Contact zus verbroken

13-08-2019 17:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.

Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.

Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.

Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.

Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
Kunnen beter stoppen met advies geven, TO leest alleen wat ze wil lezen en geeft een eigen invulling aan de reactie.

TO wil alleen maar gelijk krijgen, gelijk hebben en iedereen moet het zien zoals zij het ziet. Wie niet voor haar is, is tegen haar.

TO heeft m.i. een grote betonnen plaat voor d'r hoofd en is niet in staat om aan zelfreflectie te doen. Wel is ze goed in staat om met de vinger te wijzen naar een ander. Goed in staat om de schuld bij de ander neer te leggen en compleet wars naar eigen inbreng / eigen houding te kijken.

Heeft absoluut niets met autisme te maken. Mijn kinderen hebben flinke trekken van autisme maar zelfs zij zijn op hun jonge leeftijd in staat om naar zichzelf te kunnen kijken. Dus TO, zeik niet en geef je zelf een schop onder je eigen kont.
Kandijsuiker schreef:
16-08-2019 13:11
Dat een groot deel van de mannen niet spoort is niet mijn schuld he.
Er zijn veel leuke en normale mannen, maar jij komt met rare types in aanraking. Jij zoekt de verkeerde types uit. De types die op jouw pad komen zijn niet de doorsnee mannen. En jij klaagt over het gedrag van mannen, maar vind je jezelf wel normaal? Hoe denk je dat men over jou denkt?
Het is inderdaad niet jouw schuld wat jou overkomt. Jouw aandoening is de schuld. Daardoor ben je niet in staat je normaal te gedragen en dat trekt een hoop ellende aan. Wat voor een psychische hulp krijg jij eigenlijk?
Ik zie inderdaad dat TO niet in staat is om haar eigen gedrag te kijken.Misschien kan ik dan toch nog een waardevolle tip aan je geven : praat hier eens over met je therapeut.
Kandijsuiker schreef:
In jouw beleving spoort een groot deel van de mannen niet. Omdat jouw beleving echt krom is.
Er zijn natuurlijk wel vervelende mannen maar het allergrootste deel zijn gewoon normale liefdevolle mannen hoor.
Maar die rennen allemaal keihard weg van dat gedrag van jou. En dan blijven de rotte appels over. Lijkt me logisch.
Hatchi schreef:
16-08-2019 13:39
Er zijn veel leuke en normale mannen, maar jij komt met rare types in aanraking. Jij zoekt de verkeerde types uit. De types die op jouw pad komen zijn niet de doorsnee mannen. En jij klaagt over het gedrag van mannen, maar vind je jezelf wel normaal? Hoe denk je dat men over jou denkt?
Het is inderdaad niet jouw schuld wat jou overkomt. Jouw aandoening is de schuld. Daardoor ben je niet in staat je normaal te gedragen en dat trekt een hoop ellende aan. Wat voor een psychische hulp krijg jij eigenlijk?
Ik had laatst een date met een normale man, voelden het beiden niet, prima. Ik haat echt niet elke man op aarde.

Wat voor gedrag vertoon ik? Sla ik? Steel ik geld? Ga ik vreemd? Of spreek ik 1x mijn zus aan wat hier wordt verdraaid tot ik die een labiele psychopaat is die constant dramt en gevaarlijk is.
Kandijsuiker schreef:
Je leven is een spiegel van jezelf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
anoniem_638f50dc2d41e wijzigde dit bericht op 29-11-2020 23:23
99.80% gewijzigd
Overleg met je ouders welke dag je zus met kerst komt en plan die dag wat anders.
Of boek een reis in de feestdagenperiode. En sluit je kamer goed af met slot voor als je zus thuis komt.
Wat voor gedrag vertoon ik? Sla ik? Steel ik geld? Ga ik vreemd? Of spreek ik 1x mijn zus aan wat hier wordt verdraaid tot ik die een labiele psychopaat is die constant dramt en gevaarlijk is.

Slachtoffergedrag!
Lady49 schreef:
16-08-2019 14:00

Slachtoffergedrag!
Ik ben slachtoffer geweest van mishandeling.
Kandijsuiker schreef:
16-08-2019 14:08
Ik ben slachtoffer geweest van mishandeling.
:facepalm:

Je begrijpt het echt niet hé?
Nee, ik voel ne vooral aangevallen in dit topic en walg van reacties waar in wordt gesteld dat agressie decschuld van het slachtoffer is.
Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
16-08-2019 13:20
Mishandeling is niet alleen slaan...er bestaat ook geestelijke mishandeling: constant veroordelen van iemand zijn leven of levensstijl, je zin opleggen, iemand proberen buiten te sluiten, je ouders en anderen manipuleren om haar buiten te sluiten, tot vervelends toe drammen, liegen, ruzie zoeken, anderen de schuld geven van zaken waar jij zelf verantwoordelijk voor bent....allemaal vormen van psychisch geweld.
Lees dit nog maar eens.
Je bent echt niet alleen maar het slachtoffer in dezen.
Kandijsuiker schreef:
16-08-2019 14:17
Nee, ik voel ne vooral aangevallen in dit topic en walg van reacties waar in wordt gesteld dat agressie decschuld van het slachtoffer is.
Ik ben het hier wel mee eens. Wat de waarheid ook is, hoe irritant iemand ook doet, ik schrik van het gemak waarmee wordt gezegd 'Ik begrijp wel dat ze jou een mep verkoopt' en 'Het verbaast me dat niet meer mensen jou een klap hebben verkocht.' Bij topics over partners die de ander klappen verkopen met het verhaal dat ze het hebben uitgelokt, wordt heel anders gereageerd.
De klap is niet goed te praten maar is waarschijnlijk wel het gevolg van zeer lange zuigerijen van TO. Ik open net dit topic en 2 pagina's gelezen en ik ben nu al moe van dit topic. Waarom? Om de paar reacties die ik van TO heb gelezen getuigen van vasthouden aan eigen gelijk, onflexibiliteit en geen zelfreflectie. Verandering begint bij jezelf!
LieveMona schreef:
16-08-2019 14:26
Ik ben het hier wel mee eens. Wat de waarheid ook is, hoe irritant iemand ook doet, ik schrik van het gemak waarmee wordt gezegd 'Ik begrijp wel dat ze jou een mep verkoopt' en 'Het verbaast me dat niet meer mensen jou een klap hebben verkocht.' Bij topics over partners die de ander klappen verkopen met het verhaal dat ze het hebben uitgelokt, wordt heel anders gereageerd.
Als je partner jarenlang zuigt moet je een scheiding aanvragen in plaats van er bovenop te meppen.
Van je zus kan je niet scheiden. Dus ja, dat je na jarenlang zuigen een keer een mep uitdeelt kan ik mij voorstellen.
Wat heb jij een rare kijk op de wereld zeg. Alles is de schuld van een ander lijkt het. Wat gaat het jou aan wat je ouders aan jouw zus geven? En je beweert zelfstandig te zijn, maar je woont bij je ouders in huis (dat is niet jouw huis), bent niet in staat een vaste baan te houden, alle relaties verlaten je en jouw zus is de schuld van alles. Misschien goed om eens aan wat zelfreflectie te gaan doen. Wat is jouw aandeel in dit hele geheel? Waarom denk je dat iedereen bij jou weg wil of gaat? Dat zegt ook iets over hoe jij met mensen omgaat. Zelfs hier op een forum weet je de gemiddelde persoon al tegen je in het harnas te jagen. Hoe denk je dat je dan in het echt overkomt? Ik denk dat jij nog heel veel moet leren. Ik vind je in ieder geval heel kinderlijk overkomen in je manier van denken en reageren.

Dan vergeet ik voor het gemak nog even dat het onze schuld is dat wij jouw cultuur niet begrijpen en dat het de schuld van de huizenmarkt is dat jij geen huis kan vinden.
anoniem_389157 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 14:39
9.57% gewijzigd
mater_matuta schreef:
16-08-2019 14:33
Als je partner jarenlang zuigt moet je een scheiding aanvragen in plaats van er bovenop te meppen.
Van je zus kan je niet scheiden. Dus ja, dat je na jarenlang zuigen een keer een mep uitdeelt kan ik mij voorstellen.
Of je verbreekt het contact.
Rozentuin234 schreef:
16-08-2019 14:37
Wat heb jij een rare kijk op de wereld zeg. Alles is de schuld van een ander lijkt het. Wat gaat het jou aan wat je ouders aan jouw zus geven? En je beweert zelfstandig te zijn, maar je woont bij je ouders in huis (dat is niet jouw huis), bent niet in staat een vaste baan te houden, alle relaties verlaten je en jouw zus is de schuld van alles. Misschien goed om eens aan wat zelfreflectie te gaan doen. Wat is jouw aandeel in dit hele geheel? Waarom denk je dat iedereen bij jou weg wil of gaat? Dat zegt ook iets over hoe jij met mensen omgaat. Zelfs hier op een forum weet je de gemiddelde persoon al tegen je in het harnas te jagen. Hoe denk je dat je dan in het echt overkomt? Ik denk dat jij nog heel veel moet leren. Ik vind je in ieder geval heel kinderlijk overkomen in je manier van denken en reageren.
Heb je mijn reacties gelezen of ga je nu mee in de hetze? Hoezo is mijn zus de schuld van alles?
Ik doe niet aan hetzes en ik heb al jouw berichten gelezen (in dit topic in ieder geval). Het valt mij alleen wel op dat je ontzettend schreeuwt in elke reactie wat een ander allemaal fout doet (is het niet je zus dan wel de huizenmarkt of mannen in het algemeen). En ik reageer hier deels ook uit persoonlijke frustraties. Ik heb ook een moeder die zich zo gedraagt als jij doet. Ik kan je wel zeggen dat ze het iedereen in onze omgeving heel moeilijk maakt en dat zij nu alleen mijn vader nog heeft. De rest van de omgeving is allang weggelopen. Echt ga eens aan wat zelfreflectie doen meid. Op deze manier hou je uiteindelijk niemand over.
Weet je Kandijsuiker? Jouw problemen zijn veel te ingewikkeld om op dit forum te bespreken. Doe dat dan ook niet, maar doet dat met je psycholoog.

Slaan doe je niet, ik snap dat je daarom boos bent. Maar jullie situatie is gewoon heel complex o.a. door jouw autisme. Bespreek het niet hier, het zal je alleen maar frustreren.
Ik vind ook niet dat iemand TO mag slaan maar ik vind het gedrag van TO zelf ook rond uit psychisch geweldadig. Midden op straat tegen je zus roepen dat je haar levensstijl veroordeeld omdat zij op kamers woont en niet volledig economisch zelfstandig is. Je ouders aansporen om haar een schop onder de kont te geven en de financiele kraan dicht te draaien. In augustus moeilijk doen omdat je je zus misschien met kerst ziet.

TO heeft helemaal geen partner want die kan zij niet vinden met haar gedram en waslijst aan eisen.

Ze ontkent de hele tijd maar dit zijn haar eigen quotes:
Ik wil kerst graag doorbrengen met familie, maar niet met haar. Plus ik ben net terug van een vrij dure vakantie...
Het is meer dat ze weigert te werken/af te studeren en als ik er wat van zeg is het 'jij was ook vertraagd'. Ze woont in een studentenflat daarom rekt ze haar studie steeds. Als mijn ouders niet betaalden zou ze in de bijstand gaan zitten want stel je voor dat ze een poot uitsteekt. Wel vibd ik dat ze haar agressie niet meer moeten tolereren en haar een schop onder de kont moeten geven. hou niet van mensen die kunnen werken maar weigeren. Mijn zus weigert te werken, dat is wat anders.
Ja, ik had het met moeder over kerst en ging toen piekeren. Mijn zus werkt niet, studeert alleen op papier en krijgt geld van mijn ouders. Ik snap dat ze voor haar willen zorgen maar ik vind haar houding niet ok. Kerst is de enige dag van het jaar dat de familie bijeen is dus nee ik ga niet een dozijn mensen mijden vanwege mijn zus.
Ja, iemand die bijdraagt aan de maatschappij heeft voor mij meer waarde dan een profiteur. Zo. Zij heeft geen issues maar wil niet werken. Zij heeft een vriend en schreeuwt tegen hem en gooit spullen naar hem. Ze heeft 3 jaar in haar leven gewerkt in de ICT. Daar zitten ze zo omhoog dat het geen probleem is om contracten te verlengen. Maar ja, daar ben ik wel jaloers op.
Niet perse dat ze een vriend heeft, daar had ik een hele rits van. Wel dat hij ondanks haar gedrag bij haar bleef.Het is misschien ook jaloezie, dat kan. Waarom pik ik agressie in relaties? Ik kom altijd op zus uit.
Ik reageer alleen nog over zaken mbt zus......Jezus, ik ben niet de agressieve hier hoor.

Wat een rare reacties. (einde quotes Kandijsuiker)

Wanneer je geen geweld meer wil in je leven begin zelf dan eerst eens met geweldloze communicatie.
Je bent een tijdbom van wrok en oordelen.
viva-amber wijzigde dit bericht op 16-08-2019 14:55
0.90% gewijzigd
Alleen even je op gelezen maar, kun je kerst niet bij andere familieleden vieren en als je zus is geweest weer naar huis?
Zo te horen is ze wel te ontlopen.

In dat geval is je probleem opgelost toch? En volgende keer dat ze je slaat dan doe je aangifte.
En hoe je ouders voor haar zijn daar kun je van balen maar dan zul je het huis uit moeten gaan en minder contact met ze hebben.
Dan nog iets. Ik vind het bizar dat je jouw autisme misbruikt voor jouw gedrag. Ik ken ook genoeg mensen met autisme, maar die vertonen echt niet van dit horkerige gedrag. Zij hebben moeite met prikkels verwerken en alles komt veel harder binnen, waardoor ze sneller moe zijn. Maar jouw gedrag is toch echt geen criterium voor autisme.. Dat moest ik nog even kwijt. Omdat ik vind dat heel vee mensen op deze manier tekort gedaan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven