Napraattopic deel 115

06-08-2019 08:31 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik gebruik reviews meestal om zoveel mogelijk opties af te laten vallen. Als ik bijv. lees dat het zwembad vies of overvol is dan gaat die accommodatie meteen van de lijst.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Solomio schreef:
13-08-2019 08:40
Ik zoek het perfecte hotel, boek het en stuur daarna mijn man daarheen.
En je bent gul want volgens mij is jouw man al heeeel lang met vakantie!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vraag ook wel eens tips. Leuk om van mensen te horen wat goed bevallen is of wat juist niet.
Maar vind het erg leuk om zelf ook veel "voorwerk" te doen, dat is deel van de vakantielol.
Vind het ook prima om fijne hotels of restaurants door te geven.
Star² schreef:
13-08-2019 09:00
Reviews lees ik wel op Trip Advisor als ik eenmaal iets op het oog heb.

Ik heb inmiddels al meerdere malen, afgelopen vakantie ook, ergens gezeten via tips en elke keer goed bevallen.
Dit. De reviews moeten echt heel heel goed zijn en vooral het eten.
Life is short. Eat dessert first.
Oudblond schreef:
13-08-2019 09:18
En je bent gul want volgens mij is jouw man al heeeel lang met vakantie!
Ja, inmiddels geen idee meer waar hij uithangt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Mijn man is expediaexpert. Dat is leuk. Ik ben dan weer goed in het onderhouden van warme contacten met Duitstalige huisjeseigenaars.
Tripadvisor is handig. Wat ik ook leuk vind is daar filteren op alleen negatieve recensies van activiteiten/uitjes die wij gedaan hebben. Heel leuk om te lezen hoe andere mensen boos kunnen worden om de meest debiele dingen.
Reviews zeggen soms niet alles. Deze vakantie zat ik in een huisje met een 9.4 op booking.com (en dat waren echt meer dan 4 beoordelingen) en ik ben geen verwend nest, maar dat was echt geen 9.4 waard. Al was het een hele interessante gewaarwording voor mijn kinderen dat ze hun poep konden uitzwaaien in het open riool achter het huis en was het heel rustgevend om water voor de oploskoffie te verwarmen in de enige pan op de enige plaat van het kooktoestel zonder kortsluiting. Duurde 20 minuten. Slow coffee.
Die eigenaar heeft denk ik een grote familie :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
13-08-2019 09:26
Die eigenaar heeft denk ik een grote familie :biggrin:
Op booking.com kun je alleen reviewen als je er daadwerkelijk geboekt hebt, maar goed, hij kan natuurlijk zijn familie uitgenodigd hebben in zijn riante verblijf. Het was verder een aardige kerel en de omgeving was schitterend, maar bij een 9.4 stel ik me toch iets anders voor.
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 09:21
Tripadvisor is handig. Wat ik ook leuk vind is daar filteren op alleen negatieve recensies van activiteiten/uitjes die wij gedaan hebben. Heel leuk om te lezen hoe andere mensen boos kunnen worden om de meest debiele dingen.
Ja, geweldig! Zo zaten wij ooit eens in een geweldig hotelletje in Italië, in een stadje dat tegen een steile berghelling gebouwd is. Werd er in de reviews geklaagd dat je zoveel trappen moest beklimmen om er te komen. Ook werd er gezeurd over het eten dat niet voldoende zou zijn. Wel was er elke avond een tussengerecht met pasta of risotto maar dat namen ze dan niet want dat was vies. Zucht.
Ja, dat vind ik echt leuk. Ik denk dat ik er een topic over open.
Griebus67 schreef:
13-08-2019 08:34
Ik vond het niet zo’n gekke vraag hoor. Je wordt inderdaad overspoeld met aanbiedingen als je zelf zoekt, en er is nou nooit eens een hotel bij dat zichzelf afficheert als een met kakkerlakken overlopen hellhole. Leuk toch als iemand dé tip heeft voor het allerleukste plekje in de door jou gewenste regio?
En dan vertrouw je op 1 iemand op Viva i.p.v. de 11000den op TripAdvisor?
Griebus67 schreef:
13-08-2019 08:42
Klopt, en ik vraag zelf ook nooit om tips voor accommodaties. Maar kan me toch voorstellen dat je op een leuke plek terecht kunt komen die je zelf nooit zou hebben gevonden.
Klopt, maar ik wil naar Afrika of ik zoek nog leuke tips voor regio x is wel wat anders.
Betty_Slocombe schreef:
13-08-2019 09:21
Mijn man is expediaexpert. Dat is leuk. Ik ben dan weer goed in het onderhouden van warme contacten met Duitstalige huisjeseigenaars.

Die slechte recensies zijn soms hilarisch ja :biggrin:

Ik ben vorige week 1 nacht in een 4 sterren hotel in Newcastle geweest maar daarvan kloppen de recensies wat mij betreft echt niet. Vies goor warm stinkhotel. Ik ben geen zeikerd maar kwam met moeite op waardering 3 (van 10) Alleen de locatie was oké.
En dat hotel had echt veel recensies.

Ojé..ik ben toch een zeikert :proud:
'Welke film heb je voor het laatst gezien?' is toch iets heel anders dan 'welke film heb je het laatst gezien?'?
Marana schreef:
13-08-2019 10:30
'Welke film heb je voor het laatst gezien?' is toch iets heel anders dan 'welke film heb je het laatst gezien?'?
Klopt.
De eerste zin vraagt specifiek om de film die je letterlijk als laatste hebt gezien en de tweede zin vragen ze naar een film die je gisteren, of eergisteren of zelfs later terug hebt gezien.
Nee, volgens mij zit het nog anders.

'Voor het laatst' wil zeggen: die ga ik echt nooit meer kijken. En 'het laatst' was de laatste film die je zag. Wat jij bedoelt met onlangs is gewoon 'laatst'.
Marana schreef:
13-08-2019 11:48

'Voor het laatst' wil zeggen: die ga ik echt nooit meer kijken. En 'het laatst' was de laatste film die je zag. Wat jij bedoelt met onlangs is gewoon 'laatst'.
Ik las het als 'een film die je nooit meer gaat kijken' en dat weet je van sommige films niet, dus een moeilijk te beantwoorden vraag. ;-D

En dat tweede is idd de film die je onlangs nog gezien hebt.
Life is short. Eat dessert first.
Ik heb laatst Rocketman gezien (filmmusical over Elton John). Nou dat was echt voor het laatst.
OMG een to die haar carrierekansen opzij zou zetten voor een vriendje (als hij dat zou willen).

En dat na het lezen van het emancipatietopic :'(
Marana schreef:

Oh zo las ik hem niet, grappig. Je kunt het op 2 manieren lezen dus.
RikM schreef:
13-08-2019 11:54
Ik heb laatst Rocketman gezien (filmmusical over Elton John). Nou dat was echt voor het laatst.
:rofl:

Ik wil hem niet eens voor het eerst kijken :)
Abundance-of-Freedom schreef:
13-08-2019 11:59
OMG een to die haar carrierekansen opzij zou zetten voor een vriendje (als hij dat zou willen).

En dat na het lezen van het emancipatietopic :'(
Tja, als het maar eigen keuze is hè......

:facepalm:

David Dunning
RikM schreef:
13-08-2019 11:54

Ik vond het een geweldige film.
Helemaal geen fan maar ik kon alles meezingen :biggrin:
Marana schreef:

Taalkundig heb je gelijk (denk ik), maar in het dagelijks taalgebruik zal dat onderscheid minder duidelijk zijn.

David Dunning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven