Hoeveel weken zwanger tijdens bruiloft?

10-08-2019 16:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hei allemaal!

Mijn vriend en ik willen dolgraag zwanger worden. Ik wil dat de baby in een warm nest terecht komt, dus er moet nog eerst flink verbouwd worden. Ook gaan wij volgend jaar augustus trouwen en ik wil niet hoogzwanger zijn op mijn bruiloft. Toch zijn we er wel al dagelijks mee bezig, zoeken alvast kinderwagens uit, hebben al namen, zijn niet weg te slaan bij de baby afdeling van de hema en ik ben sinds juni gestopt met de pil (nu al een normale cyclus). Ons idee was om te proberen om tijdens de bruiloft een aantal weken zwanger te zijn, als het ons gegunt is!

Nu was mijn vraag aan jullie: bij hoeveel weken zwanger is het nog te doen om op een leuke manier je eigen bruiloft te vieren? Dit is voor iedereen anders, weet ik wel. Maar kan mij er niets bij voorstellen. Ik wil mij nog graag een mooie vrouw voelen tijdens de bruiloft, echt nog vrouw en niet al moeder zeg maar. Dus dat ik mijn jurk gewoon nog pas! En hoe zit het dan met de zwangerschapskwaaltjes? Ik hoor graag jullie ideeën!

Liefs, blij-ei
eva-luna schreef:
10-08-2019 16:42
Als het nu direct raak ik, dan ben je tijdens de bruiloft 12 maanden zwanger. Dat tekent wel, denk ik.
Maar sommige vrouwen blijven wat langer plat.

Lastig, lastig.
12 maanden zwanger zijn tijdens je bruiloft. Ga er maar aan staan
Oké schat
Zoals je zelf zegt, dat is voor iedereen anders.

De één is vanaf het begin tot aan het eind van de zwangerschap kotsmisselijk. De ander kan tot de laatste dag de hele wereld aan.

En stel, je hebt het allemaal mooi gepland. Geen kwaaltje, een aantal weken zwanger, je past nog prima in je jurk, helemaal in de gloria. En dan......Een paar dagen voor de bruiloft gaat het mis.....dan is je bruiloft pas echt verpest.

Ik gun je een mooie huwelijksdag, een zorgeloze zwangerschap en een gezonde prachtige baby. Daarom zou ik zeggen of eerder trouwen, of even wachten met zwanger worden.
Ineedyourlove schreef:
10-08-2019 16:47
12 maanden zwanger zijn tijdens je bruiloft. Ga er maar aan staan
In dat geval kun je vast een tv-zender vinden die tegen betaling die bruiloft wil filmen, dus als het dan echt kut was, kun je later nog een feest geven.
Suzan_1991 schreef:
10-08-2019 16:31
Dat is wat de gynaecoloog mij heeft verteld.
Ik zou een andere gynaecoloog zoeken, bij mij duurde het 5 maanden :)
Merel7 schreef:
10-08-2019 16:54
Ik zou een andere gynaecoloog zoeken, bij mij duurde het 5 maanden :)

Ik denk dat ze doelt op het ontpillen, dat is inderdaad onzin.
eva-luna schreef:
Als het nu direct raak ik, dan ben je tijdens de bruiloft 12 maanden zwanger. Dat tekent wel, denk ik.

Lastig, lastig.

:proud:

TO, waarom stop je nu met de pil als je niet al moeder wil zijn, maar wel net een beetje zwanger, augustus volgend jaar? Is je rekenapparaat stuk?
Ik zou t niet doen. Van begin tot einde ontzettend ziek geweest met constant ziekenhuisopnames aan toe
Ik wist trouwens niet dat een "warm nest" verwijst naar de staat van het huis.
Star² schreef:
10-08-2019 16:59
Dat ja, niet zo handig verwoord.
Ik zou het er niet op gokken. Ik heb een bmi van 18/19 en kon na 6 weken mijn eigen kleren niet meer aan, mijn heupen waren ineens een stuk breder en hallo buik. Aan mijn gewicht lag het overigens ook niet. Ik kwam maar 6 kilo aan, want jawel ik kotste 9 maanden lang alles uit.
En ik kreeg ook nog heel vroeg, vroegtijdige weeen en later pre eclamsie.

Nou zeg maar dag tegen je dure huwelijksdag dan.... gelukkig hebben wij er niet op gegokt en zijn we eerst getrouwd en daarna heb ik pas een poging gedaan om zwanger te worden.

O ja en ook nog de nodige miskramen gehad, ook niet handig met een witte jurk.
Los van dat alles.. je kunt je zwangerschap niet bestellen op datum. Zet dat uit je hoofd.

En ik zou niet zwanger trouwen, je kunt in elk stadium allerlei klachten hebben of het kan mis gaan. Dat wil je allemaal echt niet op je bruiloft. Begin er lekker aan op je huwelijksreis, ook romantisch
eva-luna schreef:

Lastig, lastig.
:popcorn:
Star² schreef:
10-08-2019 16:59
Ik leer steeds wat bij. "Ontpillen" is toch een stuk stof (meestal gebreid) ontdoen van pluizen e.d.?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wij planden onze bruiloft en poef! ik bleek ook zwanger. Heb ik op de dag van de bruiloft een miskraam met 11 weken..... Je kan echt niet alles plannen. Neem het leven zoals het komt.
Zonder oorzaak geen gevolg
pejeka schreef:
10-08-2019 17:08
Ik leer steeds wat bij. "Ontpillen" is toch een stuk stof (meestal gebreid) ontdoen van pluizen e.d.?

Ja, maar ook iets wat je op sites als Babybrabbel veel tegenkomt ;-)
Splinter_ schreef:
10-08-2019 17:02
:proud:

TO, waarom stop je nu met de pil als je niet al moeder wil zijn, maar wel net een beetje zwanger, augustus volgend jaar? Is je rekenapparaat stuk?

Volgens mij wil TO nu al moeder zijn, maar wil ze om onduidelijke redenen wachten tot de bruiloft.
Star² schreef:
10-08-2019 17:11
Ja, maar ook iets wat je op sites als Babybrabbel veel tegenkomt ;-)
Tjee. Nooit geweten dat brabbelende babies zo actief waren in het verwijderen van pluizen van truien...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-08-2019 17:14
Tjee. Nooit geweten dat brabbelende babies zo actief waren in het verwijderen van pluizen van truien...

Zijn ze nog ergens nuttig voor.
ik ben getrouwd toen ik 7 maanden zwanger was. het was superleuk, en prima te doen. maar ik had echt zorgeloze zwangerschappen. dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Is hij er echt ook zo dagelijks mee bezig TO?
polkat schreef:
10-08-2019 17:09
Wij planden onze bruiloft en poef! ik bleek ook zwanger. Heb ik op de dag van de bruiloft een miskraam met 11 weken..... Je kan echt niet alles plannen. Neem het leven zoals het komt.
Ohh wat vreselijk verdrietig .. :nooo:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
eva-luna schreef:

Lastig, lastig.
12 maanden zwanger :bonk:
Zalmsnipper schreef:
10-08-2019 16:20
Tot 16 weken zie je nog vaak niets bij een 1e zwangerschap. Dus zeg pak em beet vanaf april kan je ervoor gaan
Zoiets?
Dat klopt, maar tm 16 weken voelde ik me ook hondsberoerd en hing continu boven de plee om te kotsen.
Dus...
Wat een dwangmatig geplan, vergeet je niet om ook nog te genieten en te beseffen dat het leven niet maakbaar is?
Ik heb maar 1 advies: niet zwanger trouwen!!

Je trouwdag is zo'n speciale en bijzondere dag, je wilt niet dat die verpest wordt door zwangerschapskwaaltjes of zwangerschapscomplicaties. Dat hoeft natuurlijk niet te gebeuren maar dat weet je niet van tevoren. Er bestaat een kans dat je een miskraam krijgt, de hele dag moet kotsen, niks kunt eten, doodmoe bent, niet kunt dansen door zere rug / bekken, of halverwege het feest al naar bed moet omdat het echt niet meer gaat. Ik zou de gok niet nemen.

De kans dat je in je jurk past in erg klein, en als het wel past is het misschien niet comfortabel. Een zwangere buik voelt echt wel anders dan 'gewoon wat dikker'.

Ik zou of wachten met zwanger worden of voor een baby gaan en je bruiloft uitstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven