Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:10
Ik zou de conditioner niet uitwassen maar gewoon uitspoelen, met water.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:49
Bedankt Robinson. Dat was ook wat ik dacht, ik ga die novix bestellen.
Wat ik me nog wel afvroeg; Op de dagen dat ik geen shampoo gebruik ( wil ik maar 1x week doe met de dr organic argan shampoo), kan ik toch mijn haren gewoon wassen met de conditioner? En hoe style ik mijn haren dan? Op handdoekdroog haar nog wat styling milk gebruiken en wat gel? Mochten jullie nog goede producten weten? Op de Facebook site duizelt het me, het zijn er zo veel.
Wat ik me nog wel afvroeg; Op de dagen dat ik geen shampoo gebruik ( wil ik maar 1x week doe met de dr organic argan shampoo), kan ik toch mijn haren gewoon wassen met de conditioner? En hoe style ik mijn haren dan? Op handdoekdroog haar nog wat styling milk gebruiken en wat gel? Mochten jullie nog goede producten weten? Op de Facebook site duizelt het me, het zijn er zo veel.
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:58
Blauwroosje, je stylingprodukten breng je aan op kletsnat (echt druipend) haar. Goed verdelen, evt met een Denman Brush, en dan scrunchen met je handen. Daarna kun je met een tshirt of microvezeldoek het overtollige water uit je haar knijpen. Er verdwijnt dan ook wat stylingprodukt in de doek, maar dat kan je evt na afloop nog n beetje toevoegen, met platte hand dus niet meer met je vingers erdoor! En dan rustig scrunchen en drogen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 19:44
Alleen op heel nat haar je stylingproducten aanbrengen 
Mijn haren lijken ook constant te veranderen ofzo. Vandaag shampoo, daarna deepco en toen gel. Van leave in werd mijn haar heel zwaar en vet toen ik dat eerder uitprobeerde maar nu lijkt het opeens juist nodig te hebben omdat echt touwerig anders is.
Mijn haren lijken ook constant te veranderen ofzo. Vandaag shampoo, daarna deepco en toen gel. Van leave in werd mijn haar heel zwaar en vet toen ik dat eerder uitprobeerde maar nu lijkt het opeens juist nodig te hebben omdat echt touwerig anders is.

zaterdag 10 augustus 2019 om 20:42
Oké, bedankt voor jullie hulp. Very cherry, ik heb net een filmpje gekeken van het scrunchen. Ik weet nu wat ik moet doen
Nu nog alleen een microvezel handdoek aanschaffen en een denman brush ( heb je ook weer 100 soorten van haha). Ik heb zin om te beginnen. Ik ga zo een bestelling doen bij een webshop voor wat producten.
Nu nog alleen een microvezel handdoek aanschaffen en een denman brush ( heb je ook weer 100 soorten van haha). Ik heb zin om te beginnen. Ik ga zo een bestelling doen bij een webshop voor wat producten.

zaterdag 10 augustus 2019 om 22:34
Het gaat best goed hier maar ik merk wel dat mijn haar achter echt heel erg krult... type 3a tegenwoordig maar aan de voorkant is het met een beetje mazzel 2c maar soms ook nog wel 2b. kan dat nog bijtrekken naar 3a of is dit het dan?
Mijn Ecoslay Orange Marmalade is binnen. Ben daar heel benieuwd naar.
Mijn Ecoslay Orange Marmalade is binnen. Ben daar heel benieuwd naar.
lady_day wijzigde dit bericht op 11-08-2019 10:19
0.33% gewijzigd

zaterdag 10 augustus 2019 om 23:54
Je kunt bij elke Denman er heel eenvoudig een rij tussenuit halen.Very__Cherry schreef: ↑10-08-2019 20:59Ik heb er gewoon blind een gepakt in de winkel hoor, qua Denman. Ik weet dat er mensen zijn die zweren bij het aantal rijen maar ik niet![]()
zondag 11 augustus 2019 om 10:21
Je moet ze allemaal proberen om er zeker van te zijn dat je de juiste gaat gebruiken

Ik las dit erover vanochtend: https://macblogster.nl/weet-jij-welke-d ... odig-hebt/
zondag 11 augustus 2019 om 10:36
Mijn tip: Denman D3 of D4.
Ik vind de mevrouw in bovenstaand stukje nogal mutsig en paniekerig met die opmerking over een " negatieve ervaring" als je de verkeerde borstel koopt. Pfff. Zeker nog nooit een echt negatieve ervaring gehad in het leven
Ik vind de mevrouw in bovenstaand stukje nogal mutsig en paniekerig met die opmerking over een " negatieve ervaring" als je de verkeerde borstel koopt. Pfff. Zeker nog nooit een echt negatieve ervaring gehad in het leven

zondag 11 augustus 2019 om 10:43
Hahaha - stel je voor dat je ooit een keer teleurgesteld raakt... verschrikkelijk!Very__Cherry schreef: ↑11-08-2019 10:36Mijn tip: Denman D3 of D4.
Ik vind de mevrouw in bovenstaand stukje nogal mutsig en paniekerig met die opmerking over een " negatieve ervaring" als je de verkeerde borstel koopt. Pfff. Zeker nog nooit een echt negatieve ervaring gehad in het leven![]()

zondag 11 augustus 2019 om 11:43
vanochtend mijn final wash gedaan en het andrelon kokos masker gebruikt. verder nog geen andere producten, dus ook nog geen wereldschokkende veranderingen. maar ik heb wel het idee dat het wat luchtiger valt vandaag.
twee praktische vragen: wat doen jullie terwijl het masker intrekt? ik heb het aangebracht op kletsnat haar, dus dat blijft de hele tijd druipen. niet heel ideaal om iets buiten de badkamer te doen dus
ik heb mijn benen geschoren, maar daar was ik nou ook niet echt twintig minuten mee bezig haha.
en.. als ik later deze week conditioner gebruik: van mijn kapper heb ik altijd geleerd dat je conditioner alleen in de puntjes aanbrengt. is dat bij deze methode ook zo? of doe je het gewoon over je hele haar? en geldt dat ook voor de leave-in conditioner?
twee praktische vragen: wat doen jullie terwijl het masker intrekt? ik heb het aangebracht op kletsnat haar, dus dat blijft de hele tijd druipen. niet heel ideaal om iets buiten de badkamer te doen dus

en.. als ik later deze week conditioner gebruik: van mijn kapper heb ik altijd geleerd dat je conditioner alleen in de puntjes aanbrengt. is dat bij deze methode ook zo? of doe je het gewoon over je hele haar? en geldt dat ook voor de leave-in conditioner?

zondag 11 augustus 2019 om 11:45
REDHOTHEAD schreef: ↑11-08-2019 11:19Ik ontklit mijn haar als ik de conditioner in heb, met mijn vingers. Waarom heb je daar een borstel voor nodig? Mijn krullen worden pluizig als ik het borstel.
wat ik begrepen heb is dat dit dus speciale borstels zijn die je kruldefinitie kunnen verbeteren. daarbij gebruik je ze volgens mij alleen onder de douche en scrunch je daarna weer je krullen erin met de stylingproducten.
maar als het voor jou zonder borstel fijn werkt, dan is dat prima toch?