Contact zus verbroken

13-08-2019 17:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.

Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.

Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.

Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.

Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:10
Verder, nee, ik ga niet op mezelf wonen nu. Ik ga sparen tot ik vaste inkomsten heb en wat jullie daar van vinden zal mij een worst wezen. Jullie doen hier precies hetzelfde, zuigen, drammen, iedereen moet leven zoals jullie denken dat goed is.

Kerst is de enige dag van het jaar dat de familie bijeen is dus nee ik ga niet een dozijn mensen mijden vanwege mijn zus.

Nou, prima, dan ook niet zeiken en je gewoon gedragen.
the_Wicked_Witch schreef:
15-08-2019 15:04
Ook met autisme kun je leren je aan te passen.
Autisme is geen excuus om je naar te gedragen.
Ik gedraag me naar omdat ik benoem dat mijn zus een profiteur is?
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 13:14
Eh, hoezo dram en zuig ik?
Dit is dus precies wat ik bedoel mbt drammen en zuigen. Een voorbeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:12
Dit is ook een voorbeeld van drammen en zuigen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
the_Wicked_Witch schreef:
15-08-2019 15:11
Nou, prima, dan ook niet zeiken en je gewoon gedragen.
Oh, ik heb een hekel aan Sunny Bergman, in jullie optiek zou ik haar ook maar moeten slaan?
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:10

Kerst is de enige dag van het jaar dat de familie bijeen is dus nee ik ga niet een dozijn mensen mijden vanwege mijn zus.
En je zus heeft net zoveel recht om met Kerst daar te zijn. Kun je daarmee niet dealen, dan is en blijft het toch jouw probleem.
Kandijsuiker schreef:

Ja, want het zijn jouw zaken niet. Jouw ouders mogen helemaal zelf weten hoe en waar ze hun geld aan uitgeven.
viva-amber schreef:
Dit is ook een voorbeeld van drammen en zuigen.
Bullshit. Jij bent het niet met me eens, dat is wat anders. Drammen is zeuren zodat je iets krijgt. Nergens doe ik dat.
Kandijsuiker schreef:
Oh, ik heb een hekel aan Sunny Bergman, in jullie optiek zou ik haar ook maar moeten slaan?

Kun je doen hoor. Kom je alleen niet ongestraft mee weg.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:08
Wat is jullie probleem? Waarom gaat het hier over bemoeien met haar leven in plaats van haar agressieve gedrag? Dat eerste is niet tegen de wet, dat tweede wel.
Omdat jouw bemoeizucht haar gedrag uitlokt.
Als jij stopt met je beter voelen dan je zus en dat steeds in haar gezicht te wrijven en ze slaat je dan nog steeds, dan is er inderdaad meer mis en kun jij er niets aan doen.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:13
Bullshit. Jij bent het niet met me eens, dat is wat anders. Drammen is zeuren zodat je iets krijgt. Nergens doe ik dat.
Je doet niets anders, in al je topics.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 14:52
Ik heb autisme. Het gaat niet om kerst. Het gaat om als ze weer hier in huis is en ik er niet omheen kan.

Jij bepaalt niet wie je ouders in huis halen.

Trek je terug of ga naar een hotel voor een nachtje als je het niet aan kunt.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:13
Ja maar, ja maar, ja maar

Ik heb toch gelijk, ik heb toch gelijk...je bent een lang speelplaat waar een kras op zit.

Ze kunnen in de Van Dale inmiddels je foto plaatsen bij het woord drammer en zeur.
Kandijsuiker schreef:
Wat is jullie probleem? Waarom gaat het hier over bemoeien met haar leven in plaats van haar agressieve gedrag? Dat eerste is niet tegen de wet, dat tweede wel.
Wow... deze reactie... jij snapt er echt helemaal niks van...

Jou zus opent hier geen topic, jij doet dat. Dus mensen geven jou een reactie om je te helpen. Om je in te laten zien dat wat jij doet echt niet kan.

Je bemoeien met je zus dr leven zal misschien wettelijk mogen maar maakt je gewoon een irritant mens (sorry maar zo kom je ook echt over in al je reacties). En het roept agressie op. Slaan mag misschien niet maar van mij had je ook een klap voor je kop gekregen. Waar bemoei je je mee mens. Maar goed signalen komen niet bij jou aan. Zelf bij een mep voor je kop snap je niet dat over een grens bent gegaan.
Kandijsuiker schreef:

Eén millimeter achter iemand gaan lopen op straat is ook niet tegen de wet. Een hapje appel nemen en dan expres keihard in iemands oor gaan zitten smekken ook niet. Iemand napraten en daarbij een raar stemmetje opzetten is ook al niet tegen de wet.
En toch lokt iemand in al deze voorbeelden zelf uit dat hij/zij uiteindelijk een keer een muilpeer krijgt.

Maar goed joh, dan ga je toch gewoon door met het bloed onder je zus' nagels vandaan trekken? Blijkbaar is zij heel belangrijk voor jou, anders hoef je je niet zo te bemoeien met hoe zij leeft.
Nu nog leren om je met kerst te gedragen, want jouw ouders gaan echt niet zeggen dat je zus niet mag komen, ook al zuig en dram en jammer je vanaf nu iedere dag totdat het kerst is.

Echt, praat hierover met je therapeut. Je hebt (meer) hulp nodig en je ziet het niet.
mater_matuta schreef:
15-08-2019 15:23
Eén millimeter achter iemand gaan lopen op straat is ook niet tegen de wet. Een hapje appel nemen en dan expres keihard in iemands oor gaan zitten smekken ook niet. Iemand napraten en daarbij een raar stemmetje opzetten is ook al niet tegen de wet.
En toch lokt iemand in al deze voorbeelden zelf uit dat hij/zij uiteindelijk een keer een muilpeer krijgt.

Maar goed joh, dan ga je toch gewoon door met het bloed onder je zus' nagels vandaan trekken? Blijkbaar is zij heel belangrijk voor jou, anders hoef je je niet zo te bemoeien met hoe zij leeft.
Nu nog leren om je met kerst te gedragen, want jouw ouders gaan echt niet zeggen dat je zus niet mag komen, ook al zuig en dram en jammer je vanaf nu iedere dag totdat het kerst is.

Echt, praat hierover met je therapeut. Je hebt (meer) hulp nodig en je ziet het niet.
:worship:
Kandijsuiker schreef:
Gezien je gedrag en je uitspraken hier valt het me mee dat alleen je zus nog uitgehaald heeft.
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 15-08-2019 15:56
0.60% gewijzigd
Kandijsuiker schreef:
Waarom gaat het hier over bemoeien met haar leven...
Omdat het je niet helpt. Je gaat haar niet veranderen en ze hoeft voor niet te veranderen voor jou. Het beste wat je kan halen als je je met haar bemoeit is dat er niets veranderd. Slechter is bijvoorbeeld ruzie of helaas de klappen. Doe het dan niet zou ik zeggen.
Dat was 1x. De jaren dat ze me sloeg worden hier opzettelijk genegeerd zodat men me hier af kan zeiken. Wie maakt wie agressief? Viva_Amber, als iemand aanvallend doet zoals jij is dat 10x irritanter.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:39
De jaren dat ze me sloeg worden hier opzettelijk genegeerd zodat men me hier af kan zeiken.
Wat wil je daar nu mee dan? Het gaat toch om kerst a.s.? Ik zei dat ik er niets over wilde zeggen. Dat zei ik omdat dat uitvergroten helpt niet voor de kerst.
Kandijsuiker schreef:
15-08-2019 15:39
Dat was 1x. De jaren dat ze me sloeg worden hier opzettelijk genegeerd zodat men me hier af kan zeiken. Wie maakt wie agressief? Viva_Amber, als iemand aanvallend doet zoals jij is dat 10x irritanter.
Jij haalt al jaren het bloed onder iedereen zijn nagels vandaan en daar wil je het ook niet over hebben,

Je hebt jaren de tijd gehad om aangifte te doen en nu je bij je ouder woont manipuleer je de boel zo dat je zus daar niet meer over de vloer zou kunnen komen. Nogmaals ga op zolder zitten wanneer je zus langs komt of naar vrienden (mocht je die nog hebben of ga overwerken tijdens de kerst) en houdt met alles en iedereen te dwingen om naar jouw pijpen te dansen door te dreigen met 1 of ander ouwe koe.
Meid wat maak je het jezelf moeilijk. Als je zus je een mep geeft, dan mep je terug. Heel schattig, zo’n catfight.
Verder geldt voor je zus ook dat ze geen zin heeft om de hele familie gemoeten missen omdat ze niet met jou door een deur kan.

Stop met je beter te voelen dan je zus, laat het thema ‘oordeelvrij door het leven gaan’ aan bod komen in je therapiesessies (of werk je aan jezelf zonder dat je daarbij hulp krijgt?) en leer dat iedereen anders is en dat dat maar goed is ook.
Kandijsuiker schreef:

Of je gelijk hebt of niet, dat doet er niet toe.

Of je zus nou slaat, een profiteur is, kittens verzuipt, oude dametjes berooft of alle proefblokjes kaas in de winkel opeet. Kan allemaal heel naar en lelijk gedrag zijn en misschien wel volkomen begrijpelijk als je er niks mee te maken wil hebben. Misschien heb je wel volkomen gelijk dat je zus een kreng is.

Maar het grote punt is: jij gaat er niet over hoe je ouders daar tegenover staan. Zelfs al is je zus het grootste kreng ter wereld, als jouw ouders haar uitnodigen met kerst heb je daar niks over te zeggen. Hun keuze.
Het enige dat jij te kiezen hebt is of je erbij blijft of weggaat. Deal with it.
Misschien dat je zus wel heel empathisch en sympathiek is en zich juist wil verdedigen tegen jouw (verbale) agressie? Jij komt namelijk nogal onsympathiek en verwaand over nu en in eerdere posts. Zou dat kunnen dat het onmacht is van je zus dat ze je een lel geeft?
Soleil8 schreef:
15-08-2019 15:55
Misschien dat je zus wel heel empathisch en sympathiek is en zich juist wil verdedigen tegen jouw (verbale) agressie? Jij komt namelijk nogal onsympathiek en verwaand over nu en in eerdere posts. Zou dat kunnen dat het onmacht is van je zus dat ze je een lel geeft?
Als ze empatisch was zou ze niet van iedereen willen profiteren, geen cola gooien naar haar vriend, niet al vanaf haar jeugd af aan slaan, geen scene achoppen als ze niet het kado krijgt wat ze wilde (zoals vorig jaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven