Wie heeft ervaring met een hoorgesprek na negatief BSA?

vrijdag 9 augustus 2019 om 21:38
Ik heb een negatief bindend studie advies gekregen na mijn 2e jaar van de hbo studie.
Wel heb ik de mogelijkheid gekregen op hoorgesprek te komen. De studentzakencoach raadde mij zeer aan om dit te proberen. Ik moet dan 2 x 30 minuten langskomen en in gesprek met iemand. Hierin moet ik mijzelf verdedigen waarom ik nog een kans verdien om op de opleiding te blijven.
Zijn er mensen hier met enige ervaring hiermee? Hoe groot is mijn kans en wordt zo'n gesprek standaard aangeboden?
Ik moest dit jaar mijn P halen om over te gaan. Dit is niet gelukt vanwege 1 vak, dit kostte 3 studiepunten. In het afgelopen studiejaar heb ik 40 van de 60 studiepunten gehaald dus daar mist nog wel een hoop. Ik weet ook niet of ze kijken naar je geschiedenis, heb hiervoor 2 hbo studies gedaan maar niet afgemaakt.. Mijn slc'er zegt dat ze het voor mij wil opnemen.
Wel heb ik de mogelijkheid gekregen op hoorgesprek te komen. De studentzakencoach raadde mij zeer aan om dit te proberen. Ik moet dan 2 x 30 minuten langskomen en in gesprek met iemand. Hierin moet ik mijzelf verdedigen waarom ik nog een kans verdien om op de opleiding te blijven.
Zijn er mensen hier met enige ervaring hiermee? Hoe groot is mijn kans en wordt zo'n gesprek standaard aangeboden?
Ik moest dit jaar mijn P halen om over te gaan. Dit is niet gelukt vanwege 1 vak, dit kostte 3 studiepunten. In het afgelopen studiejaar heb ik 40 van de 60 studiepunten gehaald dus daar mist nog wel een hoop. Ik weet ook niet of ze kijken naar je geschiedenis, heb hiervoor 2 hbo studies gedaan maar niet afgemaakt.. Mijn slc'er zegt dat ze het voor mij wil opnemen.
woensdag 14 augustus 2019 om 16:45
Alelszz schreef: ↑14-08-2019 16:13Allemaal mijn schuld weer zeker? Dat twee leraren de cijfers niet invoeren is ook mijn schuld en dat de examencommissie mijn zaak niet in behandeling heeft genomen is ook mijn schuld.
Ja, ik had er achter aan moeten gaan. Maar ik ben hier niet de enige die wat te verwijten valt. School heeft de zaakjes ook niet op orde.
Kom nou toch op zeg, met dat slachtoffer geneuzel. Ja, jíj bent verantwoordelijk. Jouw studie, jouw toekomst. Stom, dat het is niet is ingevoerd in het systeem. Soms doet een docent dat, soms het onderwijsbureau. Om er pas halverwege de vakantie achter te komen dat er bij jou cijfers ontbreken is jouw slordigheid. Dat er cijfers niet zijn ingevuld kunnen veel dingen zijn: een systeemfout, een aanvink-fout, een invulfout, een doorgeef-fout aan het onderwijsbureau. Je kan er nu energie in steken om fouten van andere boven water te krijgen, maar je kan ook zeggen: ja, ík ben super slordig geweest. Als je dit in juli had ontdekt, dan had je het direct kunnen laten rechtzetten. Nu gaat dat rechtzetten misschien niet meer lukken voor je hoorzitting. Hoe onhandig is dat? Je toont nu alleen maar aan dat je op geen enkele manier hebt bijgehouden / inzicht hebt in hoeveel studiepunten je hebt gehaald in relatie met hoeveel punten je zou moeten halen om op deze opleiding te blijven.
geen reactie van de examencommissie? Dan kan je ze ook herinneren, een bezwaar aantekenen, etc. Nogmaals: jouw studie, jouw toekomst.
Daarbij: haal je met deze "nieuwe" punten de eisen: Nee. Daarmee kan dit hele stuk van tafel, want je voldoet nog steeds niet aan de eisen. daarbij: hoe extreem slordig dat als je al zo op het randje van de afgrond balanceert, dat je dan niet exact weet waar je staat. En ja, dat 'precies weten waar je staat' is 100% jouw verantwoordelijkheid. Je zit op een HBO opleiding, niet in de onderbouw van een middelbare school.
woensdag 14 augustus 2019 om 16:48
Was een handige route geweest om het te halen. Vooraf slim nadenken had dit best een aantrekkelijke optie kunnen maken, zeker als je aangeeft zoveel problemen in je privésituatie te hebben. De P-vakken hadden sowieso een enorme prioriteit moeten krijgen op alle andere vakken.

woensdag 14 augustus 2019 om 18:07
Het klopt wel dat je verplicht bent eventuele vertraging te melden, maar dat heeft TO toch gedaan? De omstandigheden zijn bekend. Ze heeft uitstel gekregen. Natuurlijk was een aangepast BSA beter geweest, maar dat ze geen aangepast BSA heeft wil niet zeggen dat ze geen recht meer heeft op het eventueel rekening houden met haar omstandigheden. Ze kan nog steeds in aanmerking komen voor de uitzonderingspositie.Lorah schreef: ↑13-08-2019 23:19Het grootste probleem is vooral is dat TO hiermee komt nadat het mis is gelopen. In het geval dat je er vooraan bent met een aangepast BSA vaststellen en dergelijke is een examencommissie of faculteitscommissie een stuk welwillender. Aardige kans dat hier akkoord voor was gegeven. Achteraf heb je hierbij hoe dan ook minder kans. Al verschilt dat heel erg per hogeschool/universiteit en zelfs studie hoe daarmee om wordt gesprongen. Bij dat aangepaste BSA hoort over het algemeen een plan/verwachting en het hoort formeel vastgelegd te zijn. Zodra je vertraging dreigt op te lopen of vakken om wat voor reden dan ook niet haalt, moet je aan de bel trekken. Bij twijfel ook. Dat is één van de voorwaarden vaak.
TO heeft wel contact onderhouden met de SLC-er. Dat is gunstig. Al snap ik nou even niet of dat nou hetzelfde is met een andere naam als een SLB-er en dus een soort van mentor. Of dat dit nou vergelijkbaar is met een studie-adviseur. In het laatste geval zijn de kansen iets gunstiger. Al blijft het vaak wel zo dat er formeel dingen moeten zijn vast gelegd in zo een systeem, waarvoor je vervolgens op akkoord moet klikken als student. Vaak ook met formulieren als bewijs dat moeder ziek is en van de functiebeperkingen. Achteraf hiermee komen, kan een examencommissie vaak niet waarderen. Vooral gezien de lange aanloop. Het is niet iets wat opeens in de laatste paar maanden is ontstaan.
Nou heb ik alles behalve ADHD, maar volgens mij is iemand met ADHD beperkt in het overzicht bewaren en de gevolgen overzien. Misschien is het dan lastig om te weten welk gevolg die niet afgehandelde klacht heeft of het gekregen uitstel door de zieke vriendin. Misschien kan TO wel aangeven dat bijvoorbeeld haar vriendin ziek is, maar dat niet koppelen aan wat er dan verder moet gebeuren.
En stel dat een aangepast BSA haar kansen vergroot, wie zou daar dan mee moeten komen? Het was al bekend dat TO veel problemen had en dan komt er voor dit jaar haar zieke vriendin erbij. Had TO dat dan zelf moeten aankaarten? Ze weet volgens mij nog steeds niet hoeveel punten ze heeft.

woensdag 14 augustus 2019 om 18:09
Ik ook.Blauwbloemetje schreef: ↑14-08-2019 16:12Ik blijf me verbazen over dit topic. Er komen steeds nieuwe feiten boven tafel, nu weer niet ingevulde cijfers daarvoor een niet behandelde klacht. Hoe is het mogelijk en ontzettend slordig dat je dit niet tijdens het schooljaar in de gaten hebt?
Hoeveel studiepunten is dat online keuzevak?
woensdag 14 augustus 2019 om 18:26
Alelszz schreef: ↑14-08-2019 16:13Allemaal mijn schuld weer zeker? Dat twee leraren de cijfers niet invoeren is ook mijn schuld en dat de examencommissie mijn zaak niet in behandeling heeft genomen is ook mijn schuld.
Ja, ik had er achter aan moeten gaan. Maar ik ben hier niet de enige die wat te verwijten valt. School heeft de zaakjes ook niet op orde.
Nee JIJ hebt je zaakjes niet op orde.. Als je een toets maakt, dan check je toch je resultaat ? En als dat uitblijft , niet in het systeem staat of wat dan ook, dan trek je aan de bel..
Als je een zaak aanhangig maakt bij de examencommissie dan hou je dat in de gaten. Jij laat alles op zijn beloop en nu ga je lopen piepen dat er dingen niet kloppen. Het is allemaal aan jezelf te wijten. Je blijft maar oorzaken buiten jezelf zoeken, maar je bent zelf mede de oorzaak..
woensdag 14 augustus 2019 om 18:30
Ik heb kinderen met dit soort problematieken. Denk je nu echt dat er op een hbo/mbo/wo er iemand is die je constant in de gaten houdt ? Je mag verwachten van studenten dat ze ook zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun studie. Bijsturen is 1 maar iemand constant bij de hand nemen is het andere. Het is geen basisschool.. En TO blijft maar naar dingen zoeken waar ze het op kan gooien, nergens lees ik over constructieve oplossingen en wat zij eraan gedaan heeft om dit te voorkomen. Nee.. alles ligt aan de ander, de omstandigheden, de saaie docent, het systeem wat niet klopt, cijfers die missen noem het maar..safrat schreef: ↑14-08-2019 18:07Het klopt wel dat je verplicht bent eventuele vertraging te melden, maar dat heeft TO toch gedaan? De omstandigheden zijn bekend. Ze heeft uitstel gekregen. Natuurlijk was een aangepast BSA beter geweest, maar dat ze geen aangepast BSA heeft wil niet zeggen dat ze geen recht meer heeft op het eventueel rekening houden met haar omstandigheden. Ze kan nog steeds in aanmerking komen voor de uitzonderingspositie.
Nou heb ik alles behalve ADHD, maar volgens mij is iemand met ADHD beperkt in het overzicht bewaren en de gevolgen overzien. Misschien is het dan lastig om te weten welk gevolg die niet afgehandelde klacht heeft of het gekregen uitstel door de zieke vriendin. Misschien kan TO wel aangeven dat bijvoorbeeld haar vriendin ziek is, maar dat niet koppelen aan wat er dan verder moet gebeuren.
En stel dat een aangepast BSA haar kansen vergroot, wie zou daar dan mee moeten komen? Het was al bekend dat TO veel problemen had en dan komt er voor dit jaar haar zieke vriendin erbij. Had TO dat dan zelf moeten aankaarten? Ze weet volgens mij nog steeds niet hoeveel punten ze heeft.

donderdag 15 augustus 2019 om 06:40
safrat schreef: ↑14-08-2019 18:07Het klopt wel dat je verplicht bent eventuele vertraging te melden, maar dat heeft TO toch gedaan? De omstandigheden zijn bekend. Ze heeft uitstel gekregen. Natuurlijk was een aangepast BSA beter geweest, maar dat ze geen aangepast BSA heeft wil niet zeggen dat ze geen recht meer heeft op het eventueel rekening houden met haar omstandigheden. Ze kan nog steeds in aanmerking komen voor de uitzonderingspositie.
En alles wat je hier aanhaalt als excuus voor TO is waarom zij niet geschikt lijkt te zijn voor een hbo opleiding. Ze mist zelfredzaamheid, zelfstandigheid, zelfinzicht. Haar mentaliteit is er een van een typische mbo'er: verwachten dat anderen alles voor je regelen. En zo werkt het niet op een hbo.

donderdag 15 augustus 2019 om 09:25
donderdag 15 augustus 2019 om 10:07

Nee, allemaal niet jouw schuld en school heeft zeker fouten gemaakt op basis van jouw berichten. Alleen ja, jij bent nalatig geweest. Persoonlijk zou ik echt heel erg boos zijn geworden en dat geprobeerd hebben om genuanceerd over te brengen op degenen die nalatig zijn geweest. Dat jij er nu pas achter komt: dat is gewoon hartstikke dom. Net zo goed als dat het hartstikke dom is dat je nu pas bedenkt dat je P halen wellicht makkelijker was geweest. Sowieso weet je toch gewoon gedurende het jaar wat je nodig zou hebben voor je BSA. Dat heeft niks, oké vooruit weinig, met je ADHD te maken. Verder controleer je je cijfers toch na invoer, dat gaat wel vaker mis (en vooral met verslagen). Dat je dat niet meteen signaleert vind ik al vreemd, maar dat je nu je al even weet dat je een voorlopig negatief BSA hebt er pas na een tijdje achter komt dat het niet klopt vind ik al helemaal bizar. Je kijkt dan toch meteen in het systeem, waar jouw missers liggen en dan zie je dat. Dat je niet meteen overziet hoe je gaat argumenteren dat begrijp ik heel goed (en al helemaal vanuit je ADHD).
Je loonstrookje ga je zeker ook niet controleren in de toekomst?

donderdag 15 augustus 2019 om 10:11
Hoe zie je dit dan voor je in een werksituatie? Hoe had de school er anders achter moeten komen dat er nu een vriendin ziek is? Dat krijgt toch niemand telepathisch door ofzo.safrat schreef: ↑14-08-2019 18:07Het klopt wel dat je verplicht bent eventuele vertraging te melden, maar dat heeft TO toch gedaan? De omstandigheden zijn bekend. Ze heeft uitstel gekregen. Natuurlijk was een aangepast BSA beter geweest, maar dat ze geen aangepast BSA heeft wil niet zeggen dat ze geen recht meer heeft op het eventueel rekening houden met haar omstandigheden. Ze kan nog steeds in aanmerking komen voor de uitzonderingspositie.
Ik werk op een middelbare school, hoofdzakelijk vmbo. Zelfs daar zijn de stuiterballen (ADD, ADHD) met vijftien jaar al zover dat ze iedere vrijdagmiddag even met agenda bij mij als mentor binnenwaaien en dat we dan de komende week even doornemen. Heb je alles erin staan, waar moet je tijd voor inruimen, hoeveel tijd gaat de voorbereiding van die presentatie kosten?
Oké, vervolgens komt die agenda niet meer boven water want ‘het staat toch in Magister’ maar ouders thuis kunnen die agenda zo uit de tas vissen en nog eens nalezen. I.p.v. afkortingen op Magister ontcijferen. En op die manier wat bijsturen: “Goh Mientje, jij wil op die koopavond nog wat extra centen verdienen maar ik zie dat je daags erna een presentatie en een toets hebt dus dat lijkt mij niet verstandig”.
donderdag 15 augustus 2019 om 10:23
Ja en nee. Dat is ook wat ik schrijf toch?safrat schreef: ↑14-08-2019 18:07Het klopt wel dat je verplicht bent eventuele vertraging te melden, maar dat heeft TO toch gedaan? De omstandigheden zijn bekend. Ze heeft uitstel gekregen. Natuurlijk was een aangepast BSA beter geweest, maar dat ze geen aangepast BSA heeft wil niet zeggen dat ze geen recht meer heeft op het eventueel rekening houden met haar omstandigheden. Ze kan nog steeds in aanmerking komen voor de uitzonderingspositie.

donderdag 15 augustus 2019 om 16:09
Het gaat ook niet om die zieke vriendin, maar om het aangepaste programma. De vraag is: had TO zelf om een aangepast programma moeten vragen? En daarmee bedoel ik niet het uitstel dat ze heeft gekregen, maar vermindering van het minimale aantal punten voor dit jaar bijvoorbeeld of wellicht een andere vorm van toetsing.

donderdag 15 augustus 2019 om 16:20
Ik denk dat TO best een goed verhaal heeft of zou kunnen hebben. Ik wacht nog even op het einde van het verhaal, waarin TO gaat uitleggen welke plannetjes ze heeft bedacht om haar studie goed af te ronden.Lorah schreef: ↑15-08-2019 10:23Ja en nee. Dat is ook wat ik schrijf toch?Dat het in TO haar voordeel werkt dat ze contact heeft onderhouden met de SLC-er. Wat betreft de rechten: je staat gewoon echt niet sterk als je achteraf excuses gaat aandragen. Dat is gewoon een feit. De examencommissie van menig opleiding zou gewoon een dikke vette nee geven en zeggen dat je dan eerder had moeten zijn. Vertraging dient in uitzonderingsgevallen ook gewoon meteen gemeld te worden in het systeem. Sowieso heb ik geen idee welke positie een SLC-er heeft. Als deze vergelijkbaar met een studieadviseur is, zijn de kansen hoger dan als deze vergelijkbaar met een mentor is. Ze kan met een goed verhaal wel degelijk nog steeds in aanmerking ervoor komen (alleen niet als de examencommissie dit topic heeft gelezen).
donderdag 15 augustus 2019 om 16:26
donderdag 15 augustus 2019 om 17:43
Ja en daar vragen we al dagen om. Dat TO een plan maakt, een overzicht of alles überhaupt we te halen is, etc etc
En nou net daar reageert TO niet op

Een zebra is geen paard met strepen
donderdag 15 augustus 2019 om 18:17
Ik vraag me oprecht af hoe je dat denkt. Ze toont geen enkel initiatief, schuift alles op anderen af, heeft haar zaken niet op orde en ziet nog niet in waar het fout gaat.

donderdag 15 augustus 2019 om 19:10
Safrat, heb jij ervaring als docent of lid examencie in het hbo?
Je bent heel stellig dat to een goed verhaal heeft. Ik vraag me af in hoeverre jouw mening gebaseerd is op kennis van / ervaring met dit soort zaken vanuit het gezichtspunt van onderwijsprofessionals.

donderdag 15 augustus 2019 om 19:34
Hoi TO,
Wat vervelend dat het zo gelopen is voor je. Je hebt geen makkelijk jaar achter de rug.
Voor je gesprek is dat even niet belangrijk. Je moet denk ik proberen om je gesprek heel positief te houden, de school niets proberen te verwijten en met een duidelijke planning op papier komen. Geef aan dat je zelf laks bent geweest het afgelopen jaar en hoe je aankomend school jaar je gemiste punten in wilt halen. Een concreet plan zullen ze blij mee zijn. Het is, denk ik belangrijk dat je zelf goed in de gaten hebt voor je het gesprek in gaat, dat jij wat van hen nodig hebt. Jij wilt door met je opleiding en jij wilt uiteindelijk een diploma halen. Maak dit duidelijk in het gesprek en geef heel duidelijk aan hoe je dit zelf voor elkaar gaat krijgen.
Heel veel succes!
Wat vervelend dat het zo gelopen is voor je. Je hebt geen makkelijk jaar achter de rug.
Voor je gesprek is dat even niet belangrijk. Je moet denk ik proberen om je gesprek heel positief te houden, de school niets proberen te verwijten en met een duidelijke planning op papier komen. Geef aan dat je zelf laks bent geweest het afgelopen jaar en hoe je aankomend school jaar je gemiste punten in wilt halen. Een concreet plan zullen ze blij mee zijn. Het is, denk ik belangrijk dat je zelf goed in de gaten hebt voor je het gesprek in gaat, dat jij wat van hen nodig hebt. Jij wilt door met je opleiding en jij wilt uiteindelijk een diploma halen. Maak dit duidelijk in het gesprek en geef heel duidelijk aan hoe je dit zelf voor elkaar gaat krijgen.
Heel veel succes!

donderdag 15 augustus 2019 om 19:41
Ja natuurlijk had zij daar zelf om moeten vragen.safrat schreef: ↑15-08-2019 16:09Het gaat ook niet om die zieke vriendin, maar om het aangepaste programma. De vraag is: had TO zelf om een aangepast programma moeten vragen? En daarmee bedoel ik niet het uitstel dat ze heeft gekregen, maar vermindering van het minimale aantal punten voor dit jaar bijvoorbeeld of wellicht een andere vorm van toetsing.
En ik ken echt geen hbo waar ze vermindering van minimale aantal te behalen punten toepassen als iemand in twee jaar tijd nog geen propedeuse weet te behalen. Of een andere toetsvorm (buiten eventueel readspeaker of andere hulpmiddelen voor mensen met dyslexie/slecht zicht/vul maar in). Ja, voor 2010 op InHolland misschien.

donderdag 15 augustus 2019 om 19:42
Je kan mij gewoon loepen. Ik heb wel wat geschreven over mijn beroep.Maud*de*Braose schreef: ↑15-08-2019 19:10Safrat, heb jij ervaring als docent of lid examencie in het hbo?
Je bent heel stellig dat to een goed verhaal heeft. Ik vraag me af in hoeverre jouw mening gebaseerd is op kennis van / ervaring met dit soort zaken vanuit het gezichtspunt van onderwijsprofessionals.
Overigens vind ik wat je nu doet vrij flauw want je impliceert dat zonder ervaring je geen mening mag hebben. Bovendien lees je over het zou kunnen heen. Dat betekent namelijk dat het verhaal aanpassing nodig heeft. Daar wijst de rest van de tekst ook op. Zo heel stellig ben ik dus niet.
Ik vind haar omstandigheden bijzonder genoeg om voor respijt in aanmerking te komen mits zij kan aantonen dat ze stappen heeft gezet om herhaling te voorkomen. Dat wil niet zeggen dat ik beweer dat dit ook gaat gebeuren, maar zo kansloos als anderen hier zien zie ik haar niet.
Verder denk ik dat TO vooral heel eerlijk is en nog niet goed heeft nagedacht over haar rol. De meeste mensen zijn nou eenmaal geneigd om eerst naar de ander te wijzen. Pas later betrek je ook jezelf daarin.

vrijdag 16 augustus 2019 om 08:13
safrat schreef: ↑15-08-2019 19:42Je kan mij gewoon loepen. Ik heb wel wat geschreven over mijn beroep.
Overigens vind ik wat je nu doet vrij flauw want je impliceert dat zonder ervaring je geen mening mag hebben. Bovendien lees je over het zou kunnen heen. Dat betekent namelijk dat het verhaal aanpassing nodig heeft. Daar wijst de rest van de tekst ook op. Zo heel stellig ben ik dus niet.
Ik vind haar omstandigheden bijzonder genoeg om voor respijt in aanmerking te komen mits zij kan aantonen dat ze stappen heeft gezet om herhaling te voorkomen. Dat wil niet zeggen dat ik beweer dat dit ook gaat gebeuren, maar zo kansloos als anderen hier zien zie ik haar niet.
Verder denk ik dat TO vooral heel eerlijk is en nog niet goed heeft nagedacht over haar rol. De meeste mensen zijn nou eenmaal geneigd om eerst naar de ander te wijzen. Pas later betrek je ook jezelf daarin.
Ik stel je gewoon een vraag, maar blijkbaar is die tegen het zere been. Het lijkt alsof je je door die vraag aangevallen voelt. Ik vraag me af waarom. En ook waarom je de vraag niet gewoon wil beantwoorden.
Verder mag iedereen een mening hebben. Maar als de vraag van to is of haar hoorgesprek succesvol zal zijn is de mening van mensen die daar ervaring mee hebben relevanter dan de mening van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Ik wilde weten in welke categorie jij valt. Om je te gaan loepen om uit te zoeken wat je beroep is vind ik onzin. Jouw suggestie dat ik dat maar moet doen vind ik nogal kinderachtig.
vrijdag 16 augustus 2019 om 09:49
Ik heb ervaring hiermee en het belangrijkste was een plan voor de komende jaren met exact uitgestippeld hoeveel punten per jaar en welke vakken dat waren. Elk jaar moest ik dat halen anders hield het op. En réken maar dat ik nauwlettend in de gaten hield of ik mijn vakken haalde en of die resultaten ook verwerkt waren in het systeem en welke vakken ik nog moest en wanneer. Ik begrijp niet hoe jij voor het afgelopen jaar geen gedetailleerd plan gemaakt hebt en het niet nauwlettend in de gaten gehouden hebt.
Je schreef trouwens ergens een verschrikkelijk doorzichtige smoes, nou moet je bij de examencommissie sowieso niet met (al die) smoezen (die je hier oplepelt) aankomen maar deze was echt het toppunt en mag je je gewoon echt voor schamen. Je schreef dat het cijfer van dat laatste vak voor je P pas eind juli bekend werd en je daardoor dus niet eerder had kunnen weten dat je niet op die manier aan het BSA zou voldoen (waardoor je ook nog niet in actie gekomen was, ook al zo'n smoes)... terwijl je ook al steeds geschreven had dat je op het tentamen een blackout had door de spanning... Je had een één, een 1. En dan beweren dat je moest wachten op de uitslag om te weten (of te vermoeden) dat je het niet gehaald zou hebben? Wie denk je dat daarin trapt dan?
Je schreef trouwens ergens een verschrikkelijk doorzichtige smoes, nou moet je bij de examencommissie sowieso niet met (al die) smoezen (die je hier oplepelt) aankomen maar deze was echt het toppunt en mag je je gewoon echt voor schamen. Je schreef dat het cijfer van dat laatste vak voor je P pas eind juli bekend werd en je daardoor dus niet eerder had kunnen weten dat je niet op die manier aan het BSA zou voldoen (waardoor je ook nog niet in actie gekomen was, ook al zo'n smoes)... terwijl je ook al steeds geschreven had dat je op het tentamen een blackout had door de spanning... Je had een één, een 1. En dan beweren dat je moest wachten op de uitslag om te weten (of te vermoeden) dat je het niet gehaald zou hebben? Wie denk je dat daarin trapt dan?
vrijdag 16 augustus 2019 om 10:16
Helaas heb ik ervaring met een negatief BSA en zo’n hoorgesprek. De uitkomst was destijds dat ik alsnog niet mocht blijven. Ik had ook heel erg het gevoel dat er niet naar mij werd geluisterd. Uiteindelijk tegen dit besluit daar beroep gegaan. Toen kwam ik bij een geschillencommissie(was een soort rechter, 2 leraren en 2 leerlingen). Pas daar kreeg ik een gegrond verklaring. Ik mocht weer terugkomen en uiteindelijk mijn studie behaald.

vrijdag 16 augustus 2019 om 11:00
In dat geval zou mijn mening relevant moeten zijn. En nu?Maud*de*Braose schreef: ↑16-08-2019 08:13Ik stel je gewoon een vraag, maar blijkbaar is die tegen het zere been. Het lijkt alsof je je door die vraag aangevallen voelt. Ik vraag me af waarom. En ook waarom je de vraag niet gewoon wil beantwoorden.
Verder mag iedereen een mening hebben. Maar als de vraag van to is of haar hoorgesprek succesvol zal zijn is de mening van mensen die daar ervaring mee hebben relevanter dan de mening van mensen die die ervaring helemaal niet hebben. Ik wilde weten in welke categorie jij valt. Om je te gaan loepen om uit te zoeken wat je beroep is vind ik onzin. Jouw suggestie dat ik dat maar moet doen vind ik nogal kinderachtig.
Ik zie de meerwaarde van die vraag niet. Voor mij voegt het in ieder geval niets toe.
Wij hebben trouwens weleens een gesprekje gehad over mijn vak. Toen je nog een koekje was.