league zegmaar en ze heeft een hele leuke persoonlijkheid. Ik ben bang wat de mensen gaan zeggen, en ik weet dat dat er niks toe doet. Maar toch, dat maakt het extra lastig.

Nu het negatieve kant van het verhaal waardoor ik ook sterk neig om de relatie te verbreken. Haar familie.. in het begin kon ik er nog goed mee om gaan, maar het kost me zoveel energie om er nu een dag of zelfs een etentje door te brengen. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen, en dat ligt hem gewoon aan het feit dat haar moeders kant van de familie zacht gezegd apart is in hun doen. Gooi het op een laag iq, maar het is qua gespreksstof een beetje familie tokkie. Zo is zij zelf en haar vader helemaal niet gelukkig. Maar haar moeder wel, en dat kost me zoveel energie om maar beleefd te blijven en aardig. Als ik dan aan de toekomst denk, mochten er kinderen komen. Dan zou ik het niks vinden om die daar achter te laten, en haar op te laten passen. Mijn vriendin zelf ziet het niet, die is het natuurlijk gewend. Maar ik kan het niet meer..

Nu is het ook zo dat ik sinds die periode niet zoveel meer met vrienden doe. Dat is mijn eigen schuld geweest. Ik was stapelgek en wilde altijd bij haar zijn. Maar sinds dit jaar wil ik weer meer met vrienden doen. En daar heeft zij moeite mee. Ze wil dan graag vaak mee, en ziet niet in dat ik alleen ff met de jongens op pad wil. Als ik dat zeg dan is ze erg wantrouwig, alsof ik iets zou doen als zij er niet bij is. Dit geeft mij ook een kut gevoel als ik bijvoorbeeld even een mannen weekend weg wil, dan weet ik al dat zij dat niks vind.

Ik twijfel zo erg, ook omdat ik bang ben om de foute keuze te maken. Alleen ik voel me soms nu zo gevangen in deze relatie, voor mijn gevoel wil ik gewoon even alleen weer dingen ontdekken en doen.

Hoor graag wat jullie van mijn situatie vinden. Ben allang blij dat ik het hier kwijt kan, vrienden en mijn ouders hebben er toch een andere kijk op dan een persoon die ons niet kent.
Man up. Je weet het al. Maak het uit.
Betaal je de mannenweekendjes zelf?
Je weet het allang. Uitmaken. Of wil je de rest van je leven met deze vrouw doorbrengen om je omgeving blij te maken?
@Perkele, ja ik denk dat je gelijk hebt.

@Drominique, ja. Er is eigenlijk niks wat we samen betalen, het huis is van mij dus die kosten draag ik ook.

@Selene, nee dat is ook zo. Alleen heb het gevoel dat iedereen gaat denken dat ik gek ben. Omdat ze zoveel knapper is dan ik, en leuk met iedereen van mijn familie en omgeving kan praten. Dan ben ik zelf bang dat ik de foute keuze maak, dat iedereen gaat zeggen: hoe kun je dat doen. En dat ik dan al gauw aan het twijfelen raak.
Maak het uit en ga dan even alleen blijven. Je bent te jong om je al zo vast te laten zetten. Soms loopt het gewoon af. Beter nu dan 3 kinderen verder.
Ja maar nu bekruipt me het gevoel dat ik haar zo erg ga missen. En dan slaat die twijfel weer toe.
Bespreek het met haar zou ik zeggen. Misschien verandert er wat in je gevoel, misschien ook niet, uitmaken kan dan altijd nog.
Je benadrukt haar uiterlijk heel erg, heb je ook het gevoel dat je hierna nooit meer iemand zou kunnen krijgen die zo “mooi” is? In de praktijk vind je straks weer een nieuwe vrouw (meisje klinkt zo gek op jullie leeftijd) die je straks helemaal fantastisch vindt, ook qua uiterlijk (misschien niet ‘out of your leage’, maar dat doet er niet toe). Je familie lijkt er wel soort van trots op dat er “zo’n knap iemand” in de familie is, maar dat zou toch eigenlijk niet van belang moeten zijn?
Nolty schreef:
10-08-2019 06:45
Ja maar nu bekruipt me het gevoel dat ik haar zo erg ga missen. En dan slaat die twijfel weer toe.

Je bent haar nu ook al lang kwijt (en zij jou nog meer), als ik het zo lees.
@Rosamendosa je verhaal klopt 100%. Familie gaat het daar om dat ze haar heel leuk vinden. Leuke meid, vlotte babbel etc.. en dat is ook zo.

Als ik dan nu aan haar denk, heb ik het gevoel dat ik spijt ga krijgen.

Op andere momenten denk ik dat het gewoon beter is als het klaar is.
@tijdschriftenverslindster dat klopt. En dat gevoel wil ik haar absoluut niet geven. Maar bijvoorbeeld zoenen etc. dat doe ik niet meer om de passie of intimiteit maar gewoon omdat ik van haar hou. In het begin was dit heel anders.

En ik krijg al vaak te horen, verliefd op word houden van. Maar ik vind mezelf nogal jong om het daar dan maar op te gooien.
Ben je bang dat je haar gaat missen, of het hebben van een vriendin? Volgens mij dat laatste. Zoals ik lees, weet je het eigenlijk diep van binnen al wel. Dat is niet erg, want jullie waren al jong samen. Je ontwikkelt je op die leeftijd nog echt en weet steeds beter wat je wel en niet wil. Ik zou zeggen, maak het uit of kies in ieder geval voor een break om te kijken wat je wil. Grote kans dat het alleen maar bevrijdend werkt zelfs en je haar helemaal niet mist. Succes! :)
@Lila_Lilly_ ja dat is het beste. Alleen is het raar dat ik het bijna niet over mijn hart kan krijgen om het uit te maken?

Ik denk dat ze het aan de ene kant wel doorheeft. Ze doet heel aanhankelijk en wil veel aandacht in de zin van knuffelen en kusjes etc. En ik kan dat haar gewoon niet meer bieden want dat gevoel is er niet. Maar ik weet hoeveel ik voor haar beteken, haar wereld stort in als ik het uitmaak.

Ik heb laatst al een keer met haar een soort gesprek gehad dat ik het niet zeker wist etc.. toen lag ze op de grond te huilen. En dat deed me zoveel pijn om haar zo verdrietig te zien.
Ik vind het in ieder geval al fijn dat hier op gereageerd wordt, dat ik toch mijn verhaal kwijt kan. Ik zit er zelf zo mee, en heb niet echt mensen om dit soort dingen mee te bespreken.
Tuurlijk gaat het echt niet leuk zijn, maar je kunt niet uit medelijden bij iemand blijven. Ze komt er echt wel overheen hoor. :) Gewoon eerlijk zijn. Dit zijn dingen die horen bij het leven en achteraf ben je blij met je keuze. Als ik nu terugkijk had ik ook jaaaaren eerder bij mijn ex weg moeten gaan ooit. Was ik mijn huidige man misschien al veel eerder tegengekomen. :love: Maar daar leer je uiteindelijk weer van. Het moet 100% goed voelen in een relatie, anders is het het gewoon niet. Mijn ervaring is, bij twijfel, stoppen.
anoniem_387894 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 08:55
20.77% gewijzigd
Ik vind je momenteel erg oppervlakkig overkomen (haar familie was 4 jaar terug namelijk ook al tokkie neem ik aan). Dit komt omdat je naar redenen aan het zoeken bent om het uit te maken.

Waarvoor zou je nog wel met haar samen willen zijn? Ik lees alleen maar omdat ze knap is en gezellig. Maar dit zijn externe factoren. Wat heeft zij dat anderen niet hebben? Wat maakt dat je zoveel van haar houdt? Waarop ben je ooit verliefd geworden? Wat wil je ervoor doen om weer verliefd te worden op je partner en nader tot elkaar te komen?

Soms is de koek ook gewoon op hè, van 20 tot 24 is leeftijd waarin je veel nadenkt en verandert over je persoonlijke ik, normen en waarden en waar je naartoe wil in het leven.
Wie wat wil die moet wat.
Het benauwt je dat je wereldje klein is geworden (niet met vrienden apart op stap enz., naar familie moeten waar je niks mee hebt). Als je daar nu eens eerst verandering in brengt. Ga op je strepen staan dat je tijd met vrienden nodig hebt, misschien klaren je gevoelens voor je vriendin dan ook op. Misschien niet, maar dan heb je het in elk geval onderzocht.
Ik ben blijkbaar de enige maar ik ben het niet eens met de bovenstaande adviezen.

Ik lees dat je je vriendin heel lief en knap vind en dat jullie echt maatjes zijn. Volgens mij is dat een prima basis voor een goede relatie.

Als argumenten om het uit te maken noem je
-haar familie
-seks
-dat je meer alleen wil doen.
Ik lees niks over dat jullie niet op 1 lijn zitten qua gedachtengang ofzo.

Ik zou eens echt met haar gaan praten over die 3 punten. Voor mijn gevoel kan je daar nog wel uitkomen. Voor seks kijk anders even wat afleveringen van een van die programma's van Goedele Liekens, dat kan je nieuw leven inblazen. Dat je meer alleen wilt doen los van haar lijkt me heel erg gezond binnen iedere relatie. Dat zou zij ook moeten doen.
Blijft alleen die familie over, dat vind ik geen reden om het uit te maken, je bent met haar, niet met haar moeder. Misschien kan ze wat vaker zonder jou op bezoek bijvoorbeeld.
@Ravemeisje nee er zijn natuurlijk veel meer dingen. Maar denk dat het ook komt omdat het mijn eerste echte vriendin is, dus die zaken die minder waren nam ik al gauw voor lief.

Ik ben inderdaad wat veranderd. Ook in mijn kijk op het leven, en daar past zij nu ik zo nadenk niet bij. Klinkt hard maar zo voelt het wel.

@Aalbes al een paar keer gedaan. Ze is enigstkind, dus haar ouders verwachten dat ze langskomt eens in de zoveel tijd.

Heb ook al een paar keer gezegd hoe ik me daarbij voel, en dat word ze geïrriteerd of boos omdat het haar familie is.
@Dutchgirly dat klopt ook. Alhoewel, qua gedachtegang is zij nog helemaal hotel de botel. En ik niet echt meer, ik heb dat gevoel niet meer.

En zoals ik al zei, er wordt gezegd verliefd op word houden van. Maar zij is nog steeds verliefd en ik ben dat niet meer voor mijn gevoel.
Hou je veel van haar?
Niet alleen in woorden aangeven, ook in daden doen. Neem die tijd met vrienden, ga wat minder vaak mee naar haar familie (zonder je mening over hen te geven, dat weet ze nu wel). Dan weet je zeker of dat ook een rol speelt.
@Rosamendosa ja heel erg. Maar meer op een manier dat ze gewoon een heel belangrijk persoon in mijn leven voor me is. Maar niet degene waar ik verliefd op ben.

@Aalbes dat heb ik al een keer gedaan inderdaad. Maar daar had ze geen begrip voor. Ik zal het nog een keer op een tactische manier brengen, kijken wat haar antwoord is.
Nolty schreef:
10-08-2019 06:45
maar zo is het leven. je sluit de ene deur om een ander open te kunnen doen en dat doet pijn. verder zijn er bijna geen mensen die hun hele leven blijven hangen in hun jeugdrelatie.
@S-Meds dat is waar. En het is ook mijn eerste echte relatie, dus dat speelt ook mee denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven