Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:51
Dat lijkt mij ook fijn. Zeker dat ze het zo serieus nemen en zich voorbereiden.EHR schreef: ↑13-08-2019 15:40Ik ga zondag vier dagen en drie nachten naar een all inclusive gelegenheid.
Normaal nier niet mijn ding, voor nu een goed alternatief.
En eigenlijk wil ik nu al een goede recensie schrijven.
Ik ga met mijn kleuterdochter. Helaas heeft zij veel allergieën. Dit ook bij reservering aangegeven. Ik werd gebeld door de chef-kok. Of ik hem wilde mailen wat ze wel mag en lekker vindt, liefst met foto’s.
Allergievrije producten zijn prijzig. En mijn lijstje - dat niet extreem uitgebreid was (wat dingen voor ontbijt en lunch, 1 snack, en voor s avonds glutenvrije vissticks - liep snel op qua extra kosten.
Geen enkel probleem. Was gewoon extra service.
Meestal loop ik bij horeca-gelegenheden met die allergieën aan tegen problemen, nu eens tegen oplossingen.
Hotel kan voor mij nu al niet meer stuk (al zijn de recensies wisselend).
Door een herseninfarct ben ik niet meer zo stabiel op mijn pootjes met dingen in mijn handen. Dus bij het buffet liepen man of zoon naast mij met twee borden en ik wees dan aan waar ik wat van wilde hebben. Toen man met zoon op excursie was en ik alleen was rond etenstijd schoot er gelijk een ober toe die met een bord naast mij drentelde, eten opschepte en naar mijn tafel bracht. Zo attent.

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:07
DOUBLE TROUBLE IN FRANCE
“My boyfriend and I asked for single beds in our room and you gave us a double. Now I am pregnant.”
https://www.news.com.au/travel/travel-i ... 9f7f14e57f
“My boyfriend and I asked for single beds in our room and you gave us a double. Now I am pregnant.”
https://www.news.com.au/travel/travel-i ... 9f7f14e57f

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:18
Ik lees net een Amerikaanse die boos was vanwege het waterslot Hellbrunn in Salzburg. Dat is een oud kasteel, ooit gebouwd door een kardinaal (ofzo) met een vrij belegen gevoel voor humor. Hij had in het hele gebouw geheime waterfonteinen laten inbouwen, die hij kon bedienen. Dit is allemaal al van te voren bekend als je het kasteel betreedt. De Amerikaanse was aan de ene kant teleurgesteld ("ik had iets zoals het Bellagio in Vegas verwacht en het leek meer op supersoakers" niet zo gek, in een eeuwenoud slot) en aan de andere kant boos ("dure apparatuur werd nat."
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:19
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:22
een reiziger!Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 16:15Mijn favoriet is ook altijd "er waren teveel toeristen." Joh, wat ben jij dan?

Maar moet zeggen, dat ik locaties ook graag uit kies op hoe toeristisch het is.
Ik vind een keer naar Stonehenge of Venetië niet zo erg, maar zit de rest van de tijd graag wat afgelegen in een stadje/dorpje met vooral plaatselijke bevolking.

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:29
Ik snap nummer 4 niet. Ik ben in de jaren '90 ook met het treintje die berg op geweest en vanaf de halte kon je nog iets omhoog lopen voor het hoogste punt. Heb daar bij het souvenirs winkeltje nog wat gekocht, we hebben daar lekker een broodje gegeten en toen weer met het treintje terug.
En nummer 5, tja ik vond er ook weinig aan om het te zien en het verhaal erachter geen idee wat ik daarvan moet geloven. Maar goed had ook niet iets geweldigs verwacht en het lag op de route naar ons eerste vakantie adres. Maar waarom moet de reviewer het nu weer vergelijken met pyramides?!
En nummer 6 was zeker onder invloed ofzo?!

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:30
Ik heb hetzelfde. Als ik Ik vertrek kijk of Bed and Breakfast krijg ik de kriebels van al dat sociaal geklets met de eigenaars.MinkeDeWit schreef: ↑13-08-2019 11:59Ik ga liever niet naar kleinschalige hotels of vakantiehuizen met de eigenaren nabij omdat ik me dan al snel bekeken voel. Dat is niet zo erg als er een bepaalde afstand gehouden wordt, maar ik hoef niet elke dag een praatje te maken met de hoteleigenaar. Vrienden van mij zoeken daar juist op. Die raken ook bevriend met eigenaars van B&B’s en krijgen bedankjes van hoteleigenaren omdat ze van die fantastische gasten waren.
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:32
Het ligt eraan. Soms zegt een hotel parkeerruimte te hebben (eigen terrein) en dan blijkt bij aankomst dat daar precies 3 auto's kunnen staan, terwijl het hotel tien kamers heeft. Dat heb ik al een paar keer meegemaakt en dan ben ik wel een beetje pissig ja. Tegenwoordig ga ik dus niet meer blind af op de info, maar scan ik ook de reviews op parkeren als ik een auto bij me heb en het hotel op een plek ligt waar het vaak lastig parkeren is.
.
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:36
Ja vind ik ook zo stom zulke reacties. Vind dat ook echt onzin om dat elke dag te krijgen.quattro-stagioni schreef: ↑13-08-2019 13:33Er schiet me er nog eentje te binnen.
Janken dat de lakens niet elke dag verschoond worden. Doe je dat thuis dan ook?

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:37
Oh ja, ik ben ook heel blij met een huisje in een gehucht op een berg. Maar als ik vanuit mijn berghuisje naar Bled ga, ga ik niet janken dat daar dus heel veel mensen zijn. Dat wist ik namelijk al.
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:39
Ik ook maar ik ga op vakantie voor het land of plaats en niet het all inclusive hotel wat op elk ander inwisselbare plaats had kunnen staan.
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:44
Doe ik ook altijd. Kijken of er restaurants en supermarkten in de buurt zijn en ga vaak ook al menukaarten opzoeken en dan als het bevalt sla ik ze op in Google maps. In de praktijk komen we er vaak niet eens maar is het wel fijn een beetje een idee te hebben van het prijsniveau.

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:44
En ook: "No-one told us there would be fish in the sea. The children were startled."
Nee, echt...!
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:46
Ik gok dat nummer 6 misschien een soort 'lost in translation' ding is geweest. Iemand die niet het fenomeen 'zebrapad' (of zebra crossing in het Engels) kent en dat dus waarschijnlijk niet begreep..TsumTsum schreef: ↑13-08-2019 16:29Ik snap nummer 4 niet. Ik ben in de jaren '90 ook met het treintje die berg op geweest en vanaf de halte kon je nog iets omhoog lopen voor het hoogste punt. Heb daar bij het souvenirs winkeltje nog wat gekocht, we hebben daar lekker een broodje gegeten en toen weer met het treintje terug.
En nummer 5, tja ik vond er ook weinig aan om het te zien en het verhaal erachter geen idee wat ik daarvan moet geloven. Maar goed had ook niet iets geweldigs verwacht en het lag op de route naar ons eerste vakantie adres. Maar waarom moet de reviewer het nu weer vergelijken met pyramides?!
En nummer 6 was zeker onder invloed ofzo?!![]()

dinsdag 13 augustus 2019 om 16:55
dinsdag 13 augustus 2019 om 17:03
Ik heb het ook wel eens andersom gehad. Had een aparthotel geboekt dat alleen maar goede recensies had. Wel een eenvoudig 3 sterren aparthotel maar uitstekende prijs-kwaliteit verhouding volgens Zoover en Tripadvisor.
Daar aangekomen vond ik het tegenvallen. Alle horren op de kamers waren kapot en niet bruikbaar, keuken was zo eenvoudig dat je er geen hele maaltijd zou bereiden (alleen zo'n elektrisch plaatje met 2 pitjes), douche cabine kapot, airco maakte zo'n herrie dat ik hem niet aanhad (maar was wel 25+ 's nachts) en tenslotte kwam ik thuis met meer dan 150 beten van hoogstwaarschijnlijk bedwantsen.
Ik snapte er niks van. Ben namelijk echt geen prinses op de erwt ofzo en slaap eigenlijk altijd 2-3 sterren op vakantie.
Daar aangekomen vond ik het tegenvallen. Alle horren op de kamers waren kapot en niet bruikbaar, keuken was zo eenvoudig dat je er geen hele maaltijd zou bereiden (alleen zo'n elektrisch plaatje met 2 pitjes), douche cabine kapot, airco maakte zo'n herrie dat ik hem niet aanhad (maar was wel 25+ 's nachts) en tenslotte kwam ik thuis met meer dan 150 beten van hoogstwaarschijnlijk bedwantsen.
Ik snapte er niks van. Ben namelijk echt geen prinses op de erwt ofzo en slaap eigenlijk altijd 2-3 sterren op vakantie.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 13 augustus 2019 om 17:10
Ik heb een keer een slechte beoordeling gegeven aan een appartement op Ibiza.
De bar en het gedeelte bij het zwembad was prima maar onze keuken hing met duct tape aan elkaar. Er werd ook echt slecht of bijna niet schoongemaakt. En zoals ik eerder zei ik hoef echt niet elke dag schone lakens en handdoeken maar daar kregen we ze helemaal niet. Heb de beoordeling ook iets genoemd als : veel verbetering nodig. Het halve gebouw zag er ook uit alsof het op instorten stond.
Laatst nog gekeken maar er zijn geen nieuwe reacties bij gekomen en wij waren er denk ik 6 jaar geleden dus weet niet of het nog open is.
De bar en het gedeelte bij het zwembad was prima maar onze keuken hing met duct tape aan elkaar. Er werd ook echt slecht of bijna niet schoongemaakt. En zoals ik eerder zei ik hoef echt niet elke dag schone lakens en handdoeken maar daar kregen we ze helemaal niet. Heb de beoordeling ook iets genoemd als : veel verbetering nodig. Het halve gebouw zag er ook uit alsof het op instorten stond.
Laatst nog gekeken maar er zijn geen nieuwe reacties bij gekomen en wij waren er denk ik 6 jaar geleden dus weet niet of het nog open is.

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:12
Ik heb het ook echt wel eens andersom gehad. Deze vakantie nog, met een huisje dat echt uitzonderlijk positief beoordeeld werd op booking.com. Ik vermoed dat het kwam omdat de eigenaars heel vriendelijke mensen waren. Het is toch lastiger om privé-personen negatief te beoordelen, al zou dat feitelijk niet moeten uitmaken.

dinsdag 13 augustus 2019 om 17:17
firedraakje schreef: ↑13-08-2019 16:55
Een van de vragen die mij het meest is bijgebleven, we steken de grens over van Mexico naar Guatemala, "welke taal spreken ze hier?"
Is dat zo'n rare vraag dan?
Ik heb ook even moeten googelen om te leren dat ze Spaans spreken in Guatemala. Zal dan wel heel dom zijn.