Verjaardag

18-08-2019 15:21 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat ik wil met dit topic, maar ik voel me rot en wil het graag even van mij afschrijven.

Ik ben vandaag jarig. Eerste jaar dat ik niet meer thuis woon, en dus zelf m'n verjaardag 'geregeld'. Ouders en omas uitgenodigd om langs te komen.

Lekkere dingen in huis gehaald, taart gekocht/gemaakt. Echter na nog geen 3 kwartier moesten ze al weer weg. En heb ik nog niet eens m'n eten etc kunnen neerzetten buiten de taart en een koekje.

M'n vriend heeft geen cadeautje omdat hij geen geld heeft. Nu gaat het mij absoluut niet om het cadeau, maar een klein gebaar was wel zo leuk geweest.. Een bosje bloemen, een kaartje whatever. Daarnaast weet ik ook dat hij nog wel wat geld heeft.

Van mijn close vrienden heb ik nog niks gehoord..

En nu voel ik mij kut en vergeten. Ik vier al jaren m'n verjaardag niet omdat iedereen eigenlijk op vakantie is. Nu had ik er dit jaar echt een keer zin in, m'n best gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat enorm jammer dat de dag je zo tegen valt. Ik snap je wel hoor je verwacht niet dat alle visite na 3 kwartier alweer weg is.
En ik vind je vriend een hork. Een ontbijtje op bed, 1 kaarsje in de taart, een verjaardagsliedje zingen, een zelfgemaakt kaartje of van mijn part een printje, een tegoedbon voor een massage allemaal dingen die niks kosten maar waardoor je je wel veel jariger voelt.

Het is lastig dat het je niet lukt om jezelf uit te spreken dan maak je het jezelf ook wel moeilijk mee. Dat is wel echt iets waar ik mee aan de slag zou gaan als ik jou was.

Ik zou toch eens goed nadenken hoe je je leven wil inrichten op zo'n manier dat je minder teleurgesteld wordt door je familie en vrienden. Ik vind helemaal niet dat je hoge verwachtingen hebt. Hallo het is je 21ste verjaardag, je viert het voor het eerst in je eigen flat. Ik zou ook verwachten dat mensen er iets aan doen.
Bij mij bellen mijn zussen en familie ieder jaar op en zingen dan met zijn allen lang zal ze leven voor mij. Leuk! Hun vinden het leuk om te zingen en ik om te horen. Kost niets, groot succes.

Overigens vierde ik vandaag ook mijn verjaardag, ik word (morgen)"maar" 36 dus geen jubileum getal echter mijn vader is overleden toen hij 35 was. Ik ben de jongste van zijn 3 dochters en dat betekend dus dat we allemaal officieel ouder zijn geworden dan onze vader.
Voor mij is dit dus wel een bijzonder getal. Het was rustig maar ik voelde veel liefde en dat zou ik jou ook gunnen.

Hopelijk lukt het om nog even iig met je vriend over je gevoelens te bespreken en ook zeker over zijn deel in het geheel. Geen geld is geen excuus maar een smoes.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Heb je je vriend nu gesproken?
Je ouders kun je niet inruilen, je vriend wel
Ik zou tegen ouders zeggen dat je er verdriet van hebt dat zij zo snel zijn vertrokken. En of ze het goed willen maken met een nieuwe afspraak maar dan zonder die zus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor alle lieve berichtjes en felicitaties. :heart:

Ik heb bij m'n moeder aangegeven dat ik het niet leuk vond dat ze zo snel weggingen. Ik wil niet te veel in detail treden, denk dat ik nu al heel herkenbaar ben. Maar de reden sloeg nergens op en leek eerder een smoes.

Ik heb het ook met mijn vriend besproken. Het geen cadeautje kopen bleek een miscomunicatie, en hij is een beetje erg lomp. Hebben besloten om morgen alsnog ergens te gaan eten en dan mag ik een sieraad uitzoeken.

Al met al heb ik echt een kl*te verjaardag gehad en hier erg van geleerd. Volgend jaar zal ik het zeker niet meer vieren, maar zelf wat leuks ondernemen. Ook ben ik er nu achter dat veel vriendinnen geen echte vriendinnen zijn en het tijd is om opzoek te gaan naar nieuwe, leukere mensen om mij heen.
Kerstfeest1998 schreef:
19-08-2019 11:52
Ook ben ik er nu achter dat veel vriendinnen geen echte vriendinnen zijn en het tijd is om opzoek te gaan naar nieuwe, leukere mensen om mij heen.
Dus omdat die paar vriendinnen je verjaardag zijn vergeten zijn het geen echte vriendinnen? Terwijl je zelf aangeeft dat je nooit je verjaardag viert? Ik snap heel goed dat je een rotdag hebt gehad, maar misschien komen dingen toevallig samen. Om hoeveel vriendinnen gaat het? En wat versta jij onder 'close'? Sturen jullie normaal gesproken wel felicitaties? Kreeg jij die afgelopen jaren van ze? Ik zou er niet gelijk allerlei conclusies aan verbinden. Jij vergeet ook vast wel een keer iemand zijn verjaardag.
Fijn dat het geld er ineens is bij je vriend en dat jij zelf wat uit mag gaan zoeken...
:sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Kerstfeest1998 schreef:
19-08-2019 11:52
Bedankt allemaal voor alle lieve berichtjes en felicitaties. :heart:

Ik heb bij m'n moeder aangegeven dat ik het niet leuk vond dat ze zo snel weggingen. Ik wil niet te veel in detail treden, denk dat ik nu al heel herkenbaar ben. Maar de reden sloeg nergens op en leek eerder een smoes.

Ik heb het ook met mijn vriend besproken. Het geen cadeautje kopen bleek een miscomunicatie, en hij is een beetje erg lomp. Hebben besloten om morgen alsnog ergens te gaan eten en dan mag ik een sieraad uitzoeken.

Al met al heb ik echt een kl*te verjaardag gehad en hier erg van geleerd. Volgend jaar zal ik het zeker niet meer vieren, maar zelf wat leuks ondernemen. Ook ben ik er nu achter dat veel vriendinnen geen echte vriendinnen zijn en het tijd is om opzoek te gaan naar nieuwe, leukere mensen om mij heen.
Fijn dat je het besproken hebt met je vriend en ouders. Wat leuk dat je morgen met je vriend uit eten gaat en dat je een sieraad mag uitzoeken. Jammer dat je moeder een smoes gebruikte en je niet 'gehoord' heeft en dat je voor je gevoel een k*t-dag hebt gehad en dat je op deze manier erachter moest komen wat voor vlees je in de kuip hebt qua vriendinnen.

Hoop oprecht dat je snel nieuwe goede vrienden hebt om volgend jaar een leuke verjaardag mee te vieren (als je dat wil uiteraard).
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
19-08-2019 13:33
Dus omdat die paar vriendinnen je verjaardag zijn vergeten zijn het geen echte vriendinnen? Terwijl je zelf aangeeft dat je nooit je verjaardag viert? Ik snap heel goed dat je een rotdag hebt gehad, maar misschien komen dingen toevallig samen. Om hoeveel vriendinnen gaat het? En wat versta jij onder 'close'? Sturen jullie normaal gesproken wel felicitaties? Kreeg jij die afgelopen jaren van ze? Ik zou er niet gelijk allerlei conclusies aan verbinden. Jij vergeet ook vast wel een keer iemand zijn verjaardag.
Misschien dat er meer dingen meespelen, dat weet ik niet. Alleen ik vind dat er wel een verschil zit tussen verjaardag vieren en een vriendin feliciteren. Ok, een keer vergeten kan. Ik vind het wel lullig dat meerdere vriendinnen haar niet gefeliciteerd hebben. Komt niet echt geïnteresseerd over.
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
19-08-2019 13:44
Ok, een keer vergeten kan. Ik vind het wel lullig dat meerdere vriendinnen haar niet gefeliciteerd hebben. Komt niet echt geïnteresseerd over.
Jazeker, voelt hartstikke lullig voor TO. Maar het kán toeval zijn. Ik vergeet ook wel eens een verjaardag of iets dergelijks. Als ze verder een goede vriendschap heeft (had?) met hen zou ik het eerder op toeval gooien dan op desinteresse. Als het gaat om vriendinnen die eigenlijk minder "close" zijn dan TO hier vermeld kan het ook desinteresse zijn.

Het kan ook zijn dat TO de vriendinnen als "closer" heeft ervaren dan andersom. Dat is dan wel een beetje lullig.

Het kan ook zijn dat het oude (school?)vriendinnen zijn die langzaam uit elkaar groeien en eigen levens opbouwen. Dan voelen ze vanuit de gedeelde historie nog als close, maar dat zijn ze feitelijk niet meer. Dat hoort bij het leven en volwassen worden. Vrienden zijn vaak tijdelijk en verbonden aan gedeelde situaties: school, studie, werk, interesses, sport, woonplaats. Als die gedeelde omstandigheden veranderen vervallen de meeste vriendschappn na verloop van tijd. De erosie begint dan vaak met dit soort dingen: niet meer bezig zijn met de levens van de anderen.
TO, we hebben hier geprobeerd om die donkere rand rond die 'droevige' verjaardag wat minder donker te maken. Hopelijk is het gelukt. En wat jouw vriendinnen, die jou echt graag horen te zien, niet hebben gedaan, heeft het forum hier gedaan: je geluk gewenst. Wij zijn allemaal mensen die dat niet hoeven te doen, die jou niet als vriendin hebben. En toch hebben we het gedaan. Omdat het uit ons hart kwam. En wees maar zeker, bijlange na niet iedereen krijgt hier op dit forum zoveel gelukwensen als jij hebt gehad gisteren. Kan vast niet iedereen zeggen. Jij wel!

Ga lekker eten, kies een mooi sieraad en (h)op naar je 22ste verjaardag. Met mensen die je het komende jaar hebt leren kennen en die echte vriendinnen blijken te zijn.

:lips: :lips: :lips: (3 dikke verjaardagskussen voor je 21ste)
mammezel schreef:
18-08-2019 18:13
Mamme-zel uit België
Oeps... ik las altijd Mamma Ezel. Vond het wel cute, ik heb een zwak voor ezels. Maar het is dus Mamme-zel. Tja, het staat er inderdaad ook gewoon duidelijk, maar ik maakte er blijkbaar Mamma Ezel van in mijn hoofd... Sorry :-D
JuriaanB schreef:
19-08-2019 23:02
Oeps... ik las altijd Mamma Ezel. Vond het wel cute, ik heb een zwak voor ezels. Maar het is dus Mamme-zel. Tja, het staat er inderdaad ook gewoon duidelijk, maar ik maakte er blijkbaar Mamma Ezel van in mijn hoofd...
Omdat jij het bent, mag JIJ mij altijd mamma Ezel noemen. :loveys:
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
19-08-2019 14:32
TO, we hebben hier geprobeerd om die donkere rand rond die 'droevige' verjaardag wat minder donker te maken. Hopelijk is het gelukt. En wat jouw vriendinnen, die jou echt graag horen te zien, niet hebben gedaan, heeft het forum hier gedaan: je geluk gewenst. Wij zijn allemaal mensen die dat niet hoeven te doen, die jou niet als vriendin hebben. En toch hebben we het gedaan. Omdat het uit ons hart kwam. En wees maar zeker, bijlange na niet iedereen krijgt hier op dit forum zoveel gelukwensen als jij hebt gehad gisteren. Kan vast niet iedereen zeggen. Jij wel!

Ga lekker eten, kies een mooi sieraad en (h)op naar je 22ste verjaardag. Met mensen die je het komende jaar hebt leren kennen en die echte vriendinnen blijken te zijn.

:lips: :lips: :lips: (3 dikke verjaardagskussen voor je 21ste)
Bedankt voor je lieve berichtje, je hebt helemaal gelijk. :heart: :heart:
Kerstfeest1998 schreef:
19-08-2019 11:52
Bedankt allemaal voor alle lieve berichtjes en felicitaties. :heart:

Ik heb bij m'n moeder aangegeven dat ik het niet leuk vond dat ze zo snel weggingen. Ik wil niet te veel in detail treden, denk dat ik nu al heel herkenbaar ben. Maar de reden sloeg nergens op en leek eerder een smoes.

Ik heb het ook met mijn vriend besproken. Het geen cadeautje kopen bleek een miscomunicatie, en hij is een beetje erg lomp. Hebben besloten om morgen alsnog ergens te gaan eten en dan mag ik een sieraad uitzoeken.

Al met al heb ik echt een kl*te verjaardag gehad en hier erg van geleerd. Volgend jaar zal ik het zeker niet meer vieren, maar zelf wat leuks ondernemen. Ook ben ik er nu achter dat veel vriendinnen geen echte vriendinnen zijn en het tijd is om opzoek te gaan naar nieuwe, leukere mensen om mij heen.

Toch goed dat je het bij je moeder aangegeven hebt.
Hoe was het etentje met je vriend? Al een sieraad uitgezocht?
Speelt er meer, dat je concludeert dat je vriendinnen geen echte vriendinnen zijn en je op zoek wilt naar leukere mensen om je heen? Het komt op mij nl. best drastisch over als mensen alleen vergeten zijn je te feliciteren met je verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Hey Kerstfeest,

Vorige maand ben ik 22 geworden.
Van de paar vriendinnen die ik uitgenodigd had is ook niemand gekomen, sommige hadden niet eens laten weten dat ze niet kwamen.

Ik had een gezellig dag met mijn familie en schoonfamilie maar 's avonds was ik toch wel teleurgesteld in mijn vriendinnen.
Bij mij gaat de een na de andere vriendschap stuk omdat ik er veel meer moeite in stop dan de ander, ik snap dus heel goed hoe je je voelt!

Als je eens wil praten over vriendschappen mag je me altijd een berichtje sturen!

En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
18-08-2019 19:16
Wat is het volgende mogelijke excuus? De stoelen zaten niet lekker? Te warm in de kamer? Verkeerde merk koffie? Als ouder pas je je maar even aan als je dochter jarig is en haar best doet om er een leuk feestje van te maken.
Dat vind ik dus ook. Helaas is het niet overal zo'n feest, weet er alles van.


Het is wel zo dat ál deze ervaringen de emotionele band op zeker moment wel bepalen. Tot er slecht, weinig of helemaal geen contact meer op. Wat je geeft, is wat je ook terugkrijgt, dat geldt ook voor ouders die het niet nodig vinden om een beetje aandacht aan hun jarige dochter te besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven