Contact zus verbroken
dinsdag 13 augustus 2019 om 17:03
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.
Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.
Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.
Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.
Wat doe ik?
Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.
Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.
Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.
Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
vrijdag 16 augustus 2019 om 08:45
En hoe je zus haar leven inricht en bekostigt is iets tussen jullie ouders en haar.Kandijsuiker schreef: ↑16-08-2019 08:01Ik ga me niet meer verdedigen hier, in mijn cultuur zijn de familiebanden anders dan in Nederland en of ik spaar en thuiswoon is iets tussen ouders en mij.
Ik reageer alleen nog over zaken mbt zus.
Irritant he, als iemand steeds door blijft gaan over iets waar hij/zij geen ruk mee te maken heeft?
vrijdag 16 augustus 2019 om 08:46
Jij en je zus zijn gewoon hetzelfde en daarom botst het zo tussen jullie. En dat is wat je zo dwars zit. Jij kan geen relatie behouden en zij doet hetzelfde en haar vent blijft wel. Get over yourself.
In plaats van je focussen op je ouders en je zus, focus je lekker op jezelf. Dat advies is gelukkig pas 335x gegeven.
Lekker doorgaan met je therapie. Je hebt nog een hele lange weg te gaan, gezien je reacties hier op het forum. Niet alleen in dit topic maar ook in vele andere. En nee, zoals jij doet en reageert staat allemaal los van je ‘autisme’. Je gebruikt je ‘autisme’ enkel als een slap excuus.
In plaats van je focussen op je ouders en je zus, focus je lekker op jezelf. Dat advies is gelukkig pas 335x gegeven.
Lekker doorgaan met je therapie. Je hebt nog een hele lange weg te gaan, gezien je reacties hier op het forum. Niet alleen in dit topic maar ook in vele andere. En nee, zoals jij doet en reageert staat allemaal los van je ‘autisme’. Je gebruikt je ‘autisme’ enkel als een slap excuus.
I told you walking was idiotic.
vrijdag 16 augustus 2019 om 08:52
Ja, natuurlijk. Stel je voor dat jij het eens niet perfect aan zou pakken. Het ligt zoals altijd niet aan jou, het ligt aan de omstandigheden. Zou mij niets verbazen als je zus er nog voor gezorgd heeft dat de huizenmarkt zo veranderd is, puur om jou te pesten.
(Voor de duidelijkheid: Bovenstaande alinea is sarcastisch.)
vrijdag 16 augustus 2019 om 09:27
Misschien moeten wij met z’n allen maar helemaal niet meer op jou reageren. Het is allemaal zinloos wat men schrijft, want je luistert toch niet. Er is maar één waarheid en dat is die van jou. Waarom open je hier eigenlijk nog topics? Als je het zelf allemaal zo perfect weet dan blijf je hier toch weg? Volgens mij kun jij je tijd beter offline besteden, want je hebt qua therapie denk ik nog een lange weg te gaan, want het gaat niet goed met je. Gebruik de tijd die je stopt in topics openen aan het iets van je leven maken.Kandijsuiker schreef: ↑16-08-2019 08:01Ik ga me niet meer verdedigen hier, in mijn cultuur zijn de familiebanden anders dan in Nederland en of ik spaar en thuiswoon is iets tussen ouders en mij.
Ik reageer alleen nog over zaken mbt zus.
vrijdag 16 augustus 2019 om 09:31
En vergeet ook al die mannen niet. Die zijn volgens deze dame ook allemaal de schuld. De hele wereld is schuldig volgens haar. Niemand deugt behalve zijzelf.
anoniem_385494 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 13:29
0.41% gewijzigd
vrijdag 16 augustus 2019 om 10:17
TO, ik ken zo iemand zoals jij. Heeft ook autisme, en maakt zowel haar eigen leven als dat van anderen onmogelijk. Zij ziet het altijd als enige goed, de rest ziet het allemaal fout. Ze is blind voor haar eigen tekortkomingen en vindt dat zij het recht heeft om overal bij betrokken te zijn, alles te weten. Ze is bijv woest geworden op haar broer toen die niet wilde zeggen welke naam hij en zijn vrouw bedacht hadden voor hun toen nog ongeboren kindje. Ze heeft er toen zoiets lelijks uitgefloept dat het voor haar broer en zijn vrouw de druppel was: ze hebben alle contact met haar verbroken en ook op kraamvisite was ze niet welkom. Koren op haar molen natuurlijk want ze meent toch altijd al dat ze wordt achtergesteld.
Met haar houding en gedrag heeft ze het de afgelopen jaren verziekt bij iedereen. Ze heeft geen vrienden, en ook collega's houden het contact met haar kort en oppervlakkig. Van de familie ziet ze niemand meer, want doordat ze over haar stempel opdrukt en zich boven iedereen verheven voelt wil niemand haar nog over de vloer. Ze heeft alleen haar ouders nog, en zelfs die hebben moeite met haar.
Wees niet zoals zij: zet je oren, je hersens en je hart open voor wat je therapeut je te zeggen heeft en werk aan jezelf ipv zo obsessief met je zus en je slachtofferrol bezig te zijn.
Met haar houding en gedrag heeft ze het de afgelopen jaren verziekt bij iedereen. Ze heeft geen vrienden, en ook collega's houden het contact met haar kort en oppervlakkig. Van de familie ziet ze niemand meer, want doordat ze over haar stempel opdrukt en zich boven iedereen verheven voelt wil niemand haar nog over de vloer. Ze heeft alleen haar ouders nog, en zelfs die hebben moeite met haar.
Wees niet zoals zij: zet je oren, je hersens en je hart open voor wat je therapeut je te zeggen heeft en werk aan jezelf ipv zo obsessief met je zus en je slachtofferrol bezig te zijn.
vrijdag 16 augustus 2019 om 11:58
Hoezo "dat"? Hamlap zegt dat het frustrerend is om te zien hoe haar sibling afhankelijk is van haar ouders. Jij wil invulling geven aan hoe je ouders met haar omgaan. Dat zie ik Hamlap niet zeggen, Hamlap laat de keus bij haar ouders.Kandijsuiker schreef: ↑16-08-2019 08:02Dat. Nu verdient mijn vader goed dus het geld is er, maar toch.
Hamlap, als ik vragen mag, hoe vier jij kerst met deze sibling? Misschien heeft Kandijsuiker daar iets aan (wellicht naast andere dingen al hier).
vrijdag 16 augustus 2019 om 12:21
Hamlap : Ik vind het verdrietig voor mijn ouders. En ik weet dat het niet mijn zaken zijn, maar het is rot om erbij te staan kijken en het te zien gebeuren.
Hamlap zit in dezelfde situatie als jij , er is echter 1 groot verschil, Hamlap vindt het verdrietig voor haar ouders, wat ik volkomen begrijp.
Jij vindt het alleen maar verdrietig voor jezelf! je zit in de slachtofferrol. Ga eens voor de spiegel staan en kijk naar je eigen denken en doen: daar zit de oplossing!
Hamlap zit in dezelfde situatie als jij , er is echter 1 groot verschil, Hamlap vindt het verdrietig voor haar ouders, wat ik volkomen begrijp.
Jij vindt het alleen maar verdrietig voor jezelf! je zit in de slachtofferrol. Ga eens voor de spiegel staan en kijk naar je eigen denken en doen: daar zit de oplossing!
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:06
Ze woont in een studentenflat daarom rekt ze haar studie steeds.
Ik wacht ook al 12 jaar.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:07
Jezus, ik ben niet de agressieve hier hoor.Sjaantje37 schreef: ↑16-08-2019 12:55Ik vind TO heel naar en gevaarlijk klinken. De haat naar haar zus toe gaat ver, echt te ver....
Wat een rare reacties.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:09
Waar zeg ik dat?madamzonderm schreef: ↑16-08-2019 11:58Hoezo "dat"? Hamlap zegt dat het frustrerend is om te zien hoe haar sibling afhankelijk is van haar ouders. Jij wil invulling geven aan hoe je ouders met haar omgaan. Dat zie ik Hamlap niet zeggen, Hamlap laat de keus bij haar ouders.
Hamlap, als ik vragen mag, hoe vier jij kerst met deze sibling? Misschien heeft Kandijsuiker daar iets aan (wellicht naast andere dingen al hier).
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:09
Zo ziet mijn leven er niet uit hoor.mater_matuta schreef: ↑16-08-2019 10:17TO, ik ken zo iemand zoals jij. Heeft ook autisme, en maakt zowel haar eigen leven als dat van anderen onmogelijk. Zij ziet het altijd als enige goed, de rest ziet het allemaal fout. Ze is blind voor haar eigen tekortkomingen en vindt dat zij het recht heeft om overal bij betrokken te zijn, alles te weten. Ze is bijv woest geworden op haar broer toen die niet wilde zeggen welke naam hij en zijn vrouw bedacht hadden voor hun toen nog ongeboren kindje. Ze heeft er toen zoiets lelijks uitgefloept dat het voor haar broer en zijn vrouw de druppel was: ze hebben alle contact met haar verbroken en ook op kraamvisite was ze niet welkom. Koren op haar molen natuurlijk want ze meent toch altijd al dat ze wordt achtergesteld.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:11
Nee niet echt na alles van jou gelezen te hebben. Ik vind echt dat je een gevaarlijke haat jegens je zus koestert. Je geeft haar de schuld van de dingen die mislukken in jouw leven. Erg ongezond....Kandijsuiker schreef: ↑16-08-2019 13:07Jezus, ik ben niet de agressieve hier hoor.
Wat een rare reacties.
En jij profiteert net zo hard van je ouders maar dan net op een andere manier dan je zus. Ik geef mensen die schrijven dat jij en je zus heel veel op elkaar lijken gelijk.
Jij kan niet bepalen voor je ouders wie ze wel en niet uitnodigen in HUN huis. Ik ben zelfs bang dat je zus jou heeft geslagen uit zelfverdediging.
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 13:12
0.07% gewijzigd
De agressie van je zus is niet het issue, dat is slechts bijzaak van een veel groter iets.Kandijsuiker schreef: ↑16-08-2019 13:07Jezus, ik ben niet de agressieve hier hoor.
Wat een rare reacties.
Namelijk dat jij verkeerd met de situatie omgaat, Als slachtoffer! STOP. DAAR. MEE.
Dat een groot deel van de mannen niet spoort is niet mijn schuld he.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:12
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:13
Kandijsuiker schreef: ↑15-08-2019 16:03Wel vibd ik dat ze haar agressie niet meer moeten tolereren en haar een schop onder de kont moeten geven.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:15
Al die keren? Iemand die al jaren agressief is en vechtsport heeft beoefend?Sjaantje37 schreef: ↑16-08-2019 13:11Nee niet echt na alles van jou gelezen te hebben. Ik vind echt dat je een gevaarlijke haat jegens je zus koestert. Je geeft haar de schuld van de dingen die mislukken in jouw leven. Erg ongezond....
En jij profiteert net zo hard van je ouders maar dan net op een andere manier dan je zus. Ik geef mensen die schrijven dat jij en je zus heel veel op elkaar lijken gelijk.
Jij kan niet bepalen voor je ouders wie ze wel en niet uitnodigen in HUN huis. Ik ben zelfs bang dat je zus jou heeft geslagen uit zelfverdediging.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:20
Mishandeling is niet alleen slaan...er bestaat ook geestelijke mishandeling: constant veroordelen van iemand zijn leven of levensstijl, je zin opleggen, iemand proberen buiten te sluiten, je ouders en anderen manipuleren om haar buiten te sluiten, tot vervelends toe drammen, liegen, ruzie zoeken, anderen de schuld geven van zaken waar jij zelf verantwoordelijk voor bent....allemaal vormen van psychisch geweld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:26
Jij projecteert echt iets oo mij. Ik zeg nergens dat ik mijn ouders vroeg haar buiten te sluiten. Of dat ik ergens over loog. Toen wij jong waren hadden we gescheiden sociale levens en was er geen sprake van kritiek op haar. Zij was de jongste en het lievelingetje waardoor ze zo geworden is.
vrijdag 16 augustus 2019 om 13:31
Heel vervelend, doe aangifte als het je zo verschrikkelijk dwars zit, maar blijf daar niet in hangen.
Je hebt niet door hoe verschrikkelijk moeilijk jij je leven maakt. Niet je zus , niet je ouders , jij zelf moet aan de bak.
Ik kan het nog 100 keer typen, maar je begrijpt het gewoon niet ( willen of kunnen?).