Verjaardag
zondag 18 augustus 2019 om 15:21
Geen idee wat ik wil met dit topic, maar ik voel me rot en wil het graag even van mij afschrijven.
Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.
Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.
M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.
Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..
En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.
Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.
M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.
Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..
En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
zondag 18 augustus 2019 om 17:09
Da's raar ja.
Gingen jullie nooit als gezin uit eten op de verjaardagen toen je nog thuis woonde, TS?
zondag 18 augustus 2019 om 17:16
Heeft geen geld staat in de opredbulletje schreef: ↑18-08-2019 17:10Als je wel een vriend hebt waar je mee samenwoont, waarom neemt hij je dan niet mee uit als de verjaardagsvisite zo snel weg is?
zondag 18 augustus 2019 om 17:17
Ergens ben ik 'blij' om te horen dat to niet de enige is die min of meer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Aan de andere kant vind ik het schofferend dat sommige genodigden blijkbaar niet de ballen hebben om tijdig af te zeggen / teleurstellend dat sommigen - waarvan je dacht dat het vrienden waren - nauwelijks of niet van zich laten horen.
(Uitleggen is niet echt mijn ding, dus hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel
)
Aan de andere kant vind ik het schofferend dat sommige genodigden blijkbaar niet de ballen hebben om tijdig af te zeggen / teleurstellend dat sommigen - waarvan je dacht dat het vrienden waren - nauwelijks of niet van zich laten horen.
(Uitleggen is niet echt mijn ding, dus hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 18-08-2019 17:17
Reden: verkeerde smiley
Reden: verkeerde smiley
0.35% gewijzigd
In this mad house we must all survive
zondag 18 augustus 2019 om 17:20
Ja, alleen het hoeft ook niet groot te zijn, geen luxe dinertje, wild avondje uit. Al had ie een ontbijtje op bed gemaakt of alleen voor hun twee een gebakje gehaald voor bij de koffie 's ochtends of 's avonds. Een klein gebaar wat zoveel meer indruk maakt dan niks doen.
In this mad house we must all survive
zondag 18 augustus 2019 om 17:20
Echt helemaal mee eens, schrik er echt van als mensen er aan gewend zijn dat het zo gaat...MevrouwJack schreef: ↑18-08-2019 16:14Snap ik. Er wordt in topics als deze vaak geschreven dat je vooral geen verwachtingen moet hebben, maar daar ben ik het niet mee eens. Een beetje aandacht voor elkaar, zeker wanneer je je verjaardag al zo weinig viert, hoort wat mij betreft toch wel in het 'vriendschap-en-familie-basispakket'. Als je eigen ouders en zus er al zo snel vandoor gaan zonder dat er echt een duidelijke aanleiding is, zou ik ook echt teleurgesteld zijn.
Dan voel ik mij aan de ene kant heel erg gezegend met mijn vriendengroep/familie maar aan de andere kant denk ik: dat hoort toch gewoon?
zondag 18 augustus 2019 om 17:27
Precies dit. Ik word over een paar weken 40 en twijfelde steeds of ik het zou gaan vieren. Dankzij dit topic weet ik nu zeker dat ik dat lekker niet ga doen! Ik ga er een heerlijke dag van maken voor mezelf.Zijdehoentje schreef: ↑18-08-2019 17:17Ergens ben ik 'blij' om te horen dat to niet de enige is die min of meer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Aan de andere kant vind ik het schofferend dat sommige genodigden blijkbaar niet de ballen hebben om tijdig af te zeggen / teleurstellend dat sommigen - waarvan je dacht dat het vrienden waren - nauwelijks of niet van zich laten horen.
(Uitleggen is niet echt mijn ding, dus hoop dat mensen begrijpen wat ik bedoel)
zondag 18 augustus 2019 om 17:30
Je zet je vriend natuurlijk ook niet zo snel buiten op je verjaardag met de koekenpan erachteraan maar hij verdient het wel zeg.
Nou niet teveel verwachten, welkom in de wereld, probeer in je leven je eigen familie te creëren met goede vrienden die wel om je geven.
zondag 18 augustus 2019 om 17:34
Oprechte vraag: als je van familie en vrienden niet meer kan/mag verwachten dat ze gezellig op je verjaardag komen (lijkt me een kleine moeite om als gast zijnde daar gehoor aan te geven), wat dan nog wel? Sommige dingen zouden, zoals MevrouwJack al eerder aangaf, in het 'vriendschap-en-familie-basispakket' moeten zitten; gewoon wat aandacht voor elkaar en vooral op dit soort dagen. Is dat nou echt te veel gevraagd? (Geen sneer overigens hoor, echt een oprechte vraag.)MissMaran schreef: ↑18-08-2019 17:30![]()
gefeliciteerd! Logisch dat het zo rot voelt, echt niemand die vandaag lief voor je is op je verjaardag en ja dat is stom en niet netjes.
Je zet je vriend natuurlijk ook niet zo snel buiten op je verjaardag met de koekenpan erachteraan maar hij verdient het wel zeg.
Nou niet teveel verwachten, welkom in de wereld, probeer in je leven je eigen familie te creëren met goede vrienden die wel om je geven.
En daarnaast, haar vrienden hebben al helemaal niks van zich laten horen.
In this mad house we must all survive
zondag 18 augustus 2019 om 17:35
zondag 18 augustus 2019 om 17:38
Hey TO ik ben ook jarig vandaag! Ik vier volgende week mijn verjaardag voor familie en mijn vriend is op vakantie. Vrienden heb ik ook niet echt, heb 1 felicitatie gehad van een vriendin (de rest gewoon kennissen) en collega's. Gewoon proberen om nog een leuk dagje van te maken, lekker taart eten. En gefeliciteerd!
zondag 18 augustus 2019 om 17:40
Mijn reactie was op de vraag van RB waarom vriend haar niet mee uit neemt . Verder eens met jou iets kleins met aandacht gedaan is al mooi .Zijdehoentje schreef: ↑18-08-2019 17:20Ja, alleen het hoeft ook niet groot te zijn, geen luxe dinertje, wild avondje uit. Al had ie een ontbijtje op bed gemaakt of alleen voor hun twee een gebakje gehaald voor bij de koffie 's ochtends of 's avonds. Een klein gebaar wat zoveel meer indruk maakt dan niks doen.
zondag 18 augustus 2019 om 17:44
zondag 18 augustus 2019 om 17:45
Het is het Viva-forum he. Daar ben je een ondankbaar kreng als je niet een gat in de lucht springt van blijdschap als je een ongewassen jampot krijgt van je vriend.Zijdehoentje schreef: ↑18-08-2019 16:19Dit. Hoe laag moeten we dan zinken als we nog geen eens verwachtingen mogen hebben voor wat betreft onze eigen verjaardag? Ik mag toch heel erg hopen dat je van familie en vrienden die dicht bij je staan mag verwachten dat ze op je verjaardag aandacht aan je besteden. Moet niet gekker worden zeg...
zondag 18 augustus 2019 om 17:47
Dacht het niet hoor, wat mij betreft een eikel eerste klas. En de familie erbij.mienbillekesjeuken schreef: ↑18-08-2019 17:45Het is het Viva-forum he. Daar ben je een ondankbaar kreng als je niet een gat in de lucht springt van blijdschap als je een ongewassen jampot krijgt van je vriend.
zondag 18 augustus 2019 om 17:49
mienbillekesjeuken schreef: ↑18-08-2019 17:45Het is het Viva-forum he. Daar ben je een ondankbaar kreng als je niet een gat in de lucht springt van blijdschap als je een ongewassen jampot krijgt van je vriend.
zondag 18 augustus 2019 om 17:54
Je vriend is niet erg attent, en dat mag je hem ook best laten weten. Net zoals je je ouders ook prima kunt laten weten dat je teleurgesteld bent dat ze zo snel weer weggingen. Was er vooraf iets overlegd qua tijden?
Van je vrienden weet ik niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Je zegt zelf al dat je het jarenlang niet gevierd hebt. Hoe moesten zij weten dat je het dit jaar wel zou vieren?
Had je ze uitgenodigd? En wat was hun reactie daar op? Wellicht had je daaruit al kunnen opmaken dat ze niet van plan waren om te komen.
Van je vrienden weet ik niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Je zegt zelf al dat je het jarenlang niet gevierd hebt. Hoe moesten zij weten dat je het dit jaar wel zou vieren?
Had je ze uitgenodigd? En wat was hun reactie daar op? Wellicht had je daaruit al kunnen opmaken dat ze niet van plan waren om te komen.
zondag 18 augustus 2019 om 17:59
Op kamers is idd geen plek om visite te ontvangen buiten leeftijdgenoten na dan.mienbillekesjeuken schreef: ↑18-08-2019 17:42Ach, wat naar. Dus ook van mij: gefeliciteerd!
Woon je op kamers toevallig? Veel ‘oudere’ mensen weten dan niet hoe snel weg te komen, is in elk geval mijn ervaring uit mijn studententijd. Vinden ze vaak gewoon niks qua visite.
zondag 18 augustus 2019 om 18:03
Als er voor allen een stoel en een natje en droogje beschikbaar was, was er geen enkele reden om zo snel naar huis te gaan.redbulletje schreef: ↑18-08-2019 17:59Op kamers is idd geen plek om visite te ontvangen buiten leeftijdgenoten na dan.
zondag 18 augustus 2019 om 18:05
Als het een studentenhuis betreft wel wat mij betreft. Zou me daar geenszins op mijn gemak voelen.gizzmo-returns schreef: ↑18-08-2019 18:03Als er voor allen een stoel en een natje en droogje beschikbaar was, was er geen enkele reden om zo snel naar huis te gaan.